Where are you now - Kapitel 120


"Dez, kan du följa med mig till bilen, jag tror jag glömde min mobiltelefon där." sa Ellie plötsligt och jag tittade på henne förvånat. Jag ryckte på axlarna innan jag reste mig upp och följde efter henne runt hörnet på huset. Det var ju rätt så onödigt att gå genom huset när det rann vatten från mitt hår och mina kläder.

"När tänkte du berätta att ni är tillsammans?" frågade Ellie när hon lutade sig mot Sky's bil. Jag tittade på henne med en förvånad blick, hur kunde hon veta?


"Vad menar du?" frågade jag undvikande och släppte henne med blicken för att istället granska grannungarna som cyklade förbi.

"Hej Dezzie!" ropade dem och log sina söta leenden.

"Hej Thomas! Hej Layla!" hälsade jag tillbaka och log mot dem. Jag brukade vara barnvakt åt dem ibland, när Selma, deras mamma, jobbade över. Vi kom väldigt bra överrens och dem var riktigt snälla. Fast vad kunde man förvänta sig av två barn? Thomas var 11 och Layla var 10.

"Dez, snälla, hur länge har vi varit kompisar?" frågade Ellie och drog mig tillbaka till situationen. Jag suckade inom mig men lät inte mitt leende fallna, det svalnade bara lite.

"I flera år." svarade jag mjukt och hon nickade, precis som om det sa allt.

"Precis! Vi har varit kompisar i flera år! Jag känner dig utan och innan. Jag ser på dig när du ljuger, jag ser på dig när du är ledsen, jag ser på dig när du är arg och jag ser på dig när du är kär. Så när hade du tänkt berätta?" frågade hon och jag visste precis vad hon menade. Hon kände mig bättre än vad jag själv gjorde, vilket kunde vara rätt så tråkigt i vissa tillfällen.

"Jag vet att du känner mig så bra, men vad får dig att tro att vi är tillsammans, bara för att jag ser kär ut?" kontrade jag, och jag var rädd för att jag visste precis vad hon skulle svara mig.

"För att det inte bara är dig man ser något på. Det går knappt ens att beskriva hur Justin ser på dig. Det märktes direkt när ni kom och hälsade att ni var mer än kompisar, och inte så lite mer heller. Det ser ut som om ni varit tillsammans i flera år. Så, tillbaka till min fråga. När hade du tänkt berätta att ni är tillsammans?" frågade hon och log mjukt. Jag suckade igen innan jag himlade med ögonen och ställde mig sen bredvid henne för att luta mig mot Sky's bil som Ellie gjorde.

"Det har inte så mycket med just dig att göra. Jag vet att jag kan lita på dig, och Justin litar på mitt omdömme. Däremot är det Sky jag är orolig över. Jag vet att du litar på honom, men oavsett hur han står i konflikten mellan mig och Christopher, så är dem ändå kompisar, väldigt bra kompisar dessutom. Det blir väldigt mycket för Justin, och mig, om det kommer ut så här i början på grund av rykten från andra. Justin tycker inte om att ljuga, men jag vet att han skulle ljuga för alla för att skydda mig ifrån pressen, hans fans och allt sånt." pratade jag på. När jag vände blicken mot henne så såg hon väldigt fundersam ut.

"Hm, jag förstår ditt dilemma. Det gör jag verkligen! Men bara för att jag vet, så betyder det ju inte att jag kommer berätta det för Sky. Åh andra sidan så tror jag att han kommer vara tyst för er skull, om han skulle få reda på det. Risken är nämligen att han redan vet om det. Ni kanske har lagt band på er, för att vi är här, men det syns så mycket mer än vad du tror. Sky kanske inte ser det lika tydligt som jag gör, men han känner ändå dig lite grand." svarade hon och jag förstod varför hon såg så fundersam ut. Jag suckade igen, det här kunde bli mer komplicerat än vad jag hade trott.

"Jag måste prata med Justin om det här." konstaterade jag och log smått förundrat mot henne. Hon nickade och började gå tillbaka till bakgården. Det tog ett par sekunder innan jag kände att jag kunde följa efter. Jag behövde samla mig helt först, men det var inte lätt, för sanningen var den att jag var otroligt orolig för Justin's skull. Inte för min skull, utan helt för hans. Han hade så mycket mer press på sig än vad jag hade, men det var bara han som inte verkade vilja inse det.

"Kommer du?" ropade Ellie och drog mig ur mina tankar. Hon hade sitt vanliga leende på läpparna och jag förstod vad hon syftade på, det var dags för ett pokerface. Jag log och nickade innan jag dansade fram till henne.

"När börjar vi imorgon?" frågade jag glatt och log mot henne. Ellie funderade en stund innan hon vände blicken mot mig.

"Jag tror vi börjar halv elva. Mr. Storm är ledig så vi har ingen biologi." flinade hon och jag andades ut. Mr. Storm och jag kom verkligen inte överrens för fem öre. Han var bara så irriterande, dessutom höll han stenhård koll på mitt YouTube konto. Han gillade inte alls att jag var som jag var, och ännu mindre tyckte han om att jag fick uppmuntring av folk som faktiskt gillade mina pranks och alla mina olika upptåg.

"Härligt, då slipper jag den där gamla surgubben! Gah han är så jobbig! Jag fattar inte vad han har för problem alltså! Man börjar ju fundera på om han hade en extremt tråkig barndom." muttrade jag vid själva tanken på honom. Ellie skrattade, hon hade hört mig säga de här orden hur många gånger som helst, men det gick inte att låta bli. Han var en stor idiot enligt mig.

"Ja jag vet inte! Fråga honom nästa gång!" flinade hon och jag skrattade.

"Det ska jag fan göra! Shit vilket bråk det kommer bli mellan oss!" skrattade jag fram när vi kom fram till killarna.

"Vem ska du bråka med nu då?" frågade Sky roat och jag flinade till honom när jag satt mig ner.

"Mr. Storm så klart! Jag ska fråga honom om han haft en extremt tråkig barndom eftersom att han hatar det jag gör." flinade jag och Sky började skratta. Sedan vände han blicken mot Justin som såg förvånad ut.

"Biologiläraren tycker inte alls om Dezzie's sätt att ha kul. Han håller ständig koll på hennes videor på YouTube, och typ så fort han får chansen så hackar han på henne. Det är ganska fascinerande när de bråkar, för det hörs över nästan hela skolan." förklarade Sky och jag blinkade till, jag visste faktiskt inte om att det verkligen hördes lång väg när vi bråkade.

"Men det är ju inte mitt fel! Jag kan inte bara tacka och ta emot när någon skäller ut mig för något som jag inte håller med om! Han får skylla sig själv, för en vacker dag kommer jag pranka honom så det heter duga och då kommer han aldrig vara sig lik någe mer!" muttrade jag och började samtidigt göra upp en plan på hur jag ska göra det ultimata pranket mot honom.

"Sitter du och planerar nu?" skrattade Justin och jag ryckte till.

"Varför tror du de?" flinade jag undvikande och han himlade med ögonen innan han skrattade.

"För att det syns på dig!" förklarade han och la försiktigt sin hand på mitt lår, under bordet. Jag slängde en blick på Ellie och Sky, men dem verkade inte ha märkt någonting. Däremot behövde jag komma på ett sätt att lura in honom i mitt rum, utan att det kunde verka misstänkt, och förklara situationen för honom.


Mjaaa... Såna lärare är fett dryga!
Trust me xD (aa)

Vad tror ni?
Vet Sky om det, även om han inte visar det speciellt tydligt?
Hur kommer Justin reagera på vad Dezzie berättar om att Ellie vet?
Kommer Ellie berätta för Sky ändå sen, om han inte redan vet?
Mjaaa... Vad tror ni sötnosar? :P

Och tack så grymt mycket för alla era underbara kommentarer!
Jag tror inte riktigt att ni förstår hur mycket ni betyder för mig <333

Love you guys <3

Live, Laugh, Love


Kommentarer
Postat av: Marielle

weey :) Bra del idag med.. :)

2011-06-03 @ 12:53:52
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

SÅ JÄVLA BRA, ASSÅ FÅR TYP PANIK NÄR DU LAGT IN ETT NYTT KAPITELLLLLL.



MEEEEEEEEEEER!

2011-06-03 @ 13:23:54
Postat av: Emma

Best novel eva!! Så jävla grym!! det är skönt att du kan skriva och inte gör massa stavfel och skriver lite fel ord ibland och så som många yngre skrivare gör!! Grymt anyway!! :P <3333

2011-06-03 @ 13:45:46
Postat av: Madeleine

GRYMT, tack behöver det här. Innan man drar till cup! :)

2011-06-03 @ 14:09:39
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: becca :)

Seriöst, jag kan inte beskriva med ord hur G-R-Y-M du är ! Due den absolut BÄSTA novellbloggaren NÅGONSIN och jag e hur lycklig som helst över att känna dej, och vara gift med dej :D haha skurkis <3 wifie! Aja, bruden, DU ÄGER SÖÖÖNDER !

2011-06-03 @ 14:29:50
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt bra! :D moooore... när du har tid ofc (A)

2011-06-03 @ 14:37:27
Postat av: Anonym

du är så grymt duktig på att skriva, sluta aldrig! längtar till nästa kapitel! :) kram <3

2011-06-03 @ 14:43:47
Postat av: Josefina

Asså bra är inte ens rätt ord! DEEEETTTTTT ÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRR MMMMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGGGGGGGGAAAAAAAAAA BBBBBBBBBBBRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAA!!!!! OOOOTTTTRRRRRRROOOOOOLLLLLIIIIIIIIGGGGGGGTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2011-06-03 @ 15:15:30
URL: http://jdbdreams.blogg.se/
Postat av: Stephanie

HAHAHAHA omg! xD Att han märker när hon planerar xD Sheet assåå, den tjejen har tydligen inget bra pokerface xD <3 hahaha Sheet vad grymt!

Asbra! Hahaha Heeeelgrymt! <3

2011-06-03 @ 18:00:10
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Ebba:)

Sjukt awesome inlägg som alltid..

Me likey ;D

2011-06-03 @ 18:48:40
URL: http://bbieberlovestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeer!

2011-06-03 @ 19:53:55
Postat av: elin

älskar! :D

2011-06-03 @ 20:04:48
URL: http://lovestoriessnoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om ni gillar quotes som jag gör så kan ni kolla in min blogg som jag skaffat där jag kommer lägga upp minst en quote varje dag. sen kanske jag skriver lite annat med men. den är inte så fin än men håller på att fixa den :)

2011-06-03 @ 21:38:54
URL: http://lovequotes.blogg.se/
Postat av: Sophies Noveller

Gud vad bra!!! :) mer ! <3

2011-06-03 @ 23:20:28
URL: http://sophiesnoveller.blogg.se/
Postat av: Julia

my gash!! asbra!!



undrar en grejj, skulle du vilja göra länkbyte med mig? :)

Kraam <3

2011-06-04 @ 00:19:53
URL: http://bieberprank.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-06-04 @ 00:38:50
Postat av: paulina

Checka min novell, <3 det skulle värma!



+ Att du skriveeeeeeeeeeeeermega bra!

2011-06-04 @ 08:58:06
URL: http://justindbieberstoryy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är bäst!!! Mer!!!

2011-06-04 @ 16:31:42
Postat av: elena

fortsätt nuuuuuu

2011-06-04 @ 18:26:01
Postat av: Julia

Sv; Jag har lagt till dig i länkar nu (:



Tack så mycket för kommentaren! det betyder mycket att du kommenterar och framförallt att du gillar det!



Älskar din novell!! <3

2011-06-04 @ 23:43:59
URL: http://bieberprank.blogg.se/
Postat av: malin:)

jag tkr att du är asbra på att skriva o att novellen är TOTALT ASBRA :D

längtar till kapitel 21 !!!

2011-06-05 @ 01:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0