Where are you now - Kapitel 19

FÖRRA DELEN:

”Det var jämt. Nu kör vi!”
sa hon och vi satte oss ner på golvet. Killarna satte sig också ner och nu satt vi en cirkel runt flaskan. Jag såg på Caitlin och hon nickade lite, sedan började hon snurra.




Vi väntade på att den skulle stanna någonstans men det kändes som om det tog en evighet. Till slut stannade den på Chaz.

”Okej Chaz! Sanning eller konsekvens?”
frågade Caitlin och Chaz skruvade lite på sig innan han valde sanning. Jag suckade lite men Caitlin rörde inte en min.

”Okej, då ska du tala om vad du tycker bäst om på din kropp!”
flinade hon och Chaz suckade. Vi alla väntade på svar medan han såg ut att fundera. Sedan sken han upp.

”Det jag tycker bäst om på min kropp är mina armar.”
svarade han och vi nickade lite. Jag hade inte riktigt granskat Chaz men han såg rätt stark ut. Chaz snurrade flaskan och den kom på Ryan. Han valde också sanning. Chaz skyllde på att han hade dålig fantasi så han frågade Ryan samma fråga som Caitlin frågat. Även han funderade en stund innan han svarade sina öron. Det fick oss allihop att brista ut i skratt. Ryan snurrade flaskan och den kom på mig. Jag rätade på mig och sa stolt konsekvens. Jag såg hur Ryan sken upp lite och sedan började han viska tillsammans med Chaz.

”Det där är ju fusk! Du får komma på själv!”
utbrast Caitlin och jag nickade instämmande. Ryan suckade lite och satte sig ner ordentligt, sen sken han upp igen.

”Du ska ge alla en puss på kinden förutom Caitlin, som du ska kyssa ordentligt.”
sa han nöjt och jag hörde hur de andra stönade. Jag log mot Ryan.

”Definiera kyssen. Hur lång, hur djup, tungor? Du får förklara lite.”
sa jag bara och Ryan höjde ett ögonbryn mot mig.

”En djup en, jag säger stopp när det räcker.”
han var fortfarande nöjd med sig själv, det syntes. Jag ryckte på axlarna innan jag pussade Christan på kinden, han satt ju bredvid mig, sedan gick jag laget runt, Ryan, Chaz och sen Justin. Jag satte mig på min plats igen och jag såg hur Caitlin vred sig mot mig.

”Är det okej för dig? För mig spelar det ingen roll men vill inte du så behöver vi inte.”
sa jag osäkert men hon skakade bara på huvudet och böjde sig fram mot mig. Jag tog tag om hennes nacke och drog henne tätare mig. Sedan kysste jag henne, vilket övergick till hångel, det skulle ju vara djupt. Jag vet inte hur länge vi hånglade, men till slut sa Ryan stopp och då släppte jag henne och satte mig rakt igen. Jag tog tag i flaskan och skulle precis snurra den då Ryan tog tag i den. Jag tittade upp på honom och såg att han tittade på mig med stora ögon.

”Du är inte särskilt blyg av dig, eller hur?”
frågade han och jag såg hur de andra blev knäpptysta. Jag släppte flaskan och rätade på mig igen.

”Det har väl inte med blyghet att göra? Vi kör snurra flaskan och det som händer här i rummet stannar i rummet. Jag menar, för mig spelar det ingen roll om jag skulle hångla med er allihop. Det är ett spel och det är en rolig grej.”
svarade jag allvarligt och såg på dem. Caitlin nickade bara, det syntes att hon höll med.

”Word, sis!”
sa han och log. Jag besvarade hans leende och sen såg jag hur han knuffade till Ryan lätt på axeln.

”Så, låt henne snurra flaskan nu då!”
fortsatte han och Ryan släppte flaskan. Jag snurrade den och den hamnade på Caitlin.

”Konka!”
sa hon innan jag hann fråga henne. Jag log lite och hon besvarade leendet.”En frågade bara innan jag bestämmer mig, var går gränsen? Alltså, ska vi köra den snälla versionen eller den elaka?” frågade jag och log lite retfullt. Jag tittade på de andra och de såg ut som om de funderade, eller om de låtsades fundera, det kunde jag inte riktigt avgöra. När ingen svarade himlade jag bara med ögonen.

”Vi kan ta den snälla versionen den här gången, så nästa gång vi kör kan vara lite elakare?”
föreslog jag och såg hur de andra nickade instämmande. Jag funderade lite, vad skulle jag säga åt Caitlin att göra? Skulle jag vara ärlig så hade jag extremt dålig fantasi.

”Okej, pussa alla killarna på munnen.”
sa jag och log mot henne. ”Bortsett från Christian!” tillade jag snabbt när jag såg att han frös till is. Han slappnade av lite och det gjorde Caitlin också, som naturligtvis också reagerat. Hon började med Justin och sedan övergick hon till Chaz och till slut Ryan. När hon var klar satte hon sig ner igen och snurrade flaskan. Till slut stannade den på Justin, som skruvade lite på sig.

”Din tur Justin, sanning eller konka?”
frågade Caitlin och väntade på svar. Han verkade fundera en stund innan han svarade.

”Ledsen, men det får bli sanning den här gången.”
svarade han och jag såg hur Ryan himlade med ögonen. Caitlin stirrade framför sig en stund, antagligen var det svårt för henne att komma på något hon ville veta, eftersom att hon antagligen visste det mesta om honom.

”Okej, jag vet det mesta om dig redan, men en sak har jag alltid velat veta, men du har inte sagt något, vem skrev du Kiss and Tell till?”
frågade hon sen och väntade sedan ivrigt på svar. Han skruvade på sig igen innan han svarade.

”Jasmine skrev jag den till.”
sa han tyst och jag såg hur Caitlin log ett brett och glatt leende.

”Jag visste det!”
utbrast hon och vi andra skrattade åt henne. När jag tittade på henne såg jag att hon såg otroligt nöjd ut och jag kunde inte låta bli att le åt henne.

”Deztiny, sanning eller konka?”
frågade Justin och jag drogs tillbaka till verkligheten, han hade redan snurrat flaskan och den hade hamnat på mig, igen. Den här gången kände jag för att vara lite tråkigare så jag svarade sanning.

”Hm, okej, berätta något om dig själv som nästan ingen vet om!”
sa han och tittade på mig. Jag blev sur på mig själv för att jag valt sanning.

”Okej, men det som händer mellan oss, stannar mellan oss va?”
frågade jag osäkert och såg hur de andra nickade. Jag suckade, det fanns bara en sak som inte särskilt många andra visste om mig, egentligen bara Caitlin och Justin, och det var musiken.


Så vad tycker ni sötnosar?!
Jag vet att ni kan kommentera bättre!
Ni är superduktiga på att kommentera så kom igen nu :)
Får jag inte ett gäng kommentarer så kommer det inte upp någon ny del idag, så det är upp till er :)

XoXo

Kommentarer
Postat av: CARRO

SNÄLLASNÄLLASNÄLLA SKRIV EN TILL IDAG NUUU? :D blir fett glad då....

2011-03-07 @ 21:16:05
Postat av: Diana

Du, mina föräldrar frågar alltid när jag läser den här novellen varför jag skrattar så mycket haha XD, bara älskar din novell, får alltid skrtt attaker av dina noveller

2011-03-07 @ 22:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0