Where are you now - kapitel 216


”Well, that’s too bad for you, because you are going to sing with me.” hörde jag en röst jag kände igen säga. Jag slängde en blick över axeln för att försöka lokalisera var hon var någonstans men hon var inte bakom mig. När jag tittade fram igen så såg jag hur hon kom nerför översta raden från publiken. Katy Perry kom emot mig med sitt varma leende på läpparna, och hon såg lika fantastisk ut som alltid.


”Come on girl, you can’t leave me alone here!” flinade Katy medan hon kom allt närmare mig. Jag stirrade på henne med ett höjt ögonbryn, om hon trodde att hon skulle få mig att sjunga så hade hon nog misstagit sig rejält mycket.

”I’m not gonna be responsible for making people deaf you know.” påpekade jag men hon skrattade bara åt mig. Hon ställde sig bredvid mig och vände ansiktet mot publiken medan hon la sin arm runt min axel.

”You gotta help me out here folks. She’s stubborn, I’ve noticed.” sa hon till publiken och det hördes skratt från dem. Jag vände en blick mot Justin, som fortfarande satt i fåtöljen med ett flin på läpparna. Han hade helt klart ett finger med i det här spelet. Jag blev ännu mer övertygad när han oskyldigt ryckte på axlarna. Den pojken var aldrig oskyldig, och det visste både han och jag mycket väl.

”I’m doing you all a favor by not singing.” skrattade jag men Katy bara himlade med ögonen.

”Okay, come on everyone. How many of you wants Dezzie to sing with me?” frågade hon i mikrofonen hon hade i handen. Publiken jublade och apploderade men jag bara himlade med ögonen.

“How many of you wants her to sing Firework with me?” fortsatte hon och jublen blev högre. Dem visste inte vad dem önskade sig, det var ett som var säkert. Katy vände blicken mot mig och flinade.

”You know, you gotta give the people what they want.” Sa hon och nickade uppmuntrande mot mig. Jag skrattade innan jag vände och gick mot Ellen, Justin, Jasmine och Selena.

”Oh, she’s playing hard to get. Well, you know you’re girlfriend Justin, that’s a fact.” hörde jag hon säga bakom mig när jag var framme vid de två fåtöljerna och soffan. Jag vände en frågande blick bak mot Katy och plötsligt hörde jag ett välbekant skratt och sen var jag uppe i luften. När jag insåg vad jag precis varit med om så suckade jag djupt. Justin hade skrattat sitt busiga skratt innan han slängt mig över axeln. Runtomkring mig fylldes det av skratt medan Justin lugnt gick med mig mot Katy.

”Justin, come on! Put me down. My legs are perfectly fine! Let me use them.” Muttrade jag där jag hängde over hans axel. Jag kunde ur skilja hans skratt, vilket fick mig att himla med ögonen. Han hade i alla fall kul om någon.

”I’m gonna put you down on one condition… Behave yourself.” Meddelade han när han stannat, antagligen för att han kommit fram till Katy. Jag suckade djupt.

”I always behave.” muttrade jag och hans skratt nådde återigen mina öron. Han skratt var som musik för mina öron, det var ingen idé att förneka det för det var omöjligt.

”You never behave babe.” sa han när han släppt ner mig så att jag nu stod på mina egna ben framför honom. Efter att ha himlat med ögonen åt honom vände jag mig mot publiken.

”Okay, I will sing Firework with Katy… IF…” sa jag när publiken precis började tjuta av glädje. Dem tystnade och väntade på att jag skulle fortsätta.

”If Justin, Selena, Jasmine, Ellen and all of you guys are singing with us.” sa jag och la en arm över Katy för att understryka mina ord. Jag kände Justin’s roade blick i sidan och när jag vände en väntande blick mot honom så stirrade han på mig med stolta ögon.

”Okay, if that’s what I get, I’m happy. My goal here is to get Dezzie to sing with me, and if that means that you all are gonna help us, then sure. Let’s go.” Sa Katy bredvid mig och jag nickade. Sedan vände jag blicken mot Selena, Jasmine och Ellen som satt kvar och iakttog oss. Med mitt vanliga leende gick jag fram till dem och tog tag i Selena’s hand.

”Come on girls.” log jag och drog upp Jasmine och Ellen från sina platser efter att jag fått upp Selena på benen. För att se till att dem följde med gick jag bakom dem och när vi väl var framme såg jag Ellen’s missnöjda blick.

”Will it ever be at least one day when I’m not embarrassing myself? At my own show?” muttrade hon men jag kunde höra undertonen av skämt i hennes ord. Jag skrattade och ställde mig bredvid henne.

”Welcome to the club.” sa jag till henne och hon bröt upp i ett uppskattat leende. Musiken drog igång och Katy tog de första tonerna.

Do you ever feel like a plastic bag,
drifting through the wind, wanting to start again?
Do you ever feel, feel so paper thin
like a house of cards, one blow from caving in?

Do you ever feel already buried deep?
6 feet under screams but no one seems to hear a thing
Do you know that there's still a chance for you
'Cause there's a spark in you

Katy stannade upp ifrån att sjunga och vände blacken mot mig.

“What are you looking at? Sing girl!” beordrade hon och jag hoppade till lite. Jag hade blivit helt tagen av hennes fantastiska röst så jag hade glömt bort att jag lovat att sjunga med. Selena kom och ställde sig bredvid mig och la sin hand om min midja. Hon log lugnande mot mig innan hon satte mikrofonen till munnen och sjöng om från början på låten.

Do you ever feel like a plastic bag,
drifting through the wind, wanting to start again?
Do you ever feel, feel so paper thin
like a house of cards, one blow from caving in?

Do you ever feel already buried deep?
6 feet under screams but no one seems to hear a thing
Do you know that there's still a chance for you
'Cause there's a spark in you

När hon kommit lika långt som Katy hade innan hon avbrutit sig så suckade jag innan jag stämde in och sjöng med. Undermedvetet registrerade jag att det bara var jag och Sel som sjöng, men när refrängen satte igång hörde jag hur Katy stämde in precis som Justin och Jasmine.

You just gotta ignite, the light, and let it shine
Just own the night like the 4th of July

'Cause baby you're a firework
Come on, show 'em what you're worth
Make 'em go "Oh, oh, oh"
As you shoot across the sky-y-y

Baby, you're a firework
Come on, let your colors burst
Make 'em go "Oh, oh, oh"
You're gonna leave 'em all in awe, awe, awe

Jag tystnade från musiken medan de andra fortsatte sjunga vidare. Det var magiskt att höra alla fyra sjunga samtidigt och jag ville bara lyssna ett par sekunder kände jag. Jag insåg även då att Ellen hade gått ifrån oss och satt sig ner bredvid en tjej i publiken. Hon mötte min blick och jag log innan jag skakade på huvudet. Automatiskt satte jag mikrofonen mot munnen och sjöng med dem andra medan jag trippade fram mot Ellen för att få upp henne på benen igen. När jag fått upp henne på benen igenom drog jag med henne tillbaka till dem andra. Skulle jag sjunga så skulle minsann hon också vara med. När vi kom tillbaka till de andra stämde vi in i refrängen tillsammans med dem.

'Cause baby you're a firework
Come on, show 'em what you're worth
Make 'em go "Oh, oh, oh"
As you shoot across the sky-y-y

Baby, you're a firework
Come on, let your colors burst
Make 'em go "Oh, Oh, Oh"
You're gonna leave 'em all in awe, awe, awe

Boom, boom, boom
Even brighter than the moon, moon, moon
It's always been inside of you, you, you
And now it's time to let it through-ough-ough

'Cause baby you're a firework
Come on, show 'em what you're worth
Make 'em go "Oh, Oh, Oh"
As you shoot across the sky-y-y

Baby, you're a firework
Come on, let your colors burst
Make 'em go "Oh, Oh, Oh"
You're gonna leave 'em all in awe, awe, awe

Boom, boom, boom
Even brighter than the moon, moon, moon
Boom, boom, boom
Even brighter than the moon, moon, moon


Katy avslutade låten tillsammans med Selena och Jasmine. Justin hade ställt sig bredvid mig och tagit min hand i sin.

“Så farligt var det väl inte?” frågade han tyst och jag skrattade till lite innan jag vände en överseende blick mot honom.

”Inte när du är här.” log jag mot honom och jag kunde se hur en rosa ton tog plats över hans kindben. Utan att egentligen tänka på det började jag le brett. Jag hade fått honom att rodna, någonting som alltid var lika gulligt på honom. För att visa hur mycket jag älskade att han var mänsklig vände jag mig mer mot honom och la min hand över hans varma kind.

”Jag älskar dig.” sa jag ärligt och kände hur hans kind blev lite varmare. När han väl börjat rodna så kunde man nästan säga vad som helst och han skulle bli ännu mer generad. För att styrka mina ord böjde jag mig mot honom och trycke mina läppar mot hans. Det var fortfarande bara han och jag som existerade i världen. Han och jag, som en enhet.



Aww... Justin började rodna :')

Hmm.... De är nog första gången på länge som jag hinner slänga upp ett kapitel till er så att ni har när ni vaknar :P
Känns awesome dock ;)

Hoppas att det blir en bra start på skolveckan innan lovet, eller skolveckan efter lovet, eller kanske till och med första dagen PÅ lovet :)
När har ni lov allihop? ;) <3

Tack för alla era underbara kommentarer på det förra kapitlet :) ni är bra underbara ni :) <3

Juste, tävlingen avslutad nu... :P
Jag ska läsa igenom alla era bidrag igen (gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång etc. etc) men jag vill bara att ni ska veta att jag kommer få hjälp med att utse vinnaren!
Jag klarar inte av det själv har jag insett xD (de insåg jag när jag fått typ tre mejl xD)
Jag har fått in 33 mejl... Damn säger jag bara.

Jag vet inte hur lång tid det kommer ta att överlägga, men spänn fast säkerhetsbältena, för på söndag (när Bieber Cash och WAYN fyller 1 år) kommer jag ha fler tävlingar (minst en iaf) :)
Dessutom har jag börjat planera en massa så jag kommer nog bjuda på en hel del gott på söndag ;)
Åh andra sidan är det ju inte varje dag som ens bebis fyller 1 år :')

Anyways, love ya <3


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jätte braaaa :-) aww va söta dom e 😃

2012-02-20 @ 06:45:36
Postat av: C

Gaaaah söta unge som rodnar <3

Jättebra kapitel, blev typ sjukt glad när jag vaknade och såg att jag fick ett nytt kapitel att läsa.. You go girl!

2012-02-20 @ 06:50:32
Postat av: Marielle

Skojar du med mig? Hur glad blev jag när jag vaknade och såg ett kapitel? Jo, skit glad... =D jag älskar när Justin rodnar, och jag älskar att det är dem igen!! :) ♥♥♥

2012-02-20 @ 07:10:57
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Vicki

Awesome! Fick hålla mig för att inte skratta högt på den proppfulöa bussen! Haha

Jag har inte lov förräns vecka 10:/



http://viickiiee.blogspot.com

http://vickiusa.blogg.se

http://bieberjustinstories.blogg.se

2012-02-20 @ 07:31:30
URL: http://viickiiee.blogspot.com
Postat av: Anonym

AWWWWWWW GRYYYMT!!! LOVE IT! JUSTIN RODNAR :DD

2012-02-20 @ 09:04:23
Postat av: Sanna <3

Ahhhh! du skriver så bra <3 Kan du fatta att jag satt och flina som ett fån på lektionen!!! haha!!!!!!

2012-02-20 @ 11:36:10
Postat av: Stephanie

aaaaaaaaaaah!! VAD UNDERBART!!!!! <3<3<3 Jag ÄLSKAR dom! <3<3<3 Det borde hända såna hära saker oftare, så otroligt gulligt och bra och fint och aaaah!! <3<3<3 Jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR slutet!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3

2012-02-20 @ 14:48:46
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: julia

ÅÅÅHH!! han är så gullig när han rodnar så där...<333 När du rodnar Justin, hehe då rodnar jag med...

2012-02-20 @ 21:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0