Where are you now - Kapitel 144


"Tredje låten från och med nu är till dig. Vi ses snart." svarade jag henne snabbt innan jag gav henne ännu en kyss för att sedan springa ut på scenen igen. Det kändes ensamt att gå ut på scenen igen, utan henne, men nu behövde jag inte sakna henne längre. Nu var vi tillsammans igen, in the city of love.


DEZTINY'S PERSPEKTIV

När Justin sprang in på scenen igen så stod jag och såg på honom en stund, tills jag hörde hur han började sjunga på någon låt. Någon petade på mig i ryggen och jag vände mig instinktivt om för att se Jasmine med ett stort leende på läpparna.

"Det där gjorde vi bra tjejen!" flinade jag och höjde handen för en high five. Hon hakade snabbt på medan hon skrattade och nickade. Jag hade blivit lite förvånad när Jasmine ringt, nästan i panik, för några dagar sedan. Jag hade verkligen inte kunnat föreställa mig att det var så illa som hon beskrev det alls. Däremot ångrade jag knappast att jag åkte hit. Jag hade saknat honom sjukt mycket jag också, och skolan var verkligen inte en plats för mig just nu. Christopher hängde runt mig som en igel för att försöka se på mig hur hårt jag tog på att Justin var borta. Han var helt övertygad om att det var någonting mellan mig och kändispojken, som han kallade honom.

"Dezzie, Justin vill att du ska gå ner i publiken för att stå bredvid Scooter och Pattie till nästa låt."
hörde jag Kenny's röst, som drog mig tillbaka från mina tankar. Jag ryckte till och vände blicken mot honom, och det tog ett tag innan jag insett var han överhuvudtaget sagt.

"Oh, ehm... Hur kommer jag ner dit då?" frågade jag försiktigt men Kenny skrattade bara mjukt. Han var så otroligt lätt att vara runt.

"Jag har starka order från lillgrabben att följa med dig. Det skulle jag gjort i alla fall, man vet aldrig med fansen, men han blängde på mig rätt ordentligt, så om jag inte följer med dig så kommer jag antagligen få stora konsekvenser." förklarade han och jag skrattade lågt medan jag himlade med ögonen åt Justin. Han var bra söt han.

"Okej, men vi ses sen Jas." log jag mot henne innan jag gick med Kenny genom olika gångar hit och dit. Jag antog att jag skulle gått vilse direkt om jag hade gått själv. När vi kom ut framför scenen så slöt jag upp med Pattie och Scooter. Scooter petade mig välkomnande i sidan medan han log mot mig. Han var också lätt att vara runt, han var alltid så trevlig. Inte mot Justin kanske, men det var ju en annan sak.

"Åh, hej gumman! Vad gör du här nere?" frågade Pattie när hon fått syn på mig och gav mig en varm kram. Jag log mot henne när hon tog ett steg tillbaka.

"Justin's order." skrockade jag och hon log ett förvånat leende, men verkade släppa det. Justin avslutade tonerna på en låt, som jag faktiskt kände igen, nämligen One Time. Han letade med blicken ut över publiken och hans ögon stannade slutligen vid mina. Han log mjukt innan han tystade fansen.

"Okay! Now I'm gonna preform a song I've kinda missed singing! Unfortunatley the other part isn't here to do it with me, but we can do it anyway, can't we? Okay, c'mon!" ropade han i micken och i ögonvrån såg jag hur Pattie och Scooter snabbt utbytte blickar. Visste inte dem om upplägget som Justin hade på konserter? Varför skulle dem bli förvånade i sådana fall. Eller var det bara så att han petat in låten helt randomly bara för att jag dykt upp? Frågorna fick vänta till senare, för intrott började och publiken skrek när de identifierade låten. Jag kände igen låten, hade väl hört den någon gång, men jag hade inte direkt "knarkat" den eller hur man skulle uttrycka sig.

You've got that smile
That only heaven can make
I pray to God every day
That you keep that smile

You are my dream
There's not a thing I won't do
I'll give my life up for you
'cause you are my dream

And baby, everything that I have is yours
You will never go cold or hungry
I'll be there when you're insecure
Let you know that you're always lovely, girl
'cause you are the only thing that I got right now

One day when the sky is fallin'
I'll be standing right next to you, right next to you
Nothing will ever come between us
'cause I'll be standing right next to you, right next to you

If you had my child
You would make my life complete
Just to have your eyes on little me
That'd be mine forever

And baby, everything that I have is yours
You will never go cold or hungry
I'll be there when you're insecure
Let you know that you're always lovely, girl
'cause you are the only thing that I got right now

One day when the sky is fallin'
I'll be standing right next to you, right next to you
Nothing will ever come between us
'cause I'll be standing right next to you, right next to you

We're made for one another, me and you
And I have no fear, I know we'll make it through
One day when the sky is fallin
I'll be standing right next to you, whoa

One day when the sky is fallin'
I'll be standing right next to you, right next to you
Nothing will ever come between us
'cause I'll be standing right next to you, right next to you

Stand by my side, side, side
When the sky falls down
I'll be there, I'll be there

You've got that smile
That only heaven can make
I pray to God everyday
To keep you forever, oh

Genom hela låten vända han med jämna mellanrum blicken mot mig. Antagligen för att det inte skulle verka misstänkt så vände han den ut mot publiken, mot andra som stod och sjöng med, men den sökte sig alltid tillbaka till mina ögon. När han tittade ut mot publiken så skrek dem ännu mera.

"Okay. That's all for tonight! Thank you very much every... What? You don't want it to end? Well I have no more songs to preform! What was that? Oh? Oooooh! Someone out there wants to be my Baby! Well then, who wants to be my Baby?" skrek han i mic'en och det kändes som om taket när som helst skulle lyfta från väggarna, så mycket ljud var det. Det var ingen tvekan om att det var låten de flesta vill höra. Det var riktigt kul att höra hur alla fans sjöng med till låten och när jag sneglade bakåt kunde jag urskilja att nästan alla dansade med till låten, som tog slut fortare än jag tyckte det kändes.

"So, that's it! Thank's to you all! France is amazing! You guys are amazing! And remember, every single on of you are my Babies, my Common Denominators and my Favorite Girls! Nothing is ever gonna change that! Love you guys! Thank you and good night!" sa han i mic'en innan han vinkade till fansen för att sedan vända sig och gå in backstage igen. Scooter petade på mig igen och sa att det var dags att röra på sig. Jag log mjukt mot honom innan jag följde efter, för jag skulle nog inte ens hitta tillbaka, om jag inte skulle gå över scenen. När vi kom ut backstage, där Justin lämnat mig, så såg jag honom inte någonstans. Jag såg mig omkring och hoppade förskräckt till när någon kramade mig bakifrån.

"Hej." hörde jag Justin säga och la sin haka mot min högra axel. Jag skrattade mjukt innan jag vände mig om och gav honom en hård kram.

"Det där var fantastisk! Och du fick mig nästan att börja gråta inför din mamma. Vilket inte var särskilt snällt ska jag tala om för dig!" påpekade jag till honom och han flinade bara sitt vanliga, oskyldiga leende.

"Jag får väl gottgöra dig för det då." mumlade han inbjudande medan han lätt blicken sänkas till mina läppar och sen upp igen.

"Give it a shot." svarade jag mjukt och jag kände slutligen hans läppar mot mina. Mina drömmar om honom de senaste veckorna hade verkligen inte gjort honom rättvis. Det var även vad jag försökt underhålla mig med under de tråkiga lektionerna i skolan, försöka drömma mig tillbaka till då jag kunde känna hans beröring, känna hans läppar mot mina och höra hans skratt. Känna hans underbara lukt och känslan av att jag när som helst kunde smygkolla på honom bara för att han var så söt. Jag hade saknat honom så mycket att det gjorde ont i mig, men jag hade klarat av det. Mer än vad Justin verkat göra i alla fall.

"Vad tänker du på?" frågade Justin och drog mig tillbaka till hans armar. Jag log mot honom innan jag gav honom en snabb puss.

"Dig." log jag och han besvarade varmt mitt leende innan han kysste mig igen, mer passionerat än innan. Trots att jag var i ett annat land, och inte ens i närheten av Canada, så kände jag mig hemma.


Aww! :) <3

Så, vilka gissade på att det skulle vara Next 2 You som han sjöng? :)
Det kom som en liten (minimal eller vad man nu ska säga) chock va? ;)

Tack för alla era underbara kommentarer!
Jag älskar er luvies! <3

Kan inte lova att det kommer ett till kapitel idag, men det är inte helt omöjligt ;) <3


Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt bra :)

2011-08-30 @ 21:19:53
Postat av: Stephanie

Den duger... mitt låtval var mycket bättre, moooowhaha! (a6).... Nää skoja bah! (aa) ;) <3

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNDERBART!!!! Me lovelovelove very much!! <3

2011-08-30 @ 21:34:09
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Marielle

Gud vad bra skrivet.. Jag ryser! :)

2011-08-30 @ 21:40:04
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awsome! :D

Love it! <3

2011-08-30 @ 21:41:32
Postat av: jussan

DOUBLE AWESOME!! #SWAGSWAG ASSÅ :D

2011-08-30 @ 21:57:00
Postat av: Anonym

åååh, så grymt :))))))))

2011-08-30 @ 21:59:39
Postat av: Sandra

Meeeer :D As bra! ;D

2011-08-30 @ 22:37:26
Postat av: Johanna

GRYMT UNDERBART :D

2011-08-30 @ 22:44:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: EMMA_96_bieber

vad kan jag säga??!! :O

dom andra över mig ha redan sagt det: AWSOME!!! MORE!!! <3

2011-08-30 @ 23:20:13
Postat av: Vickie

Asså det var typ superjätteasbra! Och super gulligt^-^

Kram!

2011-08-31 @ 07:40:29
URL: http://viickiie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0