Where are you now - Kapitel 61


”Nej, älskling, jag och Vanja är inte släkt. Du har sett henne förut, men det var ett bra tag sen.” förklarade han men jag förstod fortfarande inte. De utbytte en snabb blick med varandra innan Vanja la en hand på min.

”Hjärtat, jag är din mamma.”
sa hon och jag kände hur hela min värld bröts sönder, hur den krossades i tusentals bitar. Skojade dem med mig?



”Ursäkta, vad sa du?” stammade jag fram medan jag blinkade. Jag var tvungen att försöka få kontroll över mig själv, men det var nästintill omöjligt.

”Jag vet att det var väldigt snabbt inpå det här, men det är sant. Det var precis det här jag och Sky fixade inför i lördags när vi stack iväg. Vi, eller ja, jag har planerat det här ganska länge och till slut fick jag tag på henne. Din pappa tyckte inte om det, men ja, han stoppade mig inte precis. Ibland har inte föräldrar rätt helt enkelt.”
förklarade Christopher entusiastiskt medan han granskade mig. Jag blinkade till lite innan jag tvingade fram ord ur munnen.

”Den här gången borde du ha lyssnat på honom!”
sa jag tyst. Det kändes som om jag skulle explodera närsomhelst och jag försökte verkligen lugna ner mig.

”Vadå? Blev du inte glad? Jag har hittat din försvunna mamma till dig.”
utbrast han och såg oförstående på mig. Då sprack all min kontroll och jag reste mig upp dramatiskt.

”GLAD? ÄR DU DUM I HUVUDET? HON ÄR INTE MIN MAMMA! JAG HAR INGEN MAMMA!”
skrek jag åt honom. Jag stirrade hårt på honom innan jag tog upp min väska och gick ut från restauranten. Jag kände blickarna i ryggen, men brydde mig inte för fem öre.

”Dezzie?! Vänta!”
hörde jag Christopher ropa efter mig. Jag ignorerade honom totalt, jag ville bara bort från honom, honom och henne! När jag kom ut började jag gå rakt fram, över parkeringen och bort mot vad jag visste var vattnet. Dit Caitlin tagit med mig förut.

”Deztiny! Kan du stanna?”
skrek han efter mig igen men brydde mig inte om att svara, jag kunde ändå höra snabba steg bakom mig och snart var han framme. Han tog tag i min arm men jag ryckte snabbt åt mig den.

”Rör mig inte just nu! Jag menar allvar!”
fick jag fram bakom mina hårt sammanbitna tänder. Mitt humör var inte att leka med, och det visste han, för han backade två steg och höll upp händerna i en fredlig gest. Jag stirrade hårt på honom medan han mest såg obekväm ut. Det var det minsta han borde göra.

”Jag trodde du skulle bli glad.”
påpekade han tyst och jag fnös bara. Han tittade på mig med ledsen min.

”Du vet precis vad jag tycker om henne! Lyssnar du ingenting?”
högg jag av hårt och han backade ytterligare ett steg. Jag drog ett djupt andetag och slöt ögonen, skulle jag inte få kontroll över mig själv igen så skulle det kunna gå illa.

”Det är väl klart att jag lyssnar på dig, men jag har alltid trott att det bara var något du sa och inte något du faktiskt helt ärligt tyckte.”
förklarade han sig försiktigt och jag kände hur ångan steg inom mig.

”Hur fan kan du ta något sådant för givet när Justin, Caitlin, Christian, Ryan och Chaz fattar när jag inte ens berättat för dem? Vi ska inte ha den här konversationen just nu! Åk hem! Jag vill inte ha dig här just nu!”
sa jag och vände om för att gå mot hållet jag börjat gå mot. Till min lättnad följde han inte efter mig, han visste bättre. Efter inte särskilt länge började min mobil ringa och när jag tog upp den så stod det Caitlin på skärmen. Jag tryckte bort det innan jag satte telefonen på ljudlöst och la ner den i väskan igen. Just nu behövde jag vara för mig själv, jag behövde tänka och lugna ner mig ordentligt. Tack vare min fyllda hjärna så tog det inte lång tid, inte vad det kändes som i alla fall, att ta sig till stranden. Utan att ens tänka på det började jag klättra uppför berget och satte mig där jag och Caitlin suttit. Det var helt underbart vackert, precis som förra gången. Det var dessutom otroligt tröstande, något jag verkligen behövde just nu.


Oj oj, det här kan skapa konflikter... Men det är inte över ännu ska ni se ;)

Kort kapitel, I know, men det kommer mer snart :)

Tack för alla kommentarer! :) det var otroligt roligt att läsa! :P


Kommentarer
Postat av: emma <33

meeeeer

2011-04-15 @ 21:04:34
Postat av: Anonym

snälla mer idag? :D

2011-04-15 @ 21:07:29
Postat av: Anonym

du skriver så otroligt bra, du har den bästa novellen ska du veta! :)

2011-04-15 @ 21:08:24
Postat av: Kajsa

Vill ha mer!! Hoppas att nästa kommer snart! :D //Kajsa :)

2011-04-15 @ 21:08:59
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Emma

Ahh!! Skit bra, kommer det mer ikväll? Snälla?! :-D

2011-04-15 @ 22:15:07
URL: http://emmaswag.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-15 @ 22:58:05
Postat av: sofia

meer, men var det där varför justin,caitlin.. var typ sura på honom? :)

2011-04-16 @ 16:29:59
Postat av: Nea

Hej! Jag gör en fanvideo till Justin. Men jag har fått för lite bilder. Så jag undrar om du vill göra ett inlägg eller någonting om att alla kan skicka bilder och twitter till [email protected] ? :) Eller bara nämna det? :)

MvH Nea

2011-04-16 @ 21:18:14
URL: http://bieberswag.blogg.se/
Postat av: becca :)

snälla kan du inte skriva nu? den e så sjuukt bra!

2011-04-18 @ 11:49:46
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: becca :)

såg att du länkat till min blogg! tack så sjuukt mycket! :D det där gjorde min dag verkligen, titta in på min blogg så har du oxå fått en egen länk :D Tack igen! <3

2011-04-19 @ 10:06:30
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Anonym

bäst som vanligt! Mer!!!'

2011-04-19 @ 13:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0