Where are you now - Kapitel 24

FÖRRA DELEN:

”God natt Dezzie!”
hörde jag Justin viska i mitt öra och jag kände hur jag rös. Det gjorde jag alltid när någon höll på vid mina öron, det kittlades liksom.

”God natt Justin!”
svarade jag tyst och slöt ögonen.




Jag vaknade av att solljuset lös in på mig, rakt på ansiktet, och av att någon knuffade på mig lite lätt. Jag tittade omtöcknat upp, på Caitlin.

”God morgon sömntuta! Sovit gott?”
frågade hon och jag satte mig lugnt upp medan jag nickade. Jag såg hur Justin försvann ut genom dörren med en sista blick på mig. Jag kunde inte låta bli att le när jag kom och tänka på hur jag prankat Ryan några timmar tidigare, exakt hur många timmar hade det varit?

”Hur mycket är klockan?”
frågade jag och gnuggade mig i ögonen. Jag granskade rummet efter en klocka men hittade ingen.

”Tja, asså, ni var så söta så vi lät er sova lite längre än oss.”
svarade Caitlin och jag sirrade på henne med stora ögon, vad snackade hon om?

”Vadå? Vad menar du med att vi var söta?”
frågade jag förvirrat, jag var alldeles för trött för att kunna tänka själv. Caitlin flinade lite medan hon drog fram sin mobil och började klicka på den. Sedan vände hon den mot mig och jag såg en bild på Justin och mig. Vi låg ganska nära varandra och Justin höll sin arm runt mig. Jag höjde på ena ögonbrynet och vände mig mot Caitlin.

”Jag var bara tvungen att ta en bild, jag har den som bakgrundsbild. Jag vet att jag kanske inte borde säga det här, eftersom att du faktiskt har pojkvän och så, men ni skulle passa otroligt bra ihop.”
sa hon tyst och jag gissade på att killarna var i rummet bredvid. Jag skrattade lite lätt åt henne.

”Du är söt du Caitlin!”
sa jag bara innan jag gick upp från sängen och gick mot Caitlin’s rum. Där tog jag med mig nya underkläder, min handduk och necessären.

”Caitlin! Kan jag låna duschen en snabbis?”
frågade jag när jag mötte henne i korridoren när jag var på väg till toaletten. Hon nickade och jag smet in på toaletten och låste.

Det kändes skönt att duscha, det svalkade. Jag började tvätta det långa håret och kände att det började bli lite slitet nertill. Kanske var dags att klippa det snart. När jag tvålade in kroppen grimaserade jag när jag drog handen över revbenen, när jag var ensam kunde jag släppa ut smärtan, vilket jag inte gjorde när jag hade folk i närheten. Duschen var en ganska bra plats för det. Jag drog fingrarna över och kände tydligt kanten på de båda revbenen där de var av. Det hade blivit värre. Jag skulle nog bli tvungen att kolla upp det hela, det borde ju vara på bättringsvägen redan, inte bli värre. Men det var nog bara jag som klagade. Jag ruskade på huvudet och stängde av vattnet. Jag drog åt mig handduken och virade den om mig.

Efter att snabbt torka mig, borstat håret och satt på mig underkläder slängde jag en blick i spegeln innan jag öppnade toadörren och gick tillbaka mot Caitlin’s rum för att hitta passande kläder. När jag satt böjd över väskan började jag fundera på vad vi skulle göra idag, jag hade ingen aning.

”Caitlin? Caitlin?! CAITLIN!”
ropade jag, men jag fick inget svar. Ingen av dem svarade, men killarna var säkert inne på Christian’s rum och spelade, jag skulle inte bli förvånad om de var det. Jag suckade innan jag sprang nerför trappan mot köket, där jag hörde någon röra sig. När jag kom in i rummet såg jag att Caitlin diskade.

”Caitlin, varför svarade du inte? Jag ropade på dig där uppifrån.”
började jag medan jag gick mot henne. Hon undvek att se på mig, något verkade fel. Jag tog tag i henne och vände henne mot mig.

”Men herregud Caitlin, vad är det som har hänt?”
utbrast jag då jag såg att hon grät.


Oj oj oj då! Vad är det som har hänt med Caitlin? Varför gråter hon? :O
Vad tror ni har hänt? :) Ge mig era tankar! :P

Tack för alla underbara kommentarer! Det värmer verkligen! :')

Vill bara säga en sak till, Carro, jag älskar dina kommentarer! Dem får mig alltid att le otroligt stort! Du är en rolig prick! :)

Juste, ska vi höja ribban lite? Minst 6 kommentarer från olika läsare innan ni får mer :) Det klarar ni, ni är ju bäst :) <3

XoXo

Kommentarer
Postat av: Anonym

BÄST =)

mer ikv ? :D

2011-03-09 @ 20:05:40
Postat av: :D

Jag älskar verkligen din novell, jag läser 4 olika justin bieber noveller, men din är BÄST !! <33

2011-03-09 @ 20:12:35
Postat av: Emma

MER! omg. mer ikväll?

2011-03-09 @ 20:39:24
URL: http://emmawelins.blogg.se/
Postat av: O

Älskar din novell!!! Den innehåller allt en toppenblogg behöver!! :P mer!!!

2011-03-09 @ 20:53:04
Postat av: Anonym

meeeeer :D

2011-03-09 @ 21:01:30
Postat av: Emma

Ohhh Vad har hänt ?! och jag håller med ":D" Älskar din novell läser många andra noveller med din är bäst !

2011-03-09 @ 21:03:57
URL: http://emmaswag.blogg.se/
Postat av: emma

meer jag ÄLSKAR din novell

2011-03-09 @ 21:11:31
Postat av: carro

HIHIHI och jag älskar dina noeveller! :D och verkar som om alla kommentarer som behövs är redan kommenterade ...

2011-03-09 @ 21:26:46
Postat av: carro

när kommer näästa ?:D det är 9 kommentarer nu...

2011-03-09 @ 21:27:33
Postat av: carro

OCH 10 NUU :D

2011-03-09 @ 21:27:51
Postat av: CARRO

WOOH 11 KOMMENTARER JAA :D

2011-03-09 @ 21:29:33
Postat av: Alice

MER!! Vad har hänt?!

2011-03-09 @ 22:02:45
URL: http://aalicees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0