Where are you now - Kapitel 211


”Dem skulle äta middag, så vi skulle höras av senare istället.” uppdaterade han mig och jag nickade. När jag kastade en blick på bordet så fick jag nästan tårar i ögonen. Justin hade gjort lasagne, samma rätt som vi ätit under vår första dejt.


”Absolut. She’ll be there. Självklart. Vi hörs sen.” sa Justin bredvid mig. Han satt i soffan med mig medan jag öppnade och läste fler brev jag fått.

”Var kommer jag vara?” frågade jag när han lagt på och vänt sig mot mig igen.

”Du ska till the Ellen Show på fredag.” svarade han och jag log glatt. Jag hade saknat Ellen, och det visste nog Justin också.

”Vad ska ni prata om den här gången?” frågade jag nyfiken men Justin bara höjde ett ögonbryn mot mig innan han flinade.

Jag ska sitta i publiken och vara tyst. Det är du som är gästen på fredag älskling.” log han och jag stirrade på honom. Skulle han sitta i publiken? Och vara tyst dessutom, det kunde ju bli en syn jag sent skulle glömma.

”Varför?” frågade jag och la huvudet på sned.

”För att hon vill prata med dig, och hon vill ha med dig i sitt program. Det är många som har frågat efter dig och som vill att du ska komma dit, så hon har planerat in dig till på fredag. Det är du som är huvudgästen.” svarade han innan han vände sig mot brevet jag höll i handen.

”Är jag huvudgästen? Hon brukar väl aldrig ha huvudgäster?” frågade jag, fortfarande lika oförstående. Justin vände sin blick mot mig och log överseende.

”Nej, hon brukar inte ha huvudgäster, men på fredag ska hon ha det. Selena och Jasmine kommer vara där och uppträda, men resten av tiden går åt till dig. Det är inga fler som gästar henne då.” svarade han lugnt. Jag trodde först inte att jag hört rätt, men han verkade helt seriös om det. I huvudet räknade jag hur många dagar det skulle ta innan fredag och insåg att jag hade fem dagar på mig att träna upp musklerna igen. Det skulle jag väl klara av?

”När ska jag åka till sjukgymnasten?” frågade jag och bytte ämne helt. Justin slängde en blick på klockan som prydde telefonen.

”Vi ska åka om tio minuter. Jag lämnar dig där baby, jag måste till studion och arbeta med jul skivan, men Caitlin kommer dit när hon har lunch, så du behöver inte vara själv så länge.” svarade han och jag nickade tacksamt. Han reste sig ur soffan och gick uppför trappan, antagligen för att hämta sånt han skulle ha med sig till jobbet. När han kom ner hade han bytt kläder helt och hade dessutom med sig en uppsättning nya plagg till mig. Med plågad blick lät jag honom hjälpa mig, men det var knappt. Det var ett som var säkert, jag tänkte inte vara så här hjälplös länge till!

”Redo att åka?” frågade Justin när jag fått på mig kläderna ordentligt. Jag hade mina gråa mjukisbyxor på mig, som det stod mitt namn på i turkos, och dem var obehagligt stora. Visst var det ju meningen att dem skulle vara stora, men det här var ju löjligt.

”Ja jag är klar.” mumlade jag till svar och gav honom en hopplös blick. Han visste vad blicken betydde, det var den han fick när jag gav honom tillåtelse till att lyfta upp mig och bära mig dit jag skulle, även om jag avskydde det mer än någonting annat.

”Jag vet att du hatar det här älskling, men det går fort att bygga upp musklerna igen, om du bara gör det på rätt sätt.” påpekade han och kysste mig innan han snabbt lyfte upp mig i famnen. Jag visste att han hade haft rätt, men det var inte mindre plågsamt för det. Jag ville bara att allting skulle gå tillbaka till det vanliga igen. Jag var otålig, otåligare än vanligt och mitt tålamod bara sjönk allt mer och mer. Det kändes som om jag aldrig riktigt skulle få till musklerna helt igen. Inte som dem en gång varit i alla fall. Jag hoppades dock att jag hade fel, något jag haft väldigt mycket den senaste tiden.



Inte superlångt, I know, men nästa kommer bli längre :)

Sneak peek; överraskning, glädje, ursäkt, återförening ;)

Taggade? ;)

Tack för era söta kommentarer ;)
Jag funderade på om jag skulle ladda upp min roliga (not) fredagsfilm på youtube så att ni alla kunde se den, meeeeeen jag ångrade mig xD It's just... it's just... uh-uh ^^ xD

Anyways, love ya'all <3


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Älskar att hon är sån fighter <3<3<3

Asbraaa!!! <3 #muchlove

2012-02-16 @ 18:12:16
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-16 @ 19:00:30
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh Ellen! Jag lääääängtar! Ellen och Dessie passar alltid ihop ;)

2012-02-16 @ 19:17:07
Postat av: jessika.

jag gillar inte din novell.

JAG ÄLSKAR DEN! DU ÄR SÅ HIMMLA GRYMGRYMGRYM!



#luvtoyou.



fortsätt såhär, du kommer fan bli justinbieber-författarsaksgrejsimojs!

2012-02-16 @ 19:39:31
URL: http://wwait.blogg.se/
Postat av: Anonym

kommer det mer ikvääääll? :)

2012-02-16 @ 19:44:57
Postat av: Madicken

OMB Fatta hur länge jag har längtat :D<333

2012-02-16 @ 19:48:10
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYYYYYYYYYYMT!!! :DDDDD <333

2012-02-16 @ 20:06:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gryyyyyyym !!!!! <333 #BieberCashFamily

2012-02-16 @ 21:38:51
Postat av: Julia

Jaaa1 Hon skava med på The Ellen Show AGAIN!! Hoppas hon blir överaskad eller nåt sånt<3

#BieberCashFamily

2012-02-20 @ 19:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0