Where are you now - Kapitel 75


”Har du något på hjärtat?” frågade han medan han försökte hålla sig för skratt. Jag drog ett djupt andetag innan jag tog upp mina blöta kläder och den döda telefonen och gick emot honom. Han öppnade lugnt dörren och tog ett steg åt sidan för att släppa fram mig. Jag stannade jämsides med honom och la min kind mot hans.

”Du ska så få igen!”
viskade jag innan jag log ett lekfullt leende mot honom. Han nickade snabbt tillbaka innan han besvarade leendet. I hans leende såg jag precis vad han menade. Ord som ännu inte uttalats hängde i luften; Game On Again!




Efter att jag hängt upp de blöta kläderna utomhus, och mött Justin i dörren, så gick jag in i köket med den döda tekniken som låg i min hand. Det var tomt i köket, men jag hörde röster från övervåningen så jag antog att de alla var där. Inte för jag brydde mig eller så, utan snarare för att jag behövde pillra lite med telefonen och det behövde jag vara ensam för att göra. Jag hade aldrig varit den tekniska människan, men jag kunde ett och annat, till exempel som att plocka isär en telefon och sätta ihop den igen. Däremot var jag osäker på om jag skulle lyckas göra någonting åt fallet den här gången. Jag hade satt ihop den här telefonen fler gånger än jag kunde räkna ut, men den hade aldrig blivit utsatt för vatten.

”Vad har du gjort med den där?”
hörde jag en röst en bit ifrån mig och när jag vände blicken mot ljudet så såg jag Christian stå i dörröppningen och stirra på mobilen som låg i flera olika delar.

”Åh, jag har inte gjort någonting, det är Justin’s fel. Han knuffade in mig i duschen och varken han eller jag tänkte på att jag hade den på mig. Jag har plockat isär den för att se om jag kan göra något åt den, men det ser ut som om den faktiskt är död den här gången. Jag får köpa en ny när vi åker till stan någon dag.”
förklarade jag snabbt och reste mig upp. Christian ryckte på axlarna innan han log mot mig.

”Jag har hört att vi ska köra snurra flaskan, den lite elakare versionen!”
flinade han och jag skrattade åt hur entusiastisk han lät. Jag nickade roat och han såg om möjligt ännu gladare ut.

”Och man får vara hur elak som helst?”
frågade han och jag nickade en gång till. Det såg ut som om han hade något i kikaren, som om han planerade någonting.

”Och man måste göra det man blir tillsagd att göra?”
fortsatte han och jag kunde inte hålla mig för skratt.

”Ja, man måste göra det! Vad har du i tankarna, bro? Tänker du vara elak mot någon?”
frågade jag nyfiket men han flinade bara mot mig.

”Jag tänker inte vara väldigt elak mot någon. Jag ska bara ge igen lite mot Justin. Tyvärr så kommer du nog bli en del av det, men det får du stå ut med.”
flinade han glatt och tittade gillande på mig. Jag rynkade ihop ögonbryna, vad skulle han göra nu?

”Du gör mig nervös, Christian! Jag har en känsla av att jag kommer råka ut mest för vad du har i tankarna.”
påpekade jag förvirrat. Han flinade oskyldigt innan han ryckte på axlarna och sedan gick han ut ur köket mot vardagsrummet. Jag följde förvirrat efter honom och satte mig en av fåtöljerna, då han satt i den andra. Innan jag hunnit öppna munnen för att fråga Christian om jag borde vara nervös över vad han hade i tankarna, kom Caitlin in i vardagsrummet och log brett.

”Jag tycker vi sitter däruppe igen, på mitt rum.”
sa Caitlin och jag nickade instämmande. Jag reste mig snabbt upp och tävlade med Christian uppför trappan, han blev inte särskilt glad när jag vann, vilket är förståeligt. När jag kom in i rummet så satt Ryan, Chaz och Justin redan på golvet. Caitlin satte sig mellan Ryan och Justin innan hon la flaskan i mitten. Jag satte mig ner mellan Ryan och Chaz medan Christian satte sig mellan Justin och Chaz.

”Okej, vem börjar?”
frågade jag och försökte låta lugnare än vad jag kände mig. Jag älskade den här leken, men något i Christian’s leende skrämde mig på något sätt. Han skulle ge igen på Justin för något, men hur skulle han kunna använda mig i det? Han kanske bara ville jävlas lite med honom. Det var ju högst förståeligt eftersom att Justin jävlades rätt mycket på Christian. Däremot tyckte jag det var onödigt att han skulle låta det gå ut över mig, men det tyckte väl inte han kanske.

”Jag börjar!”
sa Caitlin snabbt och blinkade mot mig. Något i hennes blick fick mig att tro att hon nästan visste precis vad Chris planerade, och som om hon ville skydda mig från det. Jag skakade bort tankarna ur huvudet, jag missuppfattade säkert bara allting. Istället för att sitta försjunken i tankarna så koncentrerade jag mig på flaskan som nu snurrade runt på golvet. Jag la en hand över den så att den stannade.

”Vänta, jag springer och hämtar lite dricka och något att äta på. Sätt på musik medan jag springer iväg, jag vill ha något som svänger.”
flinade jag och Caitlin skrattade snabbt till innan hon slängde sig fram mot sin dator och klickade upp Spotify. När jag insåg vilken låt det var så flinade jag brett. Det var Yeah med Usher. En av mina favoritlåtar, helt klart.

”Snart tillbaka.”
skrattade jag innan jag sprang med lätta steg ut ur rummet. Det var länge sen jag släppte lös kontrollen när musiken var på, men nu kände jag ingen anledning till att inte göra det, så det resulterade i att jag dansade genom huset iväg mot köket. Jag började plocka ihop lite grejer på en bricka när jag hörde hur någon bytte låt mitt i Yeah. Först blev jag lite irriterad, innan jag insåg vilken det var. Den hade jag inte hört på hur länge sen som helst. Summer Of ’69 med Bryan Adams, det gick bara inte att sitta stilla när den hördes. Jag ställde ner brickan medan jag började dansa omkring i köket. Det var rogivande, roligt, helt fantastiskt och otroligt skönt att få släppa efter. När jag hörde steg i trappan stannade jag upp och tog tag i brickan igen för att sedan gå ut ur köket och vidare mot trappan. Ryan stod där och granskade mig.

”Vilken tid det tar, vad gör du här nere?”
frågade han högt för att överrösta musiken. Jag log snabbt innan jag började gå upp för trappan.

”Jag hade lite problem med att få allt att stå stadigt bara.”
svarade jag snabbt innan jag skyndade mig uppför trappan och vidare in i Caitlin’s rum. Jag hade min plan när det gällde dansen, och den planen skulle jag försöka få så perfekt som möjligt, vilket resulterade i att de inte fick se mer än nödvändigt.


Jaha, vad är det Christian har i kikaren?
Vad tänker han utsätta Dezzie för?
Och stämmer det verkligen att han bara vill hämnas på Justin?

Och vad är det Dezzie har planerat när det gäller dansen?
Varför får de andra inte veta att hon är duktig på att dansa?

Ja vad tror ni? :P

Gällande Belieber träffen som äger rum i Stockholm nu på Lördag, information om mig + lite bilder kommer upp i ett eget inlägg idag eller imorgon där det står lite om mig och sedan får ni se bilder så att ni lättare kan känna igen mig! :)

Jag har även en fråga till er alla!
Förutom Justin Bieber, vem är er favoritartist och sedan gärna en bra låt med den artisten!
Det är eventuellt något jag kommer få användning av i novellen framöver!
Motivera gärna era val!


Tack för alla mysiga kommentarer btw :) Ni är lika awesome som vanligt! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

asbraa

2011-05-04 @ 19:52:02
Postat av: Ida

ååh, kommer nästa del idag? Om den kommer idag så kan jag tacka dig genom att länka dig på min novellblogg? SÅ BRA! :O

2011-05-04 @ 19:56:50
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Payton Rae Burrows - Dare to live

Christian Beadles - Yes I can

Jasmine Villegas - Jealous

Brogan Burnside - Wasting your time



AAAAAASBRA!!!!! :D :D :D <33 :*

2011-05-04 @ 19:57:36
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Tuva :)

Jag älskar det, hehe är fett nyfiken på vad alla spec. Christian har planerat :P<3

2011-05-04 @ 20:18:11
URL: http://adoreme.devote.se
Postat av: Elvis I Kvinnlig Form :D

The Ready Set - love like Woe

Taylor Swift - Love story

Chris Brown - With you

Christian Beadles - Yes i Can

Jasmine Villegas - All these Boys

Jennifer Lopez - On the floor

Ulrik Munther - Life

Katy perry - Teenage dream

Akon - I just had sex

Paradise City - Guns N'Roses

Shortyo - My Swaggs Mean

Haley James Scott - Halo

Daniel Adams Ray - Förlåt att jag aldrig sagt förlåt

Selena gomez - Naturally

Selena Gomez - A year without Rain

Miley Cyrus - Stay

Alexis Jordan - Happiness

Chris Brown - Yeah 3x

Gavin DeGraw - I don't Want to be

Omarion - Speedin'

orkar inte skriva fler :D<333

Älskaaaar :D<333

2011-05-04 @ 20:21:35
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Typ jasmine Villegas natural, all these boys, hello

Hmm har lite hjärnsläpp just nu.. :P

Mer!!

2011-05-04 @ 20:37:13
Postat av: Madeleine

Christina Augilera - Hurt

Chris Brown - With You

Katy Perry - E.T

Willow Smith - Whip My Hair

Ison & Fille - Galen

HighWon - Från hjärtat

Rihanna - King California Bed

Cody Simpson - On My Mind

Aleks - Andra Porten

Black Eyed Peas - XOXOXO

Jessie - Nobody's Perfect

P!nk - Raise Your Glass

Jesse Mccartney - Beautiful Soul

Beatles - Let It Be

Red Hot Chili Peppers - By The Way

Eminem - The Real Slim Shady

Eminem - Beautiful

Bruno Mars - Today My Life Begins

Akon - Angel

Smyr Busta - Sjtärnan i det blå

Shontelle - Impossible

The Sprict - Breakeven

Hallelujah (engelska veri.)



De man ska lyssna på om man har smak?



Grymt kapitel!

2011-05-04 @ 20:59:09
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: X

Pricetag - Jessie J

Ulrik Munther - Born this way ( Gaga cover)

Andreas Wijk - please don't leave me

Adele - Rolling in the deep

Angust and Julia stone - just a boy

Daniel Adams-Ray - Gryningpyromanen

Dada Life - happy hands and happy feets

Lykke Li - tonight

Train - Drops of Jupiter

Veronica maggio



Du skriver jättejättebra :)

2011-05-04 @ 22:19:38
Postat av: Elvis I Kvinnlig Form :D

kom på lite mer :D



Willow Smith - Whip my hair

cody simpson - iYiYi

P!nk - Fucking perfect

Rihanna - S&M

Taylor Swift - White horse (horses?)

Shawty let's go Sean kingston - justin bieber

2011-05-04 @ 22:24:27
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Emma

Snällaaa !? Kan du inte göra nästa del nu . Vill vetaaa! Den e så sjukt bra !

2011-05-04 @ 23:22:45
Postat av: Kajsa

Har flera men bland annat:

Kate Voegele:

Hallelujah,

You can´t break a broken heart,

No good,

Only fooling myself m.fl.



Demi Lovato:

Don´t forget,

Me, Myself And time,

La La Land,

Remember December m.fl.



Selena Gomez:

A year without rain m.fl.



Ulrik munther:

Life,

Boy´s don´t cry,

Born this way (Gaga cover),

En vanlig dag m.fl.



Jesse McCartney:

Best day of my life,

She´s no you,

It´s over,

Leavin´,

How do you sleep,

Daddy´s little girl,

Rock you,

Take your sweet time,

Runnin´,

Freaking,

Not your enemy,

That was then m.fl.



Jessie j:

Price tag



Finns många fler! P.S. Superbra kapitel!! //Kajsa :D

2011-05-05 @ 07:33:57
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: becca :)

ASBRA! SJUKT!

falling for you -colbie nånting (håller på att bli kär)

overboard - justin bieber/jessica jarell(min favorit!)

so sick - ne yo (krossad kärlek)

who says - john mayer (vem säger att jag inte kan va vild och galen?

usher - yeah yeah yeah ( FEST ) :D

2011-05-05 @ 16:22:57
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Lisa

BIEBERSEX SUNE? ;)

2011-05-05 @ 17:27:54
Postat av: becca :)

haha nejdå, din aoutograf skulle inte alls vara obetydlig, utan skitcool! :D wiihi, får typ första autografen lixom, cool som fan ;) men du har min mejl nu så ba o skicka elr nått ! Och jag vet! fattar inte hur man kan döda JUSTIN BIEBER i CSI? typ noll hjärnceller om man gör det, thank god att han inte e död påriktigt iaf, då hade jag seeriiooussllii begått självmord, typ :D



Längtar sjukt till nästa del, fort :D <3

2011-05-05 @ 18:47:14
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Eric Saade !! :D stupid with you är en av hans bästa låtar ! :)

2011-10-24 @ 00:11:12
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0