Where are you now - Kapitel 217


”Inte när du är här.” log jag mot honom och jag kunde se hur en rosa ton tog plats över hans kindben. Utan att egentligen tänka på det började jag le brett. Jag hade fått honom att rodna, någonting som alltid var lika gulligt på honom. För att visa hur mycket jag älskade att han var mänsklig vände jag mig mer mot honom och la min hand över hans varma kind.

”Jag älskar dig.” sa jag ärligt och kände hur hans kind blev lite varmare. När han väl börjat rodna så kunde man nästan säga vad som helst och han skulle bli ännu mer generad. För att styrka mina ord böjde jag mig mot honom och trycke mina läppar mot hans. Det var fortfarande bara han och jag som existerade i världen. Han och jag, som en enhet.


”Okay, Dezzie, we’re gonna sing one more song.” Sa Selena och log brett mot mig. Jag höjde ögonbrynet mot henne. En låt var illa nog, skulle jag sjunga ännu mer nu?

”Oh yeah. We’re gonna sing, and we’re gonna dance.” flinade Jasmine och ställde sig bredvid Sel. Jag lät blicken glida mellan båda två. Vad hade dem nu hittat på egentligen? Då dem inte svarade på min förvånade blick vände jag istället uppmärksamheten mot Justin som höll upp händerna.

”Don’t look at me. I have no idea of what they’re talking about. I’m gonna sit down over there and keep my bestie company.” Sa Justin och gick mot Ellen som satt i sin fåtölj igen.

”Svikare.” muttrade jag tyst och hörde hur Jasmine skrattade till bredvid mig.

”Well, it’s the same here, so own the stage my lovely angels.” sa Katy innan hon följde efter Justin för att sätta sig ner. Jag kände mig olyckligt ovetande om vad som väntade mig. En stor del av mig ville dock stanna ovetande, för att slippa vara med i vad dem nu hade planerat.

”Okay, I know you know the dance to this one… We’re gonna sing and dance to Werk.” meddelade Jasmine och jag stirrade på henne. Hur kunde hon veta att jag kunde den dansen?

”How do you know?” frågade jag förbryllat och både Jasmine och Selena himlade med ögonen samtidigt.

”Your boyfriend do own a phone sweetie.” påpekade Sel roat och jag slängde en mördande blick mot Justin. Dem senaste dagarna hade jag lärt mig många olika danser i huvudet, och jag hade gjort så mycket jag kunde av dem när jag satt i rullstolen. Det var inte mycket annat man kunde göra när man hade överskottsenergi och inte var tillåten att faktiskt göra sig av med lite hyperaktivitet.

”Yeah sure, why not.” suckade jag men kunde inte låta bli. Varför inte? Det var ju en kul grej och det var antagligen enda gången det skulle hända.

”Are you ready?” frågade jag publiken. Dem skrek till svar och jag skrattade tyst. En arbetare kom fram med tre headset som vi skulle ha på oss istället för att hålla i mikrofonerna när vi dansade. Vi ställde oss bredvid varandra och introt satte igång. Återigen lät jag Jasmine och Selena börja låten innan jag ens funderade på att sjunga med.

You can't be pushing up on it, you betta werk if you want it
You can't be pushing up on it, you betta werk if you want it
You can't be pushing up on it, you betta werk if you want it
You can't be pushing up on it, you betta werk if you want it


Don't even call me, if you gotta 'bout 2/3 other boos
Cuz if you want me, you gon have to give more than usual
Won't be no playin’, boy my time is just way too valuable
I don't like so don't try to be like the last guy way to comfortable

H-h-h-homie If you wanna stand right here next to me
Gotta be the only, only chick in this room this room you'll see
So if you want me, gotta give, gotta give me your everything
Cuz I need the right guy to be on the right side givin' it all to me

Do you really want me? I demand your responsibility
Do you really want me? Takes a lot of moxy to bring me to my knees
I-I said do you really want me? Get ready boy get ready boy you should elbow grease
Do you really want me? Prove yourself, you gotta make it real to me

You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!

You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!

You can't be pushing up on it, you betta work if you want it
You can't be pushing up on it, you betta work if you want it

What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do baby?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do baby?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do?

In my ear boy but make it clear to me
Cuz are you gon' get a smile unless you keep it straight g with me
A more than cuteness way too old to be livin' in make believe
So don't be the wrong type cuz I have a say better find who's right for me

H-h-h-homie, if you really got what it takes
Why don't you show me? Go ahead boy go why don't you make my day?
Cuz I've been waiting, long enough now it's time to take your place
Cause I need the right guy to the right side givin' it all to me

Do you really want me? I demand your responsibility
Do you really want me? Takes a lot of moxy to bring me to my knees
I-I said do you really want me? Get ready boy get ready boy you should elbow grease
Do you really want me? Prove yourself, you gotta make it real to me

You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!

You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!
You betta werk!

You can't be pushing up on it, you better work if you want it
You can't be pushing up on it, you better work if you want it

What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do baby?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do baby?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do?

Step up to a cutie all the way turnt up
Talkin' 'bout blue collars - manual labor!
Gotta get a little dirty if you want my love
Cause I'm worth it YEAH! I'm so worth it YEAH!

Let me see ya, werk!
Let me see ya, werk!
Let me see ya, werk! Let me see ya, werk!
Let me see ya, werk! Let me see ya, werk
Let me see ya, werk! Let me see ya, werk!

Werk it out now!
Werk it out now!
Werk it out now!
Werk it out now!
Werk it out now!
Werk it out now!
Werk it out now!
Werk it out now!

YOU BETTA WERK!
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do baby?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do baby?
What chu gon' do baby? Tell me, tell me whatcha gon' do?

You can't be pushing up on it, you better work if you want it
You can't be pushing up on it, you better work if you want it
You can't be pushing up on it, you better work if you want it
You can't be pushing up on it, you better work if you want it

YOU BETTA WORK!

Vid de sista tonerna posade vi alla tre innan vi brast ut i skratt alla tre. Skratt som var otroligt andfådda, i alla fall från min sida. Det var jobbigt, det kunde jag inte förneka, men det kändes skönt. Jag visste att jag kunde använda dansen för att träna upp alla mina muskler igen, vilket var skönt. Jag hoppades att jag skulle kunna komma tillbaka ordentligt så snabbt som möjligt, innan jag förlorade mig själv.



(8) you better werk (8)
Hahaha hur många av er kan dansa the Werk Dance? ;)

Mjaahaa... Tror ni Dezzie lyckas komma tillbaka till sig själv ordentligt innan hon förlorar sig själv? Det är ju faktiskt lätt hänt...

Tack för era underbara kommentarer på förra kapitlet :)
Härligt att ni uppskattade morgonens överraskning :) <3

L O V E   Y O U   A L L  ! ! ! ! ! < 3


Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYMT!! IIHHIIII MER MER MER :D

2012-02-20 @ 09:21:31
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madicken

SÅg du mina kommentarer??:)

2012-02-20 @ 09:39:37
Postat av: Ebba

GRYMT!!!!! Mer!!!! Hur ser Dezzie ut?

2012-02-20 @ 10:02:24
Postat av: elena

grymt tjejen du skriv sjukt bra asitter nu i skolan och läser :D<3

2012-02-20 @ 10:40:12
Postat av: Stephanie

åååh! WERK! <3 Werk in my heart! <3 Jaaa, jag kan werk... halvt (a) As you know ;)



Vad menar du med "Jag hoppades att jag skulle kunna komma tillbaka ordentligt så snabbt som möjligt, innan jag förlorade mig själv."?? O.o



Asbra Maddebanan!! <3<3<3

2012-02-20 @ 14:53:00
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0