Where are you now - Kapitel 77


”Konsekvens, som alltid! Vad ska jag göra?” frågade jag och stålsatte mig för det värsta. Än visste jag inte riktigt vad det värsta var för något, men jag undrade om det skulle bli mest förnedrande mot mig eller Justin. Christian flinade brett, entusiastiskt mot mig.

”Du ska kyssa Justin på munnen, på halsen och över magen. Samt att du måste lämna tre sugmärken, på valfria ställen!”
flinade han brett och jag blinkade till, hade jag verkligen hört rätt?




Bredvid mig började Chaz och Ryan asgarva medan Caitlin skrattade lite lätt, antagligen för att inte få Chaz och Ryan att bli misstänksamma.

”Fine! Ska vi vara kvar härinne eller?”
frågade jag och log avslappnat, det kunde ha varit mycket värre. Christian verkade komma av sig innan han nickade och pekade på Caitlin’s säng.

”Det räcker med golvet annars, men sure.”
svarade jag bara och satte mig i den stora sängen. Jag bestämde mig för att göra det absolut bästa av situationen, jag kunde nämligen vända det här till min fördel i mitt och Justin’s lilla krig. Justin satte sig lugnt på sängkanten och log nervöst mot mig. Jag vände blicken mot Caitlin.

”Caitlin, sätt på lite musik är du snäll.”
log jag mot henne. Hon vände blicken mot Christian, som nickade, och sedan reste hon sig upp och satte igång Born This Way med Lady Gaga. Den var på väg att ta slut, men det dög så länge. Justin la sig ner i sängen och såg nervösare än någonsin ut. Jag böjde mig över honom för att komma åt hans öra.

”Ta det bara lugnt, så farligt är det ju inte!”
viskade jag till honom och han skrattade till lite medan jag mjukt strök honom över kinden med handen. Utan att störas av håret kysste jag honom lätt på halsen. Han rös lite över min fjäderlätta beröring, men jag sa inget, ville inte ge Christian det nöjet.

”Du lär ta av dig tröjan, bro!”
hörde jag Christian säga och när jag tittade upp så stod han nöjt bredvid sängen. Justin satte sig snabbt upp medan han blängde på Christian, och sedan drog han av sig t-shirten. Han slängde den på Christian som flinade och slängde den på golvet. Justin la sig ner igen och jag log lugnt mot honom innan jag återigen la läpparna mot hans hals. Långsamt lät jag mina läppar dras nerför hans hals och ner mot magen. När jag nästan vad nere vid naveln byttes Born This Way ut mot Fallin For You med Colbie Caillat. Jag motstod frestelsen till att se upp för att se om den bara helt random kommit fram, eller om någon bytt låt, men när jag sneglade mot datorn så satt ingen där. Jag suckade inombords innan jag fortsatte kyssa Justin över magen och sedan upp igen mot halsen. När mina läppar återigen nådde hans hals så kände jag hans hand mot min midja. Jag rös till lite innan jag mötte hans läppar. Då flyttades handen uppåt, tills den nådde min kind. Han drog mig lite närmare och vi kysstes djupt ett tag. Jag hade helt glömt bort att vi inte var ensamma i rummet, tills Justin nästintill omärkligt puffade bort mig. Han satte sig upp och log mot mig innan han pussade mig på kinden.

”Ta det lugnt vildkatten, Chaz och Ryan vet fortfarande inte om någonting.”
viskade han mjukt och kysste sen min hals. När jag vände blicken mot de andra så stod Christian och såg väldigt nöjd ut, Caitlin såg mest glad ut medan Chaz och Ryan inte visade några tecken på att tycka att något var annorlunda eller konstigt. Jag började däremot asgarva när låten tog slut och nästa tog form. Nämligen Akon med låten I Just Had Sex. Det var tydligen inte bara jag som tyckte det var väldigt ironiskt, för de andra stämde snabbt in i skrattet. Det var rätt skönt att just den låten startade, så att vi slapp den pinsamma tystnaden, i alla fall den mellan mig, Justin, Caitlin och Christian. Ibland kunde man bli oerhört tacksam över hur slumpen räddade en, men ibland kunde man bli oerhört förvirrad och osäker på vad slumpen ville en ibland. Var det bara en slump att just Fallin For You hade börjat spelas upp? Eller var det kanske meningen? Jag hade svårt för sådana här frågor, för jag trodde verkligen att allt hände av en anledning. Det kanske var så det var, jag höll på att falla för Justin. Det hade jag frågat mig själv en gång förut, fast jag hade sagt det högt, i Justin’s närvaro. Delar av mig hade tyckt att det varit skönt att säga det högt inför någon, men en del av mig hade också velat att han skulle ha varit vaken när orden uttalades på mina läppar. Kanske behövde jag säga det till honom, och kanske var det något han behövde höra. Framför allt så kanske det hjälpte mig i den stora frågan om ifall det här bara var en snabb crush, eller om det här kanske var något större. Det var kanske till och med större och kraftfullare än det som jag och Christopher redan hade. Kanske var det som jag och Chris hade bara någonting litet som kändes större än vad det var? Litade jag verkligen fullt på honom? Jag hade länge trott att jag kände honom bättre än någon annan, och visste med säkerhet att han inte skulle vara otrogen mot mig, det skulle aldrig någonsin förekomma. Men jag kunde inte längre lite fullt ut på mig själv, jag hade ju även varit säker på att Christopher visste mer om mig än någon annan, men trots det så hade han gjort ett stort felsteg, något som Justin förstått från första gången han hörde om allting. Samtidigt fick jag inte glömma bort att jag känt Justin i endast ett par dagar, han var dessutom världens kändaste tonåring.

”Åh jag blir galen på det här!”
utbrast jag och reste mig upp ur sängen för att sen gå ut ur Caitlin’s rum. Det var först när jag kommit ut ur rummet och ut ur huset, som jag insåg vad jag precis sagt, och vad jag precis funderat på. De andra hade ingen aning om vad jag reagerat på.


Haha nu fick du som jag lovat Novo! :) <3
I'm a girl who keep my words! :P <3

Jag vet att kapitlet inte blev världens bästa kanske, men jag måste hoppa in i duschen och dessutom packa för att sen hinna skriva om mig själv här också!
Shit vad jobbigt allt blev! O.o
Damn! Så typiskt mig att komma på sånt här i sisa sekunden! xD

Tack för alla kommentarer btw, ni är bäst, as usual! :)<3

See ya later, luvies <3


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det är bra, att du kan hålla. Det är faktiskt inte som håller, att det just händer något i sista. Aja, GRYMT! AND MORE

2011-05-05 @ 22:32:40
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Stephanie

AAAASBRA!!!!!!!! <3 <3 <3 :* I love it!!!!!!!!! <33333333 :)

2011-05-05 @ 22:36:05
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMG asbra

2011-05-05 @ 22:54:54
Postat av: becca :)

gud , va ska man säga? underbart som alltid :D<3

2011-05-05 @ 23:11:28
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Svar: Att du kan hålla det du lovar. Glömde skriva lova. Hade bråttom när jag skrev kommentaren, och nej. Jag tycker du är inte trög. Du ska bara lära känna mig. :)

2011-05-06 @ 01:34:08
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Super, asabäst!! Älskar verkligen din novell!! //Kajsa :D

2011-05-06 @ 07:06:12
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0