Where are you now - Kapitel 209


”Samma dag som Caitlin berättade allting för mig hade jag en väldigt spännande soundcheck. Mina beliebers hade en soundcheck för mig, och inte tvärtom. Sen har jag haft en till konsert, samt att jag gästade Selena’s konsert häromdagen.” svarade han och jag tittade på honom med en förvånad blick. Hade han inte haft sin soundcheck själv?

”Kenny spelade in allting, så du kan få se videon när vi kommer hem.” log han och jag suckade med ett leende på läpparna. Det var någonting som lät intalande, att åka hem.


”Välkommen hem älskling.” sa Justin när han bar mig över tröskeln till det stora huset. Han gav mig en snabb kyss innan han satte ner mig i rullstolen som Kenny burit in i huset. Jag kände mig lagom glad över att behöva bli omkring dragen i en rullstol, men eftersom att jag knappt kunde stå själv så var det den enda lösningen just nu. Jag kunde nog inte uttrycka mig med ord för hur mycket jag längtade tills jag skulle få slippa vara så beroende av Justin, eller någon annan. Jag kunde knappt skjutsa runt rullstolen själv för mina armar hade ungefär samma styrka som spagetti.

”Tro mig, det är skönt att vara hemma!” utbrast jag lättat och andades ut lite. Att ligga på sjukhuset var ingenting som jag uppskattade, och ännu mindre populärt var det att ligga där i en vecka efter att jag vaknat.

”Jag ska laga lite mat, så du får stanna i vardagsrummet en stund.” sa Justin och körde mig mot vardagsrummet. Jag var på väg att invända, varför kunde jag inte göra honom sällskap i köket? Men när vi kom runt hörnet till det stora, alltför hemtrevliga rummet fick jag en chock. Hela rummet var fyllt till bredden med hundratals blombuketter och flera högar med brev.

”Världen har saknat dig älskling.” sa Justin och jag vände en chockad blick mot honom. Han skrattade lätt innan han lyfte upp mig och satte ner mig i soffan.

”Alla blommor är skickade utav olika personer, och det finns ett brev med alla, men du får börja med att beta av några utav breven.” sa han och la en stor hög bredvid mig i soffan. Jag granskade dem färgglada breven med stor beundran. Jag hade nog aldrig fått så många brev någonsin.

”Justin, kan jag få min telefon?” frågade jag och släppte breven med blicken. Han nickade och drog fram min iPhone ur jackfickan. Den var avstängd, antagligen för att spara batteri, så jag satte igång den och la den i knät för att öppna det första brevet.

Dear Deztiny
I really hope you wake up soon! You’re my biggest inspiration and I’m heartbroken that you might not light up the world anymore. I pray for you every day, and I hope that the rest of the world does the same!
You are needed in this world. Every country, every school, every family should have someone like you in it. You’re an important person and I love you so much!
Wake up soon Dezzie!

/Lizzie McGee (@ImWithDeztinyW on Twitter)

Med ett brett leende på läpparna la jag tillbaka brevet i det rosa kuvertet och la det åt sidan så att jag kunde öppna nästa.

Deztiny!
I don’t think you actually know how much you mean to me, and to the world. Since we found out that you were on the hospital not waking up, Twitter was going crazy. The whole world was going crazy. It’s so many videos up on YouTube from people who want you to wake up. There’s always at least one TT a day that’s about you.
You’ve made the world a better place, just by existing and being yourself. I wish you could wake up and see it with your own eyes.

Justin is heartbroken. He’s been trying to stay strong, for our sake, but he’s not very good at it. He usually cries on the stage when he sings Down To Earth, but now he’s crying in almost every song. I saw him here in Atlanta yesterday and he cried. He cried to Baby, to That Should Be Me and to I’ll Be. I mean, come on, he never cries when he sings Baby!

I also went to Selena’s concert a few hours ago and he showed up there. I don’t know if he was meant to, but he did, and he sang cry me a river by Justin Timberlake. He didn’t cry, but he had so much power in his voice. It was sick, I’m telling you.

When you wake up, take a look at all of his tweets, he always updates us about you, and he always thanks us for our prayers. He recorded some beliebers the other day. They were standing outside the hospital singing Pray together. You’ve created a big hole in the atmosphere, so please come back to us. We need you Dezzie. Even if some annoying people don’t think so, the world needs you!

I love you Dezzie! All of us in the DH family loves you so much!
Never forget that! <3

/Mikayla Simpson (@MikaylaWithZ)

Jag läste igenom Mikayla’s brev två gånger och blinkade förvånat. Han hade gråtit till Baby. Han hade gråtit till That Should Be Me. Återigen fylldes jag med skuldkänslor. För att slippa tänka på hur jag plågat Justin la jag ner brevet i kuvertet igen och gick vidare till nästa brev. När jag öppnade det och skulle ta ut brevet ramlade det ut någonting ner i mitt knä. När jag tog upp det såg jag att det var ett blått armband. På det stod det I LOVE YOU och det såg ut att vara handgjort. Efter att jag satt på mig det, och suckat över hur smal min handled var, öppnade jag nyfiket brevet och läste med stort intresse.

Hi Deztiny!
I’m Alicia, and I just want you to know that I love you. I love you very much and I hope you wake up soon so that you can read this. I’m sure you get very many letters from people, but I won’t lose my hope about this letter.

Anyway, we all want you to wake up! We’re a small group in Sweden (Swedish DH’s) and we all pray for you every day. We have our own Facebook-group so that we can get together and share our feelings. Not many people understands what we are going through, because it’s not that many here that actually knows who you are. But we do excist here, believe me!

I made this bracelet for you in school. It’s not very good, but I just felt that I wanted to give you something. If you come to Sweden some time I promise you I will make another one that’s better than this one!

Get well soon Dezzie, and wake up. We want to see you smile to the world!

I love you!

/Alicia form Sweden

Efter att ha läst igenom brevet begrundade jag armbandet en stund. Det var riktigt fint. Hade inte Alicia skrivit i brevet att det var hon som gjort det hade jag trott att hon köpt det på någon affär. En sak var i alla fall säker, jag älskade det. Med ett tacksamt leende vek jag ihop brevet igen för att stoppa ner det i kuvertet. Det gick lite trögt och när jag tittade ner i det insåg jag att jag missat någonting. Jag tog ut det lilla pappret stod det någonting i lila på pappret. Med ett leende läste jag de skrivna orden.

P.S. Tell Justin to get his sexy ass to Sweden. We feel a little left out over here. Narnia does exist you know! ;P D.S.

Jag skrattade roat åt orden och skulle precis lägga tillbaka det i kuvertet när jag såg att det var någonting på baksidan. Det var ett fotografi. Ett foto utav hundratals människor med olika saker på sig som relaterade till Justin. Efter att ha granskat bilden la jag ner den tillsammans med brevet i kuvertet och la det sen lite åt sidan så att jag kunde visa den för Justin sen. Lugnt tog jag upp mobilen jag hade i knät, som nu var påslagen, och klickade mig in på Twitter. Jag visste inte helt och hållet hur jag skulle tacka alla för alla brev, så jag skrev det första som poppade upp i mitt huvud.

@DeztinyWallie
I’ve missed u! I’ve missed the world! I’ve missed my friends & my family! I’ve missed all u amazing people out here! I’ve missed Twitter!

@DeztinyWallie
It’s good to be back! Feel very weak right now, but I hope I will recover quickly! I hate feeling so helpless LOL ^^

@DeztinyWallie
Thank you all for your wonderful letters! I’ve read 3 so far, but I will read them all! Wish I could thank you all in person! #YouRock

@DeztinyWallie
I’ve heard everything you’ve done for me. Singing outside the hospital, showing up, taking care of @justinbieber when I was out ^^

@DeztinyWallie
I know I’m spamming you right now, but I’ve missed Twitter so much! I’ve missed you all! I’m planning a surprise for you <3 #DezzieIsBack ;)

Jag hade så otroligt mycket mer jag ville skriva, men jag hindrade mig själv från det. Istället scrollade jag genom mina mentions som vällde in.

@PrayForDeztiny
OMD! @DeztinyWallie has been awake 4 a week, now trying 2 recover, & she’s found Twitter again ^^ thnx @justinbieber, now no one is safe xD

Jag log roat åt tweeten innan jag skrev in ett svar.

@DeztinyWallie
@PrayForDeztiny; LOL you’re so right. @justinbieber made a mistake by giving me my phone back!
^^ jk, I’m gonna be nice :) <3

Med ett flin på läpparna skickade jag iväg tweeten innan jag fortsatte scrolla ner. Jag ville svara alla som skrev, men då skulle jag snabbt hamna i tweet limit, och jag bestämde mig för att bara svara ett fåtal, i alla fall nu.

@OnlyHopeMM
@DeztinyWallie I’m glad you’re awake! For a second I started to doubt the ability of the Biebz, but it seems like he worked this out too ;)

@DeztinyWallie
@OnlyHopeMM; LOL never doubt the ability of the Biebz ^^ But yes, it worked out and I’m glad it did luv :)

Fler och fler tweets kom upp i mina mentions så jag bestämde mig för att gå in på andras walls för att se om dem skrivit någonting intressant. Jasmine hade inte tweetat sedan några timmar innan och då hade hon svarat några fans. Långsamt scrollade jag nerför sidan och fastnade genast för en tweet som jag snabbt retweetade.

@JASMINEVILLEGAS
Finally I will be able to sleep! Thank you Lord for giving us @DeztinyWallie back! LOL my night will be long and good :) <3

Jag skrockade fortfarande lågt när jag gick ifrån Jasmine’s sida och vidare till Caitlin’s. Hon hade bara tweetat enstaka tweets per dag de senaste veckorna. Hennes senaste tweet fick mig att le lite besvärat.

@godsgirl8494
Hello bed!
I’ve missed you so much! Haven’t missed @LittleCBeadles that much though. I love you, but no. Let me sleep!

Jag skrattade roat innan jag klickade mig in på Selena’s sida istället. Hon hade inte tweetat mycket alls. Mest retweetat Caitlin’s tweets och Justin’s små uppdateringar om mitt tillstånd. Min uppmärksamhet fastnade vid en bildlänk som hon tweetat samma dag jag vaknade. När jag öppnade filen log jag brett. Det var en bild på mig, Caitlin och Selena som log in mot kameran. Justin hade tagit det kortet. Jag klickade mig bort från bilden och tittade på tweeten under.

@selenagomez
Glad you’re finally awake @DeztinyWallie! I’ve missed you so much! Now you only have to recover and go back to the normal you! #Love #Real

Jag var på väg att retweeta den men min blick hamnade på en annan bildlänk under den.

@selenagomez
This is true love. A smiling @justinbieber and an awake @DeztinyWallie. Both crying while they’re kissing eachother :’) #TrueLove

Nyfiket öppnade jag länken och fick se en bild på mig och Justin. Jag hade inget minne av att hon tagit den, men å andra sidan hade jag haft lite svårt för att koncentrera mig på fler saker än en sen jag vaknat upp. Det blev bättre och bättre för var dag som gick, men jag var inte helt tillbaka än. Efter att ha favoriserat den och även sparat ner bilden till mobilen klickade jag mig in på Justin’s sida och scrollade neråt. Han tweetade så mycket så det var inte det lättaste att hitta någonting. Till slut kom jag ner till dagen jag vaknat och såg att han endast tweetat en enda grej.

@justinbieber
My princess is finally awake! Thank You!


”Baby, du har telefon.” hörde jag Justin ropa. Han drog mig tillbaka till verkligheten igen och när jag vände blicken mot valvet kom han med sin mobiltelefon mot mig. Han gav mig den innan han gav mig ett varmt leende.

”Hallå?” sa jag i telefonen och hörde hur någon andades ut i andra änden.

”Hej gumman!” hörde jag Ellie’s röst och kunde inte hindra mig själv från att le. Under de senaste dagarna hade jag fått besök av många människor som jag älskade, men jag hade saknat Ellie, eftersom att hon tydligen var på Mallorca.


Oj, jag trodde det var längre än vad det faktiskt var :S
Sorry for that, but hey; HON ÄR HEMMA :D

Hmm... Vet inte vad mer jag ska skriva xD
Fortfarande lika speechless ^^ :') <3

LOVE YOU ALL! <3

Juste; följ mig på Twitter; @Ditidinanayo :) Följer alla tillbaka <3

Love you my angels <3 #BieberCashFamily


Kommentarer
Postat av: Johanna

AAWWEEEEESOME! Gråter lite faktiskt! hääh, lite känslig! ;) <3

LÄNGTAR TILL NÄSTA! :D

2012-02-13 @ 14:17:18
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stephanie

BIG SMILE mitt leende kunde inte ha varit större! :'''D

Så... otroligt bra! Alla är så glada och snälla ochochoch... ååh! <3 Älskar när allt är bra och lyckligt! Underbart!



Du skriver som en ängel! <3

2012-02-13 @ 14:18:37
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Ebba

Awesome ett till !!!!! Vill bara ha MEEEER :-)

2012-02-13 @ 16:02:06
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-13 @ 16:03:04
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag gråter med ett stort leende på läpparna. Grymt bra! Det krävs mkt för att mina tårar ska rinna.. ^^

2012-02-13 @ 16:46:47
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Calla.

Underbart :D

Blir ju rörd av alla tweets och brev och så heh :(

2012-02-13 @ 20:59:43
Postat av: Julia

RIKTIGT AS GRYMT KAPITEL! (och alla andra)

2012-02-13 @ 21:08:17
Postat av: M

jätte bra! längtar till nästa... ;) <3

2012-02-13 @ 21:55:55
Postat av: M

Längtar till nästa kapitel!! ♥

2012-02-14 @ 21:13:17
Postat av: Stephanie

http://sstteepphhiiss.blogg.se/2012/february/madde-bc-favorit-kapitel.html#comment

Min top10... Det kan hända att jag missat något av alla mina favokapitel som jag alltid säger är ett av mina favo.... men det lär jag ju komma på med tiden i så fall ^^<3 hehe.

2012-02-15 @ 17:43:21
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej, tänkte bara säga att kategorierna till blog awarden är uppe, så nu kan man börja rösta, gå in & kolla om du är med & isf glöm inte att säga till dina läsare att dem ska rösta på dig.

Direkt länk till inlägget: http://justindrewbieberswe.blogg.se/2012/february/blog-awards.html#comment

Kram (:

2012-02-15 @ 20:18:08
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0