Where are you now - Kapitel 126


"För att du är en skitstövel!"

"Justin!"

ropade jag från hallen medan jag lugnt stängde dörren. Jag hörde ljud från mitt rum så jag gick dit med väskan över axeln. När jag öppnade dörren tittade Justin upp på mig med ett förvånat uttryck i ansiktet.

"Vad gör du hemma redan? Jag trodde inte du skulle komma förrän efter halv två." frågade han förundrat. Jag log glädjelöst mot honom innan jag slängde mig bredvid honom på sängen.

"Något hände, så jag kände inte för att vara kvar." mumlade jag och såg hur hans blick bara blev ännu mer oförstående, och samtidigt orolig.

"Vad har hänt?" frågade han men jag suckade bara och tog datorn ifrån honom. Christopher hade sagt att det var minst två stycken som filmat, och jag var rätt säker på att det var Nick och Rafaela, och då borde det finnas uppe över YouTube.

"Det är ingen idé att berätta, jag kan lika gärna visa det." muttrade jag och gick snabbt in på sidan innan jag sökte på deras YouTube channel's. Mycket riktigt hade både Nick och Rafaela lagt upp videorna.

"Bli inte arg på mig snälla, jag vet att jag kanske sa lite mer än vad jag borde ha sagt." mumlade jag lågt innan jag vände den längsta filmen mot honom. Rafaela, vars video vi såg på just nu, satt ganska nära vårt bord, så hon hade filmat nästintill från början. Åtminstone från att han sagt att jag dejtade Justin Bieber. I början av videon var jag inte särskilt intresserad av att se överhuvudtaget, men sen såg jag hur extremt förbannad jag såg ut, och då blev det rätt intressant. Jag var också oerhört fascinerad över att jag undvikit att säga att jag inte dejtade Justin. Det var ingen lögn, bara en undvikande sanning, som jag verkade vara väldigt duktig på.

"Oh, stackars Christopher. Det där såg han nog inte komma. Vad var det han sa till dig?" frågade Justin utan att ta ögonen från skärmen.

"Han sa att jag antagligen skulle bli bombarderad av pressen och resten av skolan då han visste att det var folk som filmade." muttrade jag och la mig ner i sängen med en kudde över huvudet. Justin drog varsamt bort kudden och la en hand mot min kind.

"Hej!" log han varmt innan han böjde sig fram för att ge mig en kyss. Han pressade mjukt sina läppar mot mina leende läppar. Killar var oftast så otroligt förutsägbara, men inte Justin. Han lyckades alltid förvåna mig, och var det någonting förutsägbart han gjorde, så fick han till sin egen stil på det så det inte alls var förutsägbart längre.

"Hej på dig också!" skrattade jag tyst när han avslutade kyssen. Han sa inget mer, utan såg bara in i mina ögon med sin varma blick. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, det kändes som om vad jag än sa så skulle det förstöra tillfället. Efter en stund visste jag inte ens hur länge vi legat och stirrat på varandra ens en gång. Det kunde vara fem minuter, eller så kunde det vara tre timmar. När jag var med Justin tappade jag helt och hållet bort mitt tidsperspektiv.

"Vad har du för kläder med dig?" frågade jag försiktigt efter ett tag. En liten plan hade format sig i mitt huvud under tiden vi bara tittat på varandra. Att se in i hans ögon fick mig att inse ännu mer hur mycket jag skulle sakna honom de kommande två månaderna.

"Ehm... Allt möjligt... Vadådå?" frågade han förvirrat. Jag log finurligt mot honom innan jag pussade honom på nästippen och hoppade ur sängen med lätta steg.

"Vad har du fått för dig nu då?" skrattade han men jag log bara mot honom.

"Hoppa in i duschen, jag ska visa dig någonting sen." beordrade jag och han såg ut att vilja protestera men jag hoppade på honom, så att jag stod på knä över honom, och la ett finger över hans mjuka läppar.

"You know I won't take no for an answer!" flinade jag mot honom. Han tog varsamt bort min hand och höll den i sin istället.

"I better get going then." svarade han och satte sig upp. Jag gjorde en ansats att kliva bort från honom så att han i sin tur skulle kunna hoppa in i duschen, men jag kom ingen stans för han hade slagit armarna om mig och höll mig tillbaka. Jag la huvudet på sned mot honom innan jag satte mig ner ordentligt så att mitt huvud kom i samma höjd som hans. Lugnt la jag mina händer på vardera kind och kysste honom. Han drog mig närmare sig och besvarade kyssen med större entusiasm än vad jag var beredd på. Kyssen var laddad, den överrumplade mig nästan, och jag fick känslan av att han helst skulle vilja låsa in oss båda i mitt rum tills han skulle åka, för att vi skulle spendera så mycket tid vi kunde med varandra.

"Vad var det du skulle visa mig?" viskade han mot mina läppar. Det klickade till i huvudet, det hade jag ju helt glömt bort.

"Bra försök sötnos, men sånt funkar inte på mig." skrattade jag mjukt och såg på honom efter att ha avslutat kyssen. Han himlade med ögonen åt mig så jag pussade honom snabbt på nästippen innan jag gjorde ett ytterligare försök att kliva av honom och gå ner från sängen. Den här gången lät han mig göra det, och han var inte sen med att följa efter.

"Så, vad ska jag ha för kläder på mig?" frågade han medan han tvekade vid dörren. Jag flinade mot honom.

"Det fixar jag. Jag lägger ett par kläder utanför toalettdörren, för jag kommer låsa dörren till mitt rum en stund." svarade jag medan jag gick fram till datorn och försatte den i vänteläge.

"Tror du att jag ska tjuvkika på dig när du byter om eller?" muttrade han med spelad irritation. Jag skrattade åt hans försök, han var rätt duktig på det, men det märktes fortfarande att det inte var på riktigt.

"Det har jag inga problem med, det borde du veta vid det här laget. Nej, det har inget med det att göra faktiskt. Du får se sen!" sa jag bara och motade ut honom ur rummet. Han slängde en blick över axeln när han gick mot hallen där badrummet låg, och jag kastade en slängpuss mot honom.

"Ledsen, men den där duger inte. Du är skyldig mig en kyss, bara så du vet!" mumlade han när jag stängde dörren med ett varmt leende på läpparna. Det var inte så konstigt att jag längtat hem när jag varit i skolan, Justin fick mig ju alltid att le.

"Det är ingenting mot vad jag egentligen är skyldig dig." mumlade jag för mig själv och log brett åt min fantastiska plan. Sedan låste jag snabbt dörren och sprang runt i rummet för att förbereda allting.


Vad ska hon göra nu då? ^^
Och vad är det egentligen som hon är skyldig honom? ^^

Antagligen sista kapitlet för den här gången, men jag ska verkligen försöka så mycket jag kan!
Kommer antagligen försöka skriva minst ett kapitel om dagen, när jag inte jobbar, och ju längre tiden går innan jag får internet, ju störra och enormare kapitelbomb kommer ni få!

Jag vet att det är en liten tröst, men jag ska försöka så gott jag kan, för jag mår verkligen såå mycket bättre när jag får skriva, och särskilt när jag får läsa era underbara kommentarer! :')

Love you all!
Always remember that! <3

Och aye, om det är någon av er som bor i Västerås, och skulle lyckas se en glimt av mig på stan eller något, KOM FRAM! :D För jag menar det jag sa, jag skulle vilja träffa och lära känna er allihop! <33

Puss på er!
Kommer sakna er! <3

Dream, Laugh, Believe

mumlade jag utan att se på honom. Jag tog min väska, som Ellie tagit med sig efter lektionen, och gick ut ur cafeterian. Bakom mig hörde jag applåder men jag himlade bara med ögonen innan jag knuffade upp dörrarna och fortsatte genom korridoren ut mot parkeringen. Nu skulle jag hem.



Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-06-25 @ 18:28:11
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: julija

så jäääkla bra ! :)

jag läser ganska många novellbloggar, men jag ser skillnaden på hur folk skriver. Tex så är denna novellen så himla välskriven ! :D

satsa på en författar karriär altså ! :D

och kolla gärna min blogg ^^

2011-06-25 @ 19:11:16
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Julia

BÄST! :D

2011-06-25 @ 20:14:48
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: elina

JAG ÄLSKAR DIN NOVELL! och du verkar vara en helt underbar person. jag bor inte i västerås tyvär :/ skulle vilja träffa dig <3

2011-06-25 @ 20:26:46
Postat av: amina

kan du inte skriva lite av Justins perspektiv ?:p



det skulle varit kul , älskar din novell .Du är skit duktig , kan inte sluta lè när jag läser :)

2011-06-25 @ 20:52:09
Postat av: Isabella

åhh, gud, snälla börja lägga upp en per dag, älskar din novell<3 har sutttit två dagar i sträck nu för att läsa alla kapitel :P och jag tycker att det är bra att det inte är så mycket drama, för det får inte vara för mycket drama, då är det inte verkligt längre<3 så det är jätte bra att du bara skriver lite små saker, och inte draman som typ är helt övernaturliga:) så jag älskar din novell, så snälla börja skriva meeer<33 jag vill verkligen läsa så mycket som möljigt och hur många kapiterl kommer det bli, ungefär?????? måste bara skriva det en gång till att jag verkligen älskar din blogg:)



Kramar från Isabella

2011-06-25 @ 21:08:57
URL: http://isabellaheterjag.blogg.se/
Postat av: Karin

Men neej, nu kmr jag ju inte kunna vänta! det blev ju så spännande nu!

2011-06-25 @ 21:15:06
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: malin:)

jag verkligen ÄLSKAR din novell, den får mig alltid att le :D

hahahhaha längtar till den där kapitel bomben ^.^

2011-06-25 @ 21:38:13
Postat av: Fanny Svensson'

Du skriver verkligen sjukt bra!

Så fort man har läst klart ett kapitel börja men direkt längta tills nästa!

Så jag hoppas att nästa del kommer snart. :D

2011-06-25 @ 22:54:08
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2011-06-25 @ 23:09:38
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Rebecka

GRYYYYYYYYYYYYYMTTTTTTT!!!::DD:D:D mera, snääällla:D älskar denna novellen!:)

2011-06-25 @ 23:31:49
URL: http://reandersson.blogg.se/
Postat av: RT

JAG HAR SETT DIG I VÄSTERÅS FÖR JAG BOR DÄR :) Men jag vågade inte gå fram till dig för jag är ganska blyg och jag vet inte om det skulle ha varit pinsamt eller nåt xD Skitbra och meeeeeeeeer <3

2011-06-26 @ 01:03:30
Postat av: sara

Hoppas det kommer mer snaart!

2011-06-26 @ 12:23:05
Postat av: Elise

älskar som vanligt! ;D älskar även det faktum att man aldrig vet vad hon ska hitta på ;) man blir alltid lika överaskad ;p

2011-06-26 @ 12:40:55
Postat av: Stephanie

WAAAAAA!!!!!! VAD SKA HON GÖRA!!!? :oooo xD hahaha

ASGRYMT!! <33 Waaa vad jag har saknat att läsa WAYN!!! <33 Heeeeeelgrymt!!! <3 andas in, andas ut

2011-06-26 @ 17:32:25
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: ebba :D

S Å J Ä V L A U N D E R B A R T ! !

D U Ä R G R Y M M A S T !

2011-06-26 @ 22:55:09
URL: http://ggalenpannan.blogg.se/
Postat av: EMMA_96

naaaw vad gulliga dom är :D

meeeeeeeeeeeeeer!!!!

hoppas att det löser sig med ditt probem!! :D va det internet?? :)

2011-06-27 @ 23:51:03
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA! älskar denna novellen;) skulle du snäälla kunna tipsa om min novellblogg? :D http://jjustinbbiebernovelll.blogg.se/ startade precis;) SNÄLLA KOLLA PÅ DEN OCH KOMMENTERA VAD NI TYCKER:D

2011-06-28 @ 18:59:05
URL: http://jjustinbbiebernovelll.blogg.se/
Postat av: josefine

meeeeeeeeeeer nuuuuuuuuuuuuuuuuu!

2011-06-28 @ 21:41:29
Postat av: Filippa

Sluta aldrig skriva för du skriver så bra! Jag älskar verkligen den här novellen:)

2011-06-29 @ 12:27:11
Postat av: Amanda

SLUTA VARA SÅ VÄRLDSBÄST PÅ ATT SKRIVA, eller nej gör inte det.



Detta kapitlet var lika bra som de andra kapitlen och jag lääääääängtar tills nästa kapitel! Undrar vad det är för plan hon har ;)



Önskar att jag bodde i Västerås :(

2011-06-29 @ 17:25:02
Postat av: K A R I N

Saknar dina kapitel! :( Hoppas det ordnar sig med internetet snart!! Kram kram! :)

2011-06-29 @ 23:32:20
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Super Duper!!!

Meeeeeeeeeeeeeeer!!<3

2011-06-30 @ 05:00:33
Postat av: anonym

novellen är JÄTTE bra, men kommer det att komma fler kapitel eller? :)

2011-07-01 @ 16:21:36
Postat av: Isabella

Ja, jag undrar när du ska skriva igen, gillar verkligen din blogg, ocg vill gärna läsa <3 hoppas duhar tid att skrivs snart igen<3

2011-07-02 @ 11:42:50
URL: http://youstmegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0