Where are you now - Kapitel 152


"Kanske det, men världens mysigaste rumpa är det i alla fall." svarade han och lät handen glida ner över den. Jag skrattade åt honom innan jag lugnt kysste hans mjuka läppar. Han var allt bra söt den killen. Han fick mig alltid att le och gjorde mig alltid så glad. Jag önskade lite att det var något som kunde delas med hans fans, men dem vill ju inte dela honom, därför blir det svårt. Tyvärr. Jag förstod Justin's oro för min skull, även om jag inte såg det på samma sätt, och jag höll mig helt till vad jag sagt. Han bestämde när det skulle berättas för världen och om det skulle berättas för världen. Det var hans sak att ta vara på, och det la jag mig inte ett dugg i. Jag visste att han gjorde rätt val vad han än gjorde, och jag kunde se både för- och nackdelar i båda valen. Därför fick han stå för det. Han kunde se sakerna på ett annat sätt än jag, och jag litade helt och hållet på hans omdömme!


"Jag gillar den där outfiten... Vad tycker du om den här då Jas?" frågade Justin för säkert femtionde gången. Shoppingturen i Frankrike hade varit mycket lättare för då gick vi bara runt och kollade igenom kläder hipp som happ. Här verkade det som om han letade efter någonting särskilt, men ingenting verkade passa bra nog. Gillade Justin den, så gillade inte Jasmine den, eller tvärt om.

"Wow, jag tror det där är den. Det ser ju asbra ut! Sen tror jag frisyr nummer tre går till den och sen de där smyckena. Det här blir asnice!" flinade Jasmine och jag kände att jag verkligen inte fattade någonting alls. Jag hade på mig en svart söt klänning utan axelband och sen hade jag ett par lagom höga klackar på mig. Det kändes som om jag var alltför uppklädd för någonting vanligt, och i bakhuvudet kändes det som om jag visste var vi skulle. Det var bara det att det vägrade komma fram tillräckligt för att jag skulle kunna sätta ord på det.

"Det håller jag med dig om. Dezzie, går du in och tar av dig det där och tar på dig dina vanliga kläder igen? Vi är klara här." log han och jag funderade på att protestera men orkade inte. Det var väl lika bra att göra som han sa, för han skulle ändå inte säga någonting ifall att jag bestämde mig för att fråga. Jag gick in i provrummet och försökte knäppa upp klänningen i bak men kände att jag inte nådde riktigt.

"Jas? Kan du komma in och hjälpa mig med dragkedjan? Jag får inte ner den." ropade jag ut till henne och Justin. Jag hörde hur någon smet in men när jag kollade var det inte Jasmine, det var Justin.

"Jasmine står utanför och pratar med Kenny så jag hjälper dig istället." log han till svar på min outtalade fråga. Han drog snabbt ner den till ryggslutet på mig, kysste mitt nyckelben och sen mina läppar en gång innan han smög ut ur provrummet. Jag kom på mig själv med att stå och le efter honom och det tog ett tag innan jag kom ihåg att jag skulle ta av mig klänningen och skorna. Snabbt och smidigt drog jag på mig min jeanskjol och den lila luftiga tröjan jag hade fått av Justin samma dag som jag träffats hans mormor och morfar. Ett stygn av saknad uppstod inom mig när jag tänkte på dem. Nog för att jag träffat dem lite när Justin varit borta, men dem var så härliga att ha runt sig och jag förstod verkligen att Justin var så fäst vid dem.

"Är du klar?" frågade Justin när jag kom ut. Jag gav klänningen och skorna till honom innan jag nickade. Han började gå bort till kassan för att betala och eftersom att jag verkligen inte ville veta vad det kostade gick jag ut och ställde mig vid Jasmine och Kenny.

"Så, vad ska vi göra nu? Åka utomlands?" skrattade jag medan jag vände blicken ut mot bilvägen. Det var verkligen full trafik jämt i New York. När man än var ute, mitt i natten, mitt på dagen, när som helst så var det alltid fullsmockat med bilar och människor.

"Nej, men vi ska flyga om två timmar." flinade Kenny mot mig och jag blinkade till lite men innan jag hunnit kommentera det kom Justin ut med två påsar i ena handen och la den andra handen på min axel.

"Klar. Behöver du fixa någonting Jas?" frågade han och jag registrerade att Jasmine skakade på huvudet. Justin vände blicken mot mig och det var först då jag kom på mig själv med att stirra på honom.

"Vad är det?" frågade han förvirrat mot mig medan Kenny och Jasmine började gå, antagligen tillbaka till hotellet som inte alls låg långt från där vi var. Jag skakade tankspritt på huvudet innan jag började gå efter Kenny och Jas. Jag och Justin gick bredvid varandra ett tag tills han flyttade kassarna till sin högra hans och tog min högra hand med sin vänstra. När jag tittade på honom med ett skrämt uttryck för att se om han faktiskt tänkte på vad han gjorde så log han bara varmt mot mig. Jag besvarade milt leendet innan vi fortsatte gå hand i hand tillbaka till hotellet. Hela tiden vi gick kunde jag känna blickarna i ryggen, och om jag inte inbillade mig kunde jag till och med se och höra hur kamerablixtrar blinkade till ibland. Ett tag funderade jag starkt på att släppa hans hand, men jag hade ju sagt att han fick göra som han ville, och det tänkte jag stå för också.

"Ryan? Hallå? RYAN?!" ropade Justin när vi kom till hotellrummet som Ryan hade. Justin bankade på det men ingen öppnade. Justin muttrade för sig själv innan han gav upp och drog med sig mig och kassarna bort till vårt hotellrum, där sovrummet fortfarande inte var städat.

"Baby kan jag få den lilla resväskan? Den ligger under sängen." ropade Justin som stod i vardagsrummet där vi ställt resväskorna. Jag hade inte haft någon aning om att han hade tagit med sig ännu en men när jag tog mig fram över golvet och böjde mig under sängen så låg det mycket riktigt en där. Däremot var den inte liten så jag funderade på om det fanns en till, men den låg ensamt under sängen.

"Är det den här du menar?" frågade jag när jag släpade ut den i vardagsrummet. Justin vände sig om och stirrade på mig.

"Finns det någon annan under sängen eller vadå?" frågade han retsamt och jag himlade med ögonen.

"Nej, men jag skulle inte säga att den här är liten. Den är fan större än min som jag har med mig." påpekade jag och jämförde snabbt den svarta resväskan jag höll i och min vita resväska som stod bredvid Justin's enorma väska, som för övrigt mer liknade en jacuzzi till storleken.

"Den är mindre än min." flinade han som svar medan han tog den ifrån mig. Jag skrattade lätt åt hans svar. Han var bra knäpp ibland han. Jag satte mig ner i soffan medan jag lugnt granskade honom där han satt på golvet och flyttade över kläder från sin väska till den 'lilla'. Vad exakt var det han höll på med? När han öppnade min väska och började gå igenom mina kläder kunde jag inte hindra mig själv ifrån att säga någonting.

"Justin? Har jag missat någonting? Varför packar du ner en massa kläder? Har det med att vi tydligen ska flyga om typ en timme eller något?" frågade jag men Justin såg inte på mig. Han fortsatte time'a ihop olika klädesplagg och jag insåg att han satt ihop två uppsättningar kläder.

"Ja, vi ska flyga snart. Men jag tänker inte berätta var förrän vi är på planet. Då tänker jag fråga dig en sak också, som jag verkligen hoppas att du svarar ja på." svarade han medan han noga vek ner kläderna i väskan. Det sista han gjorde innan han reste sig upp var att försiktigt vika ner klänningen han nyligen köpt åt mig och lägga ner den i väskan tillsammans med skorna. Sedan sprang han in i badrummet för att att hämta något och när han kom tillbaka hade han hårfönen med sig.

"Jösses var ska vi någonstans?" mumlade jag för mig själv medan jag granskade honom. Han log överseende mot mig innan han tog min necessär och la ner i väskan för att till slut stänga den.

"Nu är vi klara! Kom nu." log han och drog med sig väskan till dörren. Jag gick oförstående efter honom och sedan vidare ut genom dörren. Han kollade en gång till att han hade allting med sig ut ur rummet innan han låste dörren och drog med sig väskan till Pattie's och Jasmine's rum. När vi kom in genom dörren stod två väskor där och Jasmine stod och kollade sig i spegeln medan hon borstade ut håret som hon nyligen plattat.

"Åh hej, är ni färdiga redan Justin? Är du taggad nu då Dezzie?" frågade Pattie när hon kom ut i hallen med en handväska i handen. Jag såg väl allmänt bortkommen ut för hon vände genast blicken mot Justin, som antagligen såg lika oskyldig ut som han brukade.

"Har du inte berättat för henne var vi ska?" frågade hon mot honom och jag kunde lova att han flinade åt henne. När jag tittade på honom var det precis vad han gjorde. Han la sin hand om min midja men fortsatte le mot sin mamma.

"Nepp, det har jag inte och det ska inte du heller göra." log han och jag kunde nästan se hur det blixtrade i Pattie's ögon.

"Du är medveten om att du leker med hennes tålamod va? En vacker dag kommer hon reagera över något hon inte skulle gjort i vanliga fall, bara för att du tänjer på det hela tiden." muttrade Pattie allvarligt mot sin son och jag tänkte inte ljuga, jag hade ingen som helst aning om vad de snackade om. Det var precis som om de pratade ett helt annat språk än vad jag gjorde. Jag vände blicken mot Jasmine som skakade på huvudet. Hon tänkte alltså inte lägga sig i det där.

"Ta det lugnt mamma. Jag ska berätta för henne på planet." log han mot henne, men Pattie verkade inte vilja tycka att det var bra i alla fall. De stod och utbytte några ord med varandra och hela tiden drog han mig närmare sig. En handling som jag gissade på var högst omedveten.

"Är ni klara därinne? Planet går snart." hörde jag Kenny's röst utanför dörren och det avbröt Pattie's och Justin's diskussion. Pattie spände blicken i Justin en gång till innan hon föste ut honom genom dörren. Jag vred mig ur hans grepp lite och gick fram till Jasmine som stod och såg precis lika förvirrad ut som jag kände mig.

"Vad var det där om?" frågade jag henne när jag såg efter Justin och Pattie, som verkade ha dragit in Kenny i diskussionen också.

"Ledsen babe, jag får inte säga någonting. Jag lovade honom. Men jag kan lova dig att du kommer älska det!" log hon mot mig innan hon krogade in sin arm i min och drog med sig sin väska ut genom dörren för att vi skulle komma iväg till flygplatsen för att sedan åka någonstans där jag inte hade någon aning om var det var.


Hmmm... Var ska dem någonstans?
Vad är det dem ska göra?
Och varför reagerar Pattie som hon gör?? :P

Jessica Jarrell huh?
Det var en rolig gissning... :P
Men det får ni nog veta rätt så snart :)

Det här är absolut inte det enda kapitel som kommer upp idag!!! ;)
Minst ett till får ni, men jag kan tänka mig att det blir åtminstone två till! ;)

Och aye, hur blir konsekvenserna av att Justin håller hennes hand?
:P

Haha tack för alla kommentarer luvies :) <3
Ni äger <3

Dream, Scream, Believe


Kommentarer
Postat av: sabbe

grymt braa!!!! mer :D

2011-09-03 @ 18:34:33
Postat av: Melina

Grymt bra <3

2011-09-03 @ 18:50:13
Postat av: Gabbi

awesooomee :D

2011-09-03 @ 19:06:43
URL: http://bieberromance.blogg.se/
Postat av: Marielle

Helt ärligt har jag ingen aning vem som ringde.. Och jag bara älskar att vara ovetandes! :)

2011-09-03 @ 19:06:49
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: lollo

Mer nu!!! just love it ♥ dem kanske ska på vma elr nåt? ;)

2011-09-03 @ 20:05:12
Postat av: Vickie

Awesome!

2011-09-03 @ 20:18:53
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Postat av: jussan

nån gammal kompis från canada? hahah vet inte xd

men fett bra kapitel, lääängtar till nästa :D

kanske spanien? neeeeej kanske typ italien? nej jag vne ;p

2011-09-03 @ 22:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0