Where are you now - Kapitel 158


"Ska vi till Ellen's show? Var det hon som ringde när vi satt på restauranten?" utbrast jag och han skrattade mjukt innan han nickade till svar. Först trodde jag att han skämtade, men det gick inte att missta på hans blick. Vi skulle in och se The Ellen DeGeneres Show.


"Welcome Justin Bieber!" utropade Ellen där hon stod. Jag och de andra satt i publiken tillsammans medan Justin hade gått backstage. Publiken vrålade när han kom fram. Snabbt gav han Ellen en kram innan han vinkade upp i publiken där jag hörde en massa tjejer skrika ännu högre. Det var så extremt fascinerade att höra hur mycket styrka de hade i rösterna så jag skrattade och tittade på Pattie som nickade åt mig med ett leende på läpparna. Att vara runt Justin så mycket fick mig att inse att det var så mycket som blev fel i huvudet när man såg det i videor på youtube. Som att tjejernas skrik verkligen var öronbedövande. Jag var extremt fascinerad över att Justin hade sin hörsel kvar.

"It feels good to be here! It's been a while!" log Justin medan de satte sig ner i stolarna. Ellen satte sig i sin vanliga och log upp i publiken för att tjejerna skulle lugna sig en stund, annars skulle nog ingen höra vad de pratade om.

"So, Justin! Yesterday..." började hon och Justin började le oskyldigt.

"Yeah, it was so surreal to win, you know..." började han och jag höll mig för skratt. Även om jag inte kände Ellen så såg jag mycket på hennes shower och hon pratade verkligen inte om att han vann.

"Yeah I know..." sa hon kort och de satt och tittade på varandra en stund medan Justin försökte hålla sig lite för skratt, vilket totalt misslyckades.

"But something more happened right?" sa hon efter en stund när publiken börjat skratta åt den pinsamma tystnaden.

"Oh, yeah of course! Demi Lovato won too! You know I'm so happy for her! She's been working so much." pratade han på och jag beundrade honom för att han inte började skratta åt hennes ansiktsuttryck.

"Uh-huh! But that's not what I'm talking about either!" sa hon leendes. Bredvid mig satt Jasmine och skrattade lågt. Hon kunde inte heller hålla sig, och jag förstod henne verkligen. Ellen var så otroligt underbar, både som människa och som komiker.

"Hm. Have I missed something?" frågade han oskyldigt och tittade sig omkring med ett förvånat uttryck i ansiktet. Jag skakade roat på huvudet åt dem. De spelade verkligen lika mycket båda två.

"Oh you're gonna be like that, are you? Hm, I though we were friends! But okay, let's ask the audience! Do you know what I am talking about?" frågade hon och vände sig utåt mot oss. De flesta skrattade åt hennes kommentar innan medan ett par tjejer skrek högt.

"What's your name?" frågade hon och fokusen vände sig mot en brunett längt upp. Hon hade en svart tröja med Justin på. En av killarna som jobbade i studion hade kommit dit med en mikrofon till henne så att hon kunde svara.

"Laura!" svarade hon med andan i halsen.

"Hi Laura! What do you think I'm talking about?" frågade Ellen vänligt till henne. Jag kände mig iaktagen så jag tittade bort mot Justin och såg att han försökte fånga upp min blick. Han log mjukt mot mig och blinkade innan han vände uppmärksamheten mot Laura.

"Yesterday Justin kissed Deztiny when he'd won the award!" svarade hon och det såg ut som om hon var på väg att spricka. Om det var för innebörden av texten eller om det var för att uppmärksamheten, Justin's uppmärksamhet, låg på henne visste jag inte riktigt, men det gjorde väl detsamma.

"Exactly! Thank you Laura! You have any idea of what I'm talking about now?" envisades Ellen mot Justin. Han satt där och såg förvirrad ut innan han lös upp.

"Oh! Now, that was an ALMOST kiss! The one with Katy Perry! I'm still a little bit scared of Russell though... He really is a beas..." längre hann han inte innan Ellen avbröt honom.

"Oh for God sake! Deztiny Wallie could you get down here?" utbrast hon och vände blicken mot mig. Jag blinkade till lite medan blickar vändes mot mig. Jasmine petade på mig medan hon satt och skrattade. Utan att jag egentligen beordrade mig till det så reste jag mig upp och gick ner mot scenen där Justin och Ellen satt. Justin log varmt mot mig medan Ellen mest såg stolt ut över sig själv.

"Hi Deztiny! Here you go, a mice so we all can hear you. It's a lot easier then." log hon och satte fast en svart liten sak på min tröja för att sedan krama om mig. När jag vände mig om mot Justin så hade någon ställt fram en till fåtölj som jag lugnt satte mig i.

"So, Justin, you still haven't answered my question Mr.!" påpekade Ellen torrt och vände sig mot Justin. Det var avsevärt mycket svårare att hålla sig för skratt när man satt här nere, men jag lyckades hålla mig genom att diskret bita mig i läppen.

"Ellen? Did you know that Dezzie is a HUGE fan of yours?" frågade han och tittade på mig. Ellen himlade med ögonen innan nyfiken verkade ta över och hon vände sig mot mig igen.

"So, you're a big fan, huh? What's your favorite episode?" frågade hon och jag log uppriktigt mot henne.

"When you scare Taylor Swift, when David Beckham have the hidden camera and when you scare people in your staff!" svarade jag och log. Ellen skrattade åt mitt svar innan hon nickade.

"Wow, I thought you would be like, 'ahm, I don't know.... they're all good... Justin is just saying that coz he don't want to answer your question...' you know?! Well, Justin, I'm not gonna quite asking until you answer!" påpekade hon och jag skrattade lågt åt hennes citering. Justin började vrida sig lite i fåtöljen innan han höll upp händerna.

"Fine! You win!" sa han och rätade på sig.

"Oh, I love to win! Now spit it out!" beordrade hon och Justin skrattade till lite nervöst.

"I'm gonna tell them." sa Justin men det tog ett tag innan jag insåg att han pratade med mig. Jag vände förvånat blicken mot honom och höjde ett skrämt ögonbryn.

"Are you sure?" mimade jag mot honom utan att göra ett enda ljud. Han nickade innan han tog min hand och kysste mig. Det blev nästan knäpptyst i hela omgivningen tills några tjejer började klappa händerna och skrika. När Justin avslutade kyssen så lutade han sig tillbaka och log mot mig medan han behöll min hand i sin.

"Is that a good answer to your question?" frågade Justin nöjt och vände sig mot Ellen. När jag gjorde detsamma så var jag på väg att börja skratta igen. Hennes min var obetalbar, hon satt och log med hela ansiktet medan hon granskade oss.

 [Tänk er det leendet men blicken framåt mot Justin och Dezzie]

"Yeah, it sure is! And I'm sure it's an amazing answer to everyone else too! Or what do you say?"
frågade hon och slängde en blick ut i publiken. Tjejerna i bakre raden skrek igen, att dem hade röst kvar alls, det förstod inte jag.

"So, how long has this been going on?" frågade hon och vände sig åter mot oss.

"Just for a while." svarade Justin. Jag skakade mentalt på huvudet för att få igång min hjärna igen. Jag som brukade vara så snabbtänkt när det gällde svar på såna här frågor.

"Yeah, I figured that out. So, what do you think about him?" frågade hon och vände uppmärksamheten mot mig. Jag ryckte till lite innan jag kände att Justin kramade min hand.

"Well, he is Justin Bieber! Haha no, or yeah, but he's an amazing person and he's always fun to have around. He always put on a smile on my face." log jag som svar och tackade för att jag fått tillbaka min snabbtänkthet. Hon log till svar innan hon vände blicken mot Justin.

"And what do you think about her? Well, clearly you like her, otherwise you wouldn't kiss her. That's why I asked her first. She had no idea you were gonna kiss her so she didn't even kiss you back. For a second I thought you'd just draged her into this without her promision." skämtade Ellen och publiken skrattade åt hennes ord. Det gjorde både jag och Justin också.

"I adore her! I don't even know what to say! She's amazing and she's a little bit different than other girls." svarade han och Ellen skrockade retsamt.

"Oh yes, I've heard. A little bird told me that there is a little war between you two. Deztiny, people are talking instantly about some kitchen fight. What's that all about?" frågade Ellen och jag skrattade medan jag satte mig på ett annat sätt, för att inte få ont i ryggen.

"Well, I'm not surprised people knows about that. It was a little fight involving me, Justin, a dish brush and a dishcloth. Then it ended with him in a cold shower." berättade jag. Jag visste inte om jag skulle klara av att berätta allt utan att börja skratta. Publiken skrattade åt mina ord och Ellen var på väg att öppna munnen för att säga någonting men Justin hann före.

"And in the very end she got down in the pool! Don't forget that!" sköt han snabbt in och flinade med hela ansiktet. Jag himlade med ögonen men kunde inte låta bli att le åt honom.

"Well, I can imagine how that would've looked like! But from one thing to another. You know I love you Justin. And you are an amazing friend to me. So you know, I know stuff  even though you don't tell me... Anyway... I have a few questions and comments about you two from Twitter. You two are a hot subject on the internet right now, and has been the last couple of month. Since Deztiny showed up actually. Well, I'm gonna read you some questions after the tiny little break and then you can answer it. We'll be right back everybody!" pratade hon på och vände sig sen mot oss igen. Mikrofonerna var avstängda så det var bara vi tre som skulle höras om vi pratade.

"Well, Justin, I was going to chat a little with you, but I'm sure the girls up there wants to meat you, so you better get up there!" log hon och Justin nickade innan han reste sig. Jag släppte hans hand och lät honom gå upp dit medan jag och Ellen satt kvar.

"Så, Ellen, vad för slags frågor har du?" frågade jag nyfiket. Hon log mot mig innan hon lutade sig tillbaka med sin vattenkopp.

"Det är bara några frågor som förekommer ofta. Det är ingenting jättehemskt, jag kan tänka mig vad ni kommer gå igenom nämligen." svarade hon och log medlidande mot mig. Jag funderade en stund innan jag öppnade munnen igen.

"Kan du inte ta med några frågor som är illa? Jag skulle vilja besvara dem också, även om dem är otrevliga eller jobbiga." sa jag och Ellen tittade på mig med ett frågande uttryck innan hon vinkade till sig någon ur personalen. Hon bytte ett par ord med personen medan jag vände blicken mot Justin som stod bredvid Kenny.

"Dezzie? Kom upp här! Du har också folk att träffa!" ropade han när han såg att jag tittade på mig. Jag höjde ett förvånat ögonbryn innan jag gjorde som han sa. När jag kom upp till tjejerna så skrek dem till lite.

"Hej tjejer!" log jag mot dem och en av tjejerna, en tjej som var blond och lite kortare än Laura, stod nästan och skakade.

"Omg! Vi älskar dig Dezzie! Du är helt fantastisk! Jag har följt dig från början och var en av de första att gå med i DH! Du är så himla underbar och jag har alla tidningar du varit med i!" utbrast blodinen medan hon formligen nästan hoppade upp och ner. Jag blinkade till lite innan jag skrattade lågt.

"Aww tack sötnos!" svarade jag henne och gav henne en kram. Först trodde jag att hon skulle svimma, men sen insåg jag att hon bara hoppade ännu mer när jag släppte henne. Jag log och besvarade några frågor samt skrev två autografer innan Justin tog min hand och började gå ner mot den lilla scenen igen, det var väl dags för programmet att börja igen.

"And we're back! I have Justin Bieber and Deztiny Wallie in front of me here, just about to answer some of your questions you sent to me via Twitter. So, Justin, what do you love most about Deztiny?" frågade hon och jag log. Det var alltid roligt att besvara frågor, det var något jag älskade att göra.

"The best about her is probably... That she cares about how I treat my fans. She always tell me to appreciate them for what they do and to never take them for granted. It feels good to know that she encourage my relationship with the fans." svarade han och jag log varmt. Jag kramade hans hand och han tittade på mig med en mjuk blick.

"Oh, then I have a follow-up! Deztiny, why do you?" frågade hon och vände sig mot mig.

"That's something I think is important. That we're in a relationship should't change the relationship with Justin and his fans. That's something I don't want to be the reason of. Justin loves his fans! He's here because of them and I know he appreciate them really much. He'd do almost anything for them and I love that about him. It's a beautiful relationship between a lot of people and from my point of view, it's a huge family." svarade jag och kände hur Justin kramade om min hand. Jag visste att han tänkte på våran diskussion kvällen innan när han svarade på Ellen's fråga, och det var sant, jag tyckte att det var viktigt.

"Wow! Okay, I have to ask this. If Justin have to choose between you and his fans one day, how would you react?" frågade hon och jag log. Det var sådana här frågor som jag gillade att besvara, för det var sånt som betydde någonting.

"I'd make that choice instead of him and walked away! I'm not ever going to be then one who stands in between of him and the beliebers. Uh-uh! If that day come, I'm sorry Justin, but no, I would force you to choose your dream, your fans and your music. It doesn't matter how much you love me, or I love you, this desision is not ever going to be different." svarade jag. Justin tittade på mig med en frågande blick. Det var precis det jag trott, han hade inte trott att jag menade så pass allvar som jag gjorde.

"Okay, so. Next one. Deztiny, this is a tweet from xxlovesdbiebsxx and she says that, and I quote, 'Deztiny, if you touch him in another way then as a friend, I am going to kill you!'... What can you say about that?" frågade hon lugnt. Det syntes att Ellen inte gillade att ha med en sån här fråga och jag såg hur Justin öppnade munnen för att säga någonting till henne, men jag avbröt honom.

"Shut up Justin. Sorry, but I asked her to pick some questions or comments like this. Well, I'm not here to be mean to Beliebers. I'm not with Justin to annoy all of you. I am with Justin beacuse he makes me smile and makes me happy. I think that people who doesn't know me should think before they speak. Hate is not good for anyone, not the one that's hated on, and not for the one that is hating. People should be nice instead. I'm not asking that people should love me, I mean, that's impossible. But at least you can respect me, because whoever I date or hang out with, I will always be just a person. So, make love, not war." svarade jag och Ellen nickade instämmande mot mig. Jag vände inte blicken mot Justin, jag ville inte se hans ansiktsuttryck just nu för han var nog inte så glad över att jag sagt att hon skulle fråga sånt.

"Okay, next question... Isn't a question, it's a comment from DHalltheway and it says; 'Dezzie! DH will always be behind you! We love you and you are our DH!' wait, I've been online a lot but I have to ask you, do you know what DH is?" frågade hon och jag log innan jag nickade.

"Yes, at first I want to thank DHalltheway for your sweet words. And DH stands for Deztination Happiness. With a z, yeah. I don't actually know how I'm gonna explain it, but it's like Beliebers, but people who are fans to me? I don't know if I can have fans, but yeah." svarade jag och log lite. Ellen nickade innan hon vände sig mot sin klocka på armen.

"Thank you for that, Justin and Deztiny! If you have more questions for them, tweet them to me tagged with #AskEllenJustinDeztiny and we might answer just yours! Thank you everyone and see you tomorrow!" avslutade hon och när kamerorna stängdes av kunde jag känna Justin's blick borra hål i tinningen på mig. När jag slutligen vände blicken mot honom så satt han och granskade mig.

"Ikväll kan vi prata om det." sa jag tyst till honom innan jag kysste hans läppar. Han besvarade lugnt kyssen innan han nickade.

"Wow, det där gjorde du bra Deztiny! Jag blev lite osäker över den där kommentaren, men du tacklade det på ett bra sätt." komplimerade Ellen glatt innan jag fick en kram. Hon gav slutligen Justin en kram också innan vi började gå upp till Pattie, Jasmine, Scooter och Kenny.

"Hoppas du kommer hit snart igen Dezzie, det var roligt att ha dig här!" sa Ellen bakom oss och jag vände mig om för att nicka mot henne.

"Det låter som en bra idé!" skrattade jag och log varmt mot henne. Sedan vände jag mig tillbaka mot de andra. Jasmine kom fram och gav mig en hård kram och viskade något i mitt öra som jag inte riktigt hörde på grund av allt ljud som uppstod mellan folk som skulle åt olika håll.

"Det där klarade du bra, Deztiny!" log Scooter mot mig och jag nickade tacksamt. Det var en härlig känsla att få svara på det jag ville på. Det var sådant som var viktigt, och sånt som borde Justin, hans fans och alla behövde veta.


Lååååååångt kapitel!
Det förtjänar ni alla!
Särskilt om det inte blir några på ett tag!! =/

Tack till er alla som kommenterade!
Jag vet att jag sagt det förut och så, men jag älskar er allihop så grymt mycket!! <3

Ska skriva på datorn i word och sen slänga upp så mycket jag kan när jag åker till skolan eller får tag på internet på annat sätt.
Jag har en halvtimme kvar innan internet är kaputt.
Jag hatar deadlines! :(

I alla fall!
Love you all!
Och hoppas ni gillade kapitlet! <3

Dream, Scream, Believe


Kommentarer
Postat av: Stephanie

aaaawesome!!!! <3 ^^

Snacka om att Justin måste ha fått en chock av den frågan och av alla hennes svar ^^ Hahahha.

Åååh, jag älskar Ellens kommenterar xD HAHAH så jäkla grymma! Du är gryyyym på att göra saker spännande och roligt! Otroligt! ^^ Jag blir nästan lika förvånad varje gång (a) <3

OCH OOOOOOOOOOMG!!!!!! HAN BERÄTTADE! HAN KYSSTE HENNE! FRAMFÖR ALLA! OMG! SHIT ASGRYMT! JAG BLEV HELT SUPERHYPER AV DET!!! .....OOOMG!!!!!!!!! <33333

Me ÄÄÄÄÄÄLSKAR !!!! <3

2011-09-06 @ 00:24:24
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRYMT :D

2011-09-06 @ 06:59:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Vickie

Haha jag garvade hela kapitlet! Grymt roligt! Älskar din novell!!!<3

2011-09-06 @ 07:22:04
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Postat av: Vickie

Haha jag garvade hela kapitlet! Grymt roligt! Älskar din novell!!!<3

2011-09-06 @ 07:22:35
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Postat av: RT

Hahha hur grymt som helst:) Nu kommer frågan igen bli inte sur på mig...Men snälla kan det bli drama? :) Asså fyfan va du skulle äga på att skriva ett långt drama mellan Justin och Deztiny :)

2011-09-06 @ 15:56:53
Postat av: Gabbi

Awesome kapitel och jag kommer sakna novellen medans uppdateringen ligger på "paus" men jag kommer absolut inte lämna bloggen :D

2011-09-06 @ 16:49:19
URL: http://bieberromance.blogg.se/
Postat av: jussan

awesome ! längtar till nästa kapitel! :D

2011-09-06 @ 20:04:56
Postat av: malin

helt awesome!!! :D

2011-09-06 @ 22:13:23
URL: http://knappamalin.blogg.se/
Postat av: novellblogg

älskar't :)

vill du göra ett länkbyte? :)

2011-09-08 @ 14:58:06
URL: http://everythingihave.blogg.se/
Postat av: Frida

2011-09-08 @ 16:04:42
Postat av: Frida

Du är bara bäst! Älskar dina noveller;)

2011-09-08 @ 16:06:10
Postat av: Sandra

ASG! :D MEEER ;D

2011-09-08 @ 17:46:49
Postat av: Izabella

efter 17 timmar av läsande har jag nu läst klart novellen, så här långt iaf..

Och jag tycker att den är riktgit bra dock saknar jag lite det här med drama och intriger, det går hela tiden så bra för dem och allt är bara positivt och de kan bli lite lamt och läsa...

Inget illa menat, du skriver jätte bra och din novell är grym!

Och detta är nog den längsta novell jag någonsin läst, 158 kapitel och den är fortfarande inte slut!?!?!? haha :)

2011-09-08 @ 22:40:49
URL: http://justinbnovels.blogg.se/
Postat av: Isabella

SV; jag klickade mig ienom några bloggar (minns inte vilka) som hade länkat olikabloggar och tillslut hittade jag din :) 158 kapitel är ganksamycket men jagbestämde mig för att börja läsa och se hur det hela startade , då jag trodde från början att den var slut efter 158 kapitel då det är den där bilden med justin längst upp där dt står "last chapter" så trodde jag den var slut, menfick lite av en cock när den inte var det :) hehe,men jag kommer definitivt fortsätta läsa och längtar tills näta kapitel!

ps. Du skrev ellens små kommentarer och talesätt på ett sätt som verkligen var sjukt bra! Det var små saker här och var som man hört henne säga någongång och jag tänkte hela tiden "de låter verkligen som ellen" haha.

Tack för en bra bogg och novell! :)

Kram

2011-09-09 @ 12:36:27
URL: http://justinbnovels.blogg.se/
Postat av: Sara

Din novell är så bra men har tyvärr inte kommit så långt du har ju så många kapitlen :D Men jo jag undrar om du skulle vilja göra länkbyte med mig? SNÄLLA :DD Du är så duktig skulle vara en ära :)

2011-09-09 @ 16:14:39
URL: http://biebztime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0