Where are you now - Kapitel 31

FÖRRA DELEN:

Jag log fånigt innan jag snabbt pussade honom på kinden för att sen ta ett steg tillbaka. Han ryckte till lite, som om han fallit i trans, såsom jag känt mig. Då vi stått där kändes det som om det inte fanns någon annan människa på hela jorden, som om det bara var vi som existerade. Inte som om det var han och jag, utan vi. Vi var en.



Justin gav mig ett snabbt leende innan han gick förbi mig och började gå mot huset. Jag följde efter men såg att han gick mot altandörren istället för mot framsidan. Jag gick ikapp honom så vi gick bredvid varandra igen.

”Jag tycker det är lite orättvist att det bara är jag som är blöt.”
påpekade jag när vi gick över den stora altanen, jag placerade mig medvetet närmast husväggen.

”Ja men då får du väl gå upp och byta kläder så att du också blir torr.”
skrattade han och log mot mig. Jag flinade tillbaka, jag visste precis vad jag skulle göra. Min blick drogs mot altandörren, som någon öppnade och jag såg hur Caitlin stod och tittade på oss.

”Jo, eller så knuffar jag helt enkelt ner dig i poolen.”
sa jag och innan han hunnit reagera knuffade jag till honom så att han hamnade i vattnet. Caitlin skrattade och kom upp bredvid mig. Jag log mot henne men hon tittade bara på Justin som nu kommit upp till ytan igen och såg allmänt förvirrad ut.

”Det där var lågt, jag var inte beredd!”
muttrade han och jag skrattade högt. Han simmade mot kanten medan han flinade mot mig, jag visste precis vad det där flinet betydde, det var dags att dra. När jag kommit innanför dörren slängde jag en blick över axeln och såg att Justin nu var uppe, och på väg mot mig. Jag flinade retsamt innan jag sprang genom huset, förbi de andra tre killarna som satt och spelade igen, och upp för trappan.

”Värst vad hon hade bråttom då.”
hörde jag Ryan säga när jag kommit upp. Jag skrattade högt innan jag gick in på Caitlin’s rum och stängde dörren efter mig. Medan jag satt bredvid väskan och letade kläder, kunde jag inte sluta skratta. Det var synd att Caitlin inte hunnit filma, hans ansiktsuttryck var helt obetalbart.

”Dezzie, får jag komma in?”
hörde jag Caitlin säga på andra sidan dörren. Jag fick fram ett ja och hon kom in i rummet, skrattandes.

”Du ska höra killarna på nedervåningen, de frågade Justin varför han var så blöt, men han bara morrade åt dem och gick upp för trappan till Christian’s rum. Jag var tvungen att följa efter så att han inte kom in här, men han brydde sig inte det minsta om det.”
skrattade hon fram och jag log oskyldigt mot henne.

”Det var han som sa att det var krig, han får skylla sig själv.”
skrattade jag och vände mig mot väskan igen. Jag hörde hur hon satte sig på sin säng och kände i ryggen att hon tittade på mig. Efter en stunds letande drog jag fram en vit BH och ett par matchande trosor, sen hittade jag mina jeansshorts och drog fram mitt svarta linne.

”Caitlin har du lust att hämta handduken jag använde imorse innan vi åkte? Jag måste torka mig innan jag klär på mig.”
sa jag och vände mig mot henne. Hon nickade lite och gick ut ur rummet. Det tog inte lång tid innan hon var tillbaka.

”Tack.”
sa jag när jag tog emot mig den och sen började jag torka av mig lite snabbt för att sedan byta ut underkläderna och sen tog jag på mig jeansshortsen. När jag skulle ta på mig linnet var det något som tog i uppe på huvudet. Jag kände efter och insåg att jag fortfarande hade Justin’s keps på mig. Jag ryckte på axlarna medan jag tog av mig den och la den på golvet för att ta på mig linnet.

”Jag glömde helt bort att jag hade den på mig, den känns knappt…”
sa jag medan jag vände mig om mot Caitlin, men jag stannade upp när jag såg hennes ansiktsuttryck. Det såg ut som om hon funderade över något hon inte riktigt fick ihop. Jag tänkte precis fråga vad det var hon tänkte på, men hon hann före mig.

”Vad gjorde ni därute egentligen?”
frågade hon, hade hon sett allting?

Nej men oj då... Såg Caitlin vad som hände därute? Eller är det något annat hon tänker på?
Och vad hände egentligen, har dem känslor för varandra? Eller är det något annat mellan dem?

Så vad tycker ni sötnosar? Kommentera <333

XoXo

Kommentarer
Postat av: carro

skiiiit braa :D:D:D OMG VILL VETA VAD HON SÄGEER!

2011-03-12 @ 13:55:10
Postat av: Anonym

hey du sa aldrig hur många som ska kommentera, såå när kommer nästa ? ;)

2011-03-12 @ 13:55:53
Postat av: Anonym

Hahha, skitbra, då kommer säker drama snart, men när ska Dom bli tsm då? Längtar skitmycket <3

2011-03-12 @ 14:10:06
Postat av: Julia

ååhhh fett bra !! nu måste vi ju få veta vad som händer !! :)

2011-03-12 @ 15:07:20
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

ÄLSKAAA!! <3



Meeeeeeeeeeeer!! :D

2011-03-12 @ 16:09:58
Postat av: emma

meeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!

<3

2011-03-13 @ 10:52:55
Postat av: Anonym

meeer!! :D:D:D:D

2011-03-13 @ 15:25:52
Postat av: Anonym

mer D:

2011-03-13 @ 18:42:25
Postat av: emma

meeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!! <333

jag älskar din novell

2011-03-13 @ 18:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0