Where are you now - Kapitel 181

”Shawty är perfekt. Hon är underbar Justin, och jag älskar henne redan. Du är världens bästa.” sa jag och kysste honom milt på läpparna. Han flinade åt mig och la sin lediga hand på min kind.

”Man blir som man umgås.” svarade han innan han kysste mig passionerat.



3:e september 2011
”Justin! Vi måste åka nu! Sätt fart!” hörde jag Scooter ropa nerifrån hallen i Justin’s enorma hus som låg i Atlanta. Justin tittade på mig där jag satt och plockade med mina kläder för att få in dem i hans garderob. För att jag skulle lyckas få in mina kläder i det inte särskilt stora klädutrymmet hade han plockat ut en mängd kläder i bussen, mer än vanligt. Vi hade allihop diskuterat hur det skulle bli med mig nu när jag inte precis kunde räknas som vem som helst längre, och pappa kom överrens tillsammans med Justin’s crew att jag skulle flytta till Atlanta, till Justin och Pattie, för att sedan gå i samma skola som Caitlin och Christian.

”Gå du, jag klarar mig. Jag ska plocka i ordning lite här och sen åker jag över till Caitlin och Christian en sväng.” uppmuntrade jag honom innan jag gav honom ett snabbt leende. Han granskade mig en stund innan han nickade motvilligt.

”Ja, jag kommer hem senare ikväll, antagligen när du sover.” svarade han och jag tittade oförstående på honom. Han skulle ju åka på en miniturné idag, då kunde han väl inte komma hem?

”Vadå kommer hem?” frågade jag och han skrattade lätt åt mig innan han kom fram och gav mig en snabb kyss på läpparna.

”Vi ska bara till studion idag. Eftersom att du börjar skolan imorgon så åker vi inte förrän du kommit hem igen.” svarade han och flinade mot mig. Jag himlade med ögonen, klart han ville vara i närheten första dagen i skolan. Är man överbeskyddande så är man.

”Okej, fine. VI får väl se om jag sover när du kommer hem eller inte. Åk nu innan du retar upp Scooter totalt. Shawty kan du lämna här, jag tar med henne till Caitlin sen.” sa jag åt honom innan jag reste mig upp för att följa med honom ner till hallen. Scooter stod och pratade med Kenny och Pattie när vi kom ner.

”Hej ungar. Justin är du klar att åka?” frågade Scooter snabbt och det syntes på honom att han var stressad när det gällde tid. Justin nickade snabbt medan han satte på sig sina Supras.

”Hur går det med rummet Dezzie?” frågade Kenny med ett nöjt leende på läpparna. Han var nog den som var mest lättad över att jag flyttade in hos Justin och Pattie, och bytte skola till samma som Caitlin och Christian gick i. Han var alltid lika orolig för att jag skulle råka illa ut när jag var uppe i Kanada och dem var i någon annan del utav världen.

”Det går rätt bra faktiskt. Alla kläder är snart inne i garderoben och de flesta utav mina grejer står på sin plats. Nu är det bara skolan kvar antar jag.” svarade jag och log varmt mot honom. Kenny var verkligen en nallebjörn. Han var stor och för den som inte hade någon aning så såg han dessutom rätt farlig ut, men han var verkligen hur snäll som helst och skulle inte göra en fluga förnär. Han var en underbar person som verkligen brydde sig om allt och alla.

”Vilken tur. Nej du Justin, det är dags att åka. Vi får se när du kommer hem i natt, du har mycket hårt arbete framför dig plutten.” sa Kenny och gav mig en snabb blinkning innan han och Scooter öppnade dörren för att gå ut till Kenny’s bil. Justin tittade från Pattie till mig och sen tillbaka.

”Se till att hon inte är hemma alldeles för sent ikväll. Det är skola för henne imorgon.” påpekade han och slängde sedan blicken på mig igen. Jag himlade med ögonen.

”Jag trodde att det var jag som var föräldern här, men jag verkar ha missat någonting.” utbrast Pattie ironiskt innan hon med ett lågt skratt gick ut i vardagsrummet. Jag skrattade åt Pattie’s ord innan jag vände mig mot Justin som stod och blängde efter sin mamma.

”Hon har en poäng där älskling.” påpekade jag till honom men han skakade bara på huvudet åt mina ord.

”Lova att du inte kommer hem för sent, och se till att du kommer hem hel. Du betyder för mycket för mig för att du sak komma till skada.” sa han och jag log överseende mot honom. Jag nickade kort innan jag gav honom en kyss.

”Jag ska vara försiktig och jag är hemma innan tolv, det lovar jag. Dessutom har jag Shawty med mig, så ingen kommer våga röra mig!” flinade jag mot honom och han skrattade åt mina ord. Utanför hördes en tuta och jag antog att det var Scooter som var otålig ute i bilen.

”Du borde gå. Smsa sen istället.” log jag mot honom och han nickade. Snabbt gav han mig en kyss innan han gick ut genom dörren.

”Jag älskar dig.” sa han innan han snabbt stängde den och antagligen sprang mot bilen. Jag stod och tittade på dörren en stund, jag kom på mig själv med att inse hur annorlunda den var från dörren som jag var van vid. Vid närmare eftertanke var hela huset annorlunda jämfört med vad jag var van vid. Vid flytten hade jag inte ens tänkt på att jag flyttade till ett annat hus. Vad jag visste hade jag alltid bott i huset pappa nu bodde själv i. Jag hade vuxit upp i huset, jag hade vuxit upp i kvarteret. Jag visste vem alla i närheten var, och alla visste vem jag var. Det var en del av min trygghet insåg jag nu. Trots att jag egentligen inte kände mig trygg någonstans utan Justin, så insåg jag nu att huset i Kanada ändå var min stora trygghet. Mitt ställe där jag visste allting, där det inte kom några större överraskningar. Stället som kunde förknippas med mig. Nu hade jag flyttat, till Atlanta, ifrån pappa, ifrån min skola, ifrån det som jag kände till i sömnen. Att flytta var en bra sak, och jag varken klagade eller ångrade mig, men jag konstaterade att jag inte tänkt igenom vad det betydde att flytta. Inte förrän nu, när jag stod i Justin’s hall och stirrade på ytterdörren som inte var det minsta lik dörren därhemma.



Kommer verkligen Dezzie att trivas hemma hos Pattie och Justin?
Eller kommer hon ångra sitt val och flytta hem till sin gamla dörr igen, vare sig Justin kan skydda henne där eller inte?

Vad tror ni? :P Vad skulle den Dezzie som ni känner göra? :)

Hur många gånger har ni själva flyttat? 
Och vad tycker ni om att flytta?
Är det jobbigt, eller kul?
Läskigt, eller intressant?

Mjaa, jag ska nog inte svara på den frågan då jag har flyttat oändligt mycket och inte precis har någonting emot det ^^

Tack luvies för alla kommentarer ni ger mig :)
You light up my world :) <3



Kommentarer
Postat av: Johanna

YEAH BUDDYYYYY :D

AWSOMENESS!

2011-12-28 @ 01:30:23
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madicken

Johanna , Kollar du på Jersey Shore ? xD Yeah Buddy , det är ju typ Pauly's Ord xD



Men åter till Novellen Madde :D ÄLSKAAART :D<3333

2011-12-28 @ 01:34:25
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sjukt bra skrivet ! :)

Du ska veta att jag läser varje kapitel och blir lika förvånad över hur bra det är varje gång. Glömmer tyvärr ofta att kommentera, men jag älskar din novell ändå!! :)



Jag har flyttat en gång och jag tror att det var bland det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv. Det var precis som du beskrev det där uppe. Jag flyttade ifrån allt jag var trygg i och huset jag älskade mest av allt. Jag flyttade ifrån alla minnen. Även fast jag bara flyttade några kilometer så känns allting bara fel.

Efter ett år har jag fortfarande inte känt att jag är hemma här... hehe, nu vet du ;)

Kram :)

2011-12-28 @ 13:34:57
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/
Postat av: Sonja

Din novell blogg är sjukt grym! Jag har också en JB novell blogg som jag just startat! :) Kika gärna in!...

Vill du länkbyta? Puss..

2011-12-28 @ 17:28:43
URL: http://jssmn.blogg.se/
Postat av: lollo

Har flyttat en gång när jag var mindre. Det har både för och nackdelar, jag flyttade till Linköping från Stockholm och det är jobbigt att alla mina gamla vänner bor så jag nästan aldrig kan träffa dem, plus att min pappa fortfarande bor i Stockholm och nästan hela släkten så kan inte träffa nån av dem säskilt ofta... men om jag inte flyttat hade jag aldrig träffat kompisarna jag har fått här heller så... :)



skit bra föresten, du är grym på att skriva... just saying ;) <3

2012-01-15 @ 20:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0