Where are you now - Kapitel 223


Justin såg på mig med reserverad blick när han avslutade låten. Han ställde lugnt ner gitarren I gitarrstödet innan han reste sig upp och drog in mig i sin varma famn. Det var först då som jag insåg att jag grät. Jag grät ordentligt. Redan i början hade jag känt igen orden. Orden som mitt hjärta skrikit den där kvällen i början av oktober. Justin måste ha hittat min sparade anteckning. Då hade jag varit så säker på att jag skulle förlora honom, men nu stod han ändå här och höll mig hårt mot hans bröst medan tårarna forsade nerför mina kinder och vidare över hans axel som täcktes av en hoodie. I ett försök till att trösta mig drog han handen melodiskt över ryggen på mig, men just nu hjälpte det inte. Jag behövde få ur mig allting, och ta in att han fortfarande ens tittade på mig.

”Förlåt Justin.” grät jag fram mot hans tröja.

”Jag älskar dig Dezzie! Mer än mitt liv!” viskade han tyst till mig medan han drog mig närmare sig. Jag borrade in huvudet mot hans hals och lät tårarna rinna. En sak var i alla fall säker, den låten hade brutit upp mitt enorma hål i hjärtat. Den var vacker, helt otrolig men så oändligt smärtsam.


Vi satt inne i studion allihop och pratade. Jag satt i Justin’s knä och han höll ett hårt tag om mig. Vi hade stått tillsammans inne i det isolerade rummet ett bra tag. Jag hade stått och gråtit av ånger medan han tröstat mig och pratat lugnande med mig. Under tiden hade tydligen Scooter stängt av ljudet så att dem inte hörde oss, och sen hade dem alla vänt sig mot varandra och pratat om någonting annat. Det kändes rätt bra att dem liksom respekterade att vi behövde ta oss igenom det ensamma, utan att folk la sig i, för dem skulle nog inte förstå.

”Så då är det okej att vi lägger låten på skivan?” dubbelkollade Scooter och jag nickade. Han hade frågat ifall det var okej för mig att dem faktiskt gjorde någonting med låten. Varför förstod jag inte riktigt, det var ju bara första versen som var min, men han envisades med att det var mer än så. Han hade också försäkrat mig om att mitt namn skulle pryda informationen tillsammans med Justin’s, om vilka som skrivit låten. Jag hade även där invänt och sagt att jag inte behövde nämnas alls, men då hade allihop protesterat. Dem hade hamnat i en argumentation mot mig där de påpekade att rätt skulle vara rätt, och att jag gjort grunden till allting. Jag himlade mest med ögonen mot dem, men sen bestämde jag mig för att dem helt enkelt fick göra som dem ville. Ville dem skriva med mitt namn så var det upp till dem, det var ju Justin’s låt, inte min.

”Är du klar att åka Dezzie?” frågade Justin och ryckte upp mig från mina tankar. Jag vände en frågande blick mot honom innan jag nickade. Jag längtade hem. Få sätta på mig dem underbart mysiga mjukisbyxorna, som jag adopterat från Justin’s garderob. Jag var rätt osäker på varför jag gillade dem, det var ju liksom bara vanliga mjukisbyxor. Däremot klagade inte Justin direkt, eftersom att det stod Bieber på dem.

”Hej då.” sa jag och log svagt när vi gick ut från rummet. Det hade varit lite pinsamt efter att jag och Justin kommit ut ur det isolerade rummet. Jag som hade totalt rödgråtna ögon och hade skuldkänslor så det bara skrek om det.

”Aye, var är du på väg?” frågade jag oförstående när jag insåg att han åkte åt fel håll. Han vände en frågande blick mot mig och jag himlade med ögonen.

”Hem ligger åt andra hållet.” påpekade jag och han nickade instämmande.

”Ja det vet jag väl, men vem har sagt att vi ska hem?” frågade han och gav mig ett snett leende. Jag suckade och sjönk ner i sätet, han hittade då kryphål i allting. Jag hade ingen lust att åka någonstans, jag hade en sprängande huvudverk sen alla tårar och den blev inte bättre. Jag kände Justin’s blick i tinningen men jag vände inte uppmärksamheten mot honom. Istället följde jag olika detaljer på saker som vi åkte förbi. Till min förvåning svängde Justin tvärt bilen och vi kom in på en stor parkering utanför mataffären. Menade han allvar? Han hade väl inte tänkt gå in och handla hur som helst i en enorm mataffär en lördag, då det var oändligt mycket folk? I så fall behövde jag nog ifrågasätta hans smarthet, för han skulle bli överfallen. Utan att säga någonting knäppte han loss säkerhetsbältet och klev ur bilen. Med en reserverad blick gjorde jag detsamma och följde med honom ut i friska luften.

”Vad gör vi här Justin?” frågade jag förvånat när jag slöt upp bredvid honom. Han tog lugnt min hand innan han med lugna steg gick mot ingången.

”Du kan inte mena allvar! Du kan inte gå in där!” påpekade jag för honom. Han vände blicken mot mig och jag suckade. Hans ögon lyste av den där beslutsamheten han brukade få när han ville säga att det inte spelade någon som helst roll vad någon sa, för han skulle ändå göra som han ville i slutändan. Med en trött suck tystnade jag och följde med honom in i affären. Det var fruktansvärt mycket folk som sprang runt med sina kundvagnar och sina barn på höfterna. Även om jag tyckte att han var galen som gick in i en fullproppad affär en lördag utan back-up, så beundrade jag fortfarande hans beslutsamhet. Han traskade lugnt på genom affären och plockade åt sig allt han skulle ha. Han såg inte ens ut att oroa sig särskilt mycket.

”Där är Christian.” hörde jag honom säga och jag tittade instinktivt på honom innan jag följde hans blick. En bit bort stod Christian och pratade med någon, men han verkade inte ha märkt oss. Hand i hand gick vi mot dem och när vi började komma i närheten tittade Christian upp på oss med en förvånad blick. En rosa nyans spred sig över hans kinder och jag höjde ett förvirrande ögonbryn mot honom, tills den han pratat med vände sig om också. Det var en tjej. Hade Christian skaffat flickvän?


Oooooooooh.....
Are you excited?? :D ;-)
Vem kan den tjejen vara?
Och vad kan hon heta? :P
Hahahaha hur många är taggade inför nästa? :P <3

Sötnosar på alla kommentarer <3
Massa mer kommer hända idag, so here we go luvies! ;) <3

HAPPY BIRTHDAY BIEBER CASH <3

I LOVE YOU ALL <3


Kommentarer
Postat av: Stephanie

åååh, vad kul! ;D hihihihihihi



lovelovelovelove så otroligt mycket!! <3 Att dom inte lägger sig i, att dom fortfarande har sitt liksom, att han struntar fullständigt i vad hon och alla andra tycker och gör som han vill, att.. waaaaah! ^^ LOVE!

2012-02-26 @ 11:57:51
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: STEPHANIE

JAG ÄR GRYMT TAGGAD FÖRRESTEN!! :D :D :D :D <3

2012-02-26 @ 11:58:27
Postat av: Becka

Så grymt bra! :D

2012-02-26 @ 12:15:26
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYYYYYYMT! TAGGGGGGGAAAAAR :d

2012-02-26 @ 12:36:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2012-02-26 @ 12:44:33
Postat av: Madicken

Alltid lika braaa!!!<333

2012-02-26 @ 13:05:42
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Madicken

Alltid lika braaa!!!<333

2012-02-26 @ 13:08:15
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Ebba

GRYMT !!!! Mer meeeeer!!!!

2012-02-26 @ 13:21:42
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: M

Såg inte att det hade kommit nya kapitel förns nu, men det är bara att börja läsa! ;D

2012-02-26 @ 20:25:32
Postat av: M

christian tjej? <3

2012-02-26 @ 20:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0