Where are you now - Kapitel 96

Attention sweeties!
Jag har ingen som helst aning om hur det ser ut hemma hos Jeremy Bieber, så jag kommer hitta på allt vad det gäller huset, rummen o.s.v. Bara så att ni vet! ;) Don't blame me for that, plz <3 Now; Enjoy!




"Jag hittar inte hem till din pappa." skrattade jag och satte mig slutligen i passagerarsätet. Han log och hoppade in bakom ratten för att sen köra ut från deras kvarter. Det tog inte lång tid innan ögonlocken började kännas tunga, och innan jag egentligen hunnit tvinga mig själv att öppna ögonen, hade jag somnat.


Jag vaknade av att någon smällde till mig i ansiktet. När jag såg mig om insåg jag att det bara var Justin som lyckats slå mig i sömnen. Medan jag granskade honom gick det upp för mig vart vi var någonstans och jag såg mig omkring i det söta lilla pojkrummet. Det såg ut som om tiden nästan hade stannat till, som om rummet fortfarande tillhörde en 12-årig pojke som besökte sin pappa så ofta det gick. Med största försiktighet gled jag ur sängen och ställde mig för att granska Justin en stund så att jag inte hade väckt honom eller något. Han såg så otroligt trött ut, som om han verkligen behövde den sömn han fick tid till. Därför bestämde jag mig för att själv försöka hitta till toaletten. Det kunde ju inte vara så himla svårt, det var väl inget slott hoppades jag. Då skulle jag nog gå vilse totalt.

"Åh, ni är vakna!" sa någon bakom mig när jag gick förbi köket. Jag hoppade till och vände mig om för att möta blicken hos en man som jag kände igen som Jeremy, Justin's pappa.

"Ehm, nej, det är bara jag. Justin sover som en stock." svarade jag generat mot honom. Till min förvåning började Jeremy skratta högt, vilket gjorde mig ännu mer osäker än vad jag redan var.

"Ja det är inte så konstigt. Han bar upp dig till sin säng igår natt när ni kom hit, och sen satt han med mig vid köksbordet och pratade en stund." förklarade han och gick ut i köket.

"Vill du ha kaffe? Eller varm choklad kanske?" frågade han och sneglade på mig över axeln. Jag velade en stund innan jag log prövande mot honom.

"Om det inte är för mycket begärt, så går det bra med kaffe. Ehm, var ligger toaletten någonstans?" frågade jag och log osäkert. Han log innan han gick ut i hallen och öppnade en dörr.

"Tack." sa jag bara innan jag gick in i badrummet och slängde en blick i helfigurspegeln som hängde på väggen bredvid dörren. Där blev jag stående och granskade mig själv med stora ögon. Allt jag hade på mig var en stor, svart t-shirt med ett vitt peace-märke på samt texten SWAG i ljuslila under. Det var så typiskt honom att ha något sånt, så jag himlade bara med ögonen innan jag log smått för mig själv. När jag skvätt lite vatten i ansiktet så kände jag mig mycket piggare. Håret stod åt alla håll och kanter, så det såg nästan ut som om jag och Justin hade gjort något helt annat än sovit hela natten. Eftersom att jag inte hittade snodden jag haft kvällen innan så fick det vara som det var, jag kunde inte göra så mycket annat.

"Pappa! E de Bieber som e på toan?" hörde jag en röst utanför dörren. Rösten var mjuk och det lät som om den tillhörde en mindre tjej. Eftersom att jag redan var färdig inne på toaletten så öppnade jag försiktigt dörren och min blick fastnade på världens sötaste lilla tjej med håret uppsatt i två tofsar på vardera sida om huvudet. Hon tittade på mig en stund innan hon log lekfullt mot mig och sprang ut i köket. Med ett leende på läpparna följde jag efter och såg hur den lilla tjejen sprang fram till Jeremy och klättrade upp i hans knä.

"Jag tror jag glömde att hälsa." log jag artigt och gick fram till honom och sträckte fram handen. Han tog den lugnt och skakade den.

"Jeremy, Justin's pappa. Det här är Jazmyn, Justin's lillasyster och Jaxon, hans lillebror, ligger och sover." presenterade han och log glatt mot mig.

"Deztiny, Deztiny Wallie." presenterade jag mig och satte mig sen på stolen mitt emot Jeremy's, där det stod en mörklila kaffekopp som det stod SWAG på.

"Får jag gissa på att det här är Justin's?" log jag och vände på koppen så att han skulle se texten. Han skrattade lite medan han nickade.

"Ja, det där hans påhitt. Han är knäpp den där ungen." log han medan han släppte ner Jazmyn, som till min förvåning kom fram till mig. Det tog inte lång stund innan hon satt i mitt knä och log bredare än vad jag trodde var möjligt.

"Hej Jazmyn!" hälsade jag försiktigt och log varmt mot henne. Hennes leende blev mindre, mjukare på något sätt.

"Hej Deztiny!" svarade hon tillbaka och gav mig en hård kram. Aww, sötare unge fick man ju leta efter.

"Hon är rätt lik Justin." påpekade jag och vände blicken mot Jeremy som tog en klunk kaffe. Han ryckte på axlarna.

"Det beror på vad man pratar om." svarade han bara och tog ännu en klunk kaffe. Jag log mot honom innan jag vände blicken mot Jazmyn som höll på med min, eller ja, Justin's tröja.

"Jag syftar på charmen." log jag och Jeremy började skratta mjukt medan han ställde ner koppen på bordet.

"Ja, det har du nog rätt i. På det sättet är hon sin bror upp i dagen. Lika full i bus som han var är hon också." svarade han och himlade roat med ögonen. Jag flinade glatt mot Jazmyn.

"Vad säger du tjejen? Ska vi busa lite med Justin?" flinade jag lekfullt och hon tittade på mig med stora ögon tills hon mer eller mindre slängde sig nerför mitt knä och sprang ut ur köket. När jag slängde en blick på Jeremy såg han väldigt road ut.

"Jag tror jag tar det där som ett ja." skrattade jag glatt innan jag följde efter henne. Hon väntade på mig utanför dörren till hans rum och satte ett finger mot läpparna för att visa att jag skulle vara tyst. Jag log mot henne medan jag nickade. Smygande öppnade jag dörren och såg att Justin nu brett ut sig över hela sängen och såg ut att sova djupare än någonsin. Jazmyn sprang direkt fram till ett litet skrivbord och började rota försiktigt i en liten låda. När hon verkade hittat vad hon letade efter kom hon tillbaka till mig och sträckte fram handen. Hon hade tagit fram två pennor, en svart och en neon-gul. Hon gav mig den svarta och smög sig närmare sängen med den gula. Dörren gnisslade till bakom oss och vi båda vände förvånat huvudena mot Jeremy som stod och såg oskyldig ut. Han höll upp sin iPhone och jag förstod precis vad han gjorde. Han filmade det hela. Det var svårt att hålla sig för skratt när vi ritade på honom, men han sov verkligen som en stock. Han skulle nog inte vakna på ett bra tag.


Haha, första mötet med Jeremy verkar ju ha lyckats bra i alla fall.
Jazmyn verkar ju i alla fall vara på samma nivå som sin storebror, och därför även som Dezzie ^^

Aww på alla söta kommentarer!
Ni är så sjukt underbara och ni får mig alltid att bli superglad!

Jag ska prt sc några kommentarer som verkligen gick rakt in i hjärtat!
Alla kommentarer är fantastiska, självklart, men det finns några som verkligen fått mig så glad att jag varit nära på att släppa en tår eller två! :')

Det finns inte ord för hur glad ni får mig för era kommentarer!
Alla är älskade!
Vill bara säga att jag inte kunde haft bättre läsare! :) <3

Live, Laugh, Love


Kommentarer
Postat av: Stephanie

AAAAAASBRA!!!! :D

Sköööön familj asså!!! :D Diggar att Jazz är lika sprallig och filurig som sin bror xD hahahaha

Din version av Familjen Bieber är bara för underbar!! ;D <3 Iaf än så länge (a) <3 :*

2011-05-18 @ 21:21:04
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Evelina

yo girl! kontakta mig snarast när du släpper din bok! du kommer bli en utmärkt författare i framtiden, eller du är reden en! keep on the good work! :)

2011-05-18 @ 21:25:19
Postat av: paulina

hejsan svejsan,

Jag fattar ärligt inte hur du gör? Du skriver så otroligt bra att det nästan inte är möjligt. Har verkligen aldrig läst en sån här blogg som din, och jag har läst minst 50 novellbloggar. Och vet du vad? Du får mig att gilla justin mer också.

Din novell är underbar, du skriver som en gud.

1 Sak till, bli författare!! Jag skulle köpt alla dina böcker! Lätt fett värt det, jag tror verkligen att jag svimmar, du skriver asbra!

Man verkligen lever sig in i den, herregud.

Vad du än gör, SLUTA ALDRRIG SKRIVA!

2011-05-18 @ 21:27:59
URL: http://novellombieber.blogg.se/
Postat av: paulina

hejsan svejsan,

Jag fattar ärligt inte hur du gör? Du skriver så otroligt bra att det nästan inte är möjligt. Har verkligen aldrig läst en sån här blogg som din, och jag har läst minst 50 novellbloggar. Och vet du vad? Du får mig att gilla justin mer också.

Din novell är underbar, du skriver som en gud.

1 Sak till, bli författare!! Jag skulle köpt alla dina böcker! Lätt fett värt det, jag tror verkligen att jag svimmar, du skriver asbra!

Man verkligen lever sig in i den, herregud.

Vad du än gör, SLUTA ALDRRIG SKRIVA!

2011-05-18 @ 21:28:40
URL: http://novellombieber.blogg.se/
Postat av: Sabbe

Grymt bra!! Mer :D

2011-05-18 @ 21:39:45
Postat av: Anonym

hhhahahahaha asbraa

2011-05-18 @ 22:03:16
Postat av: Anonym

den är ju so otroligt GRYM! och TACK för att du delar denna underbara novell med oss hahaha;) jag fattar inte hur du kan uppdatera så mkt, hur du hinner, men så länge du mår bra och så:D kraam!:)

2011-05-18 @ 22:19:15
Postat av: emma <33

mer

2011-05-18 @ 22:27:11
Postat av: K A R I N

Jag hoppas verkligen att du tar åt dig alla fina ord som jag sett att folk har skrivit till dig! Du är helt underbar amazing på alla sätt och vis. Jag vet inte hur många JB noveller jag läst, men många är det och jag har aldrig hittat en sån bra som din! Går in på den konstant och nästan varje gång ligger ett nytt chapter uppe, fattar inte hur du hinner, men jag älskar det! Creds och kärlek till dig! :)<3

2011-05-18 @ 23:19:08
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: ....

Asså skit bra ju! Detta kan bli en skit bra bok!

2011-05-19 @ 00:48:55
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0