Where are you now - Kapitel 76


”Jag hade lite problem med att få allt att stå stadigt bara.” svarade jag snabbt innan jag skyndade mig uppför trappan och vidare in i Caitlin’s rum. Jag hade min plan när det gällde dansen, och den planen skulle jag försöka få så perfekt som möjligt, vilket resulterade i att de inte fick se mer än nödvändigt.


”Okej, snurra flaskan nu då, Caitlin!” sa Christian entusiastiskt bredvid mig, han hade bytt plats med Chaz så att han och jag nu satt jämte varandra. Jag skrattade lite åt att han var så glad medan jag hällde upp Coca Cola i sex stycken stora glas. Flaskan snurrade snabbt runt innan den slutligen stannade på mig. Självklart.

”Ja jag fegar inte efter vad som hände förra gången så konka för min del!”
sa jag medan jag räckte alla varsitt glas. Slutligen vände jag blicken mot Caitlin som satt och funderade en stund. Hon verkade ha problem med att komma på vad jag skulle bli tvungen till att göra. Bredvid mig formligen studsade Christian på golvet.

”Haha bro, ta’t lite lugnt!”
skrattade jag och petade på honom. Han slängde en lekfull blick mot mig, men ignorerade min begäran, naturligtvis.

”Okej, Dezzie, vi börjar lugnt tycker jag. Det enda du behöver göra är att stå på händer i trettio sekunder.”
sa Caitlin efter ett tag och jag tittade missnöjt på henne.

”Jag kan inte stå på två händer. Jag kan gå på händer, och jag kan stå på en hand, men inte på två.”
påpekade jag försiktigt. Chaz hostade till och när jag vände blicken mot honom så stirrade han på mig med ett höjt ögonbryn.

”Hur kan det vara lättare att stå på en hand än på två händer?”
frågade han oförstående och försökte dämpa hostan med att ta en klunk Cola. Jag ryckte på axlarna mot honom, jag hade nämligen inget svar på det.

”Seriöst, jag vet inte, men jag får inte till balansen när jag ska stå på två händer.”
svarade jag bara och reste mig upp. Det var tur att shortsen inte var supertighta för då hade det blivit jobbigt. Utan att vänta på svar tog jag sats och sparkade mig upp i luften. I trettio sekunder stod jag på en hand innan jag mjukt satte ner fötterna igen.

”Du är konstig.”
muttrade Chaz och jag kunde inget annat än börja skratta. Han tittade förvånat och samtidigt lite skamset på mig. Jag log varmt innan jag ryckte på axlarna mot honom.

”Det är ingen som sagt att det är en dålig egenskap.”
påpekade jag innan jag började snurra på den gamla, tomma flaskan igen. Efter ett par varv stannade den på Ryan som velade ett par minuter innan han slutligen valde konsekvens.

”Okej, Ryan, kyss Caitlin. Djupt!”
bestämde jag och flinade. Ryan blängde på mig.

”Vad hände med att börja lugnt?”
frågade han och stirrade på mig. Jag kunde inte annat än stirra tillbaka.

”Vad menar du med det? Vi tar det fortfarande lugnt. Vi ska ju köra den lite elakare versionen nu ju, det här är ju en piss i Mississippi jämfört med vad som kanske väntar.”
förklarade jag. Ryan blinkade till innan han suckade nervöst. Utan att säga någonting mer så böjde han sig fram mot Caitlin och de kysstes, djupt. Han rätade på sig utan så mycket som ett ord och sen snurrade flaskan igen.

Efter ett par rundor med den snälla versionen började jag bli uttråkad. Det hade varit ganska lugna grejer, såsom att busringa, göra en volt ner i poolen, säga en mening baklänges, ja, bara lugna, tråkiga grejer i princip. Christian hade precis fått busringa till någon, som för övrigt blev helt galen när hon insett vem det var hon pratat med, när jag tog tag i flaskan.

”Nu tycker jag vi taggar till det lite, det börjar bli tråkigt att vara snälla. Nu får man begära vad som helst, med vissa undantag, och vi måste göra det. Deal?”
frågade jag medan de andra mötte varandras blickar. Christian var snabb med att stämma in, och de andra var inte sent efter. Chris tog flaskan från mig och började snurra den. Det syntes i ögonen på honom att han ville att den skulle hamna på Justin, för hans kropp spändes varje gång flaskans topp snurrade förbi honom. Till slut stannade den på Caitlin. Jag vände blicken mot Christian som såg ytterst besviken ut, innan han log smått.

”Okej, Caitlin, du får strula med Dezzie igen.”
sa han bara och lutade sig tillbaka. Caitlin stirrade på sin lillebror men jag skrattade bara.

”Jag har en känsla av att någon här blev lite besviken på var flaskan hamnade.”
skrattade jag och fick snabbt en mördande blick av Christian, vilket naturligtvis fick mig att skratta ännu mera. Han slängde en kudde på mig, som av någon anledning låg på golvet.

”Gör det bara så att vi kan fortsätta.”
muttrade han när jag lipade åt honom över kuddkanten. Sedan flinade jag och kröp över mitten till Caitlin, som jag kysste. Vi strulade i ett par minuter innan jag backade undan från henne.

”Nöjd?”
flinade jag mot Christian, som himlade med ögonen och petade flaskan närmare Caitlin. Hon tog upp den och snurrade den. Efter inte alls länge stannade den på Chaz, som valde konsekvens. Han blev tvungen att kyssa hennes fötter, med vördnad. Jag tror aldrig jag garvat så mycket på länge. Efter ett par minuter så fnissade jag fortfarande för mig själv och var inte riktigt inne i spelet. Tills Christian ropade ett högt och glatt JA. Jag vände blicken mot honom för att se vad han var så glad över, och insåg snabbt att jag missat en hel del. Det var tydligen Christian’s tur att snurra flaskan och den hade hamnat på ingen mindre än mig. Nu tittade jag på honom nervöst, vad skulle jag nu få stå ut med? Efter att ha slängt en blick på Justin så insåg jag att han säkert var nervösare än vad jag var.

”Konsekvens, som alltid! Vad ska jag göra?”
frågade jag och stålsatte mig för det värsta. Än visste jag inte riktigt vad det värsta var för något, men jag undrade om det skulle bli mest förnedrande mot mig eller Justin. Christian flinade brett, entusiastiskt mot mig.

”Du ska kyssa Justin på munnen, på halsen och över magen. Samt att du måste lämna tre sugmärken, på valfria ställen!”
flinade han brett och jag blinkade till, hade jag verkligen hört rätt?


Oj oj oj då! ^^
Christian har visst sina planer ^^
Frågan är ju vem som kommar "lida" mest, Justin eller Dezzie! ^^
Vad tror ni? :P
Det är inte över än i alla fall! :P

Och tack för alla låtförslag förresten!
Jag ska sätta mig och lyssna igenom alla ikväll tänkte jag, det finns många jag inte ens hört, men som säkerligen är superbra! :D

Bara så att ni vet så kommer jag snart skriva ett inlägg om mig själv, där jag förklarar vem jag är, hur jag ser ut o.s.v. inför lördag! :)
Ni kommer få se lite olika bilder och så också! :)

Åh, tack för alla kommentarer överhuvudtaget! Ni är så sjukt bäst!!! :) <3

Kram på er! <3


Kommentarer
Postat av: Stephanie

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Fan va ball Christian är asså! xD Jag dööör! HAHAHAHAHHAHAHAHA!

Asbra!! xD <3 HAHAHAHA

2011-05-05 @ 20:25:25
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: becca :)

GGOOOSHHHH! omg omg omg, MER NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ! snela snela snela snälla snälla en till superlång ikväll, kommer dö annars, så sjukt bra! AAAAAAAAAAAH, meeeeeeeer :D<3

2011-05-05 @ 20:25:56
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hahaha det är superbra!!! Hoppas att du hinner lägga upp en till ikväll!! //Kajsa :D

2011-05-05 @ 20:42:04
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Längtar till nästa avsnitt! :)

2011-05-05 @ 20:52:43
Postat av: Anonym

Hahha o så stönar Justin!! Hahhhh!!

Du är BÄST! :D mer!!

2011-05-05 @ 20:55:31
Postat av: Madeleine

Bäst! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-05 @ 21:13:41
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Elvis I Kvinnlig Form :D

Älskaar :D

ja :D haha xDVems lista var längst ? :O<333

haha xD

synd att jag inte kan komma på Lördag :( jag ska på Rättviksmarknad här så kan inte<33

2011-05-05 @ 21:58:08
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHA chris fyfan!! Asbra skrivet, lägntar till nästa

2011-05-05 @ 22:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0