Where are you now - Kapitel 200


Come home to me,
Come home to me.
Back into my arms,
Home where you belong.

Come home to me,
Come home to me.
If home is where you are,
Then home is way too far away.


“Hello my sexy ladies! How are you today?” frågade jag i mikrofonen. Framför mig stod ett gäng tjejer som skulle vara publik till soundchecken och de ropade tillbaka till svar.

”Okay, it seems like you’re doing fine. That’s good. So, what do you guys wanna do? Any suggestions?” frågade jag och jag såg hur tjejerna framför mig började vinka i luften. Min blick fastnade på en blond tjej med söta ögon som stod precis nedanför scenen.

”What’s your suggestion Sweetie?” frågade jag och satte mig på knä framför henne. När jag räckte mikrofonen mot henne log hon snabbt mot mig.

”I have a question for you.” började hon och jag nickade uppmuntrande mot henne. Hon granskade mig en stund innan hon riktade in sig på mikrofonen igen.

”How is Dezzie doing? Is she awake yet?” frågade hon och jag kände hugget i hjärtat. För att slippa stå upp, med risk för att ramla, satte jag mig ner på scenkanten framför blondinen.

”I’m actually not sure to be honest. All I know is that she’s on the hospital in Atlanta and she isn’t waking up.” svarade jag sanningsenligt.

“Why are you here?” frågade tjejen igen och jag tittade oförstående på henne.

”Ahm, am I lost or anything? This is my sound check, isn’t it?” frågade jag förbryllat och tjejen skrattade medan hon skakade på huvudet. Den här gången tog mikrofonen från mig.

”No, I mean, why aren’t you in Atlanta with her?” förklarade hon och jag kände de nyfikna blickarna på mig. Jag tog lugnt tillbaka mikrofonen från henne.

”I have a concert to rock.” svarade jag henne, men hon såg inte särskilt nöjd ut med svaret. Jag vinkade Kenny till mig och han kom fram med en mikrofon som jag gav vidare till den blonda tjejen.

”Thank you Kenny.” log hon mot honom innan hon slutligen vände sig mot mig igen. ”That’s not what I meant. Dezzie is in a coma, am I right?” frågade hon och jag nickade mot henne. Det var svårt för mig att ens uttala orden, men det smärtade lika mycket när någon annan sa det.

”So why aren’t you in Atlanta Hospital next to her? You love her, don’t you?” frågade tjejen igen och jag svalde hårt innan jag satte mikrofonen närmare munnen.

”Yeah, of course I love her! But I still have a show to rock, and she would be really pissed at me if she knew that I cancelled a show because of her. But no worries, I’ll fly to Atlanta as soon as the concert is over. It doesn’t help her much if I was sitting next to her crying, would it?” frågade jag allvarligt och tjejen nickade lågt.

“I guess so. But we want you to be happy, and believe me, you’re not happy. It looks like you’ll break down and cry any second now!” påpekade hon och granskade henne medlidande.

“Well, that’s why I’m sitting here instead of standing up.” Besvarade jag och log mot henne. Hon såg orolig ut och när jag blinkade ut mot de andra i publiken ut mot de andra I publiken så konstaterade jag att nästintill alla såg lika oroliga ut som tjejen framför mig.

”What’s your name Sweetie?” frågade jag och hon tog ett fastare tag i mikrofonen.

”Aimi.” svarade hon och jag nickade mot henne med ett svagt leende.

”Well, Aimi, and all you other beautiful girls in here, I’m thankful for your caring and all that, but I won’t let you down. We have a concert to rule, and I’ll be by Deztiny’s side before dawn.” Sa jag och tittade på alla som stod framför mig. Några nickade medan oron fortfarande speglades i Aimi’s ansikte.

”I have an idea! We don’t want you to get hurt, or fall because you can’t stand up straight, so what do you think about us having this sound check instead? My friend is a terrific singer, I swear some of us can dance and… Yeah… You can sit down and catch your breath before the concert.” föreslog hon och jag granskade henne en stund. Det var ett förslag som jag knappast såg komma, men jag gillade det. Jag vände blicken mot de andra ur mitt crew som såg minst lika förvånade ut som jag.

”You guys wanna have a show for me? I like that. Get yourselves up here and I’ll be down there recording everything. This soundcheck will go to history!” log jag och såg hur Scooter kom fram bredvid mig med en mikrofon i handen.

”Okay ladies! Any other day I would not like this, but I’m concerned about this little punk, so you may come up to the stage.” sa han och tjejerna började komma upp på scenen. Aimi stannade vid mig och hon sträckte fram en hjälpande hand mot mig. Tacksamt tog jag den och hon hjälpte mig snabbt upp på benen igen.

”Thank you so very much everyone! No one could ever say that the Beliebers aren’t the best fans in the world! Rock it girls!” sa jag I mikrofonen innan jag tog mig ner från scenen. När jag kom ner så insåg jag att det fortfarande stod en tjej kvar nedanför och tittade på mig med blyga ögon.

”Hur mår du sötnos?” frågade jag henne och la huvudet på sned.

”Jag mår bra. Orolig för Dezzie bara.” svarade hon lågt och jag nickade instämmande mot henne.

”Då är vi två.” mumlade jag till svar och tittade tomt framför mig.

”Vill du inte vara däruppe med de andra?” frågade jag och kastade en blick upp på scenen där tjejerna stod och pratade med varandra.

”Nej, jag sitter hellre härnere, och håller dig sällskap om det är okej.” sa hon lågt och jag log uppskattat mot henne.

”Det vore väldigt snällt.” svarade jag henne innan jag satte mikrofonen mot munnen igen. ”Aye Scooter. Throw two chairs down here.” sa jag och inte långt därefter kom han med två stolar. Jag satte mig på den ena och gestikulerade till den blyga tjejen att sätta sig ner. När hon satt bredvid mig höll jag fram handen.

”Justin.” hälsade jag med ett snett leende. Tjejen skrattade lågt innan hon tog min hand i sin.

”Patricia.” hälsade hon tillbaka och jag nickade mot henne.

”Okay Justin, are you ready?” frågade Aimi i mikrofonen och jag vände blicken mot henne.

”Oh yeah, I’m ready! I’m pretty sure that Patricia is ready too. Kenny, are you recording this?” frågade jag och såg hur han nickade till svar. Han hade fått låna Carin’s filmkamera och det uppskattade jag, för det var en bra kamera. Jag nickade upp mot Aimi och de drog igång sin lilla soundcheck-show för mig.


Ni är alldeles för underbara luvies!
Ni förtjänar ett kapitel till <3

Jaa, jag kan ju inte annat än hålla med, vi Beliebers is tha shit! ;D
Nej men vi är ju helt enkelt awesome :D

OH MY GOD! 200 KAPITEL!!!! O.o
Dunno what to say O.o
TACK <3


Kommentarer
Postat av: Stephanie

ååh detta kapitlet är så awesome!! <3 Jag älskar det! <3<3<3 så gulligt och underbart och waah! jag förstår att alla är oroliga och ledsna, men detta kapitlet är så otroligt bra och klockrent att det är läskigt ^^ <3 Åh jag älskar det!

GRYMT BRA SKRIVET, igen MADDEBANAN! ;D Jag har redan sagt det om detta... men ändå! Grymt bra!!! <3

2012-02-08 @ 21:03:56
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYYYYYYYYMT!!!

2012-02-08 @ 21:12:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-08 @ 21:18:16
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Marielle

Helt sjukt vad du kastar in kapitel idag! :) ingen är gladare än jag. :) grattis till dina 200 kapitel, eller vad man säger. I love it <3

2012-02-08 @ 21:18:52
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Ebba

Awesome jag trodde han skulle börja gråta men jag hade fel. Hoppas hon blir bra:-) ett tilllllll!!!!!!!

2012-02-08 @ 21:28:30
Postat av: sanna

Ville bara säga att jag ÄLSKAR novellen och jag älskar dig! Du är så jävla grym och att du överhuvudtaget har idéer till 200 kapitel är awesome. Att det inte blir tjatigt är ännu bättre, vid vissa noveller har jag tröttnat efter 50 kapitel men inte nu. Verkligen inte. Sluta ALDRIG skriva, lova!

Jag grät nästan till det förra kapitlet och det är en bedrift i sig. Jag gråter aldrig till filmer/böcker/noveller/you nämt it. Men nu kände jag en liten tår i ögonvrån.

Skulle kunna skriva ett A4 fullt med beröm till dig och fortfarande kunna komma på mer, men det kan vi spara till slutet av novellen (som jag hoppas dröjer minst 100 kapitel till) ;-)

Ville bara att du skulle veta hur awesome du är och att jag alltid kommer följa dig, no matter what.

Hoppas nästa kapitel kommer snart, men om inte är dina kapitel värda att vänta på.

Xxx Sanna

2012-02-08 @ 21:30:57
Postat av: sanna

Oj, vad smörigt det där lät... Hehe (a)

Men jag menar det! <3

2012-02-08 @ 21:32:23
Postat av: Julia

Det där va AWSOME!! Chapter 200!! Grattz for that.. Riktigt grymt kapitel faktiskt!

2012-02-08 @ 21:41:47
Postat av: Zäta.

Herregud. 200 kapitel. Jäklar vad vi/du har kommit långt nu! Kommer verkligen ihåg första gången jag orkade läsa om hela. Jag grät och skrattade inne på mitt rum och mamma kom in och undrade vad det var som hade hänt.. Tider det. Jag har haft många favoriter genom åren, men endå slår du dem med hästlängder! Så himla bra och underbart.



Och för att inte tala om detta kapitel.. Ibland kan man ju inte låta bli att bara älska beliebers, eller hur? <3

2012-02-08 @ 21:49:57
Postat av: Malin

Åh herre! 200 kaptiel, Grattis! Du är så otroligt bra på att skriva man är helt fast när man börja läsa! BieberCash är helt klart min favoritnovell, och jag läser ändå sjukt många noveller. btw, du skulle sett mig under de senaste kapitlerna, har suttit och gråtit som jag vet inte vad. omg, bästa ever! Keep up the good work.



Beliebers is the shit, ohyeah buddy! <3

2012-02-09 @ 14:58:07
URL: http://ksomikarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0