Where are you now - Kapitel 191


”Let’s not forget about the spontaneous, pranking girl who made this possible, Deztiny Wallie!” ropade Selena innan jag ens hunnit öppna munnen. Tjejerna var verkligen på hugget idag. Ljudet steg högt igen och jag suckade, det skulle utan tvekan ta ett tag innan dem tystnade. Istället tillät jag mig själv att göra någonting spontant. Jag böjde undan mikrofonen lite, så den inte satt precis vid munnen, och sen gick jag fram till Dezzie för att ge henne en efterlängtad kyss. Publiken blev lite tystare innan det hördes ett gemensamt ’aaaaaaaww’ från tjejerna i arenan. Jag log glatt upp och när jag sneglade på Dezzie så insåg jag att hon sken av glädje, hon också. Hon gav mig en snabb kyss innan hon vinkade till alla för att sedan ta med sig tjejerna och springa ut från scenen. Antagligen för att jag skulle kunna fortsätta med konserten igen.


När jag kom ut från scenen efter konsertens sista låt frågade jag Scooter var Dezzie och de andra tjejerna hade tagit vägen. Han såg sig omkring innan han ryckte på axlarna.

”Jag vet faktiskt inte Justin. Gå och byt om du så säger jag åt Dezzie att du letar efter dem, om jag träffar på dem.” svarade han upptaget innan han gick vidare förbi mig. Det skulle vara nästintill omöjligt att försöka jaga rätt på dem i det här området så jag bestämde mig snabbt för att göra som han sa och gick till ombytesrummet jag hade fått för att ta av mig scenkläderna och duscha en snabbis innan det var matdags. När jag kom in i rummet möttes jag av en syn jag inte direkt förväntat mig. Båda sofforna och den stora fåtöljen var upptagna av åtta pratiga tjejer. Alla tittade upp mot mig där jag stod i dörröppningen och Dezzie’s ansikte sprack upp i ett brett leende.

”Dags att komma nu?” flinade hon där hon satt avslappnat i fåtöljen. Jag skrockade lite innan jag gick in i rummet och stängde dörren efter mig. Snabbt sparkade jag av mig skorna och tog av mig mitt headset samt min tjocktröja. Kepsen gled med när jag fick av mig tjocktröjan och den hamnade på golvet med ett löjligt ljud.

”Är du stolt nu baby?”
frågade jag i förbigående när jag slängde min handduk över axeln. Ljudet av hennes skratt fick mig att le diskret.

”Absolut. Det är inte varje dag man får förödmjuka den stora Justin Bieber.”
skrattade hon till svar och Selena’s skratt fyllde också rummet. Nog hade dem roligt på min bekostnad alltid, men det var väl egentligen ingenting ovanligt. Utan att svara gick jag fram till Dezzie och gav henne en snabb kyss innan jag vände för att gå in i badrummet så att jag kunde duscha av mig. De varma strålarna masserade sig in i min redan varma hud och jag kände hur jag mer och mer började slappna av. Min mage kurrade i protest och jag insåg hur galet hungrig jag var, precis som efter varje konsert.

[DEZTINY’S PERSPEKTIV]
Efter att Justin gått in i duschen fortsatte vi med samtalet vi precis haft. Sarah var fortfarande med oss och hon frågade några intressanta frågor emellanåt. Hennes intresse för oss allihop var fascinerande och hon verkade komma bra överens med inte minst Sel, Miley, Jaz och Caitlin, men hon hade även kul med Melanie och Nina. Det var första gången som vi egentligen gick ut med att Mel och Nina var mina småsystrar, men jag var osäker på om någon egentligen fäste särskilt stor uppmärksamhet vid det, eftersom att de kanske trodde att dem var som systrar för mig. Hur som helst så skulle dem ändå få ett ansikte utåt i världen, och dem verkade faktiskt vara helt okej med det.

”Aye, Sel, i skåpet där borta finns det en skål med godis, har du lust att hämta den?” frågade jag och log åt hur lat jag både lät och kände mig. Det var länge sen jag släppte loss ordentligt till musik, men jag hade saknat det. Det var alltid så egendomligt kul.

”Visst.” svarade hon kort innan hon smidigt reste sig upp ur soffan och gick bort till skåpet dit jag pekat. Hon tog fram den stora skålen och ställde den på bordet som stod mellan sittmöblerna. Jag plockade åt mig några surisar innan jag återigen lutade mig tillbaka i fåtöljen. Av en slump hamnade min blick på Sarah som tittade på någonting bakom mig, med stora ögon och öppen mun. Nyfiket vände jag blicken åt det håll hon tittade åt och möttes av en syn som fick mig att se precis likadan ut. Jag stannade upp i mitt tuggande och bara stirrade på den vackra människan som nu inte bara var vacker, som han brukade vara, utan han var också bland det sexigaste som existerar. Justin hade precis öppnat badrumsdörren och stod nu i sin vita handduk medan ett fåtal vattendroppar rann över bröstet på honom. Han mötte min blick och såg förvånat från mig och sedan, vad jag gissade, till de andra. Han gav mig ett frågande uttryck till slut och jag blinkade till lite.

”Vad? Har jag en spindel på mig eller?” frågade han oförstående och började kolla runt sig, antagligen för att försäkra sig om att det inte var en spindel.

”Det är inte hälsosamt att vara tillsammans med dig Justin! Du är alldeles för sexig för mitt eget bästa.” mumlade jag och blinkade igen. En rosa ton steg över hans kindben, och där var min trans som bortblåst.

”Oh my God! Du rodnar!” utbrast jag, vilket bara fick färgen att bli starkare. Han vände bort ansiktet från mig och la sen en skyddande hand över kinden. Jag mötte Sel’s blick och hon nickade instämmande. Smidigt tog jag mig ur fåtöljen och gick bort till honom för att flytta på hans hand. Han sneglade lite på mig och jag log roat mot honom innan jag snabbt backade undan. Ett kameraljud hördes i rummet och Justin’s blick vändes automatiskt mot ljudet, och stirrade slutligen på Selena’s telefon som hon höll i handen riktad mot honom. Snabbt sprang jag fram till henne och tittade på bilden över hennes axel. Det syntes att han rodnade, vilket var meningen med kortet.

”Det syns att du rodnar! Åh herregud vad underbart! Sel skicka bilden till mig. Åh fy farao vad obetalbart! Baby du rodnar!” pratade jag på och både Sel och Jaz skrattade bredvid mig, då Sel och Jaz delade soffa tillsammans med Nina. Jag hörde ett plågsamt stönande bakom mig och när jag vände blicken mot ljudet så såg jag Justin’s ryggtavla när han stod och plockade med lite kläder. Utan ett ord smet han in i badrummet igen och stängde dörren efter sig, onödigt hårt. Det plingade till i min telefon och jag insåg snabbt att bilden hade kommit fram. Genast öppnade jag redigeringsappen jag laddat ner till telefonen och började redigera och klippa bilden, så att man bara kunde se hans huvud. När jag kände mig nöjd klickade jag upp Twitter och valde bilden.

@DeztinyWallie
Oh yeah, I’m so back! Today I outclassed @justinbieber & @Alfredo Flores #onstage and now I just made Justin blush! #greatday #proof #beast

När jag postat bilden log jag nöjt för mig själv.

”Är du stolt nu?” frågade Jaz roat och jag såg oskyldigt på henne. Hon skrattade innan hon nickade. ”Helt klart.” fortsatte hon och jag flinade glatt mot henne innan jag kastade en slängkyss.

”Sarah, that’s how we roll sweetie.” skrattade jag och de andra instämde i mitt skratt. Samtidigt som jag skrattade klickade jag upp Twitter igen och började skriva på en ny tweet.

@DeztinyWallie
Who’s the best? US! #GirlPower here boys! #ImsoEPIC #beastmode

Jag läste igenom tweeten en gång innan jag slutligen godkände den. Inifrån badrummet hördes en hög suck och jag vände instinktivt huvudet mot dörren som snart öppnades och Justin dundrade ut med en missnöjd min.

”Skojar du med mig? Jag var därinne i två minuter högst och du har redan hunnit redigera bilden och sen lägga ut den på Twitter? Ska man behöva binda fast dig för att slippa oroa sig över någonting?” muttrade han bittert och jag motstod lusten till att bryta ihop av skratt. Han var den mest underbara människan annars, men han var riktigt bedårande när han var hungrig, för han blev på så otroligt dåligt humör. Utan att svara honom knappade jag in snabbnumret till Pattie och väntade tålmodigt på svar.

”Hej gumman.” svarade hon och jag log för mig själv.

”Hej. Börjar ni bli klara? Justin har duschat och skulle verkligen behöva få i sig mat.” fick jag fram samtidigt som jag försökte se till att inte skratta. Det var ingen lätt handling, men det vore onödigt att reta upp Justin ännu mer, för han var egentligen inte irriterad, bara hungrig.

”Vad har du gjort nu då?” suckade Pattie med en road ton i orden.

”Vad menar du? Jag har inte gj…”
började jag men blev snabbt avbruten av Justin.

”Ljug inte för henne!” morrade han och jag fnissade till lite.

”Jag retades lite med honom bara, det var ingenting stort, men han behöver äta. Ska vi åka bort så länge eller? Så att han i alla fall får någonting snabbt i sig?” frågade jag och hörde hur Pattie pratade med någon i bakgrunden. Rösten tillhörde Scooter, så antagligen diskuterade dem mitt förslag.

”Ja gör det, åk någonstans och få i honom lite mat. Så kan vi höras sen. Åh, nu håller Scooter på att välta allting, jag ringer er sen.” sa hon och utan att vänta på svar klickade hon bort samtalet. Jag la ner mobiltelefonen i fickan på mina gråa mjukisbyxor som jag fortfarande hade på mig och vände mig mot fjorton nyfikna ögon.

”Gör er klara så åker vi och käkar. Jag går och letar efter Alfredo.” sa jag och reste mig upp ur fåtöljen.

”Vi lär väl kunna åka såhär? Det spelar väl ingen roll?” frågade Sel och jag granskade mina kläder innan jag log till svar.

”De spelar nog ingen större roll. Byt om ifall ni vill, men ja, jag åker såhär i alla fall.” blinkade jag innan jag gick ut ur rummet och möttes av Alfredo i korridoren.

”Aye, man, jag skulle precis gå och leta efter dig. Vi hade tänkt åka och äta lite. Justin behöver mat i sig, han är inte precis på bra humör direkt. Hänger du på?” frågade jag när jag stannat honom mitt i gången. Han himlade med ögonen mot mig.

”Tror du jag skulle lämna honom ensam med dig och sex till tjejer?” frågade han och jag log åt att han precis idiotförklarade mig big time. Inte för att jag brydde mig särskilt mycket, men det kändes nog bra för honom.

Åtta stycken är vi faktiskt.” rättade jag honom roat och han gav mig en förvirrad blick och jag kunde nästan svära på att han räknade efter i huvudet.

”Jag, Selena, Jasmine, Caitlin, Miley, Melanie, Nina och Sarah.” räknade jag snabbt upp och han gav mig en frågande blick när jag sagt det sista namnet.

”Vem är hon? Det hann jag inte fråga dig efteråt.” påpekade han och jag skrattade lätt. Nej han hade haft någonting annat att tänka på vid den tiden. Såsom hur det kändes att bli förödmjukad inför tusentals beliebers på en stor scen i någonting så löjligt som dans.

”Hon vann en tävling som jag anordnade igenom Alexandra Hopkins, tjejen som ”uppfann” Deztination Happiness, och priset var två biljetter till den här konserten samt att hon skulle hjälpa oss att fylla ut laget inför the dance battle.” svarade jag medan vi gick mot rummet där de andra var kvar. Sarah hade haft en kompis med sig till konserten och hon hade varit med oss och pratat en stund tills hennes mamma ringde och hon var tvungen att åka hem. Eftersom att Sarah ändå vann tävlingen så bestämde jag att hon skulle få tillbringa lite mer tid med oss samt att jag bjudit med henne till att äta middag med oss. Något som inte precis var någonting negativt i Sarah’s ögon. Däremot tyckte jag att hon skötte sig bra. Hon var inte alldeles hyper, så hon kunde delta i konversationerna på ett uppskattat sätt, och hon behandlade Miley, Selena, Jasmine och inte minst Justin som vanliga människor.

”Ja du Deztiny. Den som säger att du är normal kan gå och gömma sig, för du är inte normal någonstans! Du är den konstigaste, underligaste, fantastiska, spontanaste, knäppaste tjej jag någonsin träffat på, och jag förstår vad Justin ser i dig! Dessutom kan du ju dansa så det bara skriker om det.” sa han och vid det sista blinkade han snabbt. Jag skrattade generat innan jag vände blicken mot dörren till omklädningsrummet som öppnades. Tjejerna kom ut och Justin likaså. Han såg ut att ha lugnat ner sig lite, men antagligen skulle man få vara försiktig för vad man sa, åtminstone tills han fått i sig en tugga hamburgare från donken.



Hahahaha Justin och hans humör när han är hungrig alltså xD
Någon mer än han, och jag, som lätt blir på dåligt humör när ni är hungriga? :P
Jag blir i alla fall på dåligt humör (aa)

Tack så underbart mycket för alla era kommentarer luvies! :'3 Dem värmer lika mycket varenda gång <3

Hmm... Har jag något mer att skriva här...? Jag tror faktiskt inte det... :P <3

Thank you all for existing <3




Kommentarer
Postat av: Madicken

vad skulle jag gjort utan dig ? :O<3

2012-01-30 @ 22:52:58
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Johanna

AHHHHH AWESOME! DAMN, JUSTINS HUMÖR :D <3

2012-01-30 @ 23:02:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättebra :)

Snart 200 kapitel :)

2012-01-31 @ 00:00:52
Postat av: mickis.

jag blir också jätte sur när jag är hungrig. x)



din novell, made my day.



/mickis.

2012-01-31 @ 07:04:28
Postat av: Cherry

Super bra skrivet :)) <3

samma sak med mig, jag blir verkligen som en b*tch när jag inte har ätit, man ska verkligen inte reta upp mig då, inte ens prata med mig, hahahaha :))

2012-01-31 @ 16:45:15
Postat av: Mina

Haha, känner igen mig alltså :P Loved it! :D



Kram /Mina

2012-01-31 @ 16:50:57
URL: http://justindrewbieberandme.blogg.se/
Postat av: malin

jättebra kapitel, as always ;)

2012-01-31 @ 18:45:06
URL: http://feelingsforbieber.blogg.se/
Postat av: Julia

Japp, jag blir grymt irreterad när jag är hungrig (det kan nog några personer intyga)!!hahaha:D

I alla fall, grymt kapitel. Jätte kul att du kommit igång med att skriva efter din "lilla" idétorka!<3

2012-01-31 @ 20:09:13
Postat av: C.

Jo du, mitt humör när jag är hungrig.. Fy xD

2012-01-31 @ 22:13:55
Postat av: ellen bieber

http://justinbieberstoorys.blogg.se/2012/january/fragestund.html#comment



Frågestund på bloggen! Fråga vetja!?

2012-02-01 @ 20:25:40
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0