Where are you now - Kapitel 116


"Så, Dezzie! Jag hörde att du träffade Danne när du var på akuten." började pappa och jag grimaserade. Danne var det minsta jag ville prata med honom om. Det drog bara upp alla tankar om vad som hänt sen Christopher kommit dit och rört till det i allas liv och tillvaro. Till min förvåning la Justin sin hand på mitt lår, under bordet. Jag sneglade mot honom och han log bekymrat. Han var orolig för mi, sötnosen. Jag tog hans hand i min och klämde åt den innan jag återigen satte upp den under hakan, som jag suttit ett tag för att inte äta så fort. Jag log för mig själv innan jag gick igenom allting, från början. Allting med Christopher, allt med mamma, allt med Robyn. Det var länge sen jag pratat med honom på det sättet, men mycket var Justin's förtjänst. Han satt hela tiden med handen på mitt lår och drog lugnt tummen fram och tillbaka.


"Hur kändes det där då?" frågade Justin när vi låg i min säng och pratade. Han låg och pillade lite i mitt hår med ena handen medan han lekte med mina fingrar med den andra. Jag behövde inte fråga vad han syftade på för att veta vad jag skulle svara.

"Det kändes rätt bra faktiskt. Han var faktiskt rätt lätt att prata med, lättare än vad jag trodde!" svarade jag lugnt medan jag tittade upp i taket. Justin's hand var lika mjuk som vanligt, och det kändes alltid så lugnande när han höll på.

"Men det är ju bra!" svarade han bara och jag kunde nästan svära på att han log för sig själv. Vi låg tysta en stund och andades. Hans andetag var jämna, lätta och melodiska. Det var till och med lugnande att lyssna på honom.

"Vad ska vi hitta på imorgon då?" frågade Justin efter ett tag. Då kom jag på vad jag hade pratat med Ellie om. Jag satte mig upp i sängen och vände blicken mot honom.

"Det är lite upp till dig faktiskt. Ellie undrade om hon och Sky kunde komma över imorgon." berättade jag och log mot honom. Han såg lite förvånad ut ett par sekunder innan hans ansikte speglade blandade känslor.

"Hon vet inte att du är här." förklarade jag snabbt och han slappnade av lite, men tittade fortfarande på mig med en obeslutsam min. Jag visste precis vad som pågick i hans huvud. Han kände varken Sky eller Ellie. Visserligen hade han träffat Ellie, men de hade ju knappt pratat.

"Hur ska vi göra med... Oss... Liksom?" frågade han osäkert, fortfarande med en fundersam blick. Jag funderade en stund, där hade han ju faktiskt en poäng. För min del visste jag att jag kunde berätta för Ellie, och Sky skulle nog också vara tyst, kanske. Men Justin kände dem ju inte, han kunde ju inte vara säker på att det inte spreds vidare.

"Ehm... Jag vet inte riktigt. Det beror helt på dig. Jag vet att jag kan lita på Ellie. Sky är kanske lite tveksam däremot. Han kanske berättar allting för Christopher och så..." pratade jag på men blev avbruten då Justin kysste mig. När han avslutade kyssen tittade jag på honom med förvånad blick.

"Ibland är det verkligen enda sättet för att få tyst på dig." log han mot mig och jag besvarade leendet, lite generat. Det var ju någonting jag var väl medveten om, men Justin's sätt att få tyst på mig var något nytt, och ganska så överraskande.

"Det var inte vad jag frågade. För min del kan vi gärna träffa dem, men hur ska vi bete oss? Ska vi ta risken och lita på dem, eller ja, Sky? Om Christopher på något sätt får reda på att vi är tillsammans, så kommer det väl med säkerhet läcka ut, särskilt eftersom att han inte gillar mig särskilt mycket." sa han lugnt och jag nickade fundersamt. För mig spelade det ju just ingen roll, men jag tänkte på Justin.

"Det är upp till dig, för mig spelar det ingen roll. Ellie kommer inte säga någonting, det är jag helt säker på. Sky däremot är jag osäker på. Han och jag har inte alltid kommit överrens helt och hållet, men han verkar vara på min sida under det senaste som har hänt. Men som sagt, för mig spelar det ingen roll, vi kan ju alltid försöka bete oss som bara kompisar." spekulerade jag mot honom. Han funderade en stund innan han nickade.

"Ja, det kanske inte är helt omöjligt. Vi kan ju i alla fall ta hit dem och se hur det känns. Det blir nog bra. Ta hit dem du." log han och kysste mig. Jag besvarade kyssen innan jag klev upp ur sängen och drog med mig datorn. Som tur var hade Justin inte stängt av den, så det tog inte hundra år innan den kom igång och var redo för användning.

"Jag ska logga in på Skype för att prata med Ellie. Vill du fortfarande vara kvar eller ska du gå och typ prata med pappa eller något?" frågade jag osäkert. Han skrattade lågt innan han pussade mig på pannan och gick till dörren.

"Ropa om du behöver mig, babe!" log han innan han gick ut ur rummet och stängde dörren. Jag suckade innan jag loggade in, och blev direkt attackerad, av Christopher. Utan att ens ägna en tanke åt honom klickade jag ner hans fönster innan jag blockade honom.

"Idiot!" muttrade jag innan jag klickade upp Ellie, som precis hade loggat in hon också. Snabbt ringde jag upp henne och hon svarade efter en signal.

"Vilken timeing du har tjejen!" skrattade jag medan cam'en laddade. Snart var vi båda uppe i bild också.

"You knom me!" svarade hon och log sitt vanliga, malliga leende. Jag himlade med ögonen åt henne.

"Jag snackade med honom, och ni får gärna komma över imorrn." sa jag och log. Hon sken upp på andra sidan, och gjorde en ansats till att ropa på Sky.

"Men det är någonting ni behöver veta också." skyndade jag mig att säga. det avbröt henne från att ropa på honom. Hon tittade på mig med förvirrad blick. Sedan vinkade hon till sig Sky som satte sig i hennes säng och kom i bild.

"Hej Dez!" hälsade han och log. Jag besvarade leendet och vinkade lite till honom.

"Okej, jag är inte ensam här hemma. Det är inte bara jag och pappa." började jag lugnt och de båda på andra sidan kameran såg nyfikna ut.

"Jag har en kompis här, som ni också kommer få träffa imorgon." berättade jag och log mjukt. Ellie såg ut att fundera en stund medan Sky såg förvirrad ut.

"Vem är det då? Caitlin?" frågade hon och log mjukt. Hon hade inte varit med Caitlin särskilt mycket, men hon verkade ändå gilla henne. Det skulle jag lägga på minnet.

"Nej, det är inte Caitlin, och inte Jasmine. Det är Justin." erkände jag och väntade på svar. Sky's ögon blev stora medan Ellie bara log lite.

"Det kunde jag ju nästan ha listat ut!" log Ellie glatt. Sky såg fortfarande förvånad ut.

"Tror du mig inte, Sky?" frågade jag roat och han tvekade lite. Jag höll upp ett finger innan jag gick fram till dörren och vinkade till mig Justin som precis kommit ut från toaletten. Han kom in i rummet med förvånad blick.

"Sky, här har du den berömda flickidolen." log jag när både jag och Justin kom i bild. Sky såg rätt nervös ut innan han nickade lätt.

"Hej Ellie. Det var ett tag sen. Hur är det?" frågade han mjukt och Ellie vinkade med ett litet leende på läpparna. Det märktes att hon var på hemmaplan nu, hon var inte alls lika blyg.

"Hej! Justin!" hälsade han mot Sky, som nickade lite.

"Sky, eller ja, Skyler." hälsade han tillbaka. Jag log glatt.

"Så, när kommer ni imorgon då?" frågade jag efter en stunds tystnad. Ellie och Sky vände blickarna mot varandra och funderade en stund innan Ellie vände sig mot datorn igen.

"Jag vet inte riktigt, Dez. Vi ska inte göra någonting speciellt. Så, när passar det er?" frågade Ellie och jag funderade en stund. Vi skulle ju inte direkt göra någonting, vad jag visste.

"Kom vid elva-tiden då. Då hinner vi vakna och käka lite frukost och så innan." bestlutade jag och Ellie nickade.

"Elva blir bra, då hinner vi vanka till också. Men gumman vi ska kolla på film nu, vi ses imorgon!" sa hon och log. Jag nickade lite innan jag log tillbaka.

"Gör så ni. Vi ses imorgon! Hej då!" svarade jag och klickade ner rutan. Jag loggade snabbt ut från Skype och stängde ner datorn. Jag kände Justin's blick i nacken när jag ställde ner den på skrivbordet och satte i laddar-sladden.

"Vad ska vi göra nu då?" frågade jag när jag vände mig om, och blev förvånad över att Justin stod bara någon decimeter ifrån mig. Han kom emot mig och la händerna vid min midja.

"Om vi inte kan mysa alls med varandra imorgon, så får vi väl fördubbla dagens dos." sa han mjukt och log flirtigt. Jag skrattade lågt och satte mig på skrivbordet, för han kom allt närmare.

"Dagens dos? Hur ska vi göra när du åker bort i två månader då?" frågade jag och höjde ett ögonbryn. Han log besvärat, men sedan flinade han självsäkert.

"Enkelt, jag åker inte." svarade han. Jag himlade med ögonen innan jag puttade bort honom lite så att jag kunde resa mig upp.

"Så enkelt är det inte, det vet du. Du måste åka." svarade jag medan jag såg hur hans ansikte kom närmare mitt. För att retas med honom släppte jag honom, vände bort huvudet och gick bort till sängen. När jag satte mig ner såg han först förvånad ut, innan han log igen och kom efter, och lutade sig över mig så att jag automatiskt ryggade tillbaka och hamnade på rygg.

"Då får vi väl ta igen det extremt mycket dem dagar vi har kvar!" bestämde han innan han kysste mig mjukt. Jag drog honom lite närmare mig, och det slutade med att han låg på mig, för han tappade balansen. Hans högra hand la han vid min midja igen, men drog undan tröjkanten så att hans hand smekte min hud. Beröringen kändes brännhet. Kyssen blev vildare och min andhämtning blev mer ansträngd. Han avbröt kyssen och log mjukt mot mig. Jag skrattade lite lågt, innan jag drog honom tätare intill mig igen. Hans värme var så pass behaglig att det var svårt att låta bli.


Oj oj oj då! ^^
Här går det visst hett till! ^^

Ledsen att det tagit sån tid för det här kapitlet, men nu har ni fått det!

Tack igen för alla mysiga gratulationer och alla snälla kommentarer!
Ni är guld världa! <3

Live, Laugh, Love


Kommentarer
Postat av: Anonym

OMB!! Det e såå spännande :D jag tror och hoppas att ellie iallafall får reda på att dom e ihop, eller kommer på dom när dom står och gör nåt eller så. Om du fattar :P Awesome as always ;) <3

2011-05-31 @ 13:05:51
Postat av: elena

super bra fortsätt så du kommer gå långt det vet jag

2011-05-31 @ 14:16:47
Postat av: sabbe

grymt! mer :D

2011-05-31 @ 14:24:47
Postat av: Madeleine

Good!!! :)

2011-05-31 @ 15:40:00
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Josefina

Awesome kapitel!!!! Fortsätt på den vägen tjejen!!!

2011-05-31 @ 15:47:23
Postat av: Stephanie

andas in, andas ut, andas in, andas ut Ohshit.... blinkar chockat

Asbra, helt underbart, grymt... det finns inget bra ord <3 xD

2011-05-31 @ 15:57:02
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Malin Lindell

Sv: åh! vad glad jag blir! :D

men hur ska jag skicka stilmallen/kodmallarna till dig? ska jag lägga dom som ett inlägg på den bloggen jag har, eller ska jag skicka ett mail? :)

2011-05-31 @ 17:03:53
URL: http://maalinlindell.blogg.se/design
Postat av: Malin Lindell

jag har skickat grejorna till din mail nu :)

2011-05-31 @ 18:36:42
Postat av: Julia

Sv; OMB DU SVARADE PÅ MIN KOMMENTAR !! du vet inte hur glad jag är! det gjorde min dag!



älskar bloggen!



/ Julia- www.justindbblogg.bloggplatsen.se

2011-05-31 @ 19:19:34
URL: http://bieberprank.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera! :)

2011-05-31 @ 20:15:20
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra , skriv en ny snart :D

2011-05-31 @ 20:48:56
Postat av: Bettan<3

Super , Duper bra!!

Meeeeeeeeeer!!

2011-05-31 @ 23:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0