Where are you now - Kapitel 6

Förra Delen:

”Så! Jo jag hör av mig sen om hur det blir. Älskling jag ska köra hem Ellie nu och hjälpa henne att packa. Jag vill gärna pussa lite på dig innan vi åker så jag hör av mig när vi är på väg därifrån. Jag älskar dig!”
sa jag innan jag la på. Det var inget konstigt. Ville han ha något sagt så brukade han ringa tillbaka. Ellie log snabbt mot mig innan hon satte på sig skorna och gick ut mot bilen. Jag tog nycklarna som hängde på kroken och följde efter henne.



”Hur känns det nu då, tjejer?” frågade pappa från sätet längst ut. Ellie var höjdrädd så hon ville inte sitta vid fönstret men hon ville heller inte sitta längst ut på kanten. Jag satt mer än gärna vid fönstret. Jag trivdes där.

”Jag mår superbra! Tack snälla pappa! Du är verkligen bäst!”
log jag mot honom och han log tillbaka. Sedan började han plocka i handbagaget.

”Dezzie! Ta det här! Ni kan komma att behöva det. Jag har inga kontanter att ge er och jag behöver det inte eftersom att jag har fler.”
hörde jag pappa säga och när jag vände mig mot honom såg jag att han räckte mig ett av sina kreditkort. Han hade flera stycken och så klart gav han mig ett av de guldiga. En gång tidigare hade jag frågat varför just det guldiga och då hade han kort svarat att de var de enda som gick att lita på till hundra procent.

”Pappa sluta! Du behöver inte!”
protesterade jag men han genomborrade mig med sin blick. Jag suckade medan jag tog emot kortet och la det i min plånbok. Min far var en otroligt envis man, det var jag också men han var den enda som jag inte rådde på. Han sjönk nöjt tillbaka ner i sätet och jag himlade med ögonen. När jag sneglade på Ellie satt hon och stirrade på mig med stora ögon. Jag kunde inte hålla mig utan brast i skratt.

”Vad är det?”
fick jag fram och hon log lite generat innan hon vände bort blicken. Jag skakade lätt på huvudet innan jag satte in hörlurarna i örat satte igång musiken.



Jag vet att det här var otroligt kort, så ni får ett till kapitel på en gång, bara för att det är Justin's födelsedag idag! Grattis babe <3

Glöm inte kommentera :)<3

XoXo

Kommentarer
Postat av: Abdullahmaiken

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2011-06-20 @ 07:29:49
URL: http://abdullahmaiken.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0