Where are you now - Kapitel 90


"Hej älskling! Överrask...ning...!" började jag men kom inte längre förrän jag insåg att Christopher inte var ensam. Han log på sin säng, med Robyn över sig, och de båda hade inget annat än underkläder på sig. Jag avbröt dem i en vild kyss och hela min värld rasade samman. Justin hade haft rätt! Pappa hade haft rätt! Alla hade haft rätt! Christopher hade varit otrogen mot mig, med en av mina närmaste tjejkompisar.


Jag stod och stirrade på dem i ett fåtal sekunder innan jag tvärvände i dörren och gick med snabba steg nerför trappan. Bakom mig hörde jag hur Robyn sa något, och sen hur Christopher ropade efter mig men jag ignorerade det. Innan jag stängde igen dörren hörde jag dundrande steg i trappan därinne, Christopher var säkert på väg ner för att komma med sina vanliga ursäkter, men det hade han inget för, och det borde han veta vid det här laget.

"Älskling! Vänta! Det är inte som du tr..." hörde jag honom ropa innan jag slängde igen dörren med en kraftig smäll och hans röst dog bort ur den smått kyliga kvällsluften. När jag var halvvägs över gräsmattan öppnades dörren bakom mig, men jag gick bara snabbare.

"Dezzie! Nu är du löjlig! Kom tillbaka hit och prata med mig! Jag kan inte gå längre, jag har inga kläder på mig!" ropade han från dörren och de fick mitt att stanna. Jag vände mit sakta om och slängde en irriterad blick mot honom.

"Nej men så synd om dig då! Gå upp och fortsätt med vad du höll på med istället för att försöka prata med mig, för det har du ingenting för! Du har gjort bort dig för sista gången! Jag såg förbi det första gången för att du hade druckit, men den här gången funkar det inte! Låt mig bara vara, jag vill inte ha något med dig att göra längre! Du har sårat mig tillräckligt mycket på en vecka än vad de flesta skulle kunna göra under en hel livstid!" skrek jag åt honom innan jag återigen vände och började gå mot bilen. När jag var framme låste jag snabbt upp dörren och var på väg att sätta mig i bilen när någon tog tag i min axel.

"Men kom igen babe!" sa han bakom mig och jag tvärvände snabbt och slog honom med knytnäven över kinden. Han backade förvånat och höll sig för kinden.

"Jag sa åt dig att låta mig vara! Jag menar allvar, Christopher! Jag vill inte ha något mer med dig att göra! Det här är slut, så slut det bara går! Du har sårat mig mer än vad jag ens trodde var möjligt, och nu får du ta konsekvenserna för det! Jag kan inte ens fatta att jag fick dåligt samvete över att jag kysste Justin." slängde jag ur mig i ansiktet på honom. Han blinkade till av de sista orden och morrade till.

"Har du varit otrogen mot mig?" morrade han hårt och såg sur ut. Jag skrattade ett glädjelöst skratt.

"Ursäkta? Du har legat med en av mina närmaste tjejkompisar hur länge som helst. Jag kan inte fatta att jag inte såg det förrän nu! Alla gånger ni haft filmkväll, alla gånger ni gått på samma fest tillsammans. Du har varit otrogen! Skit samma, kalla det var fan du vill! Det här är ändå slut, så spring tillbaka till Robyn du, jag bryr mig inte!" spottade jag ur mig innan jag satte mig i bilen, startade, och gasade därifrån. Jag kände mig så dum, varför skulle jag alltid tro det bästa om folk? Han hade sumpat mitt förtroende en gång när vi varit tillsammans i fyra månader. Han hade gått på fest tillsammans med Olivia, en tjej  hans klass, och eftersom att jag inte drack så tänkte inte jag åka dit. Olyckligt nog för honom frågade Sky om jag inte ville komma ändå och liksom träffa lite folk. Jag hade gått med på det hela och åkt dit. Sen hade jag ju insett att jag inte sett Christopher på ett tag och när jag frågade Philip (en killkompis till Sky) var han var någonstans så sa han att han sett honom gå in i ett sovrum hand i hand med Olivia. Jag hade inte ens behövt öppna dörren för att veta att de hade sex, det hördes ända ut. Jag var dum nog som förlät honom bara för att han hade druckigt och skyllde på att han inte riktigt kunde förklara sina handlingar.

"Jag är en sån idiot ibland!" morrade jag för mig själv medan jag styrde ut på motorvägen. Jag hade ingen som helst lust att åka hem, jag behövde köra en stund. Bara vara själv och åka dit jag kom liksom, inte bestämma någonting i förväg. Allteftersom insåg jag att jag verkligen behövde prata med Caitlin. Caitlin eller Jasmine. Egentligen båda, men Caitlin var ju närmast. Utan att egentligen tänka mig för så mycket så svängde jag ut på vägen som gick mot Stratford. Jag hade alltid haft bra lokalsinne, så jag skullle inte ha några problem med att hitta huset. Dessutom skulle jag få ungefär två timmar på mig att fundera över allting. Det var skönt, att bara få fundera och vara i min egen ensamhet, men till slut tröttnade jag på mina tankar och satte igång radion. Slutet på Firework med Katy Perry spelades och sen hörde jag introt till I Just Had Sex med Akon, vilket fick mig att le brett utan att egentligen tänka mig för. Förra gången jag hörde den låten så hade jag ju haft en komisk stund med Justin, vilket nu spelades upp i mitt huvud, om och om igen. Det kankse var äkta i alla fall? Kanske hade det ingenting med Christopher att göra alls? Jag var fortfarande inte säker, inte helt 100 på det, men jag hade en svag aning om att jag faktiskt hade känslor för honom. För ingen mindre än Justin Drew Bieber.


Oj då, mjaa, nog var han otrogen alltid!
Skitstövel va?
Men det händer ju så...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer här nere...
Ni är lika fantastiska som vanligt när det gäller era kommentarer!
Jag fick några goda skratt, och det är ingen mindre än er förtjänst! :)

Jag är hemma och är sjuk, så jag tror att jag kanske slänger upp nästa kapitel inom kort ^^
Hahahaha jag har så tråkigt när jag är hemma och en oändlig skrivlust ^^
Men vi får se ;)

Live, Laugh, Love


Kommentarer
Postat av: Stephanie

OOOOOOOMG VAD BRA!!!!!

Jag hatar C för att han var otrogen, men OOOOOOOOOMG!!!!! Erkänn kommer hon satsa på Justin nu!!!!? SNÄÄÄÄÄÄLLA!!! <3 :DDDDD

2011-05-17 @ 12:36:24
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Sabbe :)

Grymt bra!! hopaps att hon dissar christofer (?) och kör med justin ;) eheh

2011-05-17 @ 14:55:31
Postat av: Anonym

DEN ÄR SÅ SJUKT GRYM!!! asså jag skojar inte, man kan INTE sluta läsa den när man har börjat! SNÄÄÄLLA ETT TILL IDAG?! :D :D:D:D<3

2011-05-17 @ 15:30:51
Postat av: lollo

Snälla ett till idag? dem är så himla bra ju man vill aldrig att dem ska ta slut och när dem gör det längar man som bara den tills nästa del kommer ut:D du är verkligen begåvad, haha du borde ju ha typ MVG i svenska ju;) Love from me ♥

2011-05-17 @ 15:56:54
Postat av: Alexandra

Jag har bara väntat på de här! Det börjar bli riktit spännande och jag vill bara ha mer, mer, MER! Älskar novellen! ♥



2011-05-17 @ 17:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0