Where are you now - Kapitel 21

FÖRRA DELEN:

”Spela en av dina egna låtar!”
sa han och jag kände hur hela jag frös till is.




"Spela en av dina egna låtar, du behöver inte sjunga, men nynna eller tralla eller något. Du får välja vilken du vill.”
fortsatte han men jag satt fortfarande bara och stirrade på honom, stel i hela kroppen. Jag svalde hårt, la ifrån mig gitarren och gick iväg till min väska för att plocka upp min sångbok. Sedan gick jag tillbaka, tog upp gitarren och satte mig i Caitlin’s säng. Alla vände sig om mot mig och jag drog djupa andetag. Nu skulle jag bara välja låt. Jag bläddrade genom boken, sida för sida, för att slutligen hitta en som passade. Jag drog ett ackord men la sedan handen på gitarren.

”Ni får lova att inte skratta!”
sa jag nervöst och alla fem nickade. Jag andades in djupt och sedan började jag spela. Låten hade ett ganska långt intro, det var det jag gillade med den här låten. Jag spelade och spelade, sen började jag nynna melodin. Det var inte det lättaste, jag ville hela tiden sjunga ut orden, med samma känsla jag hade när jag skrev den. När jag var i första refrängen slöt jag ögonen men slutade inte spela eller nynna. När jag var klar andades jag lugnt ut och öppnade ögonen. Justin, Ryan och Chaz tittade på mig med stora ögon, Christian såg ut att ha tappat hakan, verkligen, den låg nästan i knät. Jag vände mig mot Caitlin som nickade uppmuntrande mot henne. Hon visste vad låten handlade om, hon hade hört mig spela den. Däremot hade ingen sett texten ännu.

”Varför skulle vi skratta åt det där?”
fick Justin fram och jag log lite mot honom, tills jag insåg att han menade allvar, då vände jag bort ansiktet, för jag rodnade, för första gången på ganska länge. Någon satte sig bredvid mig i sängen och jag smällde snabbt igen boken. Caitlin såg på mig med stora ögon och jag log ursäktande mot henne.

”Förlåt, jag visste inte att det var du.”
försvarade jag mig och såg sen hur hon log.

”Vad heter låten?”
hörde jag Justin fråga och jag vände mig lugnt mot honom. Jag bet mig i läppen, det var inte världens bästa titel.

”Ehm, jag har inte riktigt fastställt titeln ännu, men…”
började jag men blev avbruten av Caitlin. Jag såg på henne med tillbedjande ögon, men det hjälpte inte.

”Ljug inte för honom, titeln är bra, och passar storyn runt musiken!”
sa hon och log uppmuntrande mot mig. Jag suckade innan jag vände mig mot Justin igen, som såg rätt intresserad ut.

”Den heter I don’t want you in my life!”
svarade jag långsamt och studerade honom, jag bara väntade på flinet, men det kom aldrig. Han nickade bara.

”Jag gillar det. Inte för att jag vet vad det handlar om, men det är något som hänt i ditt liv, det märks på både titeln och sättet du spelade på, din känsla och allt det.”
sa han och jag såg på honom med stora ögon. Vi satt tysta en stund och bara tittade på varandra, jag ville säga något, men jag kom inte på vad. Hela tystnaden övergick till en pinsam tystnad, en tystnad som ingen ville bryta, eller kanske kunde bryta. Jag försökte vända bort blicken, men jag hade fastnat, jag höll på att drunkna i Justin’s bruna ögon.


Vad tycker ni?

Jag fick en kommentar där någon ville att jag skulle lägga upp en video där Deztiny spelar och nynnar, men sanningen är den att låten inte är skriven, och inga ackord har bestämts. Däremot kan jag lova att det tids nog kommer komma en video där jag själv spelar och nynnar (kanske sjunger) bara för att ni ska få höra hur den låten går. Men tänk då på att jag inte är Deztiny, jag ser inte ut som henne, så det är bara för att visa hur låten går. Det kommer dock inte vara den här låten, utan en annan som jag håller på och skriver! Bara så att ni vet :) Då får ni heller inte kriticera min sångröst för saken är den att det låter som en kratta när jag sjunger ^^

Men kommentera nu gullirumpor! Det är supermånga som läser, det ser jag på statistiken, men det är bara ett fåtal som kommenterar!

Så nu kommer det inga fler delar förrän minst 4 stycken (jag vet att det är lite men det är till att börja med liksom) kommenterar det här kapitlet! Bara så att ni vet :)

XoXo

Kommentarer
Postat av: carro

omg fortsätt!!!

2011-03-08 @ 20:53:54
Postat av: carro

du sa aldrig att jag kunde kommentera 2 gånger!! :D HIHI JAG E SMART

2011-03-08 @ 20:54:36
Postat av: CARRO

ELLER 3! :D

2011-03-08 @ 20:54:56
Postat av: carro

ELLER 4 :D

2011-03-08 @ 21:19:37
Postat av: emma

Som vanligt Skit Bra! Mer ikväll snälla?! :D

2011-03-08 @ 21:41:10
URL: http://emmaswag.blogg.se/
Postat av: emma

Som vanligt Skit Bra! Mer ikväll snälla?! :D

2011-03-08 @ 21:48:25
URL: http://emmaswag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0