Where are you noe - Kapitel 46

FÖRRA DELEN:

”Så du tänker inte försöka vara en normal tonåring?”
frågade han, men jag var ganska säker på att han redan visste svaret.

”Inte en sekund!”
flinade jag och tryckte på grön lur.




Det tog inte många signaler innan Caitlin svarade.

”Justin? Vad har hänt? Har det blivit värre? Har hon vaknat?”
hördes Caitlin’s röst i andra änden och jag fick tvinga mig själv att inte skratta, hon lät verkligen enormt orolig.

”Nej hon har inte vaknat! Doktorn sa att hon ligger i koma.”
sa jag med sorgsen röst. Det tog ett tag innan jag hörde hur hon gav upp ett skrik och sedan flög dörren upp till mitt rum.

”Deztiny Wallie! Gör aldrig någonsin om det där!”
skrek hon åt mig när hon kom in i rummet. Jag trodde jag skulle kikna av skratt.

”Du skulle bara våga skratta Justin Drew Bieber!”
fortsatte hon och spände blicken i honom. Jag sneglade lite på honom och han såg nästan lite rädd ut, som om det var farligt att hon skrek. Efter ett tag vände hon återigen blicken mot mig och stirrade surt på mig.

”Kom hit en stund Caitlin, sätt dig här.”
sa jag lugnt och klappade på sidan av sängen. Hon velade lite innan hon satte sig. Jag la min hand över hennes axlar och drog henne tätt intill mig.

”Ta det lugnt Caitlin! Jag skojade bara lite med dig sötnos!”
viskade jag i hennes öra. Hon tog ett fast grepp om mig och borrade in sitt ansikte i min axel, sedan hörde jag en snyftning. Jag vände blicken mot Justin som fortfarande såg lite uppskakad ut.

”Ehm, Justin, kan du gå ut en sväng? Du kan ju gå ner till killarna och tala om att jag har vaknat.”
föreslog jag och log snabbt mot honom. Han såg ut att vilja protestera men jag skakade på huvudet och sedan försvann han ut genom dörren. När dörren stängts märkte jag att Caitlin släppte ut tårarna, min axel blev blöt och hon skakade. Jag drog långsamt ena handen över hennes rygg. Jag började fundera på varför man alltid gjorde så, jag kom så klart inte fram till något svar, men det var lugnande på något sätt.

”Dezzie! Skräm mig inte sådär något mer! Jag har haft så otroligt dåligt samvete för allt det här!”
började hon men jag tystade henne.

”Catlin! Jag har sagt att det inte var ditt fel! Det var mitt eget, det var jag som kramade om dig lite för hårt, inte tvärtom! Dessutom kunde jag inte direkt styra över att jag hamnade i chock. Allt gick ju bra, eller hur? Det kommer ta lite längre tid att läka bara, men ingenting har förändrats. Så sluta ha dåligt samvete, för du har inte gjort något!”
förklarade jag för henne och hörde hur hon snyftade till innan hon nickade. Jag log och pussade henne i pannan. Vi satt nu tysta, jag strök henne fortfarande över ryggen och hon kramade fortfarande om mig.

”Så, hur mycket drama har jag ställt till med på grund av det här då?”
frågade jag efter ett par minuter. Jag visste precis att jag skulle få ta konsekvenser för det här, däremot visste jag inte hur allvarligt det var. Caitlin satte sig snabbt upp och tittade på mig med ett uttryck jag inte riktigt kunde läsa av vad det betydde.

”Är det så illa?”
chansade jag och det syntes på henne att jag frågat det hon inte ville att jag skulle fråga.

”Du skulle bara veta…”
mumlade hon och suckade medan hon såg medlidande på mig. Jag satte mig tillrätta och stålsatte mig för vad hon skulle berätta.


Förlåt för kort del! Men jag var tvungen att bryta här då det kommer en lång och antagligen fett dramatisk del efter den här... Så ni får stå ut helt enkelt =/

Anyways, återigen, tack för alla otroliga kommentarer!
Jag ska vara ärlig! Hade inte ni kommenterat så mycket som ni faktiskt gör, hade jag antagligen inte skrivit på den här novellen just nu... Det är ni, alla mina underbara läsare, som får mig att vilja skriva allt det här, som får mig att komma på nytt som händer! Ni är bäst! Helt klart! <3

Jaja, vad tyckte ni nu då? Var helt ärliga! :)

Godnatt på er alla bästa läsare!

XoXo


Kommentarer
Postat av: Stephanie

IIIIIIIGH!!!! Eller det kanske inte var så bra att hon är i trubbel, men hon är vaken och och och..... aaaaaah vad bra!!!

mera! mera! mera!!! :D :D :D

2011-03-28 @ 23:19:33
Postat av: Anonym

Åååhh vill ha nästa nu nu nu!!!!!!! Gosh du är bäst!!!

2011-03-29 @ 00:34:29
Postat av: emma

ahh meeer <33

2011-03-29 @ 07:17:53
Postat av: lollo

lägg ut en till ikväll... SNÄLLA!!!:D

2011-03-29 @ 15:15:24
Postat av: carro

YEY hon e vaken!! :D bra fortsätt!

2011-03-29 @ 17:44:16
Postat av: Anonym

MERA MERA MERA du är en ÄNGEL som ingen kan skriva så underbart som IDG bara did idg di... ;D Pusspuss<3

2011-03-29 @ 20:49:03
Postat av: emma <33

meeeer

2011-03-30 @ 21:15:44
Postat av: ELin

SKITBRA!

jag har precis börjat skriva en egen novell, om amanda.

jag har absolut inga besökare, skulle du vilja länka min blogg?

SNÄLLA.



tack på förhand.

2011-03-31 @ 16:33:40
Postat av: Elin igen

ojdå, glömde visst skriva min blogg. ^^

2011-03-31 @ 16:36:07
URL: http://jdrewbiebes.blogg.se/
Postat av: elin Igen -.- :)

skrev fel.

FÖRLÅT. ghahah

2011-03-31 @ 16:36:41
URL: http://jdrewbiebs.blogg.se/
Postat av: MOA :)

Jag bara älskar din novell, den är så himla bra! Men ett tips är om att lägga till bloggen på bloglovin för då blir det enklare! Kram på dig :)

2011-03-31 @ 18:56:24
Postat av: LOLLO

MER NUUUUUU!!!!!!!:D:D:D

2011-04-01 @ 15:16:34
Postat av: RT

Undra bara en grej, ska u till Danmark och kolla på JB eller du kanske är redan där? :)

Jättebra :D

2011-04-01 @ 20:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0