Where are you now - Kapitel 23

FÖRRA DELEN:

”Jag går och borstar tänderna, Caitlin!”
sa jag medan jag tog upp min necessär och försvann ut ur hennes rum och mot toaletten. Jag öppnade dörren men stängde den lika snabbt igen, Justin stod därinne, i bara kalsonger.




Jag hörde hur Justin skrattade därinne och sedan öppnade han dörren igen.

”Det är lugnt, var det inte du som sa att det var som badkläder?”
skrattade han och ställde sig framför stegen. Jag rynkade ögonbrynen och gick in i badrummet för att sedan stänga dörren.

”Jo det var jag, och det var vad jag menade också, men om det är något som jag lärt mig genom livet så är det att alla inte har samma uppfattning om saker som jag har. Jag kan väl inte veta hur du skulle reagera, eller hur?”
muttrade jag och ställde mig framför spegeln. Jag drog fram hårborsten och borstade igenom mitt långa, mörka hår. Sedan satte jag upp det i en slarvig knut och la tillbaka hårborsten i necessären.

”Jo, det är sant, men nu vet du i alla fall hur jag reagerar.”
sa han med munnen full av tandkräm. Jag flinade mot honom genom spegeln och stoppade in tandborsten i munnen och började borsta. Det var alltid en lika befriande känsla att borsta tänderna efter att man ätit pizza och druckit läsk. Man blev så len i munnen. Vi stod under tystnad och borstade tänderna.

”Är du säker på att det är okej att vi sover i samma säng? Jag menar, vad skulle Christopher säga om det?”
hörde jag hur han kläckte ur sig innan han spottade ut tandkrämen och sköljde av tandborsten. Jag gav honom ett leende innan jag spottade och gjorde rent borsten.

”Varför skulle han reagera på det? Jag menar, för det första så ska vi bara sova, eller hur? För det andra så är vi kompisar så han har inget att reagera på.”
sa jag bara och ryckte på axlarna. Justin nickade och sedan granskade han mig medan jag släppte ut håret igen och lät det hänga som vanligt. Min blick hamnade på Justin genom spegeln.

”Vad tittar du på?”
skrattade jag och vände mig mot honom. Han gav mig ett hastigt leende.

”Dig, vad annars?”
frågade han och flinade. Jag himlade med ögonen men kunde inte låta bli att le tillbaka, han var så söt, och charmig. Plötsligt bankade det högt på dörren och både jag och Justin hoppade till.

”Vad gör ni där inne?”
hörde jag Ryan’s röst utanför. Jag flinade lite för mig själv innan jag blinkade snabbt mot Justin.

”Ehm, Ryan, kom inte in! Jag står naken.”
ropade jag genom dörren och såg i ögonvrån att Justin var på väg att börja skratta. Jag tecknade åt honom att han skulle vara tyst.

”Vem är du där inne med? Caitlin?”
hörde jag hans röst, lite tystare genom dörren. Jag svalde en fnissning och drog ett djupt andetag.

”Nej, Justin är här inne också.”
sa jag till slut och väntade på svar, ett svar som inte kom. Jag tittade förvånat på Justin som ryckte på axlarna, han stod nu precis bakom mig. Jag öppnade dörren lite och såg Ryan stå utanför med enormt stora ögon. Både jag och Justin brast i skratt och Ryan rynkade på ögonbrynen. Jag kramade om Ryan hårt medan jag skrattade.

”Förlåt! Jag kunde inte låta bli!”
sa jag och fnissade. Han kramade mig lätt tillbaka innan jag släppte honom.

”Shit säger jag bara! Justin, hon är bättre än vad du är. Det trodde jag var i princip omöjligt men tydligen inte.”
jag såg hur Ryan flinade mot Justin när han pratade med honom. Något fick däremot hans leende att försvinna. Jag följde hans blick och såg på Justin som stod där och såg riktigt sur ut.

”Nej men vart du sur nu?”
frågade jag och motstod att börja skratta. Det syntes att han bara skojade, men han var duktig. Han nickade och jag såg hur det drog i hans mungipa. Jag öppnade armarna och gav honom en hård kram. Efter en stund släppte jag honom och tog ett halvt steg tillbaka.

”Känns det bättre nu, sötnos?”
frågade jag och lät allvarlig. Nu ryckte det lite mer i mungipan på honom men han höll sig fortfarande.

”Lite…”
svarade han bara och jag log för mig själv. Jag funderade en stund innan jag flinade mot honom.

”Kom då så kan jag hålla om dig medan du somnar.”
sa jag och såg i ögonvrån hur Ryan var på väg att börja skratta. Jag höll mig fortfarande  och tog Justin’s hand medan jag började gå mot Caitlin och Christian’s föräldrars rum. Jag sneglade över axeln mot Ryan som stod kvar.

”God natt Ryan! Vi ses om ett par timmar sen.”
sa jag och blinkade mot honom. Han nickade och vinkade innan han vände sig om och gick in i Christian’s rum. Vi gick in i ”vårt” rum och stängde dörren. Där började jag skratta lågt för mig själv medan jag gick mot den ena sidan av sängen, den längst mot fönstret. Jag drog undan överkastet på den sidan och sen gick jag över på den andra sidan och drog undan det där också.

”Justin, sluta stirra på min rumpa.”
skrattade jag när jag sneglade över axeln mot honom där han stod kvar vid dörren och tittade på mig. Han gav mig ett oskyldigt leende innan han gick fram och ställde sig bredvid mig.

”Vilken sida vill du ha?”
frågade han utan att titta på mig.

”Spelar ingen roll, välj du.”
sa jag och ställde mig med armarna i kors. Han satte sig på sängkanten och klättrade över till den sidan närmast fönstret. Jag log lite innan jag la mig ner bredvid honom. Det var varmare under täcket än vad jag förväntat mig. Jag satte mig upp och tittade på Justin som låg på sin sida och tittade på mig. Jag bet mig osäkert i läppen.

”Vad är det?”
frågade han tyst och jag övervägde att låta det vara, men det skulle inte gå, det var för varmt.

”Asså, det är supervarmt, är det okej om jag tar av mig t-shirten och bara sover i bh och trosor?”
frågade jag och skruvade på mig. Han nickade bara och log lite snabbt. Jag pussade honom tacksamt på kinden. Sedan ställde jag mig upp igen och drog av mig t-shirten. När jag la mig ner under täcket kändes det helt annorlunda, det var fortfarande lite varmt, men det var behagligt. Jag släckte lampan och vände mig in mot mitten. Plötsligt kände jag en puss på min kind.

”God natt Dezzie!”
hörde jag Justin viska i mitt öra och jag kände hur jag rös. Det gjorde jag alltid när någon höll på vid mina öron, det kittlades liksom.

”God natt Justin!”
svarade jag tyst och slöt ögonen.


Asså shiieet! Ni är helt underbara på att kommentera!
Jag blev så fantastiskt glad över alla otroliga kommentarer! :)
Menar ni verkligen att den är så bra? :')

Anyway, jag tror jag ska fortsätta med det här, minst 4 kommentarer från olika personer innan nästa del dyker upp :)

Puss på er alla! <3 Älskar er! Ni är världens bästa läsare! <3 :')

XoXo

Kommentarer
Postat av: Julia

jaaa dom är as braaaa !!! :DD

2011-03-09 @ 18:43:45
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se
Postat av: celine

mer den är asbra

2011-03-09 @ 18:56:32
Postat av: carro

ÅHNEJ va orättvist :( det borde inte vara olika personer...

2011-03-09 @ 19:05:06
Postat av: carro

men... om jaag har dubbelmoral? :D

2011-03-09 @ 19:06:28
Postat av: Anonym

Hahah såklart att vi menar att den e så bra! T.o.m bättre, bäst!!!!

We want more!!

2011-03-09 @ 19:17:26
Postat av: Anonym

meeeeeeer :D

2011-03-09 @ 19:36:20
Postat av: X

JÄTTEBRA :D

2011-03-09 @ 21:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0