Where are you now - Kapitel 208


”Justin, gråt inte. Jag ska inte göra så mot dig igen! Jag är vaken nu, jag har kommit tillbaka till dig, och jag har kommit för att stanna tills du kör iväg mig själv.” sa hon och jag himlade automatiskt med ögonen mot henne. Min handling fick henne att skratta till lite. Utan att säga någonting böjde jag mig mot henne och tryckte mina läppar mot hennes. I början var kyssen svag, mjuk och försiktig, men den växte. Den växte starkare och starkare, och den blev mer och mer passionerad. Jag insåg hur mycket jag saknat hennes läppar tryckta mot mina och en glädjetår rann ner över den redan fuktiga kinden.


[DEZTINY’S PERSPEKTIV]
Justin satt framför fönstret i en av fåtöljerna medan läkaren undersökte mig. Jag ville inte riktigt släppa honom med blicken, men för att inte försvåra undersökningen för dem var jag illa tvungen. Under hela tiden kände jag däremot Justin’s blick på mig och jag tvingade mig själv till att inte möta hans. Han hade ringt på läkarna och dem hade kommit fort. Han hade vidarebefordrat nyheten till Jeremy också, och dem alla tre hade kommit in i rummet rätt så snabbt. Caitlin och Selena hade kramat om mig hårt, och jag hade kramat tillbaka dem så mycket jag kunde. De var skrämmande hur svag jag var nu, men vad hade jag egentligen förväntat mig efter tre veckor i koma. Jeremy hade också gråtit en skvätt, men han hade mest stått på sidan av med ett stort leende. Han och Justin var så otroligt lika när dem stod bredvid varandra med samma glada uttryck i ansiktena.

”Du ser ut att må bra Miss. Wallie. Du får stanna här i ett par dagar för observation innan du får åka hem, men sen måste du åka till en sjukgymnast för att träna upp dina muskler igen.” sa läkaren och log mot mig. Jag besvarade leendet och nickade. Jag ville komma bort härifrån så fort som möjligt, sjukhus var fortfarande inte min grej. Läkaren bytte ett par ord med Jeremy innan han försvann ut från rummet.

”Vanja är på väg tillsammans med din pappa och Pattie. Christian, Ryan och Chaz kommer också snart.” meddelade Caitlin och tittade upp från sin telefon. Jag hade bett henne att uppdatera alla om att jag vaknat och det var någonting hon gladeligen gjorde.

”Tack Caitlin.” log jag mot henne och hon nickade mot mig. Min blick gled från henne till Selena som också satt med sin telefon och jag granskade henne en stund. Tankarna ven genom huvudet på mig, borde inte hon jobba? Borde inte Justin jobba? Och Caitlin, borde inte hon gå i skolan? När jag kläckte ur mig mina frågor högt så tittade dem på varandra innan dem återigen vände sina blickar mot mig.

”Mamma sa att jag fick ta ledigt. Jag hade haft en konsert här i Atlanta, men annars har jag inte jobbat mer.” svarade Selena och log mot mig. Jag var glad över att hon inte ställt in någon konsert för min skull. Min blick vändes mot Justin, för jag tvivlade inte en sekund på att han skulle gjort det. Han öppnade munnen för att svara på min fråga om jobb, men Caitlin hann före.

”Jag har tagit ledigt från skolan. Mamma och jag tvingade Christian att fortsätta gå dit så att han kunde ta med sig skolböcker och uppgifter till mig, annars hade jag nog inte fått stanna här.” svarade hon och jag nickade kort mot henne. Återigen vände jag blicken mot Justin som log förstulet mot mig.

”Jag har varit här så mycket jag kunnat, men jag har faktiskt jobbat också. Dessutom kan jag påpeka att jag inte ställt in någon konsert alls. Caitlin fick mig att lova henne att jag inte skulle göra det, och jag har hållit det löftet.” svarade han och jag andades ut. Jag ville inte ge hans fans ytterligare en anledning till att hata mig.

”Inte för att det verkar som om mina beliebers skulle klandrat mig om jag gjort det. Den senaste veckan har varit… Intressant…” fortsatte han och jag höjde ena ögonbrynet mot honom. Vad menade han nu? Han skrattade åt mitt uttryck och svarade på min outtalade fråga innan jag ens hunnit öppna munnen.

”Samma dag som Caitlin berättade allting för mig hade jag en väldigt spännande soundcheck. Mina beliebers hade en soundcheck för mig, och inte tvärtom. Sen har jag haft en till konsert, samt att jag gästade Selena’s konsert häromdagen.” svarade han och jag tittade på honom med en förvånad blick. Hade han inte haft sin soundcheck själv?

”Kenny spelade in allting, så du kan få se videon när vi kommer hem.” log han och jag suckade med ett leende på läpparna. Det var någonting som lät intalande, att åka hem.



Jag vet att det är kort, men nästa kapitel kommer bli läskigt långt ^^

Dessutom tyckte jag att ni skulle få det här på en gång nu, eftersom att det snart är lunch ;)
Hahaha I'm such a no-lifer xD

Love ya'll


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jätte bra jag blev as glad när jag såg ett till kapitel ;-) jätte bra sötnos :-) #BieberCashFamily<3

2012-02-13 @ 10:47:37
Postat av: Sabbe

Amazing!! Längtar till nästa kapitel :D!

2012-02-13 @ 10:51:20
Postat av: Johanna

YEAH LOOVE IT!! Längtar till nästa!!

2012-02-13 @ 10:52:01
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stephanie

underbart, underbart, underbart! <3 That's all I've got to say! <3 :')

2012-02-13 @ 10:58:57
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag är så sjukt glad att hon vaknat igen. :)

2012-02-13 @ 12:17:46
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-13 @ 16:02:27
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0