Where are you now - Kapitel 173


Till slut stod jag i rummet med bara underkläder, och ringen jag fått utav Justin, som jag lyckats övertala dem om att få ha kvar. Det var inte lätt, och jag fick en förvånad blick av Carin, men hon sa ingenting. Det skulle väl komma senare gissade jag på. Det var bara en tidsfråga innan folk skulle märka att jag hade en ring på vänstra handens ringfinger, men antingen så tänkte inte folk på det, eller så kände dem att de inte behövde fråga. Hur det än var, så fick jag behålla den på mitt finger medan de plockade om med andra smycken och kläder för att få allting att matcha. Jag kände mig som en skyltdocka.


Justin’s perspektiv

”Justin, chilla lite va?! De är snart här så ta det lugnt.” muttrade Chaz bakom mig medan jag gick fram och tillbaka och väntade på att den välbekanta bilen skulle rulla in på uppfarten. Det började bli svalare i luften, vilket betydde att dem varit borta i flera timmar. I och för sig så förstod jag dem, Ryan hade ju ett finger med i spelet, men jag var så uppspelt att jag knappt visste var jag skulle ta vägen någonstans. Till slut hörde jag hur en bil svängde in på uppfarten och jag kände med lätthet igen den enorma bilen. Kenny satt i framsätet på den nattsvarta limousinen och han nickade diskret mot mig. Jag gick lugnt fram till den högra bakdörren och öppnade den snabbt. Jasmine klev ur bilen med ett mjukt leende på läpparna. Hon såg riktigt bra ut. Hon hade en svart rätt så tight klänning på sig och ett par svarta högklackade skor. Hon var lika vacker som vanligt och leendet lika fint. Efter henne kom Caitlin ut och hon såg minst lika fantastisk ut hon. Hon bar en vit klänning som gick i volanger och i olika lager. Den följde hennes kropp perfekt och hon var också extremt vacker, precis som vanligt.

”Justin, du ler bredare än man tror är möjligt.” påpekade Ellie när hon kom ut ur limousinen. Jag skrattade mjukt innan jag granskade henne diskret. Hon hade en ljust rosa klänning på sig som satt tight runt hennes smala kropp. Under klänningen hade hon ett par svarta nylonstrumpbyxor och över axlarna hade hon en vit liten tröja, som jag hade något minne av att det kallades bolero. Hon gick och ställde sig bredvid Sky som såg på henne med kärleksfulla ögon. Det syntes att han älskade henne, det kunde nog vem som helst se.

”Justin? Väntar du på någonting?” frågade Jasmine bakom mig. Jag vände blicken oförstående mot henne och såg hur hon log roat mot mig.

”Dezzie är inte med oss. Det har blivit ändrade planer.” förklarade Caitlin och jag tittade på tjejerna. Vad i all världen snackade dem om nu? Vi hade ju varit överens om hur vi skulle genomföra det här. Varför skulle det ändras nu?

”Ledsen bro, men de här kör vi på vårt sätt nu.” flinade Ryan och jag granskade alla som stod framför mig. Var Ryan, Chaz, Christian och Sky också med på det här? Det verkade så. Jag älskade att överraska folk, och planera överraskningar, men att råka ut för det när man inte planerat det, det var inget jag var van vid.

”Okay, let’s do this your way!” svarade jag med ett flin på läpparna. Till skillnad från Dezzie tyckte jag om överraskningar, men jag blev väldigt sällan överraskad, som Dezzie kunde bli. Hon var bra söt när hon blev överraskad. Jag log mjukt för mig själv när jag tänkte på hennes reaktioner, hennes leende, hennes ögon, hela henne. Dezzie var det bästa som fanns, och ingen skulle någonsin kunna ersätta henne. Tyvärr verkade inte vissa beliebers se samma sak som jag såg, för det fanns mycket hat mot henne överallt. Jag hoppades dock att hon skulle slippa råka ut för någonting otrevligt den här dagen. För även om hon inte hade samma inställning till allt som vi hade, så var det fortfarande hennes födelsedag. En dag att fira och ha roligt på, inte en dag att vara ledsen på. En födelsedag var någonting som man skulle komma ihåg för de bra sakerna som händer, och jag hoppades, trots att de verkade ha ändrat planerna i sista sekunden, att den här dagen skulle göra Dezzie glad och att det skulle bli en dag hon sent skulle glömma. Hon förtjänade bara det bästa, och det här var en liten bit på vägen.

Vi klev ur limousinen vid den enorma festlokalen och blixtarna började genast omringa oss. Det var tur att vi hade planerat allting noga så Scooter hade sett till att det fanns vakter som höll alla paparazzis på avstånd.

”Here we go.” log jag mot Jasmine medan vi gick mot ingången till lokalen. Vi hade rullat ut en lång, mörkblå matta som skulle representera den röda mattan, men för en mer ledig och speciell tillställning. Jag var otroligt stolt över vad vi kommit fram till, och jag var helt säker på att allting skulle bli fantastiskt. Jasmine stannade innan vi var framme vid dörren och fick mig att vända mig om. En vit limousin hade ersatt den svarta som vi åkt med och en lång man stod vid dörren och hade precis öppnat den. Först trodde jag att det skulle vara Dezzie som skulle kliva ur bilen, men det var det inte. Det var Selena. Jag gick lugnt tillbaka och mötte henne. Hon såg helt otrolig ut. Hon hade en beigeaktig klänning på sig som glittrade svagt när ljus reflekterades i materialet och hennes långa bruna hår var mjukt lockat. Hon log mot mig och jag gav henne en hård kram. Jag hade inte träffat henne sen MTV Music Awards i Kalifornien, när jag var där med Dezzie.

”Wow, jag visste inte att du skulle komma.” log jag mot henne och hon skrattade åt mitt förbryllade uttryck.

”Jasmine ringde för bara några dagar sedan och bjöd in mig. Jag är glad att jag kom, jag har saknat dig.” svarade hon och gav mig en snabb puss på kinden. Jag blinkade till henne innan hon började gå över den blåa mattan mot dörrarna, där Jasmine stod och väntade tillsammans med Caitlin, Ellie, Sky, Christian, Chaz och Ryan. Jag tog ett steg mot dem men stannade tvärt när jag såg någonting i ögonvrån. Jag vände mig mot dörren igen och såg hur Deztiny klev ut ur den vita limousinen. Hon hade på sig en otroligt vacker klänning som skiftade mellan blått och svart. Hennes ögon var mjukt sotade och hennes mjuka hår var flätat till en snedfläta. Klänningen gick nästan ner till knäna och på fötterna hade hon ett par svarta högklackade skor som var tillräckligt höga för att hon nästan skulle bli lika lång som jag var. Hon log mjukt när hon mötte min blick och jag besvarade automatiskt hennes leende. Försiktigt tog jag hennes hand och gav henne en mjuk kyss. Kamerorna blixtrade runtomkring oss och Dezzie tryckte sig lite närmare mig, som om hon ville försöka undvika att bli fotograferad. Hon flätade samman våra händer ordentligt och jag förstod genast varför hon kände sig obekväm med att bli fotograferad, hon hade ringen på sig.



Jag hoppas att ni kan tänka er hur de ser ut... Jag har inte haft några bilder att gå efter, bara utifrån mitt eget huvud...

Ledsen för att det är lite tråkigt just nu, men det är lugnet före stormen som väntar <3


Keep it real luvies ;)


Live, Love, Believe



Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag såg allt framför mig. :) så fint.. (",)

2011-10-29 @ 11:45:03
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: sabbe

Grymt bra :)

längtar tills nästa kapitel!

2011-10-29 @ 11:57:45
Postat av: Johanna

HELT GRYMT UNDERBART :D

2011-10-29 @ 12:20:51
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Calla.

Luve it! Är faktiskt jävligt nervös över ringen...

2011-10-29 @ 12:35:51
URL: http://callas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill ha nästa nu;)

2011-10-29 @ 14:36:52
Postat av: melina

grymt bra :)

2011-10-29 @ 14:52:23
Postat av: Lisa

Love it :)

2011-10-29 @ 16:12:49
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥

Längtar mycket tills nästa del ((: ♥

2011-10-29 @ 18:49:01
Postat av: Smilla :-)

Mera

2011-10-29 @ 19:07:22
Postat av: Elise

åhh.. lika super bra som vanligt!! ^^ såg allt framför mig, det var nästan bättre utan bilder till det här kapitlet, för då kunde man skapa egna bilder i huvudet ;)

älskar denna! :D tack för att du skriver! ^^

2011-10-29 @ 20:20:59
Postat av: sarah

Jätte bra!!!=)

När kmr nästa kapitel?:)

2011-10-30 @ 16:57:51
Postat av: Hanna

ÄLSKA!! Jag såg också bilderna framför mig :)<3333 Längtar till nästa :D

2011-10-31 @ 16:51:27
URL: http://justinbieberlovestorybyme.blogg.se/
Postat av: emma

Gooosh! jag älskar denna storyn! jag som tyckte att min egna var bra, men nu blev den sjukt dålig efter att jag har läst din..

Aja, den är sjuukt bra iaf!

När kommer nästa kapitel? :) <3

2011-11-03 @ 23:52:16
URL: http://itsaboutmeandjustinbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0