Where are you now - Kapitel 22

Hahahaha du är söt du Carro!
Men du har rätt, jag skrev bara 4 kommentarer, jag skrev inte att tanken var att det skulle vara 4 olika kommentarer så låt gå för den här gången då ;)<3


FÖRRA DELEN:


Hela tystnaden övergick till en pinsam tystnad, en tystnad som ingen ville bryta, eller kanske kunde bryta. Jag försökte vända bort blicken, men jag hade fastnat, jag höll på att drunkna i Justin’s bruna ögon.


”Och musikproffset har talat!” hörde jag Christian mumla, och vi brast alla ut i skratt. Det var skönt att jag lyckats vända bort blicken till slut, det blev liksom så obehagligt. Caitlin la en arm över axeln på mig och när jag tittade på henne log hon bara.

”Du ser lite trött ut, Caitlin!”
skrattade jag, det såg ut som om hon var på väg att somna.

”Ja, det ser ut som om du faktiskt skulle kunna somna stående i nuläget.”
skrattade Ryan och jag rynkade ögonbrynen mot honom och började sedan rodna, igen. Jag tittade snabbt bort, i hopp om att ingen sett något men så klart var de lika uppmärksamma som de varit resten av kvällen.

”Aww, du rodnar! Varför?”
hörde jag hur Justin utbrast och jag kunde inte låta bli att sucka. Jag vände mig mot dem och sjönk ihop lite innan jag vände ner blicken på gitarren som fortfarande låg i mitt knä.

”Ehm, jo, alltså, det där med att somna stående…”
började jag och bredvid mig brast Caitlin ut i skratt, hon visste vad det var jag skulle berätta, jag hade ju talat om det för henne innan.

”Säg inte att du…”
hörde jag Christian mumla och jag gav honom ett snabbt leende och nickade lite.

”Jo, jag har somnat stående, mer än bara en ynka gång dessutom!”
log jag och hörde sedan hur rummet fylldes med skratt. Först försökte jag spela sårad och ledsen men jag hade inte en chans. Jag föll in i skrattet jag också.

”Är det någon som vet hur mycket klockan är?”
hörde jag Caitlin säga bredvid mig. Jag såg på henne men hon satt vänd mot killarna på golvet. Jag följde hennes blick och såg hur Chaz drog fram mobilen. Jag granskade hans ansiktsuttryck och det syntes på honom att det var sent.

”Asså, klockan är halv fyra…”
sa han och tittade upp, han såg lite förvånad ut. Jag fnissade lite.

”Inte så konstigt att man känner sig lite seg då, det kanske är dags att sova, åtminstone ett par timmar.”
påpekade Christian vi andra stämde in.

”Men får alla plats föresten?”
frågade jag osäkert. Jag hade ingen som helst aning om var jag skulle sova. Jag vände mig mot Caitlin som såg ut att tänka lite.

”Tja, asså, vi har ju en säng härinne, sen kan två sova inne i mammas och pappas rum, sen två i Christian’s rum, vi ställer in extrasängen där helt enkelt, sen får väl någon sova på soffan kanske…”
började Caitlin och jag såg hur killarna tittade på henne, sedan på varandra, sedan på mig och till slut på varandra igen, jag skulle nog aldrig förstå mig på killar, inte ordentligt.

”Pax för att få sova i min egen säng!”
sa Christian torrt och reste sig upp. Han gned sig lite i ögat, han var nog riktigt trött.

”Asså, för mig spelar det ingen som helst roll, var brukar ni sova när ni är här?”
frågade jag killarna. Jag ville ju inte förstöra någonting.

”Ryan brukar sova inne hos Christian och Chaz brukar sova nere i vardagsrummet eftersom att han snarkar och Christian inte kan sova med honom i närheten. Jag sover i min säng, så klart. Det är inte ofta Justin brukar stanna kvar och sova här, åtminstone inte när Ryan och Chaz är här, eftersom att han bor så nära, men när våra föräldrar varit borta har han sovit i deras säng.”
förklarade Caitlin snabbt och jag nickade innan jag började skratta lätt.

”Fast det är ju inte direkt ett svar på var jag ska sova. För som sagt, det spelar ingen roll för mig.”
sa jag och tittade på Caitlin, hon såg återigen ut att tänka igenom det hela.

”Ja, om det inte spelar någon roll för dig, och inte för Justin heller, så skulle ni ju kunna dela på mammas och pappas säng. Den är ju stor och så. Annars, om det inte är lugnt så kan du få sova hos mig, det blir ju trångt men ja.”
sa hon och jag log lite mot henne.

”Jag kan sova med Justin, om inte du har något emot det så klart?”
frågade jag och vände mig emot honom. Han ryckte på axlarna och skakade på huvudet.

”Nej, för min del är det lugnt, så länge du inte snarkar.”
flinade han och jag flinade tillbaka och ruskade på huvudet.

”Jag är tyst som en mus, du kommer inte ens veta att jag är där.”
skrattade jag och ställde mig upp för att gå fram till väskan. Jag var säker på att jag plockat ner den enorma Guns ’n’ Roses t-shirten, nu behövde jag bara hitta den. När jag ställde mig upp igen, med den i handen, var det bara Caitlin kvar därinne.

”Är du säker på att det är okej?”
frågade hon besvärat och jag log mot henne medan jag nickade.

”Jag är så trött att jag kommer däcka direkt så ja, det är lugnt!”
förklarade jag snabbt för henne och hon log mot mig innan hon hoppade upp från sängen och gick till sin garderob, antagligen för att hitta något att sova i. Jag slet av mig mina kläder och drog på mig t-shirten. Den gick precis ner över rumpan, man kunde dock fortfarande skymta den.

”Jag går och borstar tänderna, Caitlin!”
sa jag medan jag tog upp min necessär och försvann ut ur hennes rum och mot toaletten. Jag öppnade dörren men stängde den lika snabbt igen, Justin stod därinne, i bara kalsonger.


oh la la...! Det hade ni inte förväntat er va? xD
Nu vill jag att fler än bara Carro kommenterar!
Fast Carro, du får gärna kommentera sådär mycket ändå :P Jag gillar kommentarer, roliga kommentarer :P <3

Anyway, minst 4 kommentarer från olika personer kommenterar innan nästa kapitel kommer upp!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Julia

åh vad jag älskar din novell !!! den är grym !! <3

2011-03-08 @ 21:57:24
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Fet bra!:)

2011-03-08 @ 22:15:58
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fet bra!:)

2011-03-08 @ 22:16:38
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Postat av: Alice

OMB! Haha^^ vad kommer hända nu då? xO<333

2011-03-08 @ 23:14:41
URL: http://aalicees.blogg.se/
Postat av: emma

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2011-03-09 @ 07:03:29
Postat av: Aline

azum!

2011-03-09 @ 07:31:04
URL: http://alinelinnea.blogg.se/
Postat av: Diana

Haha som sagt skrattar as mkt av den här novellen!! <3 btw:älskar den lika mycket som jag skrattar, och det är en hel del =)

2011-03-09 @ 07:48:35
Postat av: sandra

altsåååå det går inte att beskriva hu bra den är! :)

2011-03-09 @ 09:52:47
Postat av: Emma

HAHAHAH! ja typ skrattar ihjäl mej ..... de e den bästa noveller ever ;)<3

2011-03-09 @ 12:32:07
URL: http://nowistomorrow.devote.se
Postat av: Leila

JAG ÄLSKAR DIN NOVELL !!

2011-03-09 @ 14:48:12
Postat av: julia.

jätte bra, verkligen!

2011-03-09 @ 16:37:15
Postat av: Emma

Älskar din novell ! den äger ! :)<3

2011-03-09 @ 16:43:19
URL: http://emmaswag.blogg.se/
Postat av: Hannah

meeeeeeer

2011-03-09 @ 16:51:07
Postat av: Anonym

BIEBERGASM!!!!

Mer!!!

2011-03-09 @ 17:05:34
Postat av: Anonym

sjuktbra meeeeeeeer idag snälla? ;)

2011-03-09 @ 17:22:34
Postat av: emma

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!

jag verkligen ÄLSKAR den här novellen den får mig alltid att skratta XD

2011-03-09 @ 17:50:31
Postat av: Anonym

mer :D så sjukt bra!

2011-03-09 @ 18:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0