Where are you now - Kapitel 210


”Hallå?” sa jag i telefonen och hörde hur någon andades ut i andra änden.

”Hej gumman!” hörde jag Ellie’s röst och kunde inte hindra mig själv från att le. Under de senaste dagarna hade jag fått besök av många människor som jag älskade, men jag hade saknat Ellie, eftersom att hon tydligen var på Mallorca.


”Jag är så ledsen över att jag inte kunnat träffa dig än, jag önskar att jag hade kunnat! Jag lovar!” utbrast hon och jag skrattade lågt. Hon stressade fortfarande upp sig över allting.

”Det är ingen fara Ellie! Now, tell me! Justin berättade att ni är på Mallorca tillsammans för att det inte går så bra hemma.” sa jag och hörde hur hon suckade i andra änden.

”Ja du vet ju hur mamma är. Hon frågade om jag var deprimerad eller någonting, eftersom att jag äter mer nu och dessutom börjar få lite mage. När jag berättade att jag var gravid blev hon skogstokig och var på väg att släpa iväg mig till sjukhuset för att göra abort. Vi började bråka, rätt ordentligt, och det slutade med att jag packade ner mina saker och åkte hem till Sky.” berättade hon och jag blinkade till. Hade Ellie ställt sig emot Charlotte? Det var något nytt.

”Sky är lika förvånad som du.” skrattade hon när jag inte sa någonting. Jag fnissade lite, det spelade ingen roll att vi var hur långt bort ifrån varandra som helst, hon kände mig lika bra ändå.

”Så hur är det nu då? Jag vet att ni är i Spanien, men jag menar. Har hon lugnat ner sig?” frågade jag och bannade mig själv för att jag inte kunde resa mig upp.

”Nej, jag har inte pratat med henne sen vårt bråk. Jag bor hos Sky tills vidare. Justin och Sky hade pratat efter det och Justin hade tyckt att vi behövde komma bort lite, bara vi två, så han beställde en resa för oss till Mallorca. Han sa någonting om att det var en present från er för att vi skulle ha barn. Du har en underbar kille Dezzie, det hoppas jag att du vet.” sa hon och jag log för mig själv. Det visste jag. Om det var någon som visste det så var det jag.

”Jag vet. Han är otrolig. Men hur gör ni sen då? Jag tvivlar på att ni kan bo hos Sky sen när du klämmer ut ungen… Det är alldeles för trångt.” påpekade jag allvarligt och Ellie suckade instämmande.

”Jo, tro mig, vi vet. Vi har inte pratat om det så mycket än, de senaste veckorna har vi bara tagit det lugnt och haft kul. Sky är helt överlycklig för att jag är gravid. Han är nog mer längtansfull än vad jag är.” skrattade hon och jag himlade med ögonen. Det trodde jag så mycket som jag ville på. Det märktes att hon var överlycklig, särskilt eftersom att hon inte direkt haft några fasta planer på att skaffa barn än på ett tag.

”Hur ska ni göra med skola och så då?” frågade jag, fortfarande med min allvarliga röst. Ellie skulle ju föda i april någon gång, hon skulle behöva ta mammaledigt precis innan studenten.

”Jag vet inte riktigt. Hemundervisning?” frågade hon med en frustrerad suck. Det här var jobbigt för henne att prata om, det förstod jag, men samtidigt var det viktigt.

”Ellie, varför flyttar ni inte ner hit? Jag är säker på att ni skulle kunna bo hos oss tills ni hittar någonting eget, och vi kan säkert fixa hemundervisning för dig. Dessutom får du hjälp med allting.” föreslog jag och log för mig själv. Det var en bra plan, tyckte jag själv.

”Du tycker det ja, men vad tror du Pattie och Justin tycker om det?” frågade Ellie och jag kunde nästan svära på att hon himlat med ögonen åt mig.

”Jag är säker på att Pattie inte har någonting emot det. Hon är nog glad om hon kan hjälpa till. Jag tror inte Justin skulle klaga heller faktiskt. Han tycker om er båda två och hade inte jag gett er det här förslaget så skulle han nog göra det tillslut.” svarade jag självsäkert. I ögonvrån såg jag hur någon kom in i vardagsrummet och när jag vände blicken mot personen såg jag att det var Justin. Han hade rullat fram rullstolen så antagligen var det mat. Med en irriterad suck nickade jag godkännande och han kom för att lyfta upp mig.

”Justin? Skulle du ha något emot att Ellie och Sky flyttade in här ett tag?” frågade jag när han satt mig på stolen vid matbordet. Han tittade på mig och sken upp innan han tog telefonen ifrån mig.

”Det är en jättebra idé Ellie! Va? Nej mamma skulle verkligen inte ha någonting emot det! Då slipper hon oroa sig för att ni har det bra. Ja hon går ofta runt och tänker på dig ska jag tala om för dig. Precis. Jag ska meddela mamma om det när hon kommer hem så hör jag av mig ikväll. Vill du prata med De…. Aha, okej. Ja men vi hörs ikväll då. Hälsa Sky. Hej då.” pratade han på i telefonen och jag granskade honom med ett svagt leende. Han var så avslappnad när han pratade med dem, och jag älskade att han kom så bra överens med en av mina bästa vänner, och hennes pojkvän. Det fick mig att må bra.

”Dem skulle äta middag, så vi skulle höras av senare istället.” uppdaterade han mig och jag nickade. När jag kastade en blick på bordet så fick jag nästan tårar i ögonen. Justin hade gjort lasagne, samma rätt som vi ätit under vår första dejt.



Äntligen fick jag upp kapitlet!
Jag har suttit och försökt få min dator att konnekta med USB-minnet, men dem är inte på min sida idag, det är ett som är säkert -.-'
Så då kopplade jag telefonen direkt till datan istället så nu kör vi ;) <3

Hmm... Vad tror ni?
Kommer Ellie och Sky gå med på Dezzie's förslag om att flytta in till dem?
Dem har ju ändå ingenstans att bo och Ellie trycker snart ut ungen också.... Hmm :P

Tack för era underbara kommentarer. Ni är bäst, det är ett som är säkert <3

Love you all <3

Aye, kolla in inlägget under det här kapitlet... Blog Awards ;) <3


Kommentarer
Postat av: Marielle

Välkommen tillbaka. :) Du är saknad. ^^



Ett efterlängtat kapitel, och jag blir aldrig besviken. :)

2012-02-16 @ 16:35:41
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Johanna

AWWWEEEESOME!!!!!!! IIPPPP :D

2012-02-16 @ 16:37:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Åååh vad kul om dom flyttar dit! :D One big happy family! :D <3



Asså dina uttryck "när du klämmer ut ungen" och "Ellie trycker snart ut ungen" xD hahahhaha

2012-02-16 @ 16:47:06
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-16 @ 17:14:06
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lovely luvie! ;) (Gissa vem som har fått mig att säga luvies....)

2012-02-16 @ 19:13:22
Postat av: Julia

Underbart kapitel:D Hoppas verkligen Ellie och Sky flyttar in hos Justin och Dezzie ;))

2012-02-20 @ 19:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0