Where are you now - Kapitel 32

FÖRRA DELEN:

”Vad gjorde ni därute egentligen?”
frågade hon, hon hade sett alltihop?



”Vad menar du?” frågade jag undvikande, jag visste ju inte hur mycket hon sett, inte för att det spelade så stor roll för min del, men hon kanske trodde någonting annat.

”Jaa, ni var ju borta jättelänge och när jag ställde mig i fönstret såg jag er stå hur nära som helst och sen pussade du hans kind innan ni gick tillbaka hit…”
svarade hon och såg nyfiket på mig. Jag skrattade lätt och log mot henne. Hon såg ut att ivrigt vänta på svar. Jag berättade allting som hänt, alla tankar, allting och hon skrattade.

”Ja, det låter som om hans plan slog lite fel där.”
skrattade hon innan hon reste sig från sängen och gick mot dörren.

”Ska vi gå ner till pojkarna? Jag måste kolla maten.”
sa hon och öppnade dörren. Jag nickade och tog upp Justin’s keps innan jag följde efter henne.

”Vad är det för mat?”
frågade jag medan vi gick nerför trappan, det doftade underbart. Caitlin skrattade bara lite innan hon svarade.

”Jag slängde in lite pommes i ugnen och snart ska jag steka lite kött tänkte jag.”
svarade hon utan att se på mig. Jag rynkade ihop ögonbrynen, steka kött? Varför skulle hon steka köttet?

”Ni har väl grill? Det är mycket godare med grillat kött än att steka köttet!” fick jag fram när vi kommit nerför trappan. Caitlin vände sig mot mig.

”Asså, om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur man gör med grillen. Jag har aldrig grillat förut.”
svarade hon och tittade på mig, hon såg lite skamsen ut men jag bara log mot henne.

”Jag kan grilla, det är ju jag som sköter matlagningen hemma, då pappa jobbar typ jämt, så jag har lärt mig det mesta.”
svarade jag och hon såg ut att slappna av lite.

”Men vad bra! För jag håller med dig, grillat är bättre än stekt! Gå ut och fixa grillen så kommer jag ut med köttet om en stund.”
svarade hon och försvann in i köket. Jag flinade mot henne innan jag gick genom vardagsrummet och ut på altanen. Jag hade inte sett till Justin än, så jag kunde inte lämna tillbaka hans keps. Han var väl fortfarande uppe och bytte om, tänkte jag och ryckte på axlarna. För att inte lägga bort den någonstans satte jag på mig den istället och gick mot grillen som stod i hörnet. Jag vred på gasen och tände den med en tändare som låg i en låda bredvid. Den var väldigt ren, antingen gjorde de alltid rent den efter användning eller så var det inget de använde ofta.

”Funkar det?”
hörde jag Caitlin säga bakom mig och jag vände mig om mot henne och nickade. Jag tog emot burken med köttbitarna som låg i marinaden och även en sådan där enorm pincett. Jag kunde aldrig komma ihåg vad det hette så jag hade alltid kallat det för pincett.

”Är det bara att börja grilla, eller ska jag vänta en stund innan pommes frites’n är klara?”
frågade jag när jag ställde ner det jag hade i handen på sidan av grillen.

”Nej du kan nog börja grilla nu! Det är bara att säga till om du behöver hjälp eller så.”
sa hon och log mot mig.

”Jo, men det vore kanske inte superbra att be dig om hjälp.”
retades jag och flinade mot henne. Hon lipade till svar innan hon blinkade och gick in. Hon var så underbar. Det kändes nästan som om hon var en bättre vän än vad Ellie var. Åtminstone när det kom till att prata med och liksom ha roligt med. Visst var Ellie rolig, men hon var inte på samma nivå som jag själv var ibland. Vi hade olika åsikter om vad som var roligt, och ännu mer olika åsikter om hur man betedde sig i ett förhållande. Hon hade sagt att jag någon gång skulle få ångra hur jag och Christopher kommit överrens om att bete sig, men jag trodde henne inte. Jag litade på Christopher till 100 procent och det skulle inte förändras. Inte vad jag trodde i alla fall.




Förlåt hörni! Jag var på fest igår och känner mig jätteseg idag, det är därför det tog sådan tid innan det här kapitlet kom upp =/ Sry!

Anyways! Tack för alla mysiga kommentarer, fastän jag inte skrev något om hur många kommentarer jag ville ha för att lägga ut nästa del! Tack så mycket!

Och fortsätt så! :) Jag gillar't starkt!

Aja! Kommentera vad ni tycker och så, då blir ja gla'! :D

Puss & Kram

XoXo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeer!! Älskar novellen! Gillar't!!!!

Förresten, jag undrar hur gammal du är? ;)

2011-03-13 @ 22:52:44
Postat av: Alice

BRA! :D När kommer nästa? Längtar redan =)<33

2011-03-13 @ 23:58:19
URL: http://aalicees.blogg.se/
Postat av: emma

meeeeeer!!!!!! <333

2011-03-14 @ 07:41:59
Postat av: carro

hihi skitbra! :D

2011-03-14 @ 16:46:20
Postat av: carro

för jag vill läsa mer :D

2011-03-14 @ 16:46:45
Postat av: carro

och du skrev inte hur många kommenterar :D

2011-03-14 @ 16:47:16
Postat av: Hanna

meeeeeeer

2011-03-14 @ 17:22:50
URL: http://mrbieber.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Svar: Gillar, jag älskar dom!!

Sitter och sträck läser, och ler.. ;)

2011-07-26 @ 19:54:38
URL: http://reandersson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Svar: Gillar, jag älskar dom!!

Sitter och sträck läser, och ler.. ;)

2011-07-26 @ 19:54:57
URL: http://reandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0