Where are you now - Kapitel 187


"Var det där...?" frågade Caitlin och stirrade på mig. Hon visste att min mamma hette Vanja, men inte hur hon såg ut. Jag svalde innan jag nickade till svar.

"Vadå? Vem var hon?" frågade Rebecca nyfiket medan jag och Caitlin utbytte blickar med varandra. Hon nickade diskret och jag vände mig mot tjejerna.

"Kvinnan vi precis mötte, Vanja, är min mamma." svarade jag lågt och chocken speglades i deras ansikten.

"Din mamma?!" utbrast båda samtidigt och tittade på mig med stora ögon.


”Vi ses senare!” ropade Caitlin till mig från bilen. Jag log mot henne och nickade innan jag vände mig om ochsmåsprang uppför plattorna mot dörren till huset. När jag öppnade dörren hörde jag hur någonting snabbtdunsade nerför trappan och när jag stängt dörren efter mig såg jag Shawty komma rusande mot mig i full fart.

”Hej gumman! Saknat mig?” sa jag till henne och satte mig på huk för att hon inte skulle behöva hoppa på mig. Visatt och gosade en stund tills jag hörde en röst från övervåningen.

”Shawty? Vad gör du för bus därnere? Kom hit.” ropade Justin roat. Snabbt tog jag av mig skorna och lyfte sedanupp den svarta lilla hårbollen i famnen.

”Vad gör husse däruppe egentligen?” frågade jag henne medan jag gick mot trappan. När vi kommit upp påövervåningen såg jag hur det lyste i Justin’s och mitt rum, och dörren stod på glänt. Den var öppen rättordentligt, eftersom att det antagligen var där som Shawty smusslat sig ut, men den var inte helöppen. Tyst smögjag mig närmare rummet och när jag var tillräckligt nära att titta in i rummet, såg jag var Justin gjorde. Han stodoch balanserade på en pall medan han satte upp en massa bilder på väggarna. Jag släppte ner Shawty och hontrippade lugnt fram till Justin.

”Där är du ju tjejen. Vad gjorde du därnere? Har du hittat på något bus därnere så blir mamma galen, det vet duva? Och eftersom att du är den söta utav oss två så blir det jag som får ta konsekvenserna för det, inte du. Mendet är väl klart att du redan vet det. Du vet precis vad du ska göra för att linda folk runt dina små tassar va? Detär ju bara att titta på Scooter. Han är ju i princip livrädd för hundar, och har svårt för Sammy, men du, som ärstörre än Sam och svart, du går bra. Du får sitta och blänga på mig precis hur mycket du vill fröken, men jagmåste få klart det här innan Dezzie kommer hem.” sa han och jag log mjukt åt att han stod och pratade medShawty. Vid hans sista ord ryckte jag till. Jag hade alltså förstört hans överraskning genom att ha kommit hemtidigare än vad han tänkt sig. Jag behövde inte fundera länge förrän jag lugnt och tyst smög bort mot trappan ochtog mig ner till hallen igen. Där öppnade dörren och stängde den sedan igen, lite hårdare, för att markera att haninte var ensam hemma längre.

”Hallå?” ropade jag och återigen hörde jag Shawty komma dundrande nerför trappan, men den här gången hadehon Justin efter sig.

”Hej babe! Är du redan hemma? Jag trodde inte att du slutade förrän fyra.” påpekade han och slängde en blick påklockan, som inte ens hade passerat tre ännu.

”Läraren var sjuk och dem hade ingen vikarie så vi åkte hem istället.”
förklarade jag och log mot honom. Hankom fram till mig och gav mig en lätt kyss.

”Välkommen hem få jag väl säga då.” log han stolt och jag kände hur glädjen blev allt starkare inom mig. Detsyntes på honom att han uppskattade att jag hade flyttat till honom. Nog för att det var väldigt tidigt för oss attflytta ihop, men å andra sidan så bodde vi ju inte själva. Vi bodde under samma tak när han inte var någonannanstans och jobbade. Det var ju precis som när jag bodde hemma och han bodde här. Han var hos mig, ellerså var jag här hos honom, när han inte jobbade.

”Det känns rätt skönt att vara hemma måste jag säga. Var är Pattie?” frågade jag när jag konstaterade att honinte gick att lokalisera någonstans.

”Hon åkte till stan och handlade lite snabbt. Hon borde vara hemma om ett par minuter. Men jag har lite grejerjag måste fixa bara, min dator står i vardagsrummet, du kan väl leka lite med den en stund eller något?” frågadehan upprymt och jag log mot honom innan jag nickade glatt.

”Självklart.” sa jag och kysste honom snabbt innan jag tog med mig väskan in till vardagsrummet. Hans datorstod på vardagsrumsbordet och som vanligt var den fortfarande på. Han var så dålig på att stänga av den närhan inte använde den. När jag kom fram till honom insåg jag till min enorma förtjusning att Twitter var ute, ochhan var fortfarande inloggad. Det var ingen idé att förneka det, det verkligen kliade i fingrarna på mig. Dessutomfick han faktiskt skylla sig själv. Han kunde inte ha datorn uppe, inloggad på Twitter, och sen inte räkna med attinte bli prankad. Jag funderade en stund innan jag lät fingrarna röra sig över tangentbordet.

@justinbieber;
I think @godsgirl8494 should stop caring so much for me. She’s always such a great friend, and thatannoys me! Love ya ;) <3

@justinbieber;
Wazzup @TheEllenShow? :D I can’t wait ‘til I meet you again! I have some exiting news for you andthe world! ;) Love ya Bestie <3

@justinbieber;
Justin Bieber, consider yourself hacked!

@justinbieber;
Well, it’s not hacking if someone is just stupid enough to not sign out, is it? ;)

@justinbieber;
Don’t blame me just coz you leave the computer up… Where I live… In the living room… In front ofme…

@justinbieber;
Justin, I hope you’ll learn from this, coz next time it might be someone else, and not me, your sweetgirlfriend (aa)

@justinbieber;
I love you Justin! You’re the most amazing thing that has ever happened to me! <3 -@DeztinyWallie

“Babe! Du kan sluta pranka mig nu! Jag har förstått din poäng!” hörde jag Justin skratta uppifrån vårt rum. Jagskrattade åt hans ord innan jag såg vad som precis kom upp på hans timeline.
@justinbieber;
Yes, I will learn from this. Now could you please sign out so that I can calm down? ^^

Jag skrockade åt vad han skrivit och knappade snabbt in ett svar.

@justinbieber;
Hahaha why? This is funny! ^^ Keep doing whatever you’re doing on your room so I can get in theresoon ;)

Snabbt kom det ett nytt skratt följt av ett nytt svar på det jag precis skrivit.

@justinbieber;
Hahaha, how can I be calm and keep doing my thing, when you’re on my Twitter? That’s dangeroussweetie ^^ <3

Jag skrattade högt åt hans svar innan jag funderade på att pranka honom lite till, när jag ändå hade läge liksom.Det var ju inte precis så att han inte skulle lära sig utav det här. Han var ju faktiskt smartare än så.

@justinbieber;
I can’t dance! I have forgotten how to dougie! One sexy lady out there who wanna reteach me? ;)#TweetMeSexyLadies

Jag kände mig nästan lite elak, för hans mentions skulle verkligen bli mer än bara överflödiga nu, men jag kundeinte hjälpa det, det var roligt, och han förtjänade det. När jag nästan trodde att han inte hade någonting mer attkomma med kom det ett nytt tweet, som fick mig att le brett.

@justinbieber;
Or maybe my little annoying “co-owner” wanna teach me… Come upstairs and I will teach you howto do it properly babe ;-) *wink wink*

Utan att ens fundera på det satte jag igång camen och tog en söt bild på mig själv när jag lipar in I kameran medett glatt uttryck i ansiktet.

@justinbieber;
Keep dreaming babe, some day we will have an exciting dance battle. I’ll show both you and@AlfredoFlores what #GirlPower means! ;-)

@justinbieber;
Damn… I’m down… Beliebers; attack! ;-) Juuuuuust kidding! I let you win this, but I will have acomeback soon! Be so sure!

Jag log åt den senaste tweeten och flinade brett mot Shawty, som låg bredvid mig I soffan. Sen kom det en nytweet från honom.

@justinbieber;
I Love U @DeztinyWallie! You’re so weird and different, but I love you, you wicked woman ;-) Getyour ass up, I wanna show you something <3

Jag läste tweeten innan jag med ett upprymt leende på läpparna tog mig upp för trappan med snabba steg. Närjag kom in i rummet låg Justin på mage på sängen medan han tittade på mig med ett roat uttryck.

”Du kunde verkligen inte hålla tassarna borta va?” flinade han och jag skrattade lätt.

”Du känner mig Justin, vad hade du förväntat dig?” svarade jag tillbaka och han nickade instämmande påhuvudet. Han gestikulerade stolt mot väggen jag sett honom stå vid tidigare, och jag insåg vad det var för bilderhan hade satt upp, eller snarare, tapetserat hela väggen med. Det var bilder på oss. Vissa var utklipp fråntidningar, medan vissa bilder var från Justin’s dator där alla våra bilder tagna med camen fanns, medan andrabilder var sådana som Selena tog med sin sjukt bra kamera i sommarens värme. Sen fanns det också en hel delfrån min födelsedag som kom från alla möjligt personer. Han hade nog hittat en hel del bilder på nätet. Hur somhelst så täckte bilderna hela väggen, och det var ingen särskilt liten vägg egentligen. Jag granskade bilderna medstort intresse när jag kände hur Justin slog armarna om mig.

”Vad tycker du?” frågade han lågt medan han vilade hakan mot min vänstra axel. Jag granskade bilderna ochinsåg att varje bild väckte en känsla eller ett minne inom mig.

”Jag älskar det. Det är supercoolt! Det måste ha varit extremt jobbigt!” påpekade jag och vände huvudet lite mothonom. Han ryckte på axlarna innan han gav mig en mild puss på kinden.

”Det var värt det.” svarade han medan hans blick mötte min. Jag tryckte mina läppar mot hans och medan jagkysste honom drog jag upp hans mobiltelefon ur fickan. När jag fått upp den, och till min lycka hade han ännuinte märkt någonting, eller så struntade han i det bara, så sneglade jag på telefonen för att låsa upp den ochklicka mig vidare in på kamera. När jag kommit dit jag planerat vände jag telefonen mot oss och klickade påknappen i mitten för att ta kort. Jag gav honom en snabb puss på näsan innan jag vände uppmärksamheten mothans iPhone.

”Blev det bra?” frågade han lugnt och granskade vad jag gjorde medan jag genomskådade bilden jag precis tagit.Den var otroligt söt, så ja, den räknades helt klart som bra. Snabbt nickade jag innan jag vände kameran motväggen med alla bilder på. Jag tog ett kort och tryckte sedan upp appen för Twitter.

@justinbieber
This is what he showed me (still the awesome prankster), so no, it was not something dirty, as youmay think ;-) see ya next time ;* - DW

“Så jag får ha min Twitter ifred alltså?” frågade han roat när han fick tillbaka telefonen.

“För tillfället.” svarade jag stolt och blinkade mot honom. Han skrattade åt mina ord innan han gav mig enpassionerad kyss.



Oj oj oj då! ^^
Justin borde ju veta bättre än att lämna Twitter helt obevakat i närheten av Dezzie ^^

Jag vet att många av er saknar alla pranks och deras lilla krig, men tro mig, det är verkligen inte över ännu ;) Det kommer när ni minst anar det, det kan jag försäkra er om! ;D

Jag har verkligen världens bästa lillebror ibland :) Fick låna hans dator till att ladda upp det här :)

Jag tidsinställer även kapitel 188 till lite senare, så ni får inte bara ett idag :D

Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det känns rätt bra att Bieber Cash är på väg tillbaka ;D <3

Tack så oändligt mycket för alla era underbara kommentarer! Dem värmer så sjukt mycket! <3

Dream, Scream, Believe



Kommentarer
Postat av: Stephanie

HAHAHAHA sjuukt kul ju! xD Snacka om att bli "prankad" med sin egen taktik... xD hahahha

Heelgrymt!! ^^ <33

2012-01-22 @ 22:10:58
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Johanna

ippp helt AWEEEEESOME :D:D:d

2012-01-22 @ 22:12:17
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-01-22 @ 22:47:58
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Sara

LOVE ITT

Längtar så sjukt mycket till nästa 😊

2012-01-22 @ 23:08:15
Postat av: Cherry ♥

Sjukt bra skrivet :D <3

Det är verkligen toppen att BieberCash håller på att komma tillbaka nu :)) <33

2012-01-23 @ 14:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0