Where are you now - Kapitel 74


”Fine! Men bara för att du är så jäkla söt! Åh, du kommer göra mig galen en vacker dag!” muttrade han lite innan han snabbt log lite oskyldigt mot mig. Varför skulle han vara så förbaskat söt för? Ingenting han gjorde fick ju mitt liv att bli lättare. Varje gång jag var nära Justin fick jag skuldkänslor över hur han fick mig att känna mig.



”Så, kan jag duscha nu? Jag är väldigt sugen på att leka snurra flaskan sen! Vi skulle ju köra en lite elakare version den här gången!” flinade jag medan jag gick tillbaka till duschen för att ta av mig underkläderna när jag dragit för draperiet. Det gick fort att duscha, och när jag var klar så stack jag ut huvudet mot Justin som stod framför spegeln och kammade igenom håret. Allt han hade var ett par kakifärgade shorts och än en gång häpnade jag över hans sexpack som syntes i spegeln.

”Hej på dig också!”
skrattade Justin och fick mig att bryta kontakten med att stirra på hans mage. Jag skakade på huvudet innan jag gav honom ett oskyldigt leende. Han himlade med ögonen men log sen snabbt.

”Kan du ge mig handduken?”
frågade jag och nickade mot det svarta badlakanet som låg på toalettstolen. Justin backade två steg och tog upp det innan jag räckte det till mig.

”Tack!”
log jag medan jag tog emot det och snabbt virade det runt mig. Jag samlade ihop håret och vred ur det för att minska vattenmassan som skulle hamna på golvet då jag klev ut ur den varmt ångande duschen. Det var betydligt kallare utanför duschdraperiet, så huden knottrades på mig, men samtidigt var det otroligt skönt. Justin slängde en söt blick på mig i spegeln innan han vände blicken mot en klädhög som låg bredvid honom på sidan av handfatet.

”Där har du lite kläder. Duger dem inte får du väl byta.”
log han innan han tog fram hårfönen ur ett av skåpen och satte i kontakten. Ljudet ekade inne i badrummet medan jag plockade lite i högen, det skulle nog kunna bli rätt snyggt faktiskt. Jag drog fram ett par mörkblåa jeansshorts och en blå t-shirt som slutade precis vid kanten på shortsen. Jag log överseenden när jag såg att Justin plockat fram min andra uppsättning av lila underkläder.

”Det duger bra det, du har verkligen ögon för kläder du.”
skrattade jag efter att Justin stängt av hårfönen och det blev tyst i rummet. Efter att ha tagit fram min lilla handduk och satt upp håret i den, så började jag torka benen lite för att kunna få på mig trosorna och shortsen.

”Det blir så när man har en mamma som är väldigt angelägen om vad man har på sig, vilket är någonting bra så klart.”
svarade han och flinade mot mg när jag tittade upp. Jag drog varsamt på mig trosorna och sedan torkade jag överkroppen för att snabbt få på mig den lilafärgade överdelen. Jag hatade att ha en blöthandduk på mig så jag ville bli av med den så fort som möjligt. När underkläderna satt bra så drog jag snabbt av mig handduken och slängde den på golvet.

”Får jag fråga en sak? Hur kommer det sig att du är så angelägen om att jag ska ha just de här underkläderna, när ingen ändå kommer få se dem?”
frågade jag medan jag drog på mig shortsen. Till min förvåning började Justin skratta högt. Jag vände blicken mot honom och granskade honom. Han flinade roat mot mig, men jag förstod inte vad han menade.

”Som du sa så skulle vi ju leka snurra flaskan, den lite elakare versionen? Man vet aldrig vad du kommer få göra! Om du kommer ihåg så har vi fortfarande vårt lilla krig, och ja, vad som helst kan hända sötnos!”
svarade han där han stod vänd mot mig och lutade sig mot handfatet. Han hade fortfarande inte tagit på sig en t-shirt, vilket inte var särskilt snällt mot mig då jag inte kunde slita blicken från honom. Han följde min blick och sen skrattade han lätt.

”Det är visst inte bara jag som reagerar på någon här!”
flinade han och jag vände generat bort blicken innan jag mötte hans ögon. Jag fick fram till honom och la en hand över hans magrutor.

”Tyvärr, så är saken den att du stirrar på min mage på grund av att jag har ett stort blåmärke över ena sidan, och inte av samma anledning som jag stirrar på din mage.”
påpekade jag innan jag vände mig om och gick tillbaka till toalettlocket där min t-shirt låg. Jag drog snabbt på mig den innan jag drog ur den lilla handduken ur håret.

”Kan du sätta i kontakten till hårfönen igen?”
frågade jag medan jag hängde upp de båda handdukarna jag använt över två olika skåpdörrar. Justin satte i den och medan spegeln var ledig så tog jag upp min borste och drog genom håret ett par gånger. Det gick fort då det var nytvättat och igenomborstat innan jag duschat. Under hela tiden som jag fönade håret så kände jag mig iakttagen och när jag slängde en blick i spegeln så såg jag att Justin satt på toalocket och granskade mig.

”Vad tittar du på?”
skrattade jag och han ryckte på axlarna medan han log. Jag tryckte av hårfönen och borstade igenom håret snabbt innan jag ansåg att det dög. För att få bort håret ur ansiktet så försökte jag återskapa den lösa flätan jag haft innan Justin puttat in mig i duschen och det gick faktiskt ganska bra. Jag vände mig mot Justin som fortfarande tittade på mig.

”Du vet, det är lite creepy att du tittar på mig så där! Jag har inte sett den blicken på dig förut.”
påpekade jag osäkert. Jag kunde inte läsa av hans ansikte, blicken var alldeles för annorlunda för det. Jag kunde inte ens chansa på vad den betydde för jag hade verkligen ingen som helst aning.

”Äsch, det är ingenting! Kom nu så att vi kan gå ut och leka.”
svarade han vara undvikande innan han plockade upp en svart t-shirt som han satte på sig. Jag blängde på honom men han tittade bara oskyldigt tillbaka.

”Ville du bara plåga mig eller?”
muttrade jag mot honom och han skrattade högt innan han ryckte på axlarna medan han nickade.

”Lite kanske!”
erkände han medan han plockade upp sina blöta kläder för att sedan gå mot dörren. Jag stirrade efter honom medan han gick och till slut vände han sig om. Han flinade brett mot mig, vilket inte gjorde saken bättre.

”Har du något på hjärtat?”
frågade han medan han försökte hålla sig för skratt. Jag drog ett djupt andetag innan jag tog upp mina blöta kläder och den döda telefonen och gick emot honom. Han öppnade lugnt dörren och tog ett steg åt sidan för att släppa fram mig. Jag stannade jämsides med honom och la min kind mot hans.

”Du ska så få igen!”
viskade jag innan jag log ett lekfullt leende mot honom. Han nickade snabbt tillbaka innan han besvarade leendet. I hans leende såg jag precis vad han menade. Ord som ännu inte uttalats hängde i luften; Game On Again!


Oj, det blev ett rätt tråkigt kapitel, det ber jag om ursäkt för!
Jag ska försöka bättra mig! :)

Fick en fråga igår om vilket dag det är i novellen, jag svarade henne, men om det är fler som undrar så är det Onsdagen den 5:e April! :)

Tack för alla kommentarer! Ni är helt otroliga!

Hur många av er kommer på Belieber Träffen nu då? Det har jag nästan glömt bort och det kan ju naturligtvis ändras! Jag vill naturligtvis träffa så många som möjligt av er! :)

Nej, nu ska jag börja skriva på Kapitel 75!

Kram på er! <3


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grymt, längtar till nästa! :)

2011-05-03 @ 23:51:02
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-05-03 @ 23:52:25
Postat av: Anonym

Mer! Jag ska komma! :D men hur vet jag att du är du så att man kan gå fram o så?? :)

2011-05-04 @ 00:48:25
Postat av: Julia

Helt awesome !

Jag kommer :-D <3

2011-05-04 @ 06:46:08
URL: http://justindbblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Kajsa

Asabra!!!! Längtar jättemycket till nästa kommer för det är superbra!! Ska inte till träffen för mina föräldrar är utomlands och jag kan inte åka upp till stockholm utan att någon skjutsar mig.. :( //Kajsa :D

2011-05-04 @ 07:25:37
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Stephanie

ASBRAA!!! ;D ;D <333

2011-05-04 @ 07:29:08
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: vilma

åh, asbra! jag älskar din novell! Världens bästa, verkligen!!

Åh, jag önskar att jag kunde gå på belieber träffen men jag är på gröna lund med mina kompisar då, och jag bor i härnösand, så jag hinner inte :(<3

men asbra novell iallafall!

2011-05-04 @ 14:52:55
URL: http://vilmaingemarsson.blogg.se/
Postat av: Lisa

bieber sex ! :D älskar novellen! <3

2011-05-04 @ 15:41:16
Postat av: Anonym

Mer!

2011-05-04 @ 15:45:22
Postat av: Emma

Omg ! Fyfan va bra ! Skrikig mer ! Jag kommer <3

2011-05-04 @ 17:43:20
Postat av: tjorvbollenmedhästsavnsochpipa

duktigt skrivet lille gullirumpa!!!!

tänk på tempus dock!!!!!!!!!!



kramisar från bumbibjörnen :)

2012-04-19 @ 19:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0