Where are you now - Kapitel 3

Förra kapitlet

”Åh, är inte säker på vem det…”
längre kom hon inte förrän jag skrek rätt ut.




Caitlin frågade nervöst vad det var som hänt i andra änden och jag registrerade även i bakhuvudet att det var helt tyst runt henne. Antingen var hon själv eller så väntade de på vad jag skulle säga.

”Oh my freaking God! Skojar ni med mig eller?”
fick jag fram och Ellie satt framför skärmen med öppen mun.

”Deztiny? Vad är det som har hänt? Kom igen, berätta!”
hörde jag Caitlin i andra änden men jag kunde inte förmå mig att prata mer. Jag stod chockat och tittade på det sexsiffriga talet under själva videon.

”DEZTINY!”
hörde jag Caitlin i luren, hon skrek den här gången. Jag hoppade till och skakade på huvudet för att försöka få kontroll över mig själv.

”Caitlin? Vad är klockan? Jag vågar inte titta!”
fick jag ur mig och jag hörde hur hon gick igenom rummet, antagligen till datorn. Jag andades stötigt och ojämnt.

”Hon är fem över tio, hurså?”
frågade hon oförstående. Jag gav upp ett till skrik och var tvungen att sätta mig ner på sängen. Ellie såg på mig med stora ögon, hon hade tittat på klockan på datorn.

”Kom igen Deztiny! Det här är inte roligt!”
hörde jag Christians röst i bakgrunden. Jag svalde och försökte prata.

”Okej. Jag la upp YouTube klippet för typ exakt tio minuter sen. Vet ni hur många views jag har fått under de tio minuterarna? Gissa! Ni skulle bara våga titta på datorn!”
fick jag fram och jag hörde hur det återigen blev tyst på andra sidan luren.

”Jag har fått 489,399 stycken. På TIO minuter!”
sa jag långsamt men jag hörde ingenting på andra sidan. Sedan hörde jag hur någon gick närmare telefonen och tog den ifrån Caitlin.

”Hallå? Caitlin, och Christian för den delen, har hamnat i chock tror jag. Det är Justin.”
sa han på andra sidan. Jag hade aldrig pratat med honom men det spelade egentligen inte mig någon roll. Han var ju bara en vanlig kille. Visst var hans låtar att dö för, jag älskade dem och så, men som sagt, han var en människa precis som jag själv.

”Hej Justin! Ehm, har du försökt peta på dem eller något?”
frågade jag försiktigt och Justin började skratta. När jag vände mig mot Ellie satt hon där med stora ögon. Jag viftade bort henne, såsom jag alltid gjorde när jag skulle berätta sen. Jag hörde hur han försökte prata med Caitlin och sedan hur han gav upp och gick till Christian. Efter en stund började han prata med mig igen.

”Ehm. Caitlin får jag tyvärr inte liv i. Jag ska försöka igen men Christian vill prata med dig så länge!”
sa han och sedan rasslade det till i telefonen.

”Hallå?”
frågade jag osäkert.

”Ja det är Christian! Hur tusan har du lyckats med det där? Vem har du strippat för?”
hörde jag honom säga och jag kunde inte göra annat än att brista ut i skratt. Sakta gled jag ner på golvet med en duns och fortsatte skratta högt för mig själv. I andra änden hörde jag hur Christian frågade vad jag gjorde men jag kunde inte svara.

”Deztiny? Bara så du vet har du gjort Christian generad!”
hörde jag en skrattande röst i bakgrunden, det var Justin. Jag fick en ny skrattattack och kände hur tårarna började rinna.

”Det gjorde du inte alls det! Lyssna inte på honom! Hallå? Deztiny hör du mig?”
babblade Christian på men inget han sa gjorde det hela bättre. Efter ett tag började jag få kontroll över mig själv igen, men jag låg fortfarande ner på golvet med tårar i ögonen, eller ja, de hade runnit ganska länge. När jag satte mig upp och tittade på Ellie fick jag nästan panik. Han satt med sin kamera i handen och försökte hålla sig för skratt.

”FILMADE DU!”
utbrast jag och i andra änden hörde jag hur Christian började skratta. Han så något som jag inte hade någon aning om men jag släppte inte Ellie med blicken. Hon satt där och skrattade. Sedan stängde hon av kameran och flinade oskyldigt mot mig.

”Den där videon ska inte upp på YouTube!”
muttrade jag irriterat och satte mig upp på sängen igen. Något rasslade till i telefonen och sedan hörde jag Caitlin’s välbekanta stämma.

”Dezzie! Jag tycker vi ska fira! Det är inte ofta man får ås många views på tio minuter, usch jag kan fortfarande inte fatta det! Men vad säger du, kan inte ni flyga ner till oss? Snälla? Ni kan väl ta med er Christopher och Sky också? Jag vill höra den där låten som du prata om!”
hörde jag Caitlin i andra änden och fick smått panik. Jag gestikulerade till Ellie att jag snart skulle vara tillbaka och sedan gick jag ut ur rummet och vidare ut utanför huset.

”Caitlin, jag har ju sagt att du inte ska prata högt om det! Jag har inte sagt något till Ellie om det än. Hon har ingen aning om att jag skriver texter och Christopher vet ännu mindre om det. Du är den enda jag berättat det för!”
slängde jag ur mig snabbt. Sedan insåg jag att hon inte var ensam.

”Caitlin? Hörde killarna det där?”
frågade jag nervöst. Hon suckade och jag sjönk ner på trappen.



Så vad tyx? Lämna mer än gärna kommentarer! Då är det roligare att lägga upp delar här! Utan kommentarer kanske jag inte fortsätter!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Anonym

otroligt bra meeeeeer ;)<3

2011-02-27 @ 23:21:16
Postat av: Anonym

Omgsh ja dör så bra!! Meer

2011-02-28 @ 01:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0