Where are you now - Kapitel 86


"Ska vi kolla lite på mobilen på Dezzie?" frågade Jasmine och sträckte fram handen. Utan en tanke på någonting räckte jag över den till henne och hon tog lugnt emot den. Hon började trycka lite och sen förändrades hennes ansikte och hon log varmt mot mig.

"Det verkar ha gått bra för dig också, Bieber!"
skrattade hon och vände mobilen mot oss, där bilden vi tagit för inte så länge sen, visades som bakgrundsbild. Bilden där vi kysstes.


Jasmine hade bara nämnt Justin i sin kommentar, men hon pratade med oss båda, det syntes. Justin skruvade lätt på sig under mig men jag log bara mot henne.

"Jo, du vet, ibland blir det som det blir. Det var ju liksom inte precis mitt val." flinade jag och hon började skratta medan hon nickade. När jag sneglade mot Justin så blängde han på mig, vilket fick mig att börja skratta.

"Jaså, det var inte det va? Du får det att låta som om det här är någonting dåligt." påpekade han torrt utan att släppa mig med blicken. Han kommentar fick mig att ändra ansiktsuttrycket. Det var alltid kul att jävlas med honom, så jag såg helt allvarlig ut.

"Ja, är det inte vad det är då?" frågade jag oförstående och han bara tittade på mig med en nästan skrämt uttryck i ansiktet. Till slut kunde jag inte hålla mig längre så jag brast ut i skratt. Han satte in fingrarna i sidan på mig, höger sida tack och lov, och började kitla mig. Dessvärre för honom så var jag inte kitlig, men eftersom att jag skrattade så mycket ändå så verkade det nog som det.

"Ledsen, men jag var tvungen!" medgav jag när jag lugnat ner mig och tittade på honom med en oskyldig min. Han bara stirrade på mig innan han log han också.

"Du är för söt för att jag ska kunna vara sur på dig. I alla fall för något sånt här." skrattade han. Jag petade honom på näsan innan jag vände blicken mot Jaz som bara såg nöjd ut. Hon log mot oss innan hon återigen började knappa på telefonen.

"Allvarligt talat Dezzie. Den här mobilen är inte så svår faktiskt!" påpekade hon efter ett tag och gav den till mig. När jag tog emot den så la jag den i Justin's byxficka. När jag vände blicken mot honom så granskade han mig med ett frågande uttryck.

"Den ligger jättebra där." sa jag bara innan jag vände blicken mot Jasmine. Hon satt och fipplade med sin egen mobil. Justin drog mig lite närmare, men jag tror inte det var medvetet för när jag tittade på honom så satt han och höll på med sin egen mobil.

"Är det tekniska hörnan det här eller?" skrattade jag. Både Justin och Jasmine tittade upp samtidigt. Justin log sitt vanliga, oskyldiga leende och Jaz flinade bara glatt. Man blev glad av att vara omkring henne. Hon liksom spred glädje.

"Ska vi kila ut till de andra kanske? Jaz, du kan få låna e bikini av mig om du vill, det är ju rätt varmt ute." log jag och sträckte lite på mig innan jag började resa på mig.

"Justin, vad har du gjort med henne?" utbrast Jasmine och stirrade på honom innan hon vände blicken mot mig. Jag följde hennes blick och insåg att hon tittade på mina revben. Justin satte upp händerna i en oskyldig gest.

"Jag har inte gjort något! Fråga Dezzie, det är hon som är en bad ass!" påpekade han och reste sig upp. Jasmine vände blicken mot mig med ett frågande uttryck i ansiktet.

"Kom med upp så hämtar vi en bikini till dig. Jag kan förklara under tiden." log jag mot henne. Hon nickade kort innan hon reste sig upp från bordet och vi började gå mot trappan. Någon tog tag i min arm och drog mig tillbaka, det var Justin. Han drog mig intill sig och kysste mig mjukt. När han avslutade kyssen log han bara oskyldigt mot mig medan han bet sig lätt i läppen.

"Nu kan du få gå." log han och släppte mig. Jag skrockade lite innan jag gick mot trappan, i ett andra försök. Jasmine skrattade medan vi tog oss uppför trappan och in i mitt och Justin's rum. Det gick fort att leta fram den svarta bikinin ur min väska, trots att den var så full som den var. Under tiden hon bytte om började jag berätta allt som hänt gällande mina revben och allting. Jaz lyssnade uppmärksamt fastän hon bytte om. I mellan åt slängde hon in en kommentar, men annars så sa hon inte så mycket.

"Wow! Så man borde ha dig omkring sig alltså?" log hon när jag berättat färdigt. Jag log överseende mot henne innan jag skakade på huvudet.

"Nej, egenligen inte. Jag gör nog mer skada än nytta skulle jag tro. Ingen verkar vara sig lik efter att ha hängt med mig." erkände jag och satte mig i kors med benen. Jaz skrattade medan hon la sina kläder i en hög på sängen.

"Det tvivlar jag starkt på! Kom nu så går vi ut till de andra. Det känns som om det var superlänge sen jag faktiskt var omkring folk i min egen ålder." log hon och gick mot dörren. Hon vände blicken tillbaka mot mig och jag följde glatt efter henne ut ur rummet och sedan vidare ner för trappan. I hallen stod Ryan och Christian och pratade om något.

"Wazzup bro? Wazzup Ryan?" log jag när vi kom inom hörhåll för dem, utan att behöva skrika. De vände blickarna mot oss och nickade med huvudena när vi kom fram till dem.

"Tjena tjejer! På väg till en plåtning eller?" flinade Ryan och jag himlade med ögonen medan Jaz skrattade. Hon gick fram till honom så att hon stod högst fem cm från honom.

"Det vet du, sötnos!" svarade hon honom och jag kunde knappt hålla mig för skratt. Ryan blinkade till lite, som om han var förbluffad och förvirrad över vad hon precis gjort och sagt. Hon log lite innan hon backade ett steg och slängde en blick mot mig.

"You go girl!" nickade jag gillande och satte fram knytnäven för en boom fist. Hon hängde snabbt på och skrattade.

"Jag har lärt mig av den bästa." flinade hon mot mig och gick ut genom dörren. Ryan himlade med ögonen och Christian skrattade mot mig när jag följde efter henne ut. Där möttes vi utav Justin som skrattade.

"Ni har känt varandra i mindre än en dag, och du har redan inflytande på henne. Jaz, jag skulle akta mig för henne om jag var du! Hon är farlig." skrattade han glatt mot Jasmine som knappt kunde hålla sig för skratt åt vad han sagt.

"Jag tror det har med min speciella charm att göra." skämtade jag och blinkade mot honom innan jag gick ut och bort mot gräsmattan där min handduk fortfarande låg. Caitlin låg på sin handduk och flinade gillade mot mig. Hon hade tagit fram en handduk till Jasmine också, som hon lagt bredvid min.

"Ja, det är väl så." skrattade Justin bakom mig innan jag kände händer runt mig som lyfte upp mig i luften. Jag skrek till av förvåning innan jag skrattade högt.

"Ja, du har en liten speciell charm du också märker jag." skrattade jag medan jag fortfarande låg i hans famn. Han flinade oskyldigt innan han försiktigt släppte ner mig.

"Jag vet! Kanske därför vi passar så bra tillsammans." viskade han innan ha kysste mig. Framför Caitlin, Chaz (som satt kvar ute vid Caitlin), Ryan, Christian och Jasmine. Nu fanns det inte längre något att gömma. Det fanns ingen att gömma det för. De enda som var ovetande nu var Ellie, Sky, pappa och så klart Christopher, som jag skulle behöva ta itu med så snart som möjligt.


Här fick ni ett ganska långt kapitel! :)
Hoppas att ni gillar't! :)

Men hur tror ni att Ryan och Chaz kommer reagera?
Dem visste ju inte om någonting, förrän nu, när Justin fått försig att visa det in public, åtminstone inför sina vänner!

Tack för kommentarerna förresten! :)

Live, Laugh, Love


Kommentarer
Postat av: Klara

meeeera ! :D

2011-05-15 @ 16:18:42
Postat av: Sabbe

Grymt! Snälla skriv mer idag! :D

2011-05-15 @ 16:29:53
Postat av: Oksi

Mer!!

2011-05-15 @ 16:40:50
Postat av: Anonym

love it

2011-05-15 @ 17:47:18
Postat av: Sabbe

Grymt bra!! Skriv gärna mer idag ;)

2011-05-15 @ 18:27:11
Postat av: Tuva ;)

Älskar't <3

2011-05-15 @ 18:56:15
URL: http://uniquest.blogg.se/
Postat av: Madeleine

grymt!!!!! :))))))))))

2011-05-15 @ 19:24:29
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Stephanie

AAAAAAAAAASBRA!!!!!!!!!!!! :D

Betyder det att du ändrat planer helt? och att dom inte kommer.... du vet? Snäääääälla? :D <333333

2011-05-15 @ 19:46:39
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: becca :)

OMAHGAAAAAAASH! mer nu!!! kan do inte reagera helt oväntat? nått som vi läsare inte tror att dom ska göra? vore awesome! du skriver bättre än bäst nu, ÄLSKA!

2011-05-15 @ 20:12:42
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer!

2011-05-15 @ 20:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0