Where are you now - Kapitel 220


”Åk runt lite. Vi ska inte vara på BK förrän om en halvtimme.” log jag mot Kenny, som nickade mot mig. Det kändes som om min hjärna började komma igång ordentligt igen, vilket var skönt. Jag ville att allt skulle gå tillbaka till det normala så fort som möjligt.


När vi kom innanför dörren två timmar senare andades vi alla ut av utmattning. Vi hade umgåtts med fansen så mycket som möjligt, tills några paparazzis hade hittat oss och det hade bara kommit fler och fler.

”Caitlin och Christian kommer om tio minuter. Vi får lite påökning också.” meddelade jag efter att ha läst smset jag precis fått från Caitlin. Förvånade blickar vändes mot mig och jag skrattade roat.

”Rebecca och Laura är hos Caitlin så dem kommer också.” förklarade jag och Justin nickade glatt. Tydligen hade han pratat väldigt mycket på dem på sjukhuset. Han och Sel hade förklarat Laura’s min när dem kommit och hälsat på mig första gången, och Selena hade varit där.

”Det var länge sen man träffade dem.” sa Justin och log snabbt innan han pös ut i köket. Jag, Jasmine och Selena gick in i vardagsrummet, där alla blombuketter fortfarande stod. Sel och Jaz stannade till och tittade på dem med stora ögon.

”Wow!” utbrast Jasmine och jag skrattade roat. Dem båda gick runt och tittade på blommorna samt läste på korten till dem. När Justin kom tillbaka med två skålar fyllda med chips i handen så satte vi oss alla tre i soffan. Han ställde ner det på bordet innan han gick ut från vardagsrummet igen. Antagligen för att hämta mer grejer. Jag kände mig otrevlig som inte hjälpte honom med allting så jag hoppade över ryggstödet på soffan för att landa på golvet, men mina ben bar inte och jag föll ner med en hård smäll. Selena’s och Jasmine’s ansikten dök upp ovanför mig och jag började skratta högt.

”Vad gör du?” frågade Selena oförstående, vilket fick mig att bara skratta ännu mera. Till slut drog både Sel och Jaz på smilbanden åt mig.

”Åh, jag vet inte om den här filmkvällen är säker. Inte om den börjar såhär.” hörde jag en välbekant röst säga och jag vände blicken mot rösten. I valvet stod Christian tillsammans med Justin, Caitlin, Rebecca och Laura. Jag skrattade åt deras miner, vilket fick Christian att vände blicken mot Justin i triumf.

”Dezzie, vad gör du?” frågade Caitlin roat och jag flinade oskyldigt.

”Jag insåg precis att mina muskler inte tycker jag är redo för några ninja moves än.” svarade jag och försökte hålla mig för skratt medan jag satte mig upp. Caitlin höjde ena ögonbrynet mot mig.

”Du insåg det precis.” upprepade hon skeptiskt och jag log mot henne.

”Ja, varför tror du annars jag skulle sitta här för?” frågade jag och gjorde en ansats till att ställa mig upp. Selena hjälpte mig smidigt upp medan jag hörde Caitlin skratta.

”Jag hade nästan börjat vänja mig vid den där lugna Dezzie.” hörde jag henne säga. Jag skockade innan jag gav henne en hård kram.

”Det är bara att sluta med det, för det kommer inte hända igen.” viskade jag till henne. Hon nickade innan hon släppte mig.

”Så, filmdags?” frågade jag och höjde armarna i en frågande gest. Laura och Rebecca skrattade åt mig medan Justin gick och ställde en bricka på vardagsrumsbordet fylld med glas, läsk och skålar med godis.

”Tror du att du klarar av det bro?” frågade jag när de andra gått till soffan och satt sig ner. Jag stötte till Christian i sidan med min armbåge och han knuffade försiktigt tillbaka.

”Det är skönt att ha dig tillbaka Dezzie!” log han och gav mig en halv kram. Jag nickade och andades ut lite. Det var skönt att vara tillbaka. Det var skönt att vara… hemma. Med ett leende på läpparna gick jag till soffan och satte mig ner bredvid Justin som höll en plats åt mig. Christian satt och tittade mellan filmerna och det tog ett par minuter innan jag började flina och reste mig upp igen.

”Jag har den perfekta filmen vi kan se!” utbrast jag innan jag gick till hallen och hämtade påsen. Jag hade köpt den innan vi åkt till Kalifornien för att gästa Ellen, men jag hade inte sett den ännu. När jag kom tillbaka så ställde jag mig framför tv:n och flinade mot Selena.

”Jag har hört att den här ska vara väldigt bra.” log jag och Sel’s ansikte förändrades när jag höll upp hennes senaste film Monte Carlo.

”Oh no!” utbrast hon och var på väg att resa sig upp men Justin höll i henne, eftersom att han inte satt så långt ifrån henne.

”Kom igen Sel! Laura säger att den är superbra, så jag köpte den för att titta på den när jag ändå var hemma och försökte träna upp musklerna igen. Please? Du är en jättebra skådespelerska.” bad jag och hon tvekade en stund. Till slut suckade hon och gömde sitt ansikte i händerna.

”Fine!” utbrast hon och jag flinade glatt. Snabbt satte jag i filmen och tog med mig kontrollen tillbaka till min plats mellan Justin och Sel. Tröstande la jag min arm runt henne.

”Jag är säker på att den är jättebra!” sa jag och kramade om henne. Hon skrattade lite men sa ingenting. Istället vände vi oss mot skärmen och tittade på filmen, som var otroligt bra. Det var ju ändå Selena’s film, och det gick inte att förneka det, hon var en skrämmande bra skådespelerska.



Jag vet att det är kort, men det är bara ett mellankapitel...
Jag är lite osäker på hur jag ska få till nästa kapitel, så jag kan inte svara på om det kommer idag eller imorgon...

Är det någon här som sett Monte Carlo? Vad tyckte ni?
Jag såg den första gången igår (laddade ner den när jag va hos mammas ex eftersom att han hade internet :D) och jag avgudar den :D <3

Hmm.. Jag har funderat och planerat en hel del gällande söndag, och jaa... Jag har lite planer :D

Vill ni veta vad jag tänkt? Klart ni vill ^^ <3


• VINNAREN FÖR KARAKTÄR I WAYN LANSERAS I ETT KAPITEL
• ONESHOT - ONE AND THE SAME (BIEBER LOVE STORY)
• ONESHOT - KILLAR KOMMER OCH GÅR (ORDINARY NOVEL)
• ONESHOT - NESSIE OCH JAKE (TWILIGHT FANFIC)
• SNEAK PEEK - NÄSTA NOVELL PÅ BC
• SNEAK PEEK - TO BE COOL (EVENTUELLT EN FRISTÅENDE NOVELL, EVENTUELLT EN BIEBER LOVE STORY)
• SNEAK PEEK - I DINA VINGARS SKUGGA (MIN BOK SOM JAG BÖRJADE SKRIVA PÅ FÖR ÖVER ETT ÅR SEN)
• TÄVLING; KARAKTÄRER I TAMNOK

Har du några förslag på någonting mer jag ska bjuda på?
Vill du bidra med någonting?
Kanske någon bild?
En dikt?
En kort novell?
Mejla luvies :)
Det här är er dag :)

Kram kram på er alla era underbara sötnosar <3



Kommentarer
Postat av: mikaela

kommer inte Deztiny att träffa sin storebror någon gång<3 föresten super kapitel

2012-02-21 @ 19:22:29
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-21 @ 19:24:03
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: M

Bra kapitel! Typiskt Dezzie att glömma att hennes muskler inte har återställts riktigt. Gillar din uppdatering! <3

2012-02-21 @ 20:01:18
Postat av: Madicken

Looove<3

2012-02-21 @ 20:07:44
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Julia

Hahaha.. Stackars Selena..........<33

Jag tycker inte dina mellankapitel e dåliga, bara lite korta:)

2012-02-21 @ 20:21:50
Postat av: Johanna

GRYYYYMT!!! :D:d

2012-02-21 @ 20:24:16
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: C.

Niiice ser fram emot söndag nu! :D Låter fett bra :)))

2012-02-21 @ 22:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0