Where are you now - Kapitel 106


"Jag vet." svarade han och lutade sin panna mot min. Hans ord verkade uppriktiga, han menade det han sa och det gjorde mig glad. För det betydde att jag kanske var värd att gå igenom allting med, för vad han än sa så visste jag mycket väl vad jag hade gett mig in på. Det hade cirkulerat i mitt huvud enda sen konversationen med Jeremy hade ägt rum.



"Justin, kan vi inte gå ut?" frågade jag efter ett tag. Vi låg båda i soffan och glodde på tv, men det fanns inget roligt att se på. När han inte svarade så tittade jag upp i änden han låg och såg att han sov med ett fridfullt leende på läpparna. Ena handen låg på hans mage och den andra hängde nerför soffkanten med tv-kontrollen i handen. Försiktigt tog jag kontrollen av honom och bytte kanal. Efter ett tag hittade jag något som jag inte sett på länge, nämligen The Ellen DeGeneres Show. Avsnittet handlade om att Taylor Swift överraskade sitt största fan. Sånt var alltid roligt att se, det hade jag alltid tyckt. Det fick mig liksom alltid att le, när någon träffade sin största idol. Det var som om jag skulle få träffa Christina Aguilera, som är den mest fantastiska och häftiga personen som existerade, när det kom till kändisar.

"Vad tittar du på?" frågade Justin sömndrucket. Jag vände blicken mot honom och såg att han log mot mig.

"The Ellen DeGeneres Show! Jag älskar det! Det är ett av de få program som jag försöker följa så ofta jag kan!" svarade jag och log snabbt mot honom innan jag vände blicken tillbaka till tv:n där hon nu satt och pratade med någon i publiken.

"Har du sett hennes show live någon gång?" frågade han efter ett tag och jag skakade på huvudet. Jag hade aldrig gjort det för jag hade ingen att gå med. Pappa tyckte inte att det var intressant medan Ellie inte fick för sin mamma, vad än pappa försökte säga till henne.

"Hon är helt otrolig! Väldigt rolig och är rätt duktig på att dansa också." sa han innan han reste sig upp. Jag såg efter honom när han gick ut i köket. Efter en stund hörde jag hur kylskåpet öppnades men det stängdes lika fort igen.

"Ska vi åka någonstans och käka? Jag är hungrig och det finns ingenting hemma." frågade han när han kom runt hörnet till vardagsrummet. Jag tittade ner på mina kläder men han skakade bara på huvudet mot mig.

"Tänk inte ens tanken, du är jättefin!" svarade han och nickade mot dörren med huvudet. Efter att jag stängt av tv:n gick jag in i Justin's rum och hämtade min mobil, där min och Jasmine's konversation fortfarande var öppen. Då insåg jag att jag helt hade glömt bort den. Det tyckte tydligen hon också för jag hade väl fått sisådär tjugo sms av henne där hon frågade vad jag höll på med och varför jag inte svarade.

Dezzie: Förlåt babe! Jag och Justin diskuterade en sak och sen satte vi oss för att se på tv. Jag glömde bort att vi smsade, förlåt! :( <3

Jaz: Äntligen! Jösses jag trodde du dumpat mig totalt! D: Haha nej jag skojade bara. Men hade jag fått vänta tre minuter till så hade jag ringt, bara så du vet! ^^ <3

Dezzie: Aldrig att jag skulle dumpa dig! ;O Not ever! ;* <3

Jaz: Haha bra att veta! Men vad hittar ni på nu då? :) <3

Dezzie: Justin är hungrig och skyller på att det inte finns något hemma, så vi ska åka och käka någonstans. Jag satsar på att det blir donken! ^^ <3

Jaz: Haha så typiskt honom! Han är så lat när det kommer till mat! ^^ <3

Dezzie: Haha jo jag kan tänka mig det! ^^ Men vad hittar du på då fröken? :) <3

Jaz: Inte så mycket :( Har rätt tråkigt faktiskt! Har precis kommit hem från studion och ska väl sätta mig och dricka lite te eller något med mamma. <3

Dezzie: Åh :( Synd att vi bor så långt bort! Nu drar ju skolan igång på måndag också! Usch, jag har ingen lust att gå till skolan på måndag! Jag kommer ju bli överfallen! D: <3

Jaz: Vadå överfallen? :O <3

Dezzie: Jaa... Det finns en hel del brudar som skulle göra vad som helst för att få ur mig information om Justin! Det tog ett bra tag innan jag blev av med dem när de fick reda på att jag hade kontakt med Caitlin och Christian! ;O <3

Jaz: Haha stackare! ^^ <3

Dezzie: Ja och det blir ju inte bättre heller eftersom att jag dessutom har hängt med Chaz, Ryan och dig! Åh shit! O.o <3

Jaz: Haha dra inte in mig i det här xD Men om det gör det lättare för dig kan jag komma till skolan och prata med dem ;) Anything for you :* <3

Dezzie: Pfft, skojar du eller? Det skulle ju inte göra något bättre alls xD Fast snacka om vilka obetalbara miner dem skulle få! Jag vet en tjej som fullkomligen älskar dig! ^^ Du kanske skulle trivas superbra på min skola ^^ :* <3

Jaz: Haha jag skulle nog stormtrivas tror jag ^^ Det var länge sen jag var i en skola faktiskt... Men ja, inte favoritstället kanske xD <3

Dezzie: Åh DAMN! D; <3

Jaz: Vadå? :O <3

Dezzie: Jag kommer helt klart bli attackerad på måndag! Av Christopher och hans ursäkter! D: Räkna med att det är begravning på tisdag eftermiddag klockan 6! :( <3

Jaz: Åh f*ck! Hm, jag kanske ska komma till din skola ändå! Jag måste ju ändå få träffa dig en gång till minst innan jag drar på turné med Justin! Annars vet jag inte vad jag kommer göra! :O <3

Dezzie: Haha du behöver inte komma heller! ^^ Fast det vore ju kul att ses innan ni drar! När åker ni och när kommer ni tillbaka? :) <3

Jaz: Har inte Justin sagt det? ;O <3

Dezzie: Nej och jag klandrar honom inte, han har haft rätt mycket att tänka på de senaste dagarna! :) (L) <3

Jaz: Ja det förstås! :) Vi åker på onsdag morgon och turnén är två månader lång, så vi kommer hem den 12 Juni =/ Det är ju aslångt ju! ;O <3

Dezzie: Åh gud vad kul! :D Var kommer ni åka runt då? :) <3

Jaz: Lite överallt. Runt i USA, sen till Spanien och Frankrika. Jag tror vi avslutar touren i New York, om jag inte minns helt fel :) <3

Dezzie: Shit vad härligt att åka till Spanien! Och Frankrike! Åh vad underbart! ;) <3

Jaz: Är du inte ledsen över att han ska åka? O.o <3

Dezzie: Haha jo det är väl klart att det är tråkigt och så, men jag har redan sagt det åt honom, han kommer aldrig se mig tvinga honom att välja mellan mig eller sin karriär. Jag vet vad jag har gett mig in på och det accepterar jag! :) <3

Jaz: Hahaha jag har en känsla av att du är extremt bra för honom! Det är inte många som skulle reagera som du! ^^ Det är bra! <3

Dezzie: Haha de har jag fått höra mycket i mitt liv kan jag säga, att jag inte reagerar som alla andra! ^^ <3

Jaz: Det är bra! :) Jag ska kolla lite med min manager och se om jag kanske kan åka till Kanada någon dag innan turnén börjar! Vi måste ju ses innan! Folk kan ju inte förvänta sig att jag ska nöja mig med Bieber när jag har träffat dig! ;O <3

"Vad gör du här inne baby? Jag håller ju på att hungra ihjäl!"
sa Justin när han kom in i rummet. Jag hade skrattat högt av Jasmine's kommentar, så han tittade på mig med förvånad blick.

"Jaz!" log jag och han nickade förstående innan han himlade med ögonen. Jag reste mig upp ur sängen och gick efter honom ut från sovrummet.

Dezzie: Haha när man talar om trollen! xD <3

Jaz: Hahaha är han hungrig eller? ^^ <3

Dezzie: Haha skoja inte! xD Ska åka med honom och äta nu, jag börjar också bli lite hungrig (a) <3

Jaz: Hahaha han har dåligt inflytande på dig alltså!?! ;O Hahahaha nej jag skojade bara! Hälsa matvraket så hörs vi senare! :) <3

Dezzie: Haha jag tror jag ska vänta med att hälsa, han kommer nog inte hälsa tillbaka färrän han har fått i sig mat. Speciellt inte nu när vi ska ta oss igenom ett helt hav med papz... >.< <3

Jaz: Åh, lycka till med det! Försök få Justin att se lite glad ut innan ni går ut, annars kommer dem vända det emot honom! Vi hörs sen! Love U :* <3

Dezzie: Det fixar jag ;) Love U 2 <3

När jag stängt ner konversationen och insett att det inte fanns några fickor på kjolen så stannade jag Justin som nästan var framme vid dörren.

"Baby, vänta! Kan du ta den här i din ficka?" frågade jag och han nickade. Jag log innan jag kysste honom som tack.

"Tack älskling!" sa jag och flinade varmt mot honom. Han hajjade till lite över mitt ordval, men började snabbt le. Jag log för mig själv när han öppnade dörren för att försöka komma förbi alla män som stod på gräsmattan och snabbt kom emot oss. Den här gången var det ju inte bara jag, utan det var ju Justin också så nu var de väldigt ivriga över att få honom att säga någonting. Det var lite irriterande, men egentligen kunde jag väl inte klandra dem, det var ju deras jobb och han var ju inte vilken kändis som helst i deras ögon. Det var ju Justin Bieber.



Haha långt kapitel igen xD
Jag tror det mesta beror på mina älskade sms-konversationer ^^

Men vad tror ni då :P
Kommer Jaz och Dezzie hinna träffas innan hon och Justin åker på tour?
När kommer Justin berätta om touren?
Och Christopher då, kommer han överfalla henne med frågor sen när hon går tillbaka till skolan?
Mjaa.. Vad tror ni sötnosar? ;)

Älskar era kommentarer som vanligt!
Jag tror inte att ni riktigt förstår vad det betyder för mig! ;* <3

Live, Laugh, Love


Kommentarer
Postat av: Anonym

du o dina jävla sms-konversationer, haha!



meer! :D

är helt beroende av din novell!



men smsar hon inte med caitlin nåt då? o.o

2011-05-21 @ 21:05:12
Postat av: Malin the belieber!

Åh herreguuud!! Jag tror jag är kär i din novell!!

Jag har en novell blogg och jag tänker definivt rekomendera denna blogg på min novellblogg!

Skriv lite mer nu!! :D

2011-05-21 @ 21:40:45
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Sabbe

Awesome:) mer

2011-05-21 @ 21:45:13
Postat av: Lisa

good as always. men ett tips bara :D tagga ner lite på sms konversationerna och fokusera mer på justin och deztniy! romantik är alltid bra :)

och jag håller med den övre kommentaren, caitlin då? :)

2011-05-21 @ 21:45:15
Postat av: Julia

Så himla bra, igen!



Kommer Jaz och Dezzie hinna träffas innan hon och Justin åker på tour? Jaarrå :D



När kommer Justin berätta om touren? Någon dag,i gues o.O



Och Christopher då, kommer han överfalla henne med frågor sen när hon går tillbaka till skolan? Ja, men Dezzie kan ju markera ett till blåmärke på andra kinden :DD <---dubbelhaka :P

2011-05-21 @ 21:48:18
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: emma <33

MOREEEEE<33

2011-05-21 @ 22:01:05
Postat av: lollo

snälla Jaz kommer till Dezzies skolan skulle vara sjukt roligt:D <3

2011-05-21 @ 22:20:22
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga upp en bild på henne? Asbra!

2011-05-21 @ 22:47:42
Postat av: paulina

Jag diggar smsen! :D

ASSÅ ÅH HUR BLIR DET UNDER TURNEN?! SKA HON FÖLJA :D?!

vill veta nuuuuu<3



sjukt bra novell, loveit!

2011-05-21 @ 23:06:37
URL: http://justindbieberstoryy.blogg.se/
Postat av: Anonym

tagga ner lite med smsen, haha ;)

2011-05-21 @ 23:13:54
Postat av: Anonym

snälla skriv mer nu!

vill ha nåt att läsa innan jag lägger mig!

2011-05-21 @ 23:14:50
Postat av: Evelina

visa en bild på ett ungefär hur deztiny ser ut! hoppas hon följer med på turnen!

2011-05-21 @ 23:25:56
Postat av: Bettan<3

Jättebra!! :D

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-05-22 @ 00:09:14
Postat av: Anonym

Love it

2011-05-22 @ 00:21:53
Postat av: Pau

läste din novell från början och har legat och läst hela dagen och jag måste säga att det här är typ den bästa biebernovellen någonsin :D

2011-05-22 @ 11:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0