Where are you now - Kapitel 12

FÖRRA DELEN:

”Vill ni också känna?”
frågade jag roat och jag kunde se hur Christian och Chaz nickade. De andra två satt bara tysta. Jag vinkade de till mig och alla fyra resta sig upp. För att underlätt det för mig, och de som var längre än jag själv, la jag mig ner på golvet, med huvudet mot Caitlin. De kände länge och jag såg hur Caitlin hela tiden stirrade på mitt ansikte. Hon log sen mot mig och blinkade.




”Åh, Dezzie, kan inte vi åka till gallerian? Jag har inga som helst kläder längre!”
sa hon efter att vi varit uppe på hennes rum allihop. Jag hörde hur Christian fnös.

”Caitlin! Du har hela garderoben full, och säg inte emot för jag rensade den häromdagen!”
hörde jag Justin säga och jag brast ut i skratt. Han tittade på mig med ett höjt ögonbryn.

”Vad gjorde du för att få ett sådant straff?”
flinade jag och Caitlin började skratta. Justin himlade lite med ögonen.

”Jag rensade den förra gången jag var här. Hon städade sitt rum men visste inte hur hon skulle få in sina kläder i garderoben så jag sa åt henne att sätta sig på sängen så tog jag ut plagg efter plagg så fick hon bestämma om hon skulle ha kvar det eller inte. Tro mig, det var fortfarande svårt att få in kläderna!”
förklarade han och rynkade ihop ögonbrynen. Det fick mig bara att skratta ännu mer. Jag reste mig ur Caitlin’s säng gick fram till henne, som satt på golvet, och kramade om henne.

”Självklart kan vi åka och shoppa gumman! Jag har en hel del plats kvar i väskan som kan behöva fyllas!”
sa jag och tittade hela tiden på Justin, bara för att jävlas med honom. Han himlade med ögonen och Caitlin skrattade. Vi reste oss upp och jag gick fram till väskan för att kolla vad jag skulle ha för kläder. När jag öppnade den vällde det upp en hel del kläder, jag hade ju med nöd och näppe fått igen den hemma.

”Deztiny! Du har ju ingen plats alls!”
skrattade Justin, som om jag var besegrad. Jag satte mig ner och tittade på honom, sen på väskan och sen tillbaka till honom.

”Det har du rätt i. Caitlin? Vet du någon bra väskaffär i närheten?”
flinade jag och Caitlin skrattade.

”Självklart!”
flinade hon och jag såg hur Christian och Justin himlade med ögonen. Chaz och Ryan skrattade också. Jag vände mig mot väskan igen och började rota efter det jag letade efter. Jag funderade på vad jag skulle ha, jag tänkte inte åka i mjukisar och den stora t-shirten som jag kommit hit i. När jag sneglade på Caitlin såg jag att hon hade vanliga, blåa jeans och en rosa, luftig tröja. Återigen böjde jag mig ner över väskan och hittade sedan något som jag trodde skulle passa. Jag ställde mig på knä och drog av mig t-shirten jag hade på mig. Sedan bytte jag ut den mot ett vitt linne. Jag kände mig otroligt iakttagen så jag sneglade på de andra och kunde inte låta bli att skratta. Alla fyra killarna satt och tittade på mig med stora ögon. Caitlin följde min blick och började också skratta. De verkade inte ta någon notis om det hela så jag ställde mig upp och drog av mig mjukisarna och haft på mig. Jag stod nu i linnet och mina svarta hotpants. Sedan drog jag på mig de vita jeansen och satte i nitskärpet. Innan jag reste mig upp plockade jag ur mina svarta, högklackade stövlar.

”Kom nu Caitlin!”
sa jag bara och flinade mot killarna innan jag gick ut ur rummet och ner för att hämta min handväska och ta på mig skorna. Jag hörde hur någon dundrade nerför trappan, det hördes att det var Caitlin för hon kom ner skrattandes.

”Så obetalbart! Du skulle ha sett deras miner när du drog av dig tröjan, och ännu värre när du tog av dig byxorna.”
skrattade hon och jag log glatt mot henne. Däruppe hörde jag hur killarna pratade och sedan en duns följt av skratt. De hade antagligen puttat till någon som sagt något.

”Ja men det är väl ingenting konstigt egentligen? Jag menar, de såg mig ju i bh när jag visade dem blåmärkena och dessutom har de väl sett tjejer i bikini, det är ju precis samma sak.”
log jag och hon nickade. Det var inte det hon syftade på och det var jag mycket väl medveten.

”Men de hade inte trott att jag skulle dra av mig kläderna sådär framför dem, eller hur?”
fortsatte jag och hon skakade på huvudet medan hon skrattade. Hon drog på sig sina skor och tog nycklarna samt mobilen och sin väska. Jag gjorde samma sak och snart var vi ute. Innan vi stängde dörren ropade vi hej då till killarna men de svarade inte.

”Bilen står i garaget. Har du lust att springa in och fråga Justin om han kan flytta på sin bil?”
frågade Caitlin när hon gick mot garaget. Jag svarade inte utan vände bara och gick tillbaka in i huset.

”Justin! Caitlin vill att du ska flytta på din bil!”
ropade jag från hallen men såg bara hur ett par nyklar kastades nerför trappan. Jag tog upp dem och såg hur det stod Range Rover på metallbrickan. Jag suckade.

”Justin jag kan inte köra din bil! Kom ner nu!”
ropade jag. Bilen jag körde hemma var automat och jag hade ingen som helst aning om hur man körde med manuell växellåda, eftersom att pappa inte gillade det. Han kom ner och tittade frågande på mig.

”Jag har aldrig kört med manuell låda.”
förklarade jag och räckte honom nyklarna. Han log lite mot mig men tog inte emot dem.

”Då är det väl dags att lära sig antar jag.”
sa han och flinade lite. Jag suckade och envisades med att ge honom nyklarna.

”Första gången jag testar ska inte vara din svindyra bil! Hur mycket press kommer jag inte få på mig om jag lyckas kvadda den?
frågade jag och log prövande. Han gick bara förbi mig och satte på sig skorna.

”Du kommer inte kvadda den och gör du det så tror jag inte det gör så mycket. Jag känner en som lätt kan fixa det.”
sa han bara innan han gick ut genom dörren. Jag suckade och följde efter.


Vad tycker ni om kapitlet?
Kom igen nu! Jag VET att ni kan kommentera bättre!
Det är så mycket roligare!
Jag har ett par stycken som alltid kommenterar, tack till er! <3

XoXo

Kommentarer
Postat av: Alice

Awesome!;D<3

2011-03-03 @ 19:49:49
URL: http://aalicees.blogg.se/
Postat av: Diana

bästa meer! <3

2011-03-03 @ 19:58:51
Postat av: Anonym

Mer ofc! ;)

2011-03-03 @ 20:48:21
Postat av: Mina

I LOVE IT!!!!!

2011-08-21 @ 11:09:42
URL: http://justindrewbieberandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0