Where are you now - Kapitel 222


”Du skulle aldrig kunna betraktas som en billig accessoar älskling. Du är det finaste jag har. Det vackraste som finns i min närhet. Det mest underbaraste någon människa kan vara med. Du är vackrare än den vackraste diamanten. Du är underbarare än alla människor i världen, tillsammans. Du är den mest fantastiska tjej som existerar och jag älskar dig Deztiny. Jag älskar dig mer än mitt eget liv! Det finns ingenting som någonsin skulle kunna förändra det älskling, någonsin. Du är mitt allt!” sa han lugnt och tyst. Jag tittade på honom med frågande blick och han höll kvar vår ögonkontakt. Jag lutade mig mot honom och lät våra läppar mötas i en mjuk kyss. Jag kunde inte svara på något annat sätt. Det kändes som om vad jag än sa så skulle det inte ens vara hälften så underbart som det han precis fått ur sig. Medan han besvarade kyssen så bestämde jag mig för att jag skulle planera ihop någonting, för att försöka visa honom hur mycket han betydde för mig och hur mycket jag älskade honom. Jag var rätt säker på att det var någonting han behövde få veta, ordentligt, sen all dramatik med lögner och sjukhusvistelse. Han behövde veta att han betydde allt för mig.


”Justin? Vad gör vi vid studion?” frågade jag förvånat när Justin parkerade bilen på parkeringen. Han la i handbromsen och stängde av bilen innan han vände sig mot mig.

”Vi ska in här en snabbis bara.” svarade han lätt och klev ur bilen. Jag tittade efter honom i ett par sekunder innan jag ryckte på axlarna och klev ur bilen jag också. Som vanligt var det ett par paparazzis som sett Justin’s bil och följt efter oss, och nu var vi på väg att bli omringade. Justin tog min hand och vi gick normalt mot dörren till studion. Det var ingen idé att skynda sig för att försöka undkomma dem, det var ändå nästintill omöjligt.

”Deztiny! Välkommen tillbaka! Hur känns det att vara vid Justin’s sida igen?” frågade en paparazzi och jag log mjukt in i kameran men jag svarade inte på frågan.

”Bieber! Hur går det med den nya julskivan? Du släpper en singel på måndag, inte sant? Vad heter den?” utropade en annan, men Justin låtsades inte om dem. Han var bra på att se naturlig ut i ansiktet, även om han var lika irriterad som vanligt när det kom till paparazzis. Fler frågor hörde vi inte för alla skrek i mun på varandra och när vi äntligen kom innanför dörrarna till den enorma byggnaden så blev det nästan läskigt tyst. Justin sa ingenting utan vi fortsatte gå igenom byggnaden för att komma till rätt studio. Jag bestämde mig för att försöka få honom att le, så jag kastade upp dörren till ditt vi skulle och ställde mig i dörröppningen med en löjlig pose.

”WALLIE IS IN THA BUILDING!” utropade jag högt. Scooter, Usher och Kenny hoppade till förvånat medan Ryan brast i skratt. Det gick nog inte en enda dag utan att Mr. Good skrattade åt någonting.

”Det är något fel på dig Dezzie!” muttrade Justin bakom mig men när jag vände mig mot honom så log han brett. Jag flinade glatt och räckte snabbt ut tungan åt honom. Han skrattade lätt innan han gick förbi mig för att hälsa på sin manager, sin livvakt, sin mentor och sin swagger couch. När dem hälsat så kom han fram till mig igen och lyfte upp mig som en baby.

”Justin…” började jag men han flinade bara brett mot mig. Okej då, det fick väl funka för den här gången. Jag ville ju få honom att le, och då fick jag väl ta konsekvenserna för det. När han satte ner mig igen så insåg jag att jag satt inne i inspelningsrummet. Förvånat tittade jag ut genom glasskivan och såg att alla karlar där utanför satt och skrattade åt mig. Dem var verkligen som små barn ibland dem där fyra. Särskilt när Justin var i närheten, och allra hellre när han bestämt sig för att jävlas med mig.

”Are you ready?” frågade han och satte sig på den andra stolen efter att ha tagit upp sin gitarr. Jag tittade på honom med ett frågande uttryck innan jag ryckte på axlarna och satte mig tillrätta. Antagligen skulle han spela upp en av de nya låtarna för mig, som han kanske precis blivit klar med. Han lät fingrarna lugnt leka över strängarna på sin gitarr och efter ett långt intro började han sjunga med sin underbara stämma.

It's a holiday hay, yea hay
Spending with you baby
I think that I am in love this
Christmas, yeah

Just hanging stockings on the fireplace
You know that Santa's coming to town
I'm the one who wants to take you on a sleigh,
right now


So today is all about you babe
The mistletoe can pull us closer
It's what I’m waiting for
It sort of feels like it's valentine's, valentine's

So in the top of your roof
Them sleigh bells is ringing
I'll be up all night with you
Them carols are singing

Japan to Peru,
baby me and you
This Christmas eve

Be my date this Christmas eve
Be my holiday, my dream
Lay your head on me
I got you babe

Kissing underneath the tree
I don't need no presents girl
You're everything I need
Let me give you all of me, to you
Together on this Christmas eve

You leave some cookies out,
I'ma eat 'em up
Nobody can see me but you
It's so magical

When we use imagination,
We can fly to never neverland

The north pole, ain’t that cold
If you wanna go, I got you baby


Be my date this Christmas eve
Be my holiday, my dream
Lay your head on me
I got you babe

Kissing underneath the tree
I don't need no presents girl
You're everything I need
Let me give you all of me, to you
Together on this Christmas eve

Be my, be my, Christmas eve
Be my, be my, Christmas, Christmas
Be my, be my, Christmas eve
I promise I won't do you wrong

Be my date this Christmas eve
Be my holiday, my dream
Lay your head on me
I got you babe

Kissing underneath the tree
I don't need no presents girl
You're everything I need
Let me give you all of me, to you
Together on this Christmas eve

Be my, be my, Christmas eve
Be my, be my, Christmas, Christmas
Be my, Christmas eve

Han spelade lite till på gitarren innan jag sakta avslutade låten och vände blicken mot mig. Jag satt och tittade på honom med stora ögon, låten var helt underbar.

”Tja, det ska vara pianokomp egentligen, men gitarren funkar också.” Sa han men jag kunde inte få ur mig ett enda ord. Texten var så grymt vacker. Styrkan han haft I sin röst när han tagit i. Det var helt otroligt att höra. Särskilt häftigt var det så klart att sitta i ett isolerat rum som var till för sådana här ändamål. Jag kunde inte ens förneka det för mig själv, jag var imponerad.

”Wow.” Fick jag fram till slut och Justin log roat. Jag blinkade och försökte komma ur min trans, men det var inte en lätt uppgift.

”Scooter, kom in med en vattenflaska eller något. Om hon inte svarar inom en halv minut så häller jag den över henne.” hörde jag honom säga och jag skakade på huvudet, där föll jag ur min trans.

”Jag är normal igen, jag pratar, du behöver inte hämta vatten!” utbrast jag och Justin skrattade. Jag insåg först då att han bara sagt så för att jag skulle bli kontaktbar igen.

”Sadist!” muttrade jag till honom, vilket bara fick honom att skratta ännu mer. Utan att säga någonting så började han pilla lite med gitarren. Han skrattade tyst medan han återigen lät fingrarna leka över strängarna.

”Okej, du ska få höra en låt till.” Sa Justin lugnt när han fått tillbaka kontrollen över sig själv. Jag nickade medan jag granskade honom med obeslutsam blick. Han verkade annorlunda när han spelade introt till den här låten. Som om den hade en personlig betydelse, mer än vad de andra brukade ha. Han tittade upp mig med ett svagt leende innan han började sjunga.

Sitting here, all alone,
watching the snow fall
Looking back at the days,
we through them snowballs

I can't believe,
I’m putting the tree up by myself
I need you,
and nobody else

And I’m sorry,
if I pushed you away
Cause I need you here
and I want for you to know


And I don’t care, if I don’t get anything
all I need is you here right now
And I’m sorry, If I hurt you
But I know that all I want is you

This Christmas, this Christmas, this Christmas
All I want is you
This Christmas, this Christmas, this Christmas
All I want is you this Christmas

And I never wanna do this alone
Baby I just need you to be here
Here through the holidays (yeah)
I just wanna know If you feel the same way

Because I’m lonely baby
Want you to hold me baby

And I’m sorry,
If I pushed you away
I just want you know I miss you
And I want you to stay

And I don’t care, if I don’t get anything
All I need is you here right now
And I’m sorry If I hurt you
But I know that all I want is you

This Christmas, this Christmas, this Christmas
All I want is you
This Christmas, this Christmas, this Christmas
All I want is you this Christmas

Wrapping gifts without you babe
It's like mid-December and there's no cold
I can't do this on my own
I've changed my ways
Keep running back and forth again
I'm here to stay (yeah)

And I don’t care, if I don’t get anything
all I need is you here right now
And I’m sorry If I hurt you
But I know that all I want is you

This Christmas, this Christmas, this Christmas
All I want is you
This Christmas, this Christmas, this Christmas
All I want is you this Christmas
All I want is you this Christmas
All I want is you this Christmas

Justin såg på mig med reserverad blick när han avslutade låten. Han ställde lugnt ner gitarren I gitarrstödet innan han reste sig upp och drog in mig i sin varma famn. Det var först då som jag insåg att jag grät. Jag grät ordentligt. Redan i början hade jag känt igen orden. Orden som mitt hjärta skrikit den där kvällen i början av oktober. Justin måste ha hittat min sparade anteckning. Då hade jag varit så säker på att jag skulle förlora honom, men nu stod han ändå här och höll mig hårt mot hans bröst medan tårarna forsade nerför mina kinder och vidare över hans axel som täcktes av en hoodie. I ett försök till att trösta mig drog han handen melodiskt över ryggen på mig, men just nu hjälpte det inte. Jag behövde få ur mig allting, och ta in att han fortfarande ens tittade på mig.

”Förlåt Justin.” grät jag fram mot hans tröja.

”Jag älskar dig Dezzie! Mer än mitt liv!” viskade han tyst till mig medan han drog mig närmare sig. Jag borrade in huvudet mot hans hals och lät tårarna rinna. En sak var i alla fall säker, den låten hade brutit upp mitt enorma hål i hjärtat. Den var vacker, helt otrolig men så oändligt smärtsam.



O.o

Tack för era kommentarer luvies :) <3
Hahaha jag vet inte vad jag ska skriva om kapitlet faktiskt... Det lämnar jag åt er <3

Hmm... 3 dagar kvar angels!!! :O ;D I'm so excited!!! And PROUD! <3

Juste, GRATTIS UNDERBARA LOUISA PÅ FÖDELSEDAGEN :) TROGEN LÄSARE SOM TAR SIG UPPÅT ETT SNÄPP ;) ^^ Hoppas du får en bra dag gumman <3

Love ya'all <3


Kommentarer
Postat av: Calla.

Jäklar. Vad helt emot sjukt bra det var.

2012-02-23 @ 06:50:20
Postat av: Marielle

Kanon!! :) en liten tår föll.. :P

2012-02-23 @ 07:16:24
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Mina

Åhhh!!! Nuttisar! :D Så bra kapitel! Du är grym Madde! Längtar tills söndag! Kram Kram <3

2012-02-23 @ 07:32:29
URL: http://justindrewbieberandme.blogg.se/
Postat av: Ebba

Wow jätte bra :-) ett till :-)

2012-02-23 @ 07:33:32
Postat av: Madicken

Yeeaaahh grymt<3

2012-02-23 @ 08:02:18
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aweeeesomeee! :DD

2012-02-23 @ 08:27:48
Postat av: lollo (louisa)

Jätte bra kapitel... som vanligt då ;)

Du är bara helt underbar, finns inte ord för det... du är snäll, omtänksam, du bryr dig, du är världs bäst på att skriva mm<3

Tack så mkt för alla gratulationer jag fått från dig, det värmer... Love you girl <333

2012-02-23 @ 08:42:20
Postat av: Stephanie

Åh vad jag älskar dethär <3 att dom är där för varandra även fast allt som hänt... Så underbart! De är så söta <33333 jag helt enkelt älskar dethär, och den låten passar in asbra (y)<33

2012-02-23 @ 09:58:18
Postat av: Sofia Eriksson

Wow, vilka bra texter! :D Är det du som skrivit dom? :D Justin och Dezzie passar perfekt tillsammans! Så vackert kapitel!

Haha vad händer om tre dagar? :o Jag är lite efter här haha x)

2012-02-23 @ 16:01:33
URL: http://sofiaaeriksson.webblogg.se/
Postat av: Sanna <3

Nice <3

2012-02-23 @ 16:15:08
Postat av: Julia

Ååh, ännu ett kapitel jag gråter till. Man blir så känslosam av dina kapitel...

Och vem vann förresten? Den där tävlingen alltså..

2012-02-23 @ 19:15:28
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-23 @ 20:11:26
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: sofia || mileycyruslovers

Hej. Snälla rösta på min blogg, det skulle betyda jättemycket! :) http://biebersbaby.blogg.se/2012/february/blog-awards.html#comment

2012-02-24 @ 10:17:45
URL: http://mileycyruslovers.webblogg.se/
Postat av: Ronja

awwww! :') AWESOME :D glömt och kika in här på någon dag.. o.O DET ÄR SÖNDAG IMORN! <3 detta är nog enda gången man är hypad för en söndag OCH NU HAR JAG LOOOV! ;)

2012-02-25 @ 09:08:10
Postat av: Ebba

vill du göra länkbyte?? :)

2012-02-25 @ 13:18:52
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Victoria svensson

JAG ÄR SÅ FUCKING STOLT ÖVER DIG VÄNNEN !

Det har varit så länge sen vi snackade men detta är victoria, hon som skrwv novellen om cancer som fick dig att tänka på din morfar, jag hoppas du minns mig..

TACK FÖR DENNA FANTASTISKA NOVELLEN !

Du är grym !

Puss

2012-04-13 @ 08:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0