Where are you now - Kapitel 157


"Jag älskar dig också!" hörde jag honom viska innan jag fick en mjuk puss på halsen. Han hade vänt sig om och no låg han och höll om mig. Det var första gången vi egentligen varit osams om någonting. Vi hade inte bråkat kanske, men vi hade varit osams. Däremot kändes det skönt att vi åtminstone förstod varandra tillräckligt mycket för att veta vad den andra menade. Det gjorde allting så mycket lättare och trots att vi hade olika sätt att se på saker, så kändes det alltid som om det bara gjorde oss starkade tillsammans, vilket det också gjorde.


"... it's like an angel came by, and took me to heaven! Coz when I stare in your eyes, it couldn't be better! Baby? Det är dags att gå upp nu. Jag har gjort frukost." hörde jag en fantastisk röst sjunga, och viska i mitt öra. Jag sträckte på mig innan jag sakta öppnade ögonen för att se in i Justin's bruna fantastiska ögon.

"Varför har du gjort frukost?" frågade jag trött och blinkade ett par gånger för att få till skärpan. När jag godkänt bilden jag fått fram så granskade jag Justin som satt i sängen med en bricka i knät.

"För att jag har dåligt samvete för igår. Ät nu, vi ska iväg sen." log han och kysste min panna innan han nästan studsade ur sängen. Brickan hade han ställt ner i mitt knä och innan jag ens hunnit öppna munnen för att protestera hade han gått ut ur rummet. Jag satt och tittade efter honom en stund innan jag trött skakade på huvudet och började pilla i lite av maten på brickan. Till slut tog jag upp en smörgås och juice-glaset för att sedan krångla mig ut ur sängen. Det hördes en hel del rörelse utanför sovrummet så jag smög till dörren och lutade mig mot dörrkarmen. Justin rotade fram och tillbaka i väskan medan han drog fram olika uppsättningar kläder.

"Du vet, jag är fullt kapabel till att välja kläder själv tack." påpekade jag innan jag tog en klunk av Juicen. Justin hoppade till lite innan han log överseende mot mig.

"Men du vet inte vart vi ska." sa han och log ursäktande mot mig. Jag hade mina aningar, det var ju trots allt dagen efter han vunnit pris, och bjudit på en show.

"När ska vi åka härifrån?" frågade jag istället för att envisas med honom. Han stannade upp i sitt plockande och slängde en blick på klockan i mobiltelefonen som låg framför honom på golvet.

"Vi åker om en. Why?" frågade han och la huvudet på sned med en frågande blick i ansiktet. Jag log oskyldigt mot honom innan jag skakade på huvudet.

"Jag bara undrade. Funderar på var vi ska någonstans." sa jag och ryckte på axlarna mot honom för att sedan gå tillbaka in i sovrummet med det nu tomma juiceglaset och den halvätna mackan. Från köket hörde jag en skrämmande igenkännande ringsignal och började gå ut ur sovrummet igen. Jag hade ingen som helst lust att prata i telefon nu, men jag visste att jag var tvungen till det. Jag hade blivit så van med att vara utan telefon nu när jag var med Justin.

"Hallå?" svarade jag eftersom att det var dolt nummer.

"Hej älskling! Det är jag! Hur har ni det?" hörde jag en bekant röst i andra änden och jag andades ut lite.

"Hej pappa! Vi har det jättebra. Vi är i kalifornien just nu men ska nog tillbaka till New York snart. Hur har du det själv? Börjar det bli tomt i kylskåpet?" skrattade jag innan jag tog en tugga av mackan. Pappa var alltid underbar att prata med. Han var den som jag faktiskt tillät mig själv att prata med jämt.

"Jo jag vet att ni är där. Nog för att jag inte är så intresserad av sådant, men jag såg allt på MTV igår, den långa filmningen där dem har med intervjuklipp från mattan också. Du såg helt underbar ut. Jag är på jobbet just nu så kylskåpet ska vi nog inte prata om." pratade han på och jag blinkade till. Hade pappa precis sagt att han hade satt sig ner i lugn och ro framför tv:n och tittat på ett flera timmar långt program som han själv inte ens var intresserad av? Långsamt började det gå upp för mig att när Justin kom in i mitt liv så hade han inte bara förändrat min tillvaro, utan alla andras liv runtomkring mig också.

"Jösses, hur många gånger somnade du under den tiden? Den är ju flera timmar lång. Och tack pappa, Angelica gjorde ett fantastiskt jobb. Haha det är så typiskt dig. Jag slår vad om att du har sovit på jobbet de flesta nätter va?" skrattade jag åt honom medan jag gick genom köket och ut i vardagsrummet där Justin suttit för inte länge sen. Jag hörde ljud innifån badrummet så han gick säkert runt och gjorde sig i ordning.

"Till mitt försvar kan jag säga dig att jag inte somnade en enda gång! Jag kollade på intervjuer med både dig, Jasmine, Justin och Pattie. Sen såg jag när grabben vann också. Sen såg jag hela showen med honom, Katy Perry och Russell. Den var storslagen måste jag säga. Hur länge planerade ni det där? Du såg verkligen livrädd ut först. Livrädd och förvånad ut." pratade han på medan jag satte mig ner i soffan.

"Inte särskilt länge." svarade jag bara tillbaka.

"Okej, men du älskling. Jag ska fortsätta jobba nu. Vi hörs senare, ha det så kul och gratta Justin från mig." sa han i luren innan han la på. Jag himlade med ögonen innan jag la telefonen på bordet och gick in i badrummet till Justin som stod och borstade tänderna.

"Pappa hälsade grattis." log jag mot honom när han tittade mot mig. Han såg lite förvånad ut först innan han besvarade leendet och nickade.

"Jag får tacka honom sen. Men dina kläder ligger inne på sängen baby. Vi ska åka lite tidigare än vad jag trott från början." förklarade Justin och jag nickade förståeligt innan jag vände om och jag mot sovrummet. På sängen låg en uppsättning kläder som jag började plocka i. Han hade tagit fram ett par skjortsm ett vitt baslinne och sen en ljust beige kofta att ha över. När jag tittade igenom högen så insåg jag att han verkligen plockat fram en hel outfit. Det låg skor bredvid, som verkade vara min storlek också, och sen låg det en klocka bredvid. Ibland förstod jag mig inte riktigt på honom. Ibland förstod jag inte riktigt om han alltid köpte en massa prylar eller om han hade ett förråd någonstans. Samtidigt kunde jag inte låta bli att tänka att han inte var helt ensam i det här.


[Jaa, här är kläderna. Men väskan ska inte vara med :)]

Underst i högen såg jag även att han plockat fram tre olika par underkläder, tja, dem tre paren jag haft med mig överhuvudtaget. Jag granskade dem innan jag till slut valde dem vita. Annars fanns det ett par svarta och ett par mörkt turkosfärgade.

"Blir det här bra?" frågade jag Justin när han kom in i sovrummet och jag precis plockat på mig kläderna. Han granskade mig och nickade sedan leendes.

"Det blir jättebra." svarade han och gjorde tummen upp. Jag bestämde mig för att gå in i badrummet för att kolla mig i spegeln och samtidigt borsta håret och tänderna. När jag gick förbi Justin stal jag en snabb kyss innan jag dansade vidare. Han skrattade lågt bakom mig innan han började ta på sig byxorna han hållt i. Jag gick in i badrummet och slängde en blick i spegeln. Det såg bra ut, lite sött sådär, men bra. Jag borstade snabbt ut håret och sedan borstade jag tänderna. Eftersom att jag gillade halsdandet jag haft på mig dagen innan så tog jag på mig det då det hängde på en av skåpsluckorna. När jag kom ut i vardagsrummet stod Justin där i svarta jeans, svart t-shirt och sen en beige jacka över. Runt halsen hade han något halsbans om hängde en bit ner över bröstet. Han såg lika bra ut som vanligt.

"Klar?" frågade han och log mot mig. Jag nickade lugnt medan jag besvarade hans leende. Han gick fram till mig och kände hur han satte någonting på huvudet på mig. När jag kände över så var det ett par solglasögon.

"De passar till och man vet aldrig när man kommer behöva dem." log han mot mig. Jag kysste honom snabbt innan vi gick hand i hand mot dörren ut från hotellrummet. Där utanför möttes vi upp av Jasmine och Pattie som stod och pratade med Scooter. Kenny kom från andra hållet och visade upp ett par bilnycklar.

"Nu åker vi." log han och gick bakom oss när vi gick genom hotellet och vidare ut på baksidan där en bil stod och väntade på oss. När vi hoppat in så såg jag mig intresserat omkring. Kalifornien var ett ställe jag alltid velat åka till och jag tänkte ta in så mycket jag bara kunde utav det. När Kenny plötsligt stannade bilen vände jag mig med stora ögon mot Justin. I hans blick såg jag att jag hade gissat rätt. Jag hade nog inte behövt uttala frågan, men det var en alldeles för stor grej för att inte göra det.

"Ska vi till Ellen's show? Var det hon som ringde när vi satt på restauranten?" utbrast jag och han skrattade mjukt innan han nickade till svar. Först trodde jag att han skämtade, men det gick inte att missta på hans blick. Vi skulle in och se The Ellen DeGeneres Show.


Oooooh, The Ellen Show :P
Det var många som gissade på Caitlin, Selena och Jessica Jarrell, men icke sa nicke.
ELLEN DEGENERES var det som ringde ;)

Och vet ni vad luvies????? :D
Det här kapitlet utgör det 200:e inlägget på biebercash sen vi började!! :D
Det är helt otroligt!!! <3

Jag ska därför bjuda er på en sak när jag kommer hem igen (det här är ett tidsinställt inlägg) ;) Exited?? :P Haha de är ingen stor grej men.. jaa :)

Tack återigen Luvies och tack för alla kommentarer på förra samt kapitlet innan! :)
Ni är helt awesome! <3

Love you my little Luvies <3

Dream, Scream, Believe


Kommentarer
Postat av: Johanna

WOOOHHOOO :D

2011-09-05 @ 15:59:22
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Vickie

Awesome!:D längtar tills ikväll/när du kommer hem^^

2011-09-05 @ 16:43:13
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Postat av: Gabbi

Jag är kär i din novell ;( haha lol men seriöst den är grym! :D

2011-09-05 @ 17:41:02
URL: http://bieberromance.blogg.se/
Postat av: Anonym

dags för en ny snart?

2011-09-05 @ 18:08:16
Postat av: Stephanie

ANONYM, VADÅ DAGS FÖR EN NY!???? ÄR DU HELT PANTAD ELLER!?????? DET ÄR INTE ALLS DAGS FÖR EN NY! SLUTA! :OOOOO :@



Aaaaaasbra!!!!! <3 Me loooove ^^<3 Älskar att han sa "förlåt" på ett sånt gulligt sätt! Omg, helt underbar! <3

2011-09-05 @ 21:43:04
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0