Where are you now - Kapitel 28

FÖRRA DELEN:

”Nej Justin! Inte roligt! Seriöst! Sluta! Nej!”
skrek jag förtvivlat medan jag såg hur de andra vek sig av skratt bakom oss, eller bakom Justin snarare, jag var ju fortfarande vänd mot dem. De andra började springa efter oss samtidigt som de skrattade. Jag gjorde en ansats om att kasta mig bakåt för att ta mig ur hans grepp, men det fungerade inte den här gången heller, som dagen innan hade han redan insett vad jag skulle göra, innan jag gjort det, och parerat det. Jag tänkte precis försöka igen, då jag kände hur han tippade mig neråt, tillbaka över axeln, och sedan hamnade vi båda i det svalkande vattnet, med kläder på.




När jag reste mig upp stod jag still i vattnet en stund och kände hur det rann nerför min kropp, det var inte kallt vatten, men det var inte varmt heller. Kvar på stranden hörde jag hur de andra skrattade högt åt mig men jag ignorerade dem och stirrade på Justin istället som stod en meter ifrån mig med ett brett flin på läpparna.

”Du är väldigt nöjd med dig själv nu va?”
frågade jag torrt, men jag hade egentligen inte behövt fråga, det syntes. Han nickade lite och försökte gömma ett skratt. Jag himlade med ögonen innan jag började ta mig tillbaka uppåt, vi hade visst kommit ganska långt ut. Jag kände en arm runt min axel och sneglade på Justin som gick bredvid mig.

”Du är inte sur va?”
frågade han och bet sig lite i läppen, som om han var osäker eller något. Jösses, jag trodde dem kände mig bättre än så. Jag flinade lite mot honom och fortsatte gå. Han log tillbaka innan han började gå framför mig upp mot de andra. Jag log hastigt innan jag kastade mig upp på hans rygg så att han föll ner i vattnet. När han kom upp igen log jag brett.

”Nej, varför skulle jag vara det? Så länge jag får sista ordet så är jag nöjd!”
erkände jag och skrattade åt honom, han hade inte förväntat sig det där, det syntes.

”Jasså, du vill ha sista ordet. Men tänk om inte jag går med på det då.”
sa han och såg på mig med läskig blick, som om han planerade något. Mitt leende försvann och jag stirrade på honom.

”Vad menar du?”
frågade jag och han vek sig av skratt. Jag stod bara kvar och stirrade på honom medan han skrattade. Jag sneglade över axeln på de andra och såg hur de försökte hålla sig för skratt. Knappt hade jag hunnit vända tillbaka blicken innan någon, det vill säga Justin, återigen slängde mig över axeln.

”Justin! Vad ska du göra nu? Jag är redan så blöt man kan bli.”
påpekade jag bara och insåg sen att han inte var på väg ner i vattnet, han var på väg upp på stranden. Jag antog att han skulle gå tillbaka till de andra, men jag hade fel. Han tvärvände och började sen springa, fast en bit bort. Efter ett tag insåg jag vad han gjorde, han sprang på bryggan som låg en bit bortifrån där vi badat. Jag var på väg att börja skrika, men hann inte innan han hoppade och vi for ner i vattnet.

”Justin!”
utbrast jag när jag kom upp till ytan igen. Justin simmade bredvid mig, han var snart uppe på bryggan igen. När han kommit upp vände han sig mot mig, skrattades, och gjorde någon sorts hairflip. Jag himlade med ögonen och simmade mot honom.

”Jag sa ju att jag ville ha sista ordet.”
påpekade han och flinade. Jag himlade med ögonen och tvingade mig själv att spela besegrad. Han skrattade lite innan han drog fram handen för att hjälpa mig upp ur vattnet, då det inte fanns någon stege. Jag tog hans hand och han började dra upp mig. Naturligtvis stretade jag emot och drog till, så att han for ner i vattnet bakom mig. Jag slängde mig snabbt upp på bryggan och ställde mig en bit bort för att vara utom räckhåll för honom. När han kom upp till ytan igen stirrade han på mig med stora ögon.

”Och jag slutar inte förrän jag får sista ordet.”
kläckte jag ur mig och flinade mot honom när han tagit sig upp på bryggan. Han gjorde sin hairflip igen, och då han stod närmare mig, fick jag vatten på mig. Inte för att jag inte redan var blöt, jag var dyngsur. Han sträckte försiktigt fram handen och jag stirrade på honom med ett frågande uttryck i ansiktet.

”Okej, du vinner, den här gången! Fred?”
frågade han och jag stirrade på honom, jag litade inte på det han sa, men jag tog min hand i hans och skakade den snabbt. Sedan började jag gå tillbaka mot de andra, men jag sneglade över axeln på Justin för att se om det bara varit en skenmanöver. Återigen la han armen om mina axlar medan vi gick tillbaka till de andra.

”Justin, jag tror du missade hela poängen, det var meningen att du skulle slänga i henne en gång och sen komma upp.”
sa Chaz och himlade med ögonen. Justin släppte mig och gick fram till Chaz för att knuffa till honom lite lätt på axeln.

”Jo, det var tanken, men den här bruden är envis som få och vill ha sista ordet.”
sa han och Caitlin brast i skratt. Hon kom upp bredvid mig och flinade.

”Så vadå? Menar du att du lät henne vinna?”
frågade Christian förvånat, tydligen var det inget som brukade hända. De tittade på mig alla fyra och jag flinade oskyldigt tillbaka.

”Jag lät henne vinna den här gången, spelet är inte över ännu. Lugn du, jag ska allt visa dig vem som får sista ordet i det här.”
log Justin och jag skrattade lite åt honom. Caitlin började gå tillbaka mot bilen och jag följde efter henne. Jag stannade däremot vid Justin, som tagit på sig sin keps igen, Chaz hade hållit i den åt honom när han sprungit med mig till vattnet.

”Fortsätt intala dig det, sötnos. Bli inte för besviken bara när du inser vem det är som får det sista ordet.”
viskade jag i hans öra innan jag tog hans svarta keps och satte på mig den. Jag började gå efter Caitlin men sneglade sen över axeln på Justin som stod och flinade.

”Game on!”
hörde jag honom säga innan jag skrattade och gick vidare mot bilen.


Ooooh... Game on alltså... Det kanske blir skoj ^^ Vad tror ni de kommer göra mot varandra? Och viktigaste av allt, vem kommer vinna? ;)

Alltså, ni är seriöst helt underbara på att kommentera! Jag blir alldeles till mig av lycka!

Ska vi höja ribban lite till? 8 kommentarer för mer? Olika personer då alltså ;) Jag tror ni klarar det, fick ju 17 kommentarer på ett kapitel ;)

Anyway! Jag har inga kapitel på lager nu, så ag ska sätta mig ner och skriva tills fingrarna verker! :)

If U smile, I smile you know ;)

Puss & Kram

XoXo

Kommentarer
Postat av: emma

meeeeeeeeer!!!!! <3333333

2011-03-10 @ 17:15:39
Postat av: carro

nnej inte rättvist :( DU ÄR FÖR BRA

2011-03-10 @ 17:46:28
Postat av: carro

menn... jag kan väl åtminstonde räknas som 2 ? :D

2011-03-10 @ 17:47:06
Postat av: carro

eller treee? :D

2011-03-10 @ 17:47:28
Postat av: Emma

Kan inte det hända lite "sparkels" mellan dem nu? :)

2011-03-10 @ 18:24:43
URL: http://emmawelins.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeer :D

2011-03-10 @ 18:26:52
Postat av: Julia (:

åhh , grymt bra !! jag tror Dezzie vinner :D



sugen på länkbyte? :)

2011-03-10 @ 19:18:44
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se
Postat av: malin

gillar't :D men kan dom inte bli kääära snart??? :D

2011-03-10 @ 20:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0