Where are you now - Kapitel 18

FÖRRA DELEN:

”Då hade jag gett dig en puss, det brukar också fungera.”
när jag sa det tittade han upp mot mig med ett förvånat uttryck i ansiktet. Han trodde nog inte att jag menade allvar. Jag ryckte på axlarna och gick ut mot köket, med de andra efter mig. De blev förvånade över allting men vi satte oss snabbt ner för att äta, vi var alla vrålhungriga.



”Gud jag är proppmätt!” stönade Caitlin och jag instämde. Jag lutade mig tillbaka i soffan. Vi hade ätit upp det mesta av pizzan och det var inte tal om något godis nu, då skulle vi garanterat ha spytt.

”Vad ska vi göra nu då?”
frågade jag och satte mig upp igen. Satt så nära Caitlin och Justin så det var svårt. Caitlin och jag satt i mitten, mellan Justin och Chaz. De andra två hade tagit en varsin fåtölj.

”Åh kan du inte bara luta dig tillbaka och smälta maten lite?”
stönade Ryan från fåtöljen till vänster om mig. Jag flinade mot honom och skakade på huvudet. Plötsligt satte sig Caitlin upp bredvid mig.

”Kan vi inte köra snurra flaskan? Det är ju skitkul!”
utbrast hon och jag stämde in. Vi både slängde oss ur soffan och sprang upp på hennes rum för att hitta en bra flaska och städa bort så att vi kunde sitta på hennes golv. Jag tystade ner henne när jag hörde röster från nedervåningen.

”Vad gjorde du och Dezzie medan vi sov då?”
hörde jag nerifrån vardagsrummet. Jag och Caitlin smög ut och satte oss i trappan, utom synhåll för killarna. Det var Christian som frågat, det förvånade mig inte.

”Vad menar du?”
hörde jag Justin svara och jag kunde nog svära på att Christian himlade med ögonen, även om jag inte såg det så kändes det som ett sådant typiskt tillfälle.

”Ja, vad gjorde ni, svara på frågan!”
jag tittade på Caitlin som rynkade ögonbrynen. Jag log mot henne och lyssnade extra noga.

”Ja men vad är det du vill veta? Vi bestämde oss för att köpa pizza istället för att laga någon mat och när hon skulle säga det till er så låg ni och sov. Så vi bestämde oss istället för att överraska er så vi stack iväg. Vi köpte, eller nej hon köpte en massa godis och läsk. Sen tror jag hon hyrde några filmer också. När vi kom tillbaka så började vi fixa i ordning allting och sen behövde hon springa up och byta byxor för de var tydligen smutsiga. När hon var klar väckte vi er. Så, vad är det du ville ha fram utav det?”
avslutade Justin. Jag blev lite förvånad över att han inte sagt något om att han följde med upp, men jag hade ju hört från Caitlin att han inte var som alla andra. Däremot brydde jag mig inte särskilt mycket. Jag bestämde mig för att bryta deras konversation så jag dundrade nerför trappan och in i vardagsrummet.

”Kommer ni eller? Det började bli lite ensamt däruppe!”
sa jag och log mot killarna som tittade skrämt på mig. Caitlin ropade från övervåningen att hon hittat en bra flaska och jag stirrade på pojkarna.

”Kommer ni eller?”
upprepade jag men de reagerade fortfarande inte. Vad var det med dem egentligen? Jag vände blicken uppåt mot trappan och såg Caitlin stå där med ett frågande ansiktsuttryck. Jag ryckte på axlarna och vände mig sen mot killarna som fortfarande inte rört sig. De satt bara och tittade på mig.

”Okej! Sisten upp får strippa för mig och Caitlin!”
sa jag och då må ni tro, då blev det full fart på dem. Jag ställde mig åt sidan och lät killarna springa förbi mig. Caitlin vek sig av skratt däruppe och när jag hörde hur de dundrade in i Caitlin’s rum sprang jag upp för trappan.

”Vem kom sist nu då?”
frågade jag Caitlin när vi gick in i rummet.

”Det var jämt. Nu kör vi!”
sa hon och vi satte oss ner på golvet. Killarna satte sig också ner och nu satt vi en cirkel runt flaskan. Jag såg på Caitlin och hon nickade lite, sedan började hon snurra.



Tack för alla världsbästa kommentarer från er! :)<3 Ni är de bästa helt enkelt <3

Ber om ursäkt för att det är så kort, men jag slänger in minst ett till kapitel innan jag pyser i säng :)

Vad roligt att så många tycker novellen är rolig :)

Fortsätt kommentera som ni gör :)

XoXo


Kommentarer
Postat av: Emma

HaHa! Älskar din novell ! Den äger! Mer ikväll snälla?! :)<3

2011-03-07 @ 20:44:24
URL: http://emmaswag.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Började läsa igår, måste säga grymma kapitel, love it!

2011-07-26 @ 01:01:44
URL: http://reandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0