Where are you now - Kapitel 38

FÖRRA DELEN:

”Okej, nu vet ni vilka Hugh Jackman och Viggo Mortensen är, så nu kan vi kanske se på filmen? Det var länge sen jag såg min babe!”
sa jag glatt och efter att jag sett att de andra nickat satte jag igång filmen igen.



”Hur många gånger hade du sett den här filmen sa du?” frågade Christian när jag stod upp och tog ur skivan ur Dvd:n. Jag vände mig mot honom och ryckte på axlarna.

”Jag vet inte? Vad är det då då?”
frågade jag och rynkade ihop ögonbrynen. Det hade varit ganska tyst genom hela filmen, och de andra hade sagt efteråt att de gillade filmen, vilket gjorde mig glad då det var en av mina favoritfilmer.

”Ja med tanke på att jag såg hur du mumlade nästan varje replik för dig själv.”
skrattade Christian och jag log lite mot honom.

”Ledsen, det är inte något jag tänker på faktiskt. Det bara blir så.”
svarade jag och flinade. Christian nickade lite och sen sprang han ut ur vardagsrummet och upp för trappan. Efter det hörde man hur toalettdörren stängdes igen och låstes.

”Vad är det för speciellt med han, Hugh Jackman?”
frågade Justin och log lite ursäktande mot mig. Jag besvarade leendet innan jag satte mig ner i fåtöljen och drack lite Coca Cola.

”Jag vet inte riktigt. Alltså, det går inte riktigt att svara på. Jag menar, det är min celebrity crush. Han är speciell, fast ändå normal. Han är liksom… Han…”
svarade jag och försökte få fram det jag ville säga, vilket var svårt eftersom att det inte riktigt gick att förklara. För ärligt var det inte något extremt speciellt med honom, bortsett från utseendet och att han verkar som världens mysigaste person. Justin nickade lite till svar och vände sen bort blicken.

”Okej, har du någon crush?”
frågade jag efter en stunds tittande på honom. Han sken upp när han vände blicken mot mig.

”Klart jag har! Beyoncé naturligtvis!”
svarade han och log stolt. Jag skrattade lite innan jag nickade mot honom.

”Så, vad händer nu då? Vad ska vi hitta på?”
frågade Caitlin medan hon sträckte på sig i soffan. Jag funderade en stund innan jag såg mig om i rummet.

”Vad är klockan?”
frågade jag då jag inte fann det jag letade efter. Caitlin drog upp mobilen ur fickan och skärmen lös upp hennes ansikte.

”Klockan är snart halv åtta.”
svarade hon och la ner mobilen i fickan igen.

”Okej, vad ska vi göra då?”
frågade jag och sträckte på mig i fåtöljen, jag höll på att bli trött kände jag.

”Fundera en stund ni så ska jag bara springa in på toaletten lite snabbt. Christian borde vara klar nu.”
sa jag och reste mig hurtigt upp och sprang upp för trappan. Dörren till toaletten öppnades när jag kommit upp och Christian log mot mig innan han gick nerför trappan ner till de andra. Jag gick snabbt på toa och sen ställde jag mig framför spegeln och stänkte vatten i ansiktet, för att pigga upp mig. Det var alldeles för tidigt för mig att sova vid den här tiden, det var bara att hålla ut.

När jag kom ner igen såg jag att Christian brett ut sig i fåtöljen jag suttit i. Jag gick fram till den och hängde över ryggstödet medan han flinade mot mig, på ett retsamt sätt.

”Åh, bra, toaletten är ledig.”
sa Justin innan han gick ut ur vardagsrummet och lämnade den andra fåtöljen ledig. Jag flinade snabbt innan jag tog hans plats och bredde ut mig på ett otroligt skönt sätt.

”Ey, det där var min plats!”
hörde jag Justin’s röst från dörren in till vardagsrummet. Jag vände blicken mot honom, sakta, och såg hur han tittade på mig.

”Du är medveten om att jag ligger jätteskönt va?”
frågade jag lugnt medan jag tittade tillbaka mot honom. Han flinade och nickade innan han gick fram till mig. Vad hade han tänkt göra nu? Jag såg hur han böjde sig ner över mig och jag hjärtat dunkade till hårt i bröstet på mig.

”Mycket möjligt, men du får maka lite på dig.”
flinade han och lyfte upp mig. Jag tog inte ögonen ifrån hans under hela tiden och sen satt han i fåtöljen, men mig i knät.

”Tja, det här var inte så dumt det heller.”
skrattade jag och satte mig tillrätta i hans knä. Hans famn var varm, inbjudande och kändes trygg på något sätt.

”Så, har ni kommit på vad vi ska göra?”
frågade jag samtidigt som jag vände mig mot de andra. Caitlin skakade på huvudet, medan Ryan ryckte på axlarna och Chaz satt bara uttryckslös. Jag vände mig mot Christian som bara log mot mig.

”Vad är det?”
frågade jag honom men han skakade bara på huvudet innan han utbytte någon blick med Caitlin, något som jag inte hade någon aning om vad det betydde.

”Ska vi se en till film då? Eller ska vi se på tv?”
frågade jag efter att jag tröttnat på att försöka lista ut vad de kommunicerat om, jag lyckades ändå inte förstå vad de menade.

”Visst, Christian, slänger du hit fjärrkontrollen? Vi kan ju zappa runt lite och se om det är något bra på tv.”
svarade Caitlin och klickade runt en stund efter att hon fått kontrollen av sin bror. Efter ett tag stannade hon på någon film, den var gammal, men ganska bra. Däremot kunde jag inte komma på vad den hette. Vi såg på filmen under tystnad och jag kände nästan hur ögonlocken blev allt tyngre och tyngre. Jag lutade mig mot Justin’s axel och kände hur hans tag om mig blev hårdare, på ett bekvämt sätt. Det var samma sköna känsla, känslan av trygghet och värme. En känsla jag inte fick särskilt ofta. Jag drog ett djupt andetag innan jag kände hur jag förlorade kampen mot tröttheten. Justin gjorde ingenting bättre när han sakta och rytmiskt drog tummen över en liten yta på ryggen med en svepande rörelse. Till slut orkade jag inte kämpa emot längre, utan jag välkomnade sömnen med öppna armar och slöt frivilligt ögonen för att sova.


Awww! Hur gulligt var inte det där på en skala 1 - 10??? :')

Tänk vad jag gör för er ^^ Känns som om jag svikit er de senaste dagarna (visst jag har inte mått så bra psykiskt och det har varit mycket runtomkring, men ändå!) så därför skriver jag så mycket jag kan, så ofta jag kan! Jag är skittrött just nu, klockan är ändå halv 1 på natten, men jag kände mig tvungen att skriva klart kapitlet!
Det känns som om jag är skyldig er det eftersom att ni är så underbara på att kommentera! <3

Nej ni, nu ska jag sova! Jag ska gå upp hyfsat tidigt imorgon för att skriva mera :) Hinner jag klart så kommer delen ut imorgon innan jag drar till plugget, men annars får ni den när jag kommit hem :)

Puss på er alla underbara läsare! Och godnatt!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Alice

Awww!Awsome kapitel! ;D<33

2011-03-21 @ 09:32:34
URL: http://aalicees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0