Where are you now - Kapitel 204


”Pappa, varför kan hon inte bara vakna?” frågade jag plågat medan fler tårar rann nerför mina kinder. Jag såg suddigt, men jag kunde urskilja ett smärtsamt uttryck i hans ansikte. Han ryckte på axlarna utan att titta på mig.

”Jag vet inte Justin, men jag hoppas att hon gör det snart.” svarade han och jag kunde urskilja en glimrande tår ta sig ner över hans kind.


Publiken tjöt när jag stod och blickade ut över dem medan de sista tonerna ur Favorite Girl spelades. Det var befriande att stå på scen, men det fick mig ändå inte att släppa Dezzie i tankarna. Ett nytt intro började spelas och jag hörde hur publiken tjöt ännu högre. Det var ett tag sen jag sjöng den på en konsert, men det kändes på något sätt bra att göra det. Få ur mig orden som satt inlåsta inom mig.

Everybody's laughing in my mind
Rumors spreading 'bout this other guy
Do you do what you did when you did with me
Does he love you the way I can
Did you forget all the plans that you made with me
'cause baby I didn't


That should be me, holding your hand
That should be me, making you laugh
That should be me, this is so sad
That should be me, that should be me

That should be me, feeling your kiss
That should be me, buying you gifts
This is so wrong, I can't go on,
till you believe that, that should be me



Längre än så kom jag inte i låten innan jag kände hur tårarna började rinna nerför mina kinder. Att gråta på scenen hade jag inga problem med egentligen, jag hade inga problem med att visa känslor för folk. Istället för att låtsas som ingenting satte jag fast mikrofonen i mikrofonstödet innan jag gick åt sidan och satte mig ner lite. Mina bakgrundssångare fortsatte stämma in i refrängen och de sjöng även den andra versen. Medan jag satt och torkade mig om kinderna sjöng jag med lite i låten innan jag reste mig upp igen och gick till sidan av scenen, på andra sidan, och lutade mig mot det lilla staketet. När jag visste att låten snart var inne på sina sista strofer gick jag tillbaka till mikrofonen och tog i till det sista. Publiken skrek högt medan jag avslutade tonerna till That Should Be Me. När scenen släktes ner gick jag in backstage och möttes av Carin som höll fram en näsduk åt mig för att jag skulle torka kinderna.

”Klarar du av att fortsätta?” frågade hon och jag himlade med ögonen. Naturligtvis hade Scooter skvallrat. Jag svarade henne inte utan satte iväg ut mot scenen igen. Det var meningen med att jag skulle dra igång nästa låt, men jag sa till Tay att vänta en stund.

”Hello everybody! I hope you’re having fun tonight!” sa jag i mikrofonen jag hade i handen igen. Fansen ropade tillbaka och jag log mot dem.

”Well, as you all might know, Dezzie is still in her coma. And I want to thank you all for your support. I saw some of you outside the hospital yesterday, singing for her. I appreciate it all. Unfortunately she’s been gone for three weeks soon, and I’ve been told that for every second she is in a coma, her chances reduce of waking up again. Therefor; keep praying for her! I am. Every day I’m praying for her to wake up again.” Pratade jag på i mikrofonen och jag hörde hur folk gjorde ljud ifrån sig över allt på hela arenan. Det var lite synd att jag inte hörde vad alla sa, men det var ju inte det lättaste när tio tusen människor pratade i mun på varandra.

”And I also have something else to say. I’ve seen the pictures on Twitter, the picture Miley took of Deztiny a while ago. I hope y’all read my tweets last week, but in case you didn’t, this is not okay. To hurt someone else is not okay. It doesn’t matter if it’s someone you know or not. It doesn’t matter if it’s someone I love or not. Violence is never okay. Deztiny Wallie hasn’t done anything to hurt anyone of you. She actually hasn’t done anything to hurt anyone. She’s an amazing person and yes, I do love her. She makes me happy, and I have given my heart to her. She’s not a fame whore, not an attention whore; she’s not with me to get more fans. None of that matters to her. She knows who she is, and how many fans she has isn’t important to her. She can’t even realize that she has fans, coz she doesn’t think she’s that important. Some of you may not like her, some of you may actually hate her, but could you please at least respect her. She’s human, just like you and me. When you hurt her, you hurt me. Dezzie knows that, that’s  why she didn’t tell me when someone hit her. I heard it from Miley’s tweet last week. So please, make love, not war!” sa jag och arenan var någorlunda tyst när jag pratade. Det var sällan som jag faktiskt pratade allvar, på det här sättet, under en konsert, men jag kände att det var behövligt.

”So, back to the concert! This song goes to you Deztiny. And please wake up soon!” utbrast jag I mikrofonen innan jag gick backstage då arenan släckts ner igen. Kenny nickade innan han satte folk i arbete. En halv minut senare tog jag på mig headsetet och gick ut till den nu upplysta arenan. Den stora flygeln stod i mitten av scenen och jag satte mig lugnt på pallen och lät fingrarna spela över de vita tangenterna.

What if I never knew
What if I never found you
I never had
This feeling in my heart

How did this come to be
I don’t know how you found me
But from the moment I saw you
Deep inside my heart I knew

Baby you’re my destiny
You and I were meant to be
With all my heart and soul
I’ll give my love to have and hold
And as far as I can see
You were always meant to be
My Destiny

I wanted someone like you
Someone that I could hold on to
And give my love until the end
Of time

But forever was just a word (just a word)
Something I’d only heard about
But now you’re always there for me
When you say forever I believe

Baby you’re my destiny
You and I were meant to be
With all my heart and soul
I’ll give my love to have and hold
And as far as i can see
You were always meant to be
My Destiny

Vaby all we need
Is just a little faith
coz baby I believe
That love will find a way
Hey

Baby you’re my destiny
You and I were meant to be
With all my heart and soul
I’ll give my love to have and hold
And as far as i can see
From now until eternity
You were always meant to be
My Destiny


Mjaha... Nu har Scooter skvallrat då...
Frågan är ju bara om det endast är Carin han skvallrat till eller om det är fler som fått reda på det nu....

Tack för era söta kommentarer! Verkligen!

Svar till alla er som tycker att Dezzie ska vakna upp nu;
det kommer, ta det lugnt :) allt har sin tid luvies <3

Svar till Lollo; Jag är glad över att ni alla tillhör min familj! #BieberCashFamily <3

Vad tror ni händer i nästa? :P De är alldeles strax färdigskrivet och dyker väl upp snart ;) <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar dig <3

jag har aldrig sett någon skriva så bra kapitlar på så kort tid WOW

<3 WAYN <3

2012-02-09 @ 19:46:08
Postat av: Becka

Grymt bra!

2012-02-09 @ 19:49:25
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag hoppas att dem där två tjejerna som slog henne kliver fram och tar sitt ansvar. =/ åh vad jag vill hon ska vakna och inse att det är vid Justins sida hon lever. :)

2012-02-09 @ 19:50:47
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Cherry

Jag är seriöst helt beroende av din blogg, den är så grymt bra <3 Och det här kapitlet var sjukt bra skrivet :D Sitter här och äter lösgodis och läser kapitlena :)) <3 heheheheh xd

2012-02-09 @ 19:56:52
Postat av: lollo

Fattar inte hur du kan uppdatera så bra du är helt otrolig och vi uppskatar det verkligen ♥

2012-02-09 @ 19:59:00
Postat av: Anonym

Woho :-D:-D:-D:-D:-D:-D

2012-02-09 @ 19:59:23
Postat av: Emma

OMB alla kapitel är amazing!! jag trodde typ 201 KANSKE skulle vara uppe, så såg jag 203!! läste dom och så då 204!! Made my day!!! :D <3

2012-02-09 @ 19:59:36
Postat av: Madicken

ÄLSKAAR :D<3

2012-02-09 @ 20:04:51
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
Postat av: Matilda

Awesome update! Detta gjorde min dag!! :D inte mina läxor dock... Hahha skojar bara ;) men åhh jag älskar Bieber cash! :D <3

2012-02-09 @ 20:33:06
URL: http://www.thepoint.devote.se
Postat av: Calla/Z

Åh underbara författare. Du skriver så underbart så jag inte vet vad.

2012-02-09 @ 20:55:32
Postat av: Ebba

Jätte bra vad gulligt att han börja gråta :-)

2012-02-09 @ 21:06:09
Postat av: Johanna

Började gråta som alltid ;)

2012-02-10 @ 17:52:25
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0