Where are you now - Kapitel 2

Förra kapitlet:

”Ska du, jag och Chris gå hem till mig och ladda upp den där förbaskade videon på min YouTube? För du har inget konto! Du kan väl fråga Sky om han vill följa med? Det finns säkert något roligt vi kan göra!” hon sken upp under tiden jag pratade. Sedan nickade hon och började gå.



”Deztiny! Du får lova att inte ta bort videon! Det här är ju århundrades prank! Det är inte ofta man lyckas pranka dig!”

”Varför ska jag ta bort det för? Det här var ju sjukt kul! Kolla mitt ansikte när jag ramlar!”
svarade jag medan vi tittade på filmen under tiden den laddades upp på YouTube. Vi hade tittat på filmen flera gånger nu och skrattade lika mycket varje gång. Det såg så otroligt roligt ut när jag föll till marken och sen stod och pratade med Chris.

”Baby, vi sticker iväg en sväng bara. Gå ingenstans! Vi kommer snart tillbaka!”
sa Chris och kysste mig innan han och Sky började gå ut ur rummet. Ellie blängde på Sky efter att de gick men han verkade inte märka någonting. När ytterdörren smällts igen väntade jag två minuter innan jag vände mig mot henne.

”Vad är det mellan dig och Sky?”
frågade jag försiktigt och såg hur hon ryckte till. Hon blängde på mig lite men sen ryckte hon på axlarna och skakade på huvudet.

”Jag har ingen aning. Han var varit så konstig den senaste tiden. Jag ska prata med honom senare, så vi stannar inte så länge.”
svarade hon bara. Jag granskade henne stund och sedan drogs min uppmärksamhet mot datorskärmen där det stod att klippet var uppladdat. Jag log lite, loggade in på Twitter och skrev snabbt.

”its April’s fools day and guess you got pranked? Me!”

Jag kopierade in länken och sen klickade jag på ”tweet” knappen. Jag sneglade på klockan, fem i tio.

”Tar du tid eller vad gör du?”
frågade Ellie oförstående och jag skrattade. Jag skrev ner tiden på ett papper och sen vände jag mig mot henne.

”Jag tar alltid tid. Det är fascinerande att se hur lång tid det tar innan kommenterarna börjar strömma in och det går alltid lite fortare för varje gång.”
svarade jag och log mot henne. Hon himlade lite med ögonen och sen hörde jag hur min mobil ringde utifrån hallen.

”Kolla hur många
views vi fått och om någon kommenterat!” ropade jag över axeln medan jag sprang ut i hallen och kollade på displayen.

”Oh my God! Hej Caitlin!”
svarade jag med ett brett leende på läpparna. Vi hade aldrig riktigt pratat i telefon. Vi hade smsat lite då och då. Sen hade vi chattat på msn och skype men aldrig pratat ordentligt.

”Deztiny? Oh my God! Jag såg din nya video! Det är ju inte ofta folk prankar dig! Välkommen i klubben får jag väl säga! Hur känns det?”
frågade hon i luren och jag skrattade med henne.

”Jag vet inte riktigt om jag känner så mycket. Jag menar, jag förtjänade det helt klart. Jag förtjänar mer än bara det där lilla, men det var kul! Du kan ju alltid göra likadant på Christian! Jag skulle vilja se hur han reagerar!”
skrattade jag. Sedan hördes hans röst i bakgrunden.

”Jag hörde det där Dezzie! Hon ska inte alls göra det på mig! Jag skulle aldrig gå på det lika lätt som du!”
sa han och jag hörde hur Caitlin fnös. Sedan hördes ytterligare en röst i bakgrunden.

”Hey man. Säg inte det du! Jag tror nog att du skulle gå på det! Vänta du bara! Jag är ganska säker på att du är dummare än vad bruden är!”
det var det jag hörde innan Caitlin började garva i andra änden och sedan hörde jag en hög duns följt av flera skratt.

”Caitlin har du högtalare på? Vilka är det i bakgrunden?”
fick jag fram mellan skratten. Jag började smått gå tillbaka till rummet igen där Ellie satt och läste en massa kommentarer och tweets. Hon vände blicken mot mig och jag mimade ”Caitlin”. Hon log lite och mumlade fram ett ”hälsa”.

”Ja jag har högtalare på. Typ hela bunten är här. Christian flög nyss på Justin, det var hans kommentar. Men sen fick Justin ner honom på rygg för han är mycket starkare än vad Christian är. Chaz och Ryan är nere och…”
längre kom hon inte förrän någon avbröt henne i bakgrunden. Jag hörde hur någon skrattade medan Caitlin fnös.

”Lägg av Christian! Du vet att det är sant!
sa hon och jag började skratta. Det var så typiskt honom att säga emot.

”Anyway! Chaz och Ryan är nere i köket och skär upp den nybakade pizzan. Vad gör du då?”
fortsatte hon och jag kunde inte låta bli att flina. Enligt vad Caitlin hade berättat så var Chaz och Ryan alltid hungriga.

”Jag och Ellie väntar på att Christopher och Sky ska komma tillbaka. De är någonstans, jag har ingen som helst aning om vad de gör men de borde väl komma snart antar jag. Vi hade precis laddat upp klippet när du ringde så jag har inte hunnit kolla kommentarer på det. Oh, juste, Ellie hälsar till dig Caitlin.”
babblade jag på medan Ellie klickade sig in på videon så att vi kunde se hur många views vi fått.

”Åh, är inte säker på vem det…”
längre kom jag inte förrän jag skrek rätt ut.


Kommentarer
Postat av: Sanna

asså om du vill kan jag hjälpa dej att skriva :)?

adda isf msn : [email protected]

2011-02-27 @ 19:41:14
Postat av: Anonym

Awesome :)

2011-02-27 @ 21:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0