Where are you now - Kapitel 125


"Japp, dags att möta ett oändligt tjat från Christopher och antagligen ett par kommentarer från Nathalie."

mumlade jag medan vi gick iväg mot cafeterian. Jag var nästan 100% säker på att jag inte skulle få äta ifred den här lunchen, och tänk så rätt jag hade.


"Christopher! Vad är det som du inte fattar? Hon vill inte prata med dig! Acceptera det och rätta dig efter det!" sa Ellie åt honom med hård röst. Han hade utan tillåtelse satt sig vid vårt bord och i tio minuter hade han inte rört någonting på hans överbelastade tallrik.

"Åh kom igen Ellie, lägg dig inte i det här! Hon tror att hon är så extremt viktig för att hon dejtar Justin Bieber!" muttrade han surt och jag slängde en förvånad blick mot honom.

"Ursäkta vad sa du?" frågade jag och blinkade till. Hade jag hört rätt eller var det bara mitt undermedvetna som spelade mig ett spratt?

"Ja, bara för att du dejtar Justin Bieber tror du att du är så mycket viktigare än vad alla andra är, och du tror att alla ska springa efter dig med trånade blickar!" fortsatte han, och en liten del av honom lös upp över att jag vänt uppmärksamheten mot honom.

"Okej, sen när dejtar jag Justin? Har jag någonsin tyckt att jag själv är mycket viktigare än alla andra? Och vem fan springer efter mig med trånande blick? Vad är det med dig Chris?" frågade jag ursinnigt. Resten av cafeterian hade nästan tystnat, i alla fall pratade dem väldigt tyst för att höra vad som hände mellan oss. Christopher verkade också inse det hela, och han verkade använda det till sin egen fördel.

"Du har ju kysst honom!" påpekade han högt och jag fnös ljudligt.

"Är du helt dum i huvudet? Sen när betyder en kyss att man dejtar någon?" morrade jag mot honom och reste mig upp, eftersom att han gjort detsamma vid hans sista ord.

"Du kom hem till mig och sa att du hade dåligt samvete för att du hade kysst honom! Vad fan tror du det betyder?" skrek han åt mig och jag kände hur jag började skaka i kroppen. Han gjorde mig riktigt förbannad, och jag visste mycket väl att det skulle smälla snart.

"Du har fan knullat med Robyn!" skrek jag tillbaka och nu var det verkligen knäpptyst i salen. Vissa drog efter andan och viskade ohörbart till varandra.

"Åh, så typiskt dig att lägga över det hela på mig!" spelade han och jag himlade surt med ögonen.

"Ja, för det händer ju så ofta! Det finns någonting som kallas sanning & konsekvens! Hört talas om det någon gång?" skrek jag åt honom. Han backade undan ett steg, en handling som såg högst ofrivillig ut.

"Vem har inte det?" muttrade han bara och vände bort blicken från mig.

"Precis! Det var vad som hände mellan Justin och mig! Precis som det hände mellan mig och Chaz, mig och Ryan, och mig och Caitlin! Sen när har du gjort någonting stort över en enda kyss?" morrade jag hotfullt mot honom. Han tittade fortfarande inte på mig, han visste att jag hade rätt.

"Dezzie, kan du lugna ner dig lite?" frågade Ellie mjukt bredvid mig och la en hand på min arm. Jag vände blicken mot henne och insåg att jag var på väg att tappa greppet, vilket inte skulle bli någon vacker syn för vare sig mig, Christopher eller den idiot som skulle få för sig att hålla i mig.

"Fine! Är du klar med dina konstiga anklagelser eller har du något mer på hjärtat?" muttrade jag och vände återigen blicken mot Christopher, som hade ett oläsligt uttryck i ansiktet. Sedan flinade han hämndlystet mot mig innan han kom närmare för att viska i mitt öra.

"Nej, men jag slår vad om att du kommer få mängder med frågor av resten av skolan, och antagligen pressen, då jag vet åtminstone två som filmade." viskade han skadeglatt åt mig. Jag bet ihop tänderna innan jag medvetet la händerna på hans axlar för att sedan knäa honom i skrevet. Runtom i salen hörde jag hur folk andades in medan vissa började skratta.

"Jag åker hem, vi ses imorrn." mumlade jag till Ellie som satt och stirrade på Christopher med stora ögon. Han låg och kved på golvet.

"Varför gjorde du... så... för...?" kved han till och jag stannade upp för att se på honom.

"För att du är en skitstövel!" mumlade jag utan att se på honom. Jag tog min väska, som Ellie tagit med sig efter lektionen, och gick ut ur cafeterian. Bakom mig hörde jag applåder men jag himlade bara med ögonen innan jag knuffade upp dörrarna och fortsatte genom korridoren ut mot parkeringen. Nu skulle jag hem.


Oj oj oj då! Där fick han något han sent skulle glömma tror jag xD

Tack för era söta kommentarer, som alltid!

Och som jag skrev till Julia i en kommentar, jag önskar verkligen att jag kände er allihop, för ni alla verkar vara helt underbara personer! <3

I alla fall så kommer det ett kapitel till upp idag, det blir tidsinställt eftersom att jag åker hem idag :(
Önskar vi kunde stannat tills imorgon, men det går inte, så ni fick bara fyra kapitel nu :(
Men jag ska sätta fart och skriva när jag kommer hem, och den där kapitelbomben jag lovade er kommer ni få! :D Trust me! Den är ni värda allihop! :D

Aja, vad tyckte ni om det här då?
Gjorde hon rätt i att knäa honom i juvelerna ? ^^

Love you guys!
All of you! <3

Dream, Laugh, Believe


Kommentarer
Postat av: Anonym

JAAA!!! så räät åt honom den jäveln!!:D MEEERA :D:D:D GRYMT

2011-06-25 @ 13:16:02
Postat av: Nanna

Du e så jävla grym ! <3

2011-06-25 @ 13:33:32
Postat av: JBieb Noveller

Är du intresserad av Justin Bieber eller gillar du bara att läsa? Då tycker jag att du ska kolla in på min nystartade novellblogg om självaste Justin Bieber.



Jag hoppas du kollar in och lämnar någon kommentar :)



Kram / JBieb Noveller

2011-06-25 @ 15:18:17
URL: http://jbieb.blogg.se/
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

Hej! Jag har precis startat en novellblogg om Justin Bieber, och det skulle det vara enormt snällt, och till stor hjälp om du typ kunde länka min blogg? Och kanske säga något snällt ord om bloggen? Skulle vara otroligt snällt av dig isåfall!



Kram, Bieberlicious.

2011-06-25 @ 15:25:32
URL: http://bieberlicious.blogg.se/
Postat av: josefine

hahaha snacka om rätt stil att knäa honom! :D haha.

sjukt duktig som vanligt är du :)

2011-06-25 @ 15:29:42
URL: http://dealwithit.devote.se
Postat av: Karin

Hahah OMG!

du är så sjukt duktig på att skriva ! :)

2011-06-25 @ 16:11:16
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-25 @ 16:22:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Fella&Cindra

rätt åt honom :o

gryymt , mer !

2011-06-25 @ 17:02:54
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Julia

omg! Jag typ dog när hon knäade Chris hahaha XD

Såklart hon gjorde rätt att knäa honom!

Mega bra kapitel, as always :) <3

2011-06-25 @ 17:11:11
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

HAHAHAHHAHAH mellan juvelerna xD jag önskar att jag kunde göra så som hnne :) Skitbra och meeeeeeeeeeer :)

2011-06-25 @ 22:26:48
Postat av: Elise

det e så sjukt bra! :D heelt rätt att hon knäade honom, satt faktiskt och hoppades att hon skulle göra det när han var så jävla elak! ;p haha älskar det :D <3

2011-06-26 @ 12:38:08
Postat av: Sabina

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 10:32:02
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0