Where are you now - Kapitel 29

FÖRRA DELEN:

”Game on!”
hörde jag honom säga innan jag skrattade och gick vidare mot bilen.




Jag och Caitlin gick och småpratade på väg tillbaka till hennes bil. Justin hade skickat ett sms till Caitlin och sagt att de skulle åka hem, då Justin var dyngsur.

”Men Caitlin, jag kan inte sitta i din bil, jag är hur blöt som helst!”
påpekade jag när hon hoppade in. Hon himlade med ögonen.

”Dezzie, det är skinnsäten, dessutom tror jag det finns en filt i bakluckan.”
sa hon och jag gick dit för att hämta den. Jag tog av mig mina byxor och min t-shirt, för att underlätta lite för filten, och svepte den om mig. Sedan la jag in kläderna i bakluckan och satte mig bredvid Caitlin.

”Åh, jag glömde visst mobilen här i bilen.”
sa jag när jag såg den ligga mellan stolarna, i kopphållaren. Jag tog upp den och såg att jag hade missat 3 samtal, ett från Christian och två från Christopher, jag fick väl ringa honom sen när vi var tillbaka hemma.

”Är du populär?”
frågade Caitlin och log lite mot mig. Jag besvarade hennes leende.

”Ja, Christian har ringt en gång och Christopher två gånger. Oj, jag har fått en jäkla massa sms också. Tre från pappa, fyra från Ellie, oj, åtta från Christopher och ett från Christian. Jösses, så fort man glömmer telefonen någonstans, eller bara inte har den med sig, så är man så otroligt populär, men när man bär runt på den hela tiden är det ingen som vill något.”
muttrade jag lite och började gå igenom sms:en jag fått.

”Vad vill dem då?”
frågade hon utan att se på mig.

”Pappa vill att jag ska ringa honom om hur vi ska göra med flyget hem, Ellie undrar hur jag mår, vad jag gör, och om jag inte kan ringa henne. Christian ville att jag skulle ringa upp. Oj, Christopher verkar vilja något viktigt, det ser ut som om han typ haft panik. Det kanske har hänt något.”
utbrast jag när jag läste Christopher’s sms. Han tjatade hela tiden om att det var viktigt, att jag skulle svara, att jag skulle sluta ignorera honom och att jag skulle ringa honom så fort jag såg det.

”Oj, då kanske du borde ringa honom då.”
sa Caitlin oroligt, hon var verkligen en bra kompis, även om vi inte känt varandra så länge. Jag funderade en stund innan jag skakade på huvudet.

”Nej, jag ringer sen när vi kommer hem. Jag tror inte det har hänt något, han blir bara orolig när jag inte svarar på första signalen, det är ganska uttröttande efter ett tag måste jag säga.”
babblade jag fram snabbt och drog filten tätare om mig. Jag hade börjat frysa nu då jag fortfarande var blöt.

”Jag är ledsen, men värmen fungerar inte i bilen.”
sa Caitlin sorgset och tittade på mig med ledsen blick. Jag log mot henne.

”Det gör inget, vi borde ju vara hemma ganska så snart, eller hur?”
frågade jag då jag tittade ut genom rutan och började känna igen mig. Tänk så rätt jag hade, mycket riktigt såg jag gallerian vi varit och shoppat på dagen innan.

”Vad ska vi göra sen?”
frågade jag för att lägga tankarna på något annat när jag huttrade till lite. Att frysa var ingenting jag tyckte om. Det var sällan jag frös, jag var ju så varmblodig.

”Jadu, jag vet faktiskt inte. Det är ju ganska molnigt ute, men varmt har vi konstaterat, så vi kanske ska hitta på någonting ute? Eller också är vi inne och ser på film eller så.”
Caitlin rabblade upp sina förslag och jag nickade lätt. Omedvetet började jag tänka på Justin, hur nära jag kommit honom det senaste dygnet, jag tänkte på när han pussade mig på kinden innan vi sa god natt. Jag rös lite av blotta tanken. Sen började jag tänka på vad som hänt idag och mindes hans sista ord, ”Game on!”

”Hah! Jag har det! Caitlin jag har världens bästa planer!”
utbrast jag och såg hur hon hoppade till. Hon stirrade på mig med stora ögon, som om jag kommit på en ny uppfinning eller något. Jag skrattade lätt åt henne innan jag nöjt sjönk ner i sätet, jag skulle ge Justin en upplevelse han sent skulle glömma.


OMG! Vad har Dezzie nu i tankarna? Kommer hon överhuvudtaget lyckas ge Justin en upplevelse han sent kommer glömma?
Och varför började hon egentligen tänka på honom? Och framför allt hans puss?

Älskar er alla! <3

Ni är de bästa som går att hitta! <3 Älskar era kommentarer!

Ledsen hörni, men det var nog sista delen för idag. Jag har inte kommit längre och jag måste snart sova. Imorgon är det fredag, sjukt skönt! Och då ska jag försöka skriva mycket! Sen har jag ju nästan hela helgen på mig :)

Men kommentera mycket!

Ni klarade 8 kommentarer väldigt lätt! Klarar ni 10 kommentarer från olika sötnosar lika lätt? ;) Vet ni? Det tror jag! :)

Puss & Kram på er allihopa!

Hey, om ni har några bra idéer till novellen, eller kanske något ni saknar / vill ha mer av, skicka iväg ett email till [email protected]! Det skulle naturligtvis vara till stor hjälp för mig :)

Jag kollar mejlen en gång om dagen, minst, så önskar du något, var inte sen med att mejla. Eller varför inte adda den på msn? Då kan vi ha kvällar då vi har som en frågestund och en idéstund tillsammans :)

Gör så, adda [email protected] eller skicka iväg ett mejl till den andressen! Det skulle vara guld värt!

Vill du göra ett länkbyte? Skicka förfrågan om det till den andressen också, jag gör gärna länkbyten! :)

XoXo

Kommentarer
Postat av: emma

meeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!

2011-03-11 @ 10:23:41
Postat av: carro

skitbra!! :D

2011-03-11 @ 15:37:32
Postat av: Julia

omg skit bra !!!!

2011-03-11 @ 15:50:56
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0