Where are you now - Kapitel 33

FÖRRA DELEN:

”Jo, men det vore kanske inte superbra att be dig om hjälp.”
retades jag och flinade mot henne. Hon lipade till svar innan hon blinkade och gick in. Hon var så underbar. Det kändes nästan som om hon var en bättre vän än vad Ellie var. Åtminstone när det kom till att prata med och liksom ha roligt med. Visst var Ellie rolig, men hon var inte på samma nivå som jag själv var ibland. Vi hade olika åsikter om vad som var roligt, och ännu mer olika åsikter om hur man betedde sig i ett förhållande. Hon hade sagt att jag någon gång skulle få ångra hur jag och Christopher kommit överrens om att bete sig, men jag trodde henne inte. Jag litade på Christopher till 100 procent och det skulle inte förändras. Inte vad jag trodde i alla fall.



”Caitlin?” ropade jag medan köttet fräste på grillen. Köttbitarna hade börjat få en fin, brun nyans och nu behövde jag bara en kniv och ett uppläggningsfat.

”Caitlin dukar, vad ville du?”
hörde jag en röst bakom mig och när jag vände mig om stod Christian i dörröppningen. Han vände blicken från mig och mot köttet och gick fram till grillen.

”Man, du är ju grym!”
utbrast han och såg på det bruna köttet. Jag skrattade lite åt honom innan jag knäppte med fingrarna framför hans ögon för att få hans uppmärksamhet.

”Kan du hämta något att lägga upp köttet på? Och en kniv?”
frågade jag och såg hur han nickade innan han försvann in igen. Inte långt därefter kom han ut igen med ett fat och en vass kniv. Jag tog emot fatet och ställde det på avlastningsplatsen på grillen och sen tog jag kniven och skar en skåra i varje kött, för att se om det var klart. När jag lagt upp alla färdiggrillade bitarna på fatet vände jag mig om och insåg att Christian fortfarande stod kvar.

”Damn! Måste du skrämmas så, bro?”
frågade jag förfärat och andades in. Jag hade inte förväntat mig att han stått kvar så det kom som en chock när jag vände mig om. Han skrattade lite åt mig innan han gick in utan att säga något. Jag följde efter mot dörren, men innan jag gick in slängde jag en blick på grillen, för att försäkra mig på att den var avstängd ordentligt. När jag nöjt mig med min granskning gick jag in och tog med mig köttet mot köket där Caitlin dukat.

”Wow, du är duktig du! Det där ser jättebra ut!”
sa hon och granskade köttet. Jag flinade stolt innan jag ställde ner det på bordet. Jag granskade bordet för att se om något fattades och vände mig sen för att plocka fram en stor Cola flaska. När jag ställt ner den på bordet kom killarna in och tittade på bordet, sedan log de glatt och satte sig snabbt ner. Jag såg hur Caitlin himlade med ögonen mot mig och sedan satte hon sig mellan Christian och Ryan. Det fanns bara en plats kvar vid bordet, den mellan Christian och Justin, så jag satte mig ner där.

”Du har verkligen överträffat dig själv den här gången, Caitlin! Det här ser skitbra ut!”
hörde jag Chaz säga och jag skrattade lågt. Caitlin log överseende mot honom.

”Jag hade gärna tagit emot komplimangen, om det varit jag som grillat.”
skrattade hon och jag såg hur Chaz vände blicken mot mig och jag log oskyldigt tillbaka.

”Är det du som har grillat?”
frågade han och jag nickade bara medan jag tog för mig av en köttbit jag siktat in mig på, som såg fin och god ut.

”Du har gjort ett bra jobb!”
sa han bara innan han stoppade in ett pommes frites i munnen, men han spottade snabbt ut det igen då det var otroligt varmt. Vi andra skrattade och han muttrade bara något innan han sköljde ner ett helt glas med Cola som han precis hällt upp.

”Så, är det något mer vi behöver veta om dig, eller tycker du om att överraska oss?”
frågade Ryan och såg på mig med nyfiken blick. De andra stannade upp i det dem gjorde och tittade på mig med samma blick.

”Vad menar du?”
frågade jag osäkert, jag hade ingen aning om vad han pratade om. Ryan himlade lite med ögonen, vilket fick mig att känna mig lite dum, som om det var världens självklaraste sak.

”Vad han menar är, har du några andra gömda talanger eller något liknande, än att du är duktig på musik, tydligen grym på att slåss, inte kan kontrollera dig själv när du blir arg, att du är bra på att grilla eller att du älskar att pranka folk?”
frågade Justin från min högra sida. Jag vände mig mot honom och funderade en stund.

”Eller att du tydligen tycker om att använda min keps…”
skrattade han och flinade. Jag kände efter på huvudet, jo, där satt den fortfarande. Jag flinade oskyldigt mot honom innan jag tog av mig den och satte den på hans huvud. Han huttrade lite innan han drog av sig den snabbt.

”Du kunde ha nämnt att den fortfarande var blöt!”
utbrast han och rös till. Jag skrattade lite lätt.

”Hur skulle jag kunna veta det? Mitt hår är ju fortfarande inte torrt ännu.”
påpekade jag och log mot honom. Han himlade med ögonen innan han satte tillbaka den på mitt huvud, fast bak och fram.

”Sådär, nu fattas bara brillorna så är du en riktig cooling!”
flinade han och jag himlade med ögonen. Jag förändrade mitt ansikte så att jag såg så oskyldig ut jag kunde.

”Sorry, men till skillnad från dig behöver jag varken keps eller brillor för att se cool ut. Medfött vettu. Det finns bara där. Men var inte ledsen, det är bara att försöka träna upp det, det är inte lätt har jag hört, men det är inte omöjligt.”
flinade jag och såg hur de andra runt bordet såg på mig med stora ögon, sen brast alla i skratt. Även Justin skrattade men han sneglade på mig med en blick jag inte kunde läsa. Jag log svagt mot honom innan jag tog en klunk ur mitt glas med Cola.


Så vad tycker ni?
Jag vet att det händer väldigt lite för tillfället, men tro mig, det kommer hända ännu mera! :)
Både bra saker och dåliga saker (aa) :) Och allt har inte ens med Justin att göra ^^

Svar på kommentar: Jag fick en fråga om hur gammal jag är och tänkte svara här, då frågeställaren är Anonym :) Jag är 17 år gammal, men jag fyller 18 den 29 Maj :)

Någon som har några andra frågor? Det är bara att ställa dem!

Tänkte också bara säga att ni mer än gärna får adda [email protected] där jag alltid är inloggad när jag sitter vid datorn! Där svarar jag på frågor, och ibland kan jag även fråga er frågor, såsom om ni har några idéer, om jag kan skriva på ett speciellt sätt, om ni har några önskemål o.s.v. :) Så adda allihopa så kan vi chatta :)

Nej nu ska jag fortsätta skriva tänkte jag :)

Ha det bäst! Ska försöka slänga in ett kapitel till idag :) <3

XoXo

Kommentarer
Postat av: carro

jaa ett till kaiptel! :D

2011-03-14 @ 19:31:21
Postat av: carro

OOOOOOOOOOOOOMG fortsätt skriva JAG ÄLSKAR DEJ

2011-03-14 @ 19:32:58
Postat av: julia.

jaa, kan du skriva runt nioo för man vill läsa, du äger !!!!!!

2011-03-14 @ 19:56:49
Postat av: Hanna

meeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!! skiiiiiit braaa :)

2011-03-14 @ 20:28:47
URL: http://mrbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer :D

2011-03-14 @ 21:37:38
Postat av: Alice

GILLA! Meeer! ;D<33

2011-03-14 @ 22:26:13
URL: http://aalicees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0