Where are you now - Kapitel 184


"Dezzie har en tendens att lätt kunna bli lite hyper när hon dricker orört svart kaffe. Dessutom brukar prankstern komma fram i henne väldigt lätt, men då är det oftast lite elakare prank än vad hon gör annars." förklarade Caitlin snabbt medan hon gav mig muggen med det svarta kaffet. Jag log oskylidgt mot Rebecca och Laura, som granskade mig när jag tog den första klunken.

"Men jag ska vara snäll idag har jag bestämt mig för." log jag och de såg ut att slappna av lite. Tills Christian fnös ljudligt.

"Det sa du förra gången också." muttrade han och jag skrattade lågt. Han hade ju en poäng i det han sa.


[CAITLIN'S PERSPEKTIV]

"Vi går bort till skåpen och väntar, D. Kom dit sen så går vi till matten tillsammans." sa jag till Dezzie och hon nickade snabbt innan hon pös iväg till toaletterna. Jag, Rebecca och Laura fortsatte bort till skåpen medan vi fortsatte vår diskussion om vem som var snyggast mellan Taylor Lautner och Robert Pattinson. Rebecca och Laura var på Pattinson's sida medan jag höll mig till Taylor.

"Okej, vem tror du att Dezzie föredrar?" frågade Rebecca och ställde sig lutad mot sin skåpsdörr med armarna korslagda över bröstet. I protest ställde jag mig på samma sätt och mötte allvarligt hennes blick.

"Av kändisar?" frågade jag och undanhöll mitt finurliga leende från att visas. Rebecca nickade otåligt medan hon väntade på svar.

"Justin så klart." flinade jag till svar och både Rebecca och Laura himlade med ögonen innan vi alla tre började fnissa. Ibland var jag så smart att detinte gick att inte dra på smilbanden.

"Okej då, det kan jag väl hålla med om, men om vi specificerar det, vem föredrar hon mellan Taylor Lautner, the Man-Bear-Pig, och Robert Pattinson, tidernas sexigaste man?" frågade Rebecca medan hon och Laura boom fist'ade då de återigen fått ett tillfälle till att använda det hemska öknamnet Man-Bear-Pig på Taylor. Jag himlade med ögonen men släppte fortfarande inte min guard.

"Hon föredrar helt klart Taylor! Utan tvekan!" svarade jag och flinade mot dem. Både Rebecca och Laura skakade på sina huvuden, som om dem trodde att jag hade fel. En sak var dock säker, dem tänkte inte ge sig om sina misstankar förrän Dezzie skulle svara sakt ut på frågan.

"Tänker du svara eller?" frågade Laura och väckte mig ur mina inre tankar. Jag ryckte till och insåg att min ringsignal tjöt i korridoren. Jag drog upp mobilen ur fickan och fick se den uråldriga bilden på Justin som jag hade när han ringde.



Bilden hade han tagit när han lekt med min dator för ett par år sedan, och jag tyckte den var så underhållande och söt, så den fick följa med till varenda telefon jag haft.

"Hej på dig miffo." svarade jag i telefonen. Rebecca och Laura tittade på mig med frågande blickar men jag log bara oskyldigt mot dem.

"Tack för den du!" sa Justin och lät sårad i andra änden. Jag skrattade åt hans försök till att lura mig. Han om någon borde väl inse att jag inte var så lätt att lura, i alla fall inte när det kom till honom. Han var min bästa killkompis, och han visste att jag kunde genomskåda honom hur lätt som helst, även på telefon.

"Jag är i skolan." svarade jag.

"Juste." svarade han och jag log roat åt hans dåliga minne. "Vad gör ni då? Stör jag?" frågade han och jag skrattade lätt.

"Som om det har stoppat dig från att ringa förut ditt smartskaft." svarade jag och han skrattade åt avd jag sagt. Han var inte precis diskret när han fick för sig att ringa. Han skickade inget sms i förväg eller något, utan han bara ringde. Sen spelade det ingen roll om man satt på lektion, på toaletten, åt eller till och med sov.

"Du har en poäng där. Men har ni lektion? I så fall kan jag ringa senare." erbjöd han men jag skakade på huvudet, trots att han faktiskt inte kunde se min gest.

"Nej vi har inte lektion än. Vi väntar på att matten ska börja, och på att Dezzie ska komma tillbaka. Vad gör du själv då slipsnisse?" frågade jag och flinade. Han avskydde när jag gav honom öknamn som han i sin mening inte tyckte att han förtjänade.

"Var är hon då? Jag trodde hon var med er." sa han förvånat i telefonen. Jag himlade med ögonen samtidigt som jag började fundera på hur underhållande det måste vara att se mig prata i telefon med Justin. Jag gjorde alltid miner, varesig han kunde se mig eller inte, och framför allt vare sig jag var ensam eller med någon. Att Rebecca och Laura inte hade mobbat mig för det än förstod jag inte riktigt.

"Hon är på toaletten. Du skickade ju inte med något koppel till henne så hon går lite som hon vill. Men hon kommer alltid när man ropar, så väluppfostrad är hon i alla fall." svarade jag och såg hur både Rebecca och Laura la sina huvuden på sned åt mina ord. Sen tittade dem på varandra för att sedan återigen vända blicken mot mig.

"Va störd du är Caitlin!" skrattade Justin tillbaka och jag log varmt åt ljudet. Justin's skratt var det bästa skrattet som existerade. Eller ja, han delade första plats med Dezzie. När hon väl började skratta, och verkligen bröt ihop av garv, då var det bara en tidsfråga innan man själv började skratta.

"Right back at ya Babe!" svarade jag och skrattade glatt. Nu kopplade Rebecca och Laura vem jag pratade med. Det var nästan bara Justin jag kallade Babe, bortsett från dem två och Dezzie. Skillnaden var dock att jag inte gav dem öknamn, som jag gjorde med Justin.

"Vad gör du själv förresten? Det svarade du aldrig på din dementa lilla knäppis." påpekade jag torrt då jag insett att han faktiskt inte svarat på alla mina frågor som jag ställt honom.

"Värst vad du var nyfiken då. Jag har precis varit ute med Shawty. Inte det lättaste då folk redan vet hur hon ser ut, men nu sitter jag framför tv:n och pillar mig i naveln." svarade han och jag skrattade åt de sista uttalade orden. Laura petade mig på axeln innan hon pekade på klockan, det var snart dags att gå in i klassrummet om vi inte ville få kvarsittning resten av veckan.

"Okej, men jag måste kila nu Babe. Vi går in på lektion om en liten stund och jag måste nog ta mig en promenad till toaletten för att se till att Dezzie inte har spolat ner sig själv eller något." påpekade jag och rynkade pannan när jag insåg att hon inte var tillbaka ännu. Hur lång tid kunde det ta egentligen? Det kanske hade hänt någonting.

"Ja det är väl bäst att du gör det. När ni kommer hem sen så ska du få ett koppel av mig, så att du kan hålla koll på henne lite bättre. Vi hörs sen Caitlin. Hälsa Dez från mig också." sa han i telefonen innan jag hörde ett lätt klick. Jag gav Rebecca och Laura en blick. Jag skulle precis börja gå mot toaletterna när jag såg henne komma emot oss. Hon log oskyldigt innan hon snabbt öppnade skåpet för att ta ut vad hon behövde.

"Dezzie, vi hade en allvarlig diskussion medan du var borta. Vem föredrar du mellan Taylor Lautner och Robert Pattinson?" frågade Laura uppmanande och Dezzie vände långsamt blicken mot henne.

"Taylor så klart! Svarade inte Caitlin på det?" frågade hon förvånat och vände försiktigt blicken mot mig. Hon log sitt vanliga leende, men någonting var fel. Hon var inte sitt vanliga, sprudlande jag. Hon granskade mig en stund och när det ringde in log hon och ryckte på axlarna snabbt innan hon stängde igen skåpet. När hon stängt igen det vände hon sig för att gå efter Rebecca och Laura. Hennes hår fladdrade i vinden när ett par killar sprang förbi och jag märkte att hennes vänstra kind var rödrosig. Jag granskade henne en stund och insåg varför hennes leende hade varit fel, det hade inte nåt ögonen. Hon var inte glad, men hon försökte sätta upp en fasad för att ingen skulle tro att någonting var fel.


Oj då :S
Vad är det nu som är fel? :O
Vad hände egentligen inne på toaletten?

Mjaa, vad tror ni? ;P


Tack för era söta kommentarer på förra kapitlet :) <3



Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeeeelt awesome!

Seriöst den som har skadat Dezzie ska få en rak höger eller mera! Jävla freaks!

Ehhe upps ;)

Längtar till nästa! :D

2012-01-20 @ 06:37:35
Postat av: Sara

Längtar till nästa

Kan inte sluta läsa

2012-01-20 @ 07:32:10
Postat av: Mina

Du måste skriva mer!!! Can't wait, det är sååå spännande. Tänk om hon är gravid :P :) Fast jag tror ändå inte det... Aja, jag vet inte. Skriv mer! :) <3

2012-01-20 @ 09:40:26
URL: http://justindrewbieberandme.blogg.se/
Postat av: julia

Nej!!! Tänk om hon blev våldtagen eller nåt! Hemskt!

2012-01-20 @ 16:37:38
Postat av: julia

Nej!!! Tänk om hon blev våldtagen eller nåt!! Hemskt!

2012-01-20 @ 16:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0